بررسی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته حسابداری ورودی ۹۰ دانشگاه پیام نور

چکیده:

پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرند (دوره کارشناسی) اجرا شد. سؤال پژوهشی در این تحقیق این است که آیا آموزش مهارتهای زندگی تأثیری در پیشرفت تحصیلی دارد؟

به همین منظور فرضیه مطرح شده این است که آموزش مهارتهای زندگی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان مؤثر است. روش پژوهش شبه تجربی که جامعه آماری آن، کلیه­ی دانشجویان رشته حسابداری ، ورودی ۹۰ دانشگاه پیام نور مرند بوده و حجم نمونه ۲۸ نفر که یک گروه آزمایشی را تشکیل می دهند که با اجرای دو آزمون بر روی گروه آزمایش (پیش آزمون ـ پس آزمون) داده های آماری بدست آمده روش نمونه گیری در این تحقیق تصادفی بوده است. ابزار این پژوهش معدل پایان ترم قبل از آموزش مهارتهای زندگی و بعد از آموزش مهارتهای زندگی می باشد. آموزش مهارتهای زندگی در این تحقیق به عنوان متغیر مستقل و پیشرفت تحصیلی دانشجویان به عنوان متغیر وابسته تنظیم شده است.

نتایج در این تحقیق نشان داد که سطح پیشرفت تحصیلی دانشجویان پس از گذراندن دروس آموزش مهارتهای زندگی نسبت به قبل از آموزش مهارتهای زندگی، از افزایش معنا داری برخوردار است.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                           صفحه

چکیده ……………………………………………………………………………………………………. ت

فصل اول : کلیات

(۱ـ۱) مقدمه……………………………………………………………………………………………… ۲

(۱ـ۲) بیان مسئله……………………………………………………………………………………….. ۵

(۱-۳) اهمیت و ضرورت مسئله…………………………………………………………………….. ۷

(۱ـ۴) تأثیر مثبت مهارتهای زندگی…………………………………………………………………. ۸

(۱ـ۵) حدود مهارتهای زندگی………………………………………………………………………. ۹

(۱ـ۶) قدرت مهارتهای زندگی………………………………………………………………………. ۹

(۱ـ۷) ضرورت آموزش مهارتهای زندگی…………………………………………………………. ۱۰

(۱ـ۸) اهمیت آموزش مهارتهای زندگی……………………………………………………………. ۱۰

(۱ـ۹) اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………… ۱۱

(۱ـ۱۰) سوالات پژوهشی…………………………………………………………………………….. ۱۱

(۱ـ۱۱) فرضیه تحقیق………………………………………………………………………………….. ۱۱

(۱ـ۱۲) تعریف نظری و تعاریف عملیاتی ……………………………………………………….. ۱۲

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق…………..

( ۲-۱) مقدمه …………………………………………………………………………………………… ۱۴

(۲ـ۲) آموزش مهارتهای زندگی…………………………………………………………………….. ۱۴

(۲ـ۳) اهداف آموزش مهارتهای زندگی……………………………………………………………. ۱۵

(۲ـ۴) مهارتهای ده گانه زندگی و اجزای آن……………………………………………………… ۱۶

(۲ـ۵) مهارتهای مؤثر بر پیشرفت تحصیلی و یادگیری…………………………………………. ۲۰

(۲ـ۵ـ۱) مهارتهای مدیریت زمان……………………………………………………………………. ۲۰

(۲ـ۵ـ۲) مهارتهای استفاده از انواع حافظه ها…………………………………………………….. ۲۴

(۲ـ۵ـ۳) مهارت تصمیم گیری……………………………………………………………………….. ۳۰

(۲ـ۵ـ۴) مهارت حل مسأله…………………………………………………………………………… ۳۳

(۲ـ۵ـ۵) مهارت تفکر خلاق…………………………………………………………………………. ۳۴

(۲ـ۵ـ۶) مهارت تفکر انتقادی……………………………………………………………………….. ۳۷

(۲ـ۵ـ۷) مهارت خودشناسی…………………………………………………………………………. ۳۸

(۲ـ۵ـ۸) مهارت های ارتباطی……………………………………………………………………….. ۴۲

(۲-۵-۹) مهارتهای بین فردی……………………………………………………………………….. ۴۸

(۲ـ۵ـ۱۰) مهارت همدلی……………………………………………………………………………… ۵۶

(۲ـ۵ـ۱۱) مهارت انعطاف پذیری…………………………………………………………………… ۵۷

(۲ـ۵ـ۱۲) مهارت کنار آمدن با هیجانها و فشارهای روانی…………………………………….. ۵۸

(۲ـ۵ـ۱۳) مهارتهای مدیریت استرس………………………………………………………………. ۶۱

(۲ـ۴ـ۱۴) مهارتهای مقابله با شکست و اتفاقات………………………………………………… ۷۱

(۲ـ۵ـ۱۵) مهارتهای مقابله با اضطراب…………………………………………………………….. ۷۳

(۲-۵-۱۶ ) مهارتهای زندگی در دوران تحصیل ………………………………………………… ۷۷

(۲ـ۶) پیشینه تحقیق دربارة آموزش مهارتهای زندگی…………………………………………… ۷۹

فصل سوم : (روش تحقیق)………………..

(۳ـ۱) مقدمه……………………………………………………………………………………………… ۸۵

(۳ـ۲) جامعه آماری مورد مطالعه……………………………………………………………………. ۸۵

(۳ـ۳) نمونه گیری و نحوة گزینش آن……………………………………………………………… ۸۵

(۳ـ۴) نمونه تحقیق…………………………………………………………………………………….. ۸۵

(۳ـ۵) روشها و ابزار جمع آوری اطلاعات……………………………………………………….. ۸۶

(۳ـ۶) متغیر پژوهش…………………………………………………………………………………… ۸۶

(۳ـ۷) روشهای آماری برای تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………. ۸۶

فصل چهارم: (تجزیه و تحلیل داده ها)…….

(۴ـ۱)مقدمه………………………………………………………………………………………………. ۸۸

(۴-۲) تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………….. ۸۸

(۴-۳)یافته های پژوهش………………………………………………………………………………. ۸۹

فصل پنجم:  نتیجه گیری

(۵ـ۱) مقدمه……………………………………………………………………………………………… ۹۸

(۵ـ۲) بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………. ۹۸

(۵ـ۳) پیشنهادات کاربردی……………………………………………………………………………. ۹۹

ـ پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی……………………………………………………………….. ۱۰۰

(۵ـ۴) محدودیتهای تحقیق……………………………………………………………………………. ۱۰۰

 (۶) منابع………………………………………………………………………………………………… ۱۰۱

۷) ضمائم…………………………………………………………………………………………………. ۱۰۵

(۶) منابع:

  1. آموزش مهارتهای زندگی. بانک مقالات فارسی (در تاریخ November 12, 2006)
  2. آقاجانی، رضا، (۱۳۸۱) آموزش مهارتهای زندگی، انتشارات نشر فیض)
  3. احدی، سمین.،۱۳۸۶، بررسی نگرشها و میزان آگاهی دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی از مفهوم مهارتهای ده گانه زندگی( در دانشگاههای دولتی شهرستان تهران وابسته به وزارت علوم تحقیقات وفناوری)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی تهران.
  4. ادیب، یحیی.، (۱۳۸۵)، بررسی میزان دستیابی نوجوانان ایرانی به مهارتهای زندگی . فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، سال اول شماره ۴، زمستان ۱۳۸۵٫
  5. اکبری ابوالقاسم، (۱۳۸۲)  روشهای مطالعه و تحقیق و یادگیری و امتحان؛ تهران: نشر فیض کاشانی، ۱۳۸۲٫
  6. اهواز، دوره سوم، سال هشتم، شماره های ۱و۲، ص۹۸- ۷۳٫
  7. علی پور، رضا، ( ۱۳۸۷)، مهارتهای زندگی در هزاره سوم، تهران ( ۱۳۸۷)

دانلود فایل

پایان نامه بررسی الگوهای دلبستگی ، سخت رویی و شیوه های کنار آمدن در کودکان

چکیده تحقیق :

این تحقیق با هدف بررسی رابطه میان الگوهای دل بستگی ، سخت رویی و شیوه های کنار آمدن درکودکان ناشنوا و عادی انجام شده است . بدین منظور ۵۰ آزمون در دامنه سنی ۲۰-۱۲ دختر و ۲۴ پسر که شامل ۱۹ ناشنوا و ۳۱ آزمون عادی است ، انتخاب شدند . از آزمودنی ها خواسته شد پرسش نامه های سبک های دلبستگی بزرگسالان ، مقیاس سرسختی روان شناختی و پرسش نامه شیوه های مقابله را تکمیل کنند . روش نمونه گیری در آزمون های ناشنوا نمونه گیری در دسترس در آزمون های عادی روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای بود . با توجه به نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات تفاوت معنی داری بین کودکان ناشنوا و عادی از لحاظ سبک های دلبستگی ، شیوه های مقابله و سخت رویی وجود ندارد .

فصل اول – کلیات تحقیق

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیه ها یا سوال های تحقیق

تعریف نظری و عملیاتی متغیرها

فصل دوم – ادبیات و پیشینه تحقیق

ادبیات و چهار چوب نظری تحقیق

پیشینه تحقیق

فصل سوم – روش شناسی تحقیق

نوع ، روش و مراحل اجرای تحقیق

جامعه آماری و روش نمونه گیری

وسیله و روش جمع آوری اطلاعات

روش های آماری و تجزیه و تحلیل اطلاعات

متغیرهای تحقیق

محدودیت های تحقیق

فصل چهارم – تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

توصیف داده ها

آزمون سوال ها یا فرض های تحقیق

فصل پنجم – خلاصه و نتیجه گیری و پیشنهادها

خلاصه و نتیجه گیری

پیشنهادها

منابع

فهرست منابع :

۱ – دیماتئو ، ام رابین ( ۱۳۷۸ ) روان شناسی سلامت ، ترجمه مهدی موسوی اصل و دیگران – زیر نظر کیانوش هاشمیان ، انتشارات سمت .

۲- دیوسون ، جرالد ( ۱۹۳۹ ) آسیب شناسی روانی بر اساس DSM- 17 – TR ، ترجمه مهدی دهستانی ، تهران ، ویرایش ۸۵ .

۳- هالاهان ، دانیل (۱۹۴۴ ) کودکان استثنایی مقدمه ای بر آموزش های ویژه ، ترجمه جوادیان ، انتشارات آستان قدس رضوی .

۴- احدی ، حسن ، نقشبندی ، سیامک ، تابع جماعت ، محمد رضا ( ۱۳۸۷ ) رابطه شیوه های دلبستگی با رضایت زناشویی .

۵- شریفی ، خلیل ، عریضی ، حمید رضا ، نامداری ، کوروش ، بررسی رابطه بین علمکرد خانواده و سرسختی روان شناختی در دانش آموزان در ماهنامه علمی – پژوهشی دانشگاه شاهد ، سال دوازدهم ، دوره جدید شماره ۱۰ ، اردیبهشت ۱۳۸۴ .

دانلود فایل

بررسی الگوهای دلبستگی ، سخت رویی و شیوه های کنار آمدن در کودکان ناشنوا و عادی

چکیده تحقیق :

این تحقیق با هدف بررسی رابطه میان الگوهای دل بستگی ، سخت رویی و شیوه های کنار آمدن درکودکان ناشنوا و عادی انجام شده است . بدین منظور ۵۰ آزمون در دامنه سنی ۲۰-۱۲ دختر و ۲۴ پسر که شامل ۱۹ ناشنوا و ۳۱ آزمون عادی است ، انتخاب شدند . از آزمودنی ها خواسته شد پرسش نامه های سبک های دلبستگی بزرگسالان ، مقیاس سرسختی روان شناختی و پرسش نامه شیوه های مقابله را تکمیل کنند . روش نمونه گیری در آزمون های ناشنوا نمونه گیری در دسترس در آزمون های عادی روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای بود . با توجه به نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات تفاوت معنی داری بین کودکان ناشنوا و عادی از لحاظ سبک های دلبستگی ، شیوه های مقابله و سخت رویی وجود ندارد .

فصل اول – کلیات تحقیق

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیه ها یا سوال های تحقیق

تعریف نظری و عملیاتی متغیرها

فصل دوم – ادبیات و پیشینه تحقیق

ادبیات و چهار چوب نظری تحقیق

پیشینه تحقیق

فصل سوم – روش شناسی تحقیق

نوع ، روش و مراحل اجرای تحقیق

جامعه آماری و روش نمونه گیری

وسیله و روش جمع آوری اطلاعات

روش های آماری و تجزیه و تحلیل اطلاعات

متغیرهای تحقیق

محدودیت های تحقیق

فصل چهارم – تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

توصیف داده ها

آزمون سوال ها یا فرض های تحقیق

فصل پنجم – خلاصه و نتیجه گیری و پیشنهادها

خلاصه و نتیجه گیری

پیشنهادها

منابع

فهرست منابع :

۱ – دیماتئو ، ام رابین ( ۱۳۷۸ ) روان شناسی سلامت ، ترجمه مهدی موسوی اصل و دیگران – زیر نظر کیانوش هاشمیان ، انتشارات سمت .

۲- دیوسون ، جرالد ( ۱۹۳۹ ) آسیب شناسی روانی بر اساس DSM- 17 – TR ، ترجمه مهدی دهستانی ، تهران ، ویرایش ۸۵ .

۳- هالاهان ، دانیل (۱۹۴۴ ) کودکان استثنایی مقدمه ای بر آموزش های ویژه ، ترجمه جوادیان ، انتشارات آستان قدس رضوی .

۴- احدی ، حسن ، نقشبندی ، سیامک ، تابع جماعت ، محمد رضا ( ۱۳۸۷ ) رابطه شیوه های دلبستگی با رضایت زناشویی .

۵- شریفی ، خلیل ، عریضی ، حمید رضا ، نامداری ، کوروش ، بررسی رابطه بین علمکرد خانواده و سرسختی روان شناختی در دانش آموزان در ماهنامه علمی – پژوهشی دانشگاه شاهد ، سال دوازدهم ، دوره جدید شماره ۱۰ ، اردیبهشت ۱۳۸۴ .

دانلود فایل

پایان نامه بررسی آلات رزم و بزم در اسکندر نامه ی نظامی گنجوی

چکیده

       شعر نظامی آیینه تمام نمای اوضاع و احوال مردم و اجتماع روزگار خود است و هر کس درآن بنگرد تصویر فرهنگ و آداب و رسوم عصر نظامی را در آن می‌بیند.همین اشتراک اجتماعی و حالات معنوی خواننده و شنونده را عاشق آثار نظامی کرده است .

      نظامی بزرگ سخنور بزم سرای زبان فارسی در رزم سرایی نیز مهارتی خاصّ و بی نظیر دارد و آلات رزم و بزم را همزمان به بهترین نحو یاد نموده است و صدای آلات رزم راچنان در اسکندر نامه به تصویر کشانده است که هرخواننده ای با خواندن آن بر سر ذوق می‌آید .از آنجا که نظامی یک هنرمند و آفرینشگر مضامین بزم است در اشعار حماسی نیز از هنر بزم به بهترین وجه استفاده برده است.

      هدف اصلی این پژوهش شناسایی و بیان آلات رزم و بزم اعم از انواع سلاح و جنگ افزار، سازهای موسیقی رزمی و بزمی ، آشنایی بیشتر با ویژگی‌های این ابزار و آلات ( جنس ، ساختمان ،شکل و …) رده_ بندی و دسته بندی این ابزار بر اساس منابع معتبر و ذکر و شرح ابیاتی که نظامی در اسکندر نامه از این آلات رزمی و بزمی بهره برده است و بیان ابیات و عباراتی از شاعران برجسته‌ی ادب فارسی که در نوشته‌های خود از این آلات و ابزار استفاده نموده‌اند از اهداف دیگر نگارنده پایان نامه است .

     روش تحقیق به صورت نظری بوده و بر پایه کتابخانه‌ای و فیش برداری صورت گرفته است و تصاویر این پایان نامه از سایت‌های اینترنتی گرفته شده است.

      نتیجه ای که از این پژوهش می‌توان به دست آورد این است که هر چند حکیم گنجه سلاح و سازهای رزمی را در اسکندر نامه که یک مثنوی حماسی و فلسفی است به تصویر کشانده امّا این هنرمند قرن ششم در این اثر حماسی از آلات و اسباب و سازهای موسیقی بزمی  به طور مکرّر بهره برده است وبرتری هنربزم وی بر رزم اومشهود و نمایان است .

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول

کلیّات پژوهش

بخش اوّل : مقدمه پژوهش

بخش دوم: طرح مسئله

بخش سوم:ضرورت و اهمیّت موضوع

بخش چهارم:پیشینه‌ی پژوهش

بخش پنجم:اهداف

بخش ششم: سؤالات

بخش هفتم: فرضیه

بخش هشتم: روش تحقیق

فصل دوم

حکیم نظامی و اسکندر نامه در یک نگاه

بخش اوّل : زندگی نامه ، زبان و سبک شعری نظامی

بخش دوم:  مروری بر اسکندر نامه

بخش سوم : نظر اجمالی نگارنده درمورد اسکندر نامه

فصل سوم

خاستگاه شعر و موسیقی

بخش اوّل : چگونگی پیدایش