پایان نامه آسیب شناسی روابط دختر و پسر

چکیده

یکی از نیازهای اساسی زندگی انسان، تعامل و ارتباط با دیگران است. انسان در طول رشد خود پیوسته برای بقا و پیشرفت خویش، محتاج ارتباط با دیگران که بین این امر با سلامت رابطه ای نزذیک وجود دارد. تمام انسان ها به دنبال یافتن کسانی هستند که با آنها احساس خوشبختی کنند و از زندگی با آنها لذت ببرند و در کنارشان منفعت بیشتری کسب کنند.

ارتباط دختر و پسر، ازجمله ارتباط های فردی است که بر حسب شرایط خاص ضرورت پیدا می کند. در جهت تایید نحوه این نوع دوستی ها و اصول و شرایط حاکم بر آن، باید از رهگذر قواعد کلی ارتباط انسانی، این نوع روابط را جویا شد:  زیرا این نوع روابط انسانی و شرایط و اشکال آن، ابداع عقلانی دارد.

منظور از روابط دختر و پسر، رابطه ای است صمیمانه و گرم و اغلب پنهانی که احساسات و عواطف طرفین در این ارتباط دخالت جدی دارد و نگاه آن دو به هم، نگاه جنسیتی باشد نه نگاه پاک انسانی و اغلب از طریق دیدارهای مخفیانه، رد و بدل کردن نامه و تلفن و … ایجاد می گردد.

تحقیق حاضر که از شش فصل تشکیل یافته است سعی بر آن شده که در فصل اول کلیات تحقیق که شامل تعریف و تبیین موضوع، ضرورت و اهداف و هدف تحقیق، پیشینه موضوع، روش تحقیق، فرضیه ها و سوالات اصلی و فرعی، سرفصلها و عناوین تحقیق، محدودیت ها و مشکلات و زمانبندی مراحل انجام تحقیق می باشد مورد بررسی قرار گیرد. و در فصل دوم به ارتباط و انگیزه های ارتباط و شیوه های نادرست ارتباط پرداخته شده است و در فصل سوم با عنوان روابط دختر و پسر در قرآن از جمله خلوت گزینی، فضاهای پاک و ناپاک و آشنایی های قبل از ازدواج و … پرداخته شده است. و  در فصل چهارم به علل و دلایل روابط بین دختران و پسران بیان شده و در فصل پنجم به معیارهای اسلامی و اخلاقی در روابط از جمله نگاه، گفتار، اندیشه و قلب، رفتار و پوشش پرداخته شده و در فصل ششم به آسیب شناسی روابط دختر و پسر و راهکارهای جلوگیری از خطرات و آفات در روابط بین دختران و پسران از جمله سرکوب شدن استعدادها، افت تحصیلی، ایجاد جو بدبینی و … پرداخته شده است. امید است که تحقیق حاضر بتواند پاسخگوی سوالات جوانان در مورد آسیب ها و پیامدهای روابط دختر و پسر باشد و گرهی از مشکلات افراد را گشوده باشد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                         صفحه

فصل اول : کلیات تحقیق

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

تعریف مسئله ( تعریف و تبیین موضوع) …………………………………………………………………………………..

تبیین موضوع………………………………………………………………………………………………………………………………..

ضرورت و اهمیت و اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………

پیشینه موضوع………………………………………………………………………………………………………………………………

روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………

فرضیه ها و سوالات اصلی و فرعی …………………………………………………………………………………………….

سوالات اصلی ……………………………………………………………………………………………………………………………….

سوالات فرعی ……………………………………………………………………………………………………………………………….

سرفصل ها و عناوین تحقیق ……………………………………………………………………………………………………….

محدودیتها و مشکلات ………………………………………………………………………………………………………………….

زمانبندی مراحل انجام تحقیق ……………………………………………………………………………………………………

فصل دوم: تعریف ارتباط

۲-۱  تعریف لغوی ارتباط…………………………………………………………………………………………………………….

۲-۲ تعریف اصطلاحی ارتباط………………………………………………………………………………………………………

۲-۳ تعریف رابطه دختر و پسر…………………………………………………………………………………………………….

۲-۴ انگیزه های ارتباط…………………………………………………………………………………………………………………

۲-۵ شیوه های نادرست ارتباط……………………………………………………………………………………………………

فصل سوم:روابط دختر و پسر در قرآن

۱-۳ خلوت گزینی…………………………………………………………………………………………………………………………

۲-۳ فضاهای پاک و ناپاک……………………………………………………………………………………………………………

۳-۳ نمونه هایی از روابط دختر و پسر از نگاه قرآن…………………………………………………………………..

۴-۳ آشنایی های قبل از ازدواج………………………………………………………………………………………………….

 

فصل چهارم: علل و دلایل روابط دختران و پسران

۴-۱ علل و دلایل روابط دختران و پسران…………………………………………………………………………………..

۴-۲ بایدها و نبایدها در روابط دختران و پسران………………………………………………………………………..

فصل پنجم: معیارهای اسلامی و اخلاقی در روابط

۵-۱ نگاه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

۵-۲ پوشش……………………………………………………………………………………………………………………………………

۴-۳ اندیشه و قلب………………………………………………………………………………………………………………………..

۵-۴ گفتار………………………………………………………………………………………………………………………………………

۵-۵ رفتار……………………………………………………………………………………………………………………………………….

فصل ششم: آسیب شناسی روابط دختر و پسر و راهکارهای جلوگیری از خطرات و آفات در روابط بین دختران و پسران

۶-۱ سرکوب شدن استعدادها

۶-۲ افت تحصیلی یا رکود علمی…………………………………………………………………………………………………

۶-۳ ایجاد جو بدبینی……………………………………………………………………………………………………………………

۶-۴ اضطراب، تشویش و احساس نگرانی……………………………………………………………………………………

۶-۵ فقدان شناخت درست و واقع بینانه…………………………………………………………………………………….

۶-۶ محرومیت از ازدواج پاک……………………………………………………………………………………………………….

۶-۷ عدم استقبال از تشکیل کانون خانواده………………………………………………………………………………..

۶-۸ کمرنگ شدن ارزشهای مکتبی و فرهنگ اصیل ایرانی……………………………………………………..

۶-۹ انحطاط اخلاقی……………………………………………………………………………………………………………………..

۶-۱۰ تهدید، مهم­ترین سرمایۀ دختر و پسر………………………………………………………………………………

۶-۱۱ احساس گناه……………………………………………………………………………………………………………………….

۱۲-۵ خیانت به همسر آینده………………………………………………………………………………………………………

نتیجه

دانلود فایل

پایان نامه ارائه مدلی جهت ارزیابی (بررسی) عوامل موثر بر اخلاق کاری معلمان

چکیده

موضوع این پژوهش ارائه مدلی جهت ارزیابی ( بررسی) عوامل موثر بر اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی است. اهداف کلی پژوهش ارائه مدل مناسب و اهداف ویژه آن شامل شناسایی عوامل فردی، اجتماعی، سازمانی- مدیریتی ، اعتقادی – ارزشی موثر براخلاق کاری وتعیین سهم و میزان تاثیر گذاری هر یک از عوامل مذکور بر اخلاق کاری معلمان مقاطع تحصیلی می باشد. در این پژوهش هفت سوال پژوهشی مطرح و متناسب با سوالات پاسخ های مقتضی ارائه گردید. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است جامعه آماری شامل کلیه معلمان زن و مرد مقاطع سه گانه استان آذربایجان شرقی بوده و با استفاده از روش کوکران نمونه ای به حجم ۴۰۰  نفر بطور تصادفی طبقه ای از ۱۰ منطقه آموزشی انتخاب گردید. جهت گردآوری اطلاعات از سه پرسشنامه استفاده شده که یکی از آنها استاندارد بوده و به پرسشنامه OWEI [1] معروف است

پرسشنامه دوم از نوع محقق ساخته و با ۸۰گویه جهت بررسی متغیرهای مستقل طراحی و روایی صوری و محتوایی آن تایید و پایایی آن از طریف ضریب آلفای کرانباخ معادل ۹۵ % محاسبه و تأیید گردید. پرسشنامه سوم از نوع محقق ساخته جهت تعیین درجه تناسب مدل از دیدگاه صاحب نظران طراحی و روایی صوری و محتوایی و همچنین پایایی آن معادل ۹۲% محاسبه وتأیید گردید. اطلاعات حاصل با استفاده از نرم افزار spss واز طریق روشهای آمار توصیفی و استنباطی مورد تجربه وتحلیل قرار گرفته ونتایجی بشرح ذیل حاصل شده است.

هفت عامل به عنوان عوامل فردی موثر براخلاق کاری معلمان شناسایی گردید. این عامل شامل جنس، مقطع تحصیلی، میزان تحصیلات، سن، سابقه خدمت، تأهل، میزان رضایت شغلی می باشند.

عوامل اجتماعی موثر بر اخلاق کاری معلمان شامل پایگاه اجتماعی شغل معلمی و وجود تشکل های صنفی می باشد.

عوامل سازمانی – مدیریتی موثر بر اخلاق کاری معلمان شامل ساختار سازمانی غیر رسمی ، عدالت سازمانی ، مشارکت در تصمیم گیریها،  ارزشیابی از عملکرد می باشد. عوامل اعتقادی – ارزشی شامل نگرش اعتقادی ونگرش ارزشی به شغل معلمی است.

در رابطه با سهم و میزان اثر گذاری هر یک از عوامل ، نتایج نشان می دهد که عوامل اجتماعی با میانگین                 ( ۲۱/۳) در رتبه اول، عوامل اعتقادی – ارزشی و سازمانی- مدیریتی و فردی به ترتیب با میانگین های                   ( ۱۸/۳)،(۹۷/۲)،(۹۴/۲) در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدل اخلاق کاری معلمان مشتمل بر فلسفه و اهداف مدل، مبانی نظری و مدل ها، مولفه های اثر گذار، مراحل اجرایی و روش ارزیابی تدوین و ارائه گردید.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                           صفحه

چکیده …………………………………………………………………………………………………………. ۱

فصل اول:کلیات پژوهش…………………………………………………………………………….

- مقدمه………………………………………………………………………………………………………… ۳

- بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………… ۵

- ضرورت و اهمیت موضوع پژوهش…………………………………………………………………… ۶

- اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………….. ۸

- سؤالات پژوهش…………………………………………………………………………………………… ۹

- تعاریف نظری و عملیاتی……………………………………………………………………………….. ۹

فصل دوم        

- پیشینه پژوهش در جهان ……………………………………………………………………………….. ۱۴

-  پیشینه پژوهش در ایران………………………………………………………………………………… ۱۸

- مبانی نظری (ادبیات پژوهش)………………………………………………………………………….. ۲۲

- مؤلفه­های مستخرجه از مروری بر ادبیات و پیشینه پژوهش……………………………………… ۸۸

فصل سوم       

- روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………. ۹۲

- جامعه، نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………………………. ۹۲

- ابزار و روش جمع آوری اطلاعات ………………………………………………………………….. ۹۳

- روایی و اعتبار ابزار جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………… ۹۷

- روش تجزیه تحلیل اطلاعات ………………………………………………………………………….. ۹۸

- مراحل اجرایی پژوهش …………………………………………………………………………………. ۹۸

فصل چهارم     

تجزیه و تحلیل اطلاعات …………………………………………………………………………….. ۱۰۱

فصل پنجم       

- جمع بندی…………………………………………………………………………………………….. ۱۲۹

- یافته های پژوهش ………………………………………………………………………………….. ۱۳۰

- مدل اخلاق کاری …………………………………………………………………………………… ۱۴۰

- بحث و تفسیر یافته های پژوهش ………………………………………………………………. ۱۴۱

- نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………….. ۱۵۳

- محدودیت های پژوهش ………………………………………………………………………….. ۱۵۴

- پیشنهادها……………………………………………………………………………………………… ۱۵۵

- توصیه ها ……………………………………………………………………………………………… ۱۵۷

- منابع و مآخذ ………………………………………………………………………………………… ۱۵۸

- ضمائم و پیوست ها

فهرست جداول

عنوان                                                                                             صفحه

جدول شماره ۱- نتایج ضرایب پایایی پرسشنامه……………………………………………………… ….۹۷

جدول شماره ۲ـ توزیع فراوانی نمونه آماری برحسب جنس………………………………………. …۱۰۱

جدول شماره ۳ـ توزیع فراوانی نمونه آماری برحسب مدرک تحصیلی (میزان تحصیلات)………۱۰۲

جدول شماره ۴ـ توزیع فراوانی نمونه آماری برحسب سن………………………………………… …۱۰۲

جدول شماره ۵ـ توزیع فراوانی نمونه آماری برحسب سابقه خدمت…………………………….. …۱۰۳

جدول شماره ۶ـ توزیع فراوانی نمونه آماری برحسب تأهل……………………………………….. …۱۰۳

جدول شماره ۷ـ توزیع فراوانی نمونه آماری برحسب درآمد ماهیانه (مبلغ به هزار تومان) است..۱۰۴

جدول شماره ۸ـ عوامل فردی اثرگذار بر اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی……… …۱۰۵

جدول شماره ۹ـ آزمون t مستقل جهت بررسی تأثیر جنسیت بر اخلاق کاری معلمان………. …۱۰۶

جدول شماره ۱۰ـ آزمون تحلیل واریانس جهت بررسی تأثیر مقطع تحصیلی بر اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه   ….۱۰۶

جدول شماره ۱۱ـ آزمون تحلیل واریانس جهت بررسی تأثیر میزان تحصیلات بر اخلاق کاری           معلمان         ……۱۰۷

جدول شماره ۱۲ـ آزمون تحلیل واریانس جهت بررسی تأثیر سن بر اخلاق کاری معلمان…. ……..۱۰۷

جدول شماره ۱۳ـ آزمون تحلیل واریانس برای بررسی تأثیر سابقه خدمت بر اخلاق کاری معلمان…۱۰۸

جدول شماره ۱۴ـ آزمون t مستقل جهت بررسی تأثیر تأهل بر اخلاق کاری معلمان…………. ………۱۰۸

جدول شماره ۱۵ـ آزمون تحلیل واریانس جهت بررسی تأثیر میزان درآمد ماهیانه بر اخلاق ۱۰۹کاری معلمان…        …….۱۰۹

جدول شماره ۱۶ـ ضریب همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و اخلاق کاری معلمان……………۱۰۹

جدول شماره ۱۷ـ عوامل اجتماعی اثرگذار بر اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی………۱۱۰

جدول شماره ۱۸ـ ضریب همبستگی پیرسون بین پایگاه اجتماعی شغل معلمی و اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه  ……..۱۱۱

جدول شماره ۱۹ـ ضریب همبستگی بین تشکل های صنفی و اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه…۱۱۱

جدول شماره ۲۰ـ عوامل مدیریتی ـ سازمانی اثرگذار بر اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………۱۱۲

جدول شماره ۲۱ـ ضریب همبستگی بین ساختار سازمانی غیر رسمی و اخلاق کاری معلمان مقاطع        سه­گانه      ……..۱۱۴

جدول شماره ۲۲ـ ضریب همبستگی بین عدالت سازمانی و اخلاق کاری معلمان مقاطع                       سه گانه تحصیلی………………………………………………………………………………………………………………….. ………۱۱۵

جدول شماره ۲۳ـ ضریب همبستگی بین مشارکت در تصمیم گیریها و اخلاق کاری معلمان مقاطع          سه­گانه تحصیلی………………………………………………………………………………………………………………….. ………۱۱۵

جدول شماره ۲۴ـ ضریب همبستگی بین ارزشیابی از عملکرد و اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی ……….۱۱۶

جدول شماره ۲۵ـ عوامل اعتقادی ـ ارزشی اثرگذار بر اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه              تحصیلی..       …….۱۱۷

جدول شماره ۲۶- ضریب همبستگی برای بررسی رابطه نگرش اعتقادی به شغل معلمی با اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی ………………………………………………………………………………………………………. ……..۱۱۸

جدول شماره ۲۷ـ ضریب همبستگی برای بررسی رابطه نگرش ارزشی به شغل معلمی با اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی……………………………………………………………………………………………………….. ……..۱۱۸

جدول شماره ۲۸ـ میانگین رتبه مربوط به آزمون فریدمن در عوامل موثر بر اخلاق کاری معلمان…..۱۱۹

جدول شماره ۲۹ـ میانگین رتبه مربوط به مولفه های عوامل فردی……………………………….. ……..۱۲۰

جدول شماره ۳۰ـ میانگین رتبه مربوط به مولفه های عوامل اجتماعی……………………………. ………۱۲۱

جدول شماره ۳۱ـ میانگین رتبه مربوط به عوامل سازمانی ـ مدیریتی…………………………….. ………۱۲۱

جدول شماره ۳۲ـ میانگین رتبه مربوط به مولفه های عوامل اعتقادی ـ ارزشی…………………….۱۲۱

جدول شماره ۳۳ـ میانگین رتبه مربوط به ۱۵ مولفه موثر بر اخلاق کاری معلمان……….. ……..۱۲۲

جدول شماره ۳۴ـ فلسفه و اهداف مدل………………………………………………………………… ………۱۲۵

جدول شماره ۳۵ـ مبانی نظری مدل……………………………………………………………………… ………۱۲۶

جدول شماره ۳۶ـ مولفه های اثرگذار………………………………………………………………………………..۱۲۶

جدول شماره ۳۷ـ مراحل اجرایی مدل………………………………………………………………….. ……..۱۲۶

جدول شماره ۳۸ـ نظام ارزیابی و بازخورد…………………………………………………………….. ………۱۲۷

 

فهرست منابع

الف- منابع فارسی

۱- ابطحی، رئوف (۱۳۷۵) نقش شاخص­های گزینش و به کارگیری مدیران در وجدان کاری، مجموعه مقالات اجلاس بررسی راههای عملی حاکمیت وجدان کاری، دانشگاه آزاد اسلامی

۲- آرون، ریمون (۱۳۷۲)، مراحل اساسی اندیشه در جامعه شناسی، ترجمه باقر پرهام ـ تهران ـ انتشارات آموزش انقلاب اسلامی

۳- آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ( ۱۳۸۷)- کتاب آمار

۴- بارگاهی، محمدرضا (۱۳۷۶) زندگی بهتر در پرتو اخلاق، تهران، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب تهران

۵- پرهیزگار، کمال (۱۳۷۲)، تئوری­های مدیریت، تهران، انتشارات آگاه

۶- پلیکان، جاروسلاو و دیگران (۱۳۸۰)، اخلاق کار در ادیان آسمانی و آئین­های شرقی، ترجمه سید      احمد موثقی، تهران انتشارات موسسه کار و تأمین اجتماعی

۷- تسلیمی، محمد (۱۳۸۲) تأثیر مدیریت بر شکوفایی فرهنگ کار، ماهنامه کار و جامعه، شماره ۲

دانلود فایل

ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل موثر بر اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی

چکیده

موضوع این پژوهش ارائه مدلی جهت ارزیابی ( بررسی) عوامل موثر بر اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی است. اهداف کلی پژوهش ارائه مدل مناسب و اهداف ویژه آن شامل شناسایی عوامل فردی، اجتماعی، سازمانی- مدیریتی ، اعتقادی – ارزشی موثر براخلاق کاری وتعیین سهم و میزان تاثیر گذاری هر یک از عوامل مذکور بر اخلاق کاری معلمان مقاطع تحصیلی می باشد. در این پژوهش هفت سوال پژوهشی مطرح و متناسب با سوالات پاسخ های مقتضی ارائه گردید. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است جامعه آماری شامل کلیه معلمان زن و مرد مقاطع سه گانه استان آذربایجان شرقی بوده و با استفاده از روش کوکران نمونه ای به حجم ۴۰۰  نفر بطور تصادفی طبقه ای از ۱۰ منطقه آموزشی انتخاب گردید. جهت گردآوری اطلاعات از سه پرسشنامه استفاده شده که یکی از آنها استاندارد بوده و به پرسشنامه OWEI [1] معروف است

پرسشنامه دوم از نوع محقق ساخته و با ۸۰گویه جهت بررسی متغیرهای مستقل طراحی و روایی صوری و محتوایی آن تایید و پایایی آن از طریف ضریب آلفای کرانباخ معادل ۹۵ % محاسبه و تأیید گردید. پرسشنامه سوم از نوع محقق ساخته جهت تعیین درجه تناسب مدل از دیدگاه صاحب نظران طراحی و روایی صوری و محتوایی و همچنین پایایی آن معادل ۹۲% محاسبه وتأیید گردید. اطلاعات حاصل با استفاده از نرم افزار spss واز طریق روشهای آمار توصیفی و استنباطی مورد تجربه وتحلیل قرار گرفته ونتایجی بشرح ذیل حاصل شده است.

هفت عامل به عنوان عوامل فردی موثر براخلاق کاری معلمان شناسایی گردید. این عامل شامل جنس، مقطع تحصیلی، میزان تحصیلات، سن، سابقه خدمت، تأهل، میزان رضایت شغلی می باشند.

عوامل اجتماعی موثر بر اخلاق کاری معلمان شامل پایگاه اجتماعی شغل معلمی و وجود تشکل های صنفی می باشد.

عوامل سازمانی – مدیریتی موثر بر اخلاق کاری معلمان شامل ساختار سازمانی غیر رسمی ، عدالت سازمانی ، مشارکت در تصمیم گیریها،  ارزشیابی از عملکرد می باشد. عوامل اعتقادی – ارزشی شامل نگرش اعتقادی ونگرش ارزشی به شغل معلمی است.

در رابطه با سهم و میزان اثر گذاری هر یک از عوامل ، نتایج نشان می دهد که عوامل اجتماعی با میانگین                 ( ۲۱/۳) در رتبه اول، عوامل اعتقادی – ارزشی و سازمانی- مدیریتی و فردی به ترتیب با میانگین های                   ( ۱۸/۳)،(۹۷/۲)،(۹۴/۲) در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدل اخلاق کاری معلمان مشتمل بر فلسفه و اهداف مدل، مبانی نظری و مدل ها، مولفه های اثر گذار، مراحل اجرایی و روش ارزیابی تدوین و ارائه گردید.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                           صفحه

چکیده …………………………………………………………………………………………………………. ۱

فصل اول:کلیات پژوهش…………………………………………………………………………….

- مقدمه………………………………………………………………………………………………………… ۳

- بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………… ۵

- ضرورت و اهمیت موضوع پژوهش…………………………………………………………………… ۶

- اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………….. ۸

- سؤالات پژوهش…………………………………………………………………………………………… ۹

- تعاریف نظری و عملیاتی……………………………………………………………………………….. ۹

فصل دوم         

- پیشینه پژوهش در جهان ……………………………………………………………………………….. ۱۴

-  پیشینه پژوهش در ایران………………………………………………………………………………… ۱۸

- مبانی نظری (ادبیات پژوهش)………………………………………………………………………….. ۲۲

- مؤلفه­های مستخرجه از مروری بر ادبیات و پیشینه پژوهش……………………………………… ۸۸

فصل سوم        

- روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………. ۹۲

- جامعه، نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………………………. ۹۲

- ابزار و روش جمع آوری اطلاعات ………………………………………………………………….. ۹۳

- روایی و اعتبار ابزار جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………… ۹۷

- روش تجزیه تحلیل اطلاعات ………………………………………………………………………….. ۹۸

- مراحل اجرایی پژوهش …………………………………………………………………………………. ۹۸

 

 

فصل چهارم      

تجزیه و تحلیل اطلاعات …………………………………………………………………………….. ۱۰۱

فصل پنجم        

- جمع بندی…………………………………………………………………………………………….. ۱۲۹

- یافته های پژوهش ………………………………………………………………………………….. ۱۳۰

- مدل اخلاق کاری …………………………………………………………………………………… ۱۴۰

- بحث و تفسیر یافته های پژوهش ………………………………………………………………. ۱۴۱

- نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………….. ۱۵۳

- محدودیت های پژوهش ………………………………………………………………………….. ۱۵۴

- پیشنهادها……………………………………………………………………………………………… ۱۵۵

- توصیه ها ……………………………………………………………………………………………… ۱۵۷

- منابع و مآخذ ………………………………………………………………………………………… ۱۵۸

- ضمائم و پیوست ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                             صفحه

جدول شماره ۱- نتایج ضرایب پایایی پرسشنامه……………………………………………………… ….۹۷

جدول شماره ۲ـ توزیع فراوانی نمونه آماری برحسب جنس………………………………………. …۱۰۱

جدول شماره ۳ـ توزیع فراوانی نمونه آماری برحسب مدرک تحصیلی (میزان تحصیلات)………۱۰۲

جدول شماره ۴ـ توزیع فراوانی نمونه آماری برحسب سن………………………………………… …۱۰۲

جدول شماره ۵ـ توزیع فراوانی نمونه آماری برحسب سابقه خدمت…………………………….. …۱۰۳

جدول شماره ۶ـ توزیع فراوانی نمونه آماری برحسب تأهل……………………………………….. …۱۰۳

جدول شماره ۷ـ توزیع فراوانی نمونه آماری برحسب درآمد ماهیانه (مبلغ به هزار تومان) است..۱۰۴

جدول شماره ۸ـ عوامل فردی اثرگذار بر اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی……… …۱۰۵

جدول شماره ۹ـ آزمون t مستقل جهت بررسی تأثیر جنسیت بر اخلاق کاری معلمان………. …۱۰۶

جدول شماره ۱۰ـ آزمون تحلیل واریانس جهت بررسی تأثیر مقطع تحصیلی بر اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه   ….۱۰۶

جدول شماره ۱۱ـ آزمون تحلیل واریانس جهت بررسی تأثیر میزان تحصیلات بر اخلاق کاری           معلمان         ……۱۰۷

جدول شماره ۱۲ـ آزمون تحلیل واریانس جهت بررسی تأثیر سن بر اخلاق کاری معلمان…. ……..۱۰۷

جدول شماره ۱۳ـ آزمون تحلیل واریانس برای بررسی تأثیر سابقه خدمت بر اخلاق کاری معلمان…۱۰۸

جدول شماره ۱۴ـ آزمون t مستقل جهت بررسی تأثیر تأهل بر اخلاق کاری معلمان…………. ………۱۰۸

جدول شماره ۱۵ـ آزمون تحلیل واریانس جهت بررسی تأثیر میزان درآمد ماهیانه بر اخلاق ۱۰۹کاری معلمان…        …….۱۰۹

جدول شماره ۱۶ـ ضریب همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و اخلاق کاری معلمان……………۱۰۹

جدول شماره ۱۷ـ عوامل اجتماعی اثرگذار بر اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی………۱۱۰

جدول شماره ۱۸ـ ضریب همبستگی پیرسون بین پایگاه اجتماعی شغل معلمی و اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه  ……..۱۱۱

جدول شماره ۱۹ـ ضریب همبستگی بین تشکل های صنفی و اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه…۱۱۱

جدول شماره ۲۰ـ عوامل مدیریتی ـ سازمانی اثرگذار بر اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………۱۱۲

جدول شماره ۲۱ـ ضریب همبستگی بین ساختار سازمانی غیر رسمی و اخلاق کاری معلمان مقاطع        سه­گانه      ……..۱۱۴

جدول شماره ۲۲ـ ضریب همبستگی بین عدالت سازمانی و اخلاق کاری معلمان مقاطع                       سه گانه تحصیلی………………………………………………………………………………………………………………….. ………۱۱۵

جدول شماره ۲۳ـ ضریب همبستگی بین مشارکت در تصمیم گیریها و اخلاق کاری معلمان مقاطع          سه­گانه تحصیلی………………………………………………………………………………………………………………….. ………۱۱۵

جدول شماره ۲۴ـ ضریب همبستگی بین ارزشیابی از عملکرد و اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی ……….۱۱۶

جدول شماره ۲۵ـ عوامل اعتقادی ـ ارزشی اثرگذار بر اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه              تحصیلی..       …….۱۱۷

جدول شماره ۲۶- ضریب همبستگی برای بررسی رابطه نگرش اعتقادی به شغل معلمی با اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی ………………………………………………………………………………………………………. ……..۱۱۸

جدول شماره ۲۷ـ ضریب همبستگی برای بررسی رابطه نگرش ارزشی به شغل معلمی با اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی……………………………………………………………………………………………………….. ……..۱۱۸

جدول شماره ۲۸ـ میانگین رتبه مربوط به آزمون فریدمن در عوامل موثر بر اخلاق کاری معلمان…..۱۱۹

جدول شماره ۲۹ـ میانگین رتبه مربوط به مولفه های عوامل فردی……………………………….. ……..۱۲۰

جدول شماره ۳۰ـ میانگین رتبه مربوط به مولفه های عوامل اجتماعی……………………………. ………۱۲۱

جدول شماره ۳۱ـ میانگین رتبه مربوط به عوامل سازمانی ـ مدیریتی…………………………….. ………۱۲۱

جدول شماره ۳۲ـ میانگین رتبه مربوط به مولفه های عوامل اعتقادی ـ ارزشی…………………….۱۲۱

جدول شماره ۳۳ـ میانگین رتبه مربوط به ۱۵ مولفه موثر بر اخلاق کاری معلمان……….. ……..۱۲۲

جدول شماره ۳۴ـ فلسفه و اهداف مدل………………………………………………………………… ………۱۲۵

جدول شماره ۳۵ـ مبانی نظری مدل……………………………………………………………………… ………۱۲۶

جدول شماره ۳۶ـ مولفه های اثرگذار………………………………………………………………………………..۱۲۶

جدول شماره ۳۷ـ مراحل اجرایی مدل………………………………………………………………….. ……..۱۲۶

جدول شماره ۳۸ـ نظام ارزیابی و بازخورد…………………………………………………………….. ………۱۲۷

 

فهرست منابع

الف- منابع فارسی

۱- ابطحی، رئوف (۱۳۷۵) نقش شاخص­های گزینش و به کارگیری مدیران در وجدان کاری، مجموعه مقالات اجلاس بررسی راههای عملی حاکمیت وجدان کاری، دانشگاه آزاد اسلامی

۲- آرون، ریمون (۱۳۷۲)، مراحل اساسی اندیشه در جامعه شناسی، ترجمه باقر پرهام ـ تهران ـ انتشارات آموزش انقلاب اسلامی

۳- آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ( ۱۳۸۷)- کتاب آمار

۴- بارگاهی، محمدرضا (۱۳۷۶) زندگی بهتر در پرتو اخلاق، تهران، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب تهران

۵- پرهیزگار، کمال (۱۳۷۲)، تئوری­های مدیریت، تهران، انتشارات آگاه

۶- پلیکان، جاروسلاو و دیگران (۱۳۸۰)، اخلاق کار در ادیان آسمانی و آئین­های شرقی، ترجمه سید      احمد موثقی، تهران انتشارات موسسه کار و تأمین اجتماعی

۷- تسلیمی، محمد (۱۳۸۲) تأثیر مدیریت بر شکوفایی فرهنگ کار، ماهنامه کار و جامعه، شماره ۲

دانلود فایل

اثر پوشش خوراکی بر پایه کربوکسی متیل سلولز – اسید اسکوربیک در خشک کردن اسمزی کدو سبز

چکیده
آبگیری اسمزی ، فرایندی برای حذف قسمتی از آب مواد غذایی گیاهی و حیوانی با غوطه ور کردن در یک محلول غلیظ یا هیپرتونیک است. پوشش دادن ماده غذایی توسط لایه های نازکی از مواد خوراکی قبل از فرایند آبگیری به روش اسمزی، موجب کاهش نفوذ مواد جامد محلول به بافت ماده غذایی، بدون داشتن تأثیر منفی بر میزان خروج آب می گردد، این انتقال جرم بستگی به نوع محلول اسمزی و شرایط فرایند دارد. در این مطالعه، کدوهای سبز که بصورت حلقوی برش داده شده بودند، با کربوکسی متیل سلولز (CMC)  و اسید اسکوربیک پوشش داده شدند و سپس تحت آبگیری اسمزی به عنوان پیش تیماری قبل از فرایند خشک کردن قرار گرفتند. میزان آبگیری (WL)  و جذب مواد جامد (SG) ، تأثیر پوشش دادن و غلظت های مختلف محلول اسمزی (ساکارز، نمک و اسید سیتریک)، مورد بررسی قرار گرفت. همچنین تعیین محلول بهینه در فرایند اسمز با استفاده از روش سطح پاسخ (RSM)  انجام شد که غلظت ۹۸/۴۴% ساکارز، ۹۹/۱۴% نمک و ۴۸/۳% اسید سیتریک (وزنی / وزنی) به عنوان بهترین محلول اسمزی انتخاب شدند. مدت زمان غوطه وری (بهترین زمان ۱۲۰ دقیقه)، آنالیز های کیفی از جمله رنگ (توسط دستگاه هانترلب ) و ارزیابی حسی نمونه ها، میزان جذب نمک، ساکارز و اسید سیتریک نیز سنجیده شدند. نسبت نمونه به محلول ۱ به ۱۰ انتخاب شد. نمونه های اسمز شده تحت خشک کردن تکمیلی توسط آون و گرمخانه قرار گرفتند. مدت زمان خشک کردن ۳ ساعت و دمای خشک کردن ۸۰ درجه سانتی گراد انتخاب شد. نمونه های بدست آمده از فرایند اسمزی به ویژه نمونه های پوشش دار از نظر کیفیت و ظاهر، مناسب بوده و مورد قبول ارزیاب ها قرار گرفتند و بالاترین رتبه را از لحاظ ویژگی های ارگانولپتیکی به خود اختصاص دادند. در نمونه هایی که قبل از آبگیری اسمزی پوشش داده شده بودند نسبت به نمونه های بدون پوشش، میزان جذب مواد جامد محلول کم و میزان آبگیری، بیشتر بود. نتایج نشان دادند که پوشش دادن نمونه ها و استفاده از فرآیند اسمز به دلیل کاهش زمان خشک کردن، ایجاد محصولی با ظاهر و کیفیت مناسب، می توانند پیش تیمارهای مناسبی برای افزایش کیفیت کدوی خشک شده باشند.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                           صفحه

چکیدهفارسی……………………………………………………………………………………………………………………. ۱

فصل اول: کلیات……………………………………………………………………………………………………………….. ۳

۱-۱ مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………… ۴

۱-۲پوشش های خوراکی……………………………………………………………………………………………………………. ۵

۱-۲-۱ پوشش کربوکسی متیل سلولز ……………………………………………………………………………………………… ۶

۱-۲-۱-۱ مواد اولیه مصرفی برای تولید کربوکسی متیل سلول …………………………………………………………………… ۶

۱-۳ ویتامینC ……………………………………………………………………………………………………………………… 6

1-4 خشک کردن و اهمیت آن……………………………………………………………………………………………………… ۷

      ۱-۴-۱ روش های خشک کردن ……………………………………………………………………………………………… ۸

         خشک کردن آفتابی ………………………………………………………………………………………………………… ۸

         خشک کردن صنعتی………………………………………………………………………………………………………… ۸

      ۱-۴-۲ انواع سیستم های خشک کردن در روش صنعتی…………………………………………………………………….. ۸

         خشک کردن کابینتی………………………………………………………………………………………………………… ۸

         خشک کردن تونلی………………………………………………………………………………………………………….. ۹

         خشک کردن با بستر سیال………………………………………………………………………………………………….. ۹

         خشک کردن بادی…………………………………………………………………………………………………………… ۹

         خشک کردن پاششی………………………………………………………………………………………………………… ۹

         خشک کردن پفکی………………………………………………………………………………………………………….. ۹

         خشک کردن غلطکی………………………………………………………………………………………………………… ۹

         خشک کردن انجمادی………………………………………………………………………………………………………. ۹

         خشک کردن اسمزی………………………………………………………………………………………………………… ۹

۱-۵ خشک کردن اسمزی…………………………………………………………………………………………………………. ۱۰

   ۱-۵-۱ عوامل موثر بر فرایند اسمز…………………………………………………………………………………………….. ۱۱

        ۱-۵-۱-۱ دما………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱

      ۱-۵-۱-۲  همزدن……………………………………………………………………………………………………………. ۱۲

 ۱-۵-۱-۳ نوع و غلظت عامل اسمزی……………………………………………………………………………………………. ۱۲

۱-۵-۱-۴ بررسی عوامل اسمزی…………………………………………………………………………………………………. ۱۳

         کلرید سدیم………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴

         کلرید کلسیم……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴

         ساکارز……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴

         شربت مالتوز……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴

         سوربیتول…………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴

         شربت ذرت(شربت گلوکز)……………………………………………………………………………………………….. ۱۴

         فروکتوز و گلوکز(دکستروز)……………………………………………………………………………………………….. ۱۴

         گلیسرول…………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴

         لاکتات کلسیم……………………………………………………………………………………………………………… ۱۵

۱-۵-۱-۵ زمان فرایند اسمزی……………………………………………………………………………………………………. ۱۵

۱-۵-۱-۶ نسبت نمونه به محلول اسمزی(نمونه / محلول )……………………………………………………………………… ۱۵

۱-۵-۱-۷  اندازه و شکل نمونه ماده غذایی……………………………………………………………………………………… ۱۶

۱-۵-۱-۸ خصوصیات ماده غذایی……………………………………………………………………………………………….. ۱۶

۱-۵-۲ تأثیر فرایند اسمز بر کیفیت ماده غذایی………………………………………………………………………………….. ۱۶

۱-۵-۲-۱ اثر فرایند اسمز بر کیفیت و خاصیت پایداری انباری ماده غذا……………………………………………………….. ۱۶

۱-۵-۲-۲ تأثیر فرایند اسمز بر رنگ فراورده…………………………………………………………………………………….. ۱۷

۱-۵-۲-۳ تأثیر فرایند اسمز بر طعم فراورده…………………………………………………………………………………….. ۱۷

۱-۵-۲-۴ تأثیر اسمز در کیفیت بافت فراورده……………………………………………………………………………………. ۱۷

۱-۵-۳ روش های تسریع فرایند اسمز قبل از تیمار اسمزی……………………………………………………………………… ۱۷

   ۱-۵-۴ کاربردهای صنعتی آبگیری اسمزی و موانع موجود بر سر راه آن……………………………………………………. ۱۸

۱-۶ پرسش اصلی تحقیق (مسأله تحقیق)…………………………………………………………………………………………. ۱۹

فصل دوم: ادبیات و سوابق…………………………………………………………………………………………………. ۲۰

۲-۱ مرور ادبیات و سوابق مربوطه……………………………………………………………………………………………….. ۲۱

۲-۲ اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. ۲۹

فصل سوم: مواد و روش ها………………………………………………………………………………………………… ۳۰

۳-۱ مواد و روش ها………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱

۳-۱-۱ مواد ………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱

         کدو سبز……………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱

         ساکارز……………………………………………………………………………………………………………………… ۳۱

         نمک……………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۱

         اسید سیتریک………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱

         ماده پوشش دهنده…………………………………………………………………………………………………………. ۳۱

۳-۱-۲ روش آماده سازی…………………………………………………………………………………………………………. ۳۱

         تهیه محلول اسمزی………………………………………………………………………………………………………… ۳۱

         تهیه پوشش………………………………………………………………………………………………………………… ۳۱

۳-۱-۳  مراحل آماده سازی………………………………………………………………………………………………………. ۳۱

۳-۲ روش انجام آزمایشهای کمی و کیفی…………………………………………………………………………………………. ۳۴

        الف: بررسی اثر پوشش دار کردن و غلظت محلولهای اسمزی در طی فرایند آبگیری اسمزی…………………………… ۳۴

        ب: اندازه گیری مدت زمان غوطه وری ………………………………………………………………………………….. ۳۴

        ج: اندازه گیریWL (میزان آب از دست داده)و SG (میزان ماده جامد جذب شده)…………………………………… ۳۴

        د: اندازه گیری میزان جذب نمک و ساکارز………………………………………………………………………………. ۳۵

        ه: اندازه گیری رنگ ……………………………………………………………………………………………………….. ۳۵

        و: ارزیابی حسی……………………………………………………………………………………………………………. ۳۶

        چ: مقایسه مدت زمان خشک کردن نمونه ها ۳۷

        ح: بهینه سازی ترکیب محلول اسمزی۳۷

        خ: روش سطح پاسخ۳۹

۳-۳ تجزیه و تحلیل آماری۴۰

فصل چهارم: نتایج و بحث۴۱

۴-۱ نتایج بهینه سازی فرایند آبگیری اسمزی۴۲

۴-۲ نمونه های پوشش دار و بدون پوشش ۵۲

۴-۳ ارزیابی حسی۵۴

۴-۴ سنجش رنگ به روش هانترلب۵۶

۴-۵ تعیین بهترین زمان غوطه وری در فرایند اسمز۵۹

۴-۶ میزان جذب ساکارز، نمک و اسید۶۰

۴-۷ مقایسه مدت زمان خشک کردن نمونه ها۶۲

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات۶۳

۵-۱ نتیجه گیری کلی۶۴

۵-۲ پیشنهادات۶۵

۵-۳ ارزیابی اقتصادی۶۶

فهرست منابع۶۷

فصل ششم: پیوست ها۷۲

چکیده انگلیسی۸۰


دانلود فایل

پایان نامه اثبات و وظایف ولایت فقیه از دیدگاه آیات و روایات

چکیده :

اسلام آئینی جامع است؛ زیرا از جانب خدا آمده است تا انسان ها را به سعادت دنیوی و اخروی رهنمون سازد از این رو زمامداری و رهبری امت مسلمان و جامعه ی اسلامی باید به دست فردی فقیه و آگاه به مسائل احکام و جامعه باشد ۰ ولایت فقیه فردی است که تمام این شرایط را دارا می باشد.مراد از« ولایت فقیه» ولایت تکوینی نیست بلکه آن چه درصدد اثبات آن هستیم ولایت تشریعی فقیه است. ولایت تکوینی که به معنای تصرف در عالم وجود و قانون مندی های آن است اساساً مربوط به خدای متعال است که خالق هستی و نظام خلقت و قوانین حاکم بر آن است. نمونه های کوچکی از این ولایت را گاهی خداوند به برخی از بندگان خود نیزعطا می کند که به واسطه آن می توانند دخل و تصرفاتی در موجودات عالم انجام دهند. معجزات و کراماتی که از انبیاء و اولیای الهی صادر می شود از همین باب است. به اعتقاد ما شیعیان وسیع ترین حد ولایت تکوینی در میان بندگان به پیامبر  اسلام  و امامان معصوم (ع) بعد از آن حضرت داده شده است. به هرحال در بحث ولایت فقیه صحبت از تصرف در نظام خلقت و قانونمندی های مربوط به طبیعت نیست؛ اگرچه ممکن است احیاناً فقیهی از چنین ویژگی نیز برخوردار بوده دارای کراماتی باشد. مسئله ای که در ارتباط با اداره امور جامعه، هم برای پیامبرو امام معصوم (ع) و هم برای فقیه وجود دارد بحث « ولایت تشریعی» آنهاست؛ یعنی همان چیزی که در آیه « ألنَّبیُّ اَولی بِِِالمُومِنینَ مَن أنفُسِهِم» و در روایاتی از قبیل « مَن کُنت ُمَولاهُ فَهذا عَلیٌ مَولاهُ»به آن اشاره شده است. ولایت تشریعی یعنی ولایت قانونی؛ یعنی اینکه فردی بتواند و حقی داشته باشد از طریق جعل و وضع قوانین و اجرای آنها و زندگی مردم و افراد جامعه تصرف کند و دیگران ملزم به تسلیم در برابر او و رعایت آنها باشند.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                          صفحه

کلیات: تعریف و تبیین…………………………………………………………………………………….. ۱

طرح مساله و پرسش های تحقیق………………………………………………………………………. ۱

ضرورت و اهداف تحقیق………………………………………………………………………………… ۲

پیشینه­ی موضوع……………………………………………………………………………………………. ۲

روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………. ۳

عناوین و سرفصل ها …………………………………………………………………………………….. ۳

محدوده­ی تحقیق…………………………………………………………………………………………… ۴

بخش اول: مفهوم شناسی ولایت فقیه ……………………………………………………………….. ۵

ولایت در لغت ـ ولایت در اصطلاح ـ فقیه در لغت ـ در اصطلاح…………………………. ۶

ولایت در لغت……………………………………………………………………………………………… ۶

ولایت در اصطلاح………………………………………………………………………………………… ۷

معنای لغوی فقیه……………………………………………………………………………………………. ۷

معنای اصطلاحی فقیه……………………………………………………………………………………… ۸

مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲

ضرورت و بداهت ولی فقیه…………………………………………………………………………….. ۱۷

ولایت فقیه» در قرآن……………………………………………………………………………………… ۱۸

۱ـ اصل حکومت و ولایت در اسلام………………………………………………………………… ۱۸

۲ـ اطلاق ولایت…………………………………………………………………………………………… ۱۹

۳ـ شرایط حاکم……………………………………………………………………………………………. ۱۹

نمونه هایی از تکرار حدیث ثقلین بر زبان پیامبر ( صلی الله علیه و آله)…………………….. ۳۳

حدیث سفینه­ی نوح……………………………………………………………………………………….. ۳۵

حدیث نجوم…………………………………………………………………………………………………. ۳۶

حدیث امامان اثنا عشر……………………………………………………………………………………. ۳۸

بخش دوم: اثبات و وظایف ولایت فقیه………………………………………………………………. ۴۲

هدف بعثتها و وظایف انبیاء …………………………………………………………………………….. ۴۳

حکومت بر وفق قانون……………………………………………………………………………………. ۴۶

منصب قضا متعلق به کیست…………………………………………………………………………….. ۴۸

دادرسی با فقیه عادل است………………………………………………………………………………. ۴۹

طریقه تعیین رهبر از دیدگاه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران…………………………… ۵۲

کیفیت انتخاب رهبری توسط مجلس خبرگان……………………………………………………….. ۵۳

وظایف و اختیارات رهبر از دیدگاه قانون اساسی…………………………………………………. ۵۵

بخش سوم: پاسخ به شبهات ولایت فقیه …………………………………………………………….. ۵۸

منابع و ماخذ………………………………………………………………………………………………… ۹۷

 منابع و ماخذ

قرآن کریم

  1. آشناسیی با قرآن، مطهری، مرتضی، ج۳، تهران: صدرا ۱۳۷۸
  2. آیات ولایت در قرآن، مکارم شیرازی، آیت ا… ناصر، قم، امیر المومنین (ع)، ۱۳۷۰
  3. الاحتجاج، طبرسی، امینی الاسلام، مشهد، نشر مرتضی، ۱۴۰۳ ق
  4. اندیشه های فقهی، سیاسی امام خمینی (ره)- قاضی زاده، کاظم، مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری
  5. بحارالانوار مجلسی، محمدباقر، دارالاحیاء، التراث العربی، ۱۴۰۳ ف.ق
  6. بحثی کوتاه و ساده پیرامون حکومت اسلامی و ولایت فقیه/ مصباح یزدی، آیت ا…محمدتقی/ ناشر: موسسه ی آموزشی امام خمینی (ره)/ نوبت چاپ/ بهار ۸۱، چاپ: فاضل
  7. بررسی تطبیقی نظریه های ولایت فقیه/مولف: شریف لک زایی/ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)/نوبت و تاریخ چاپ:اول، تابستان۸۵/چاپ : الهادی

دانلود فایل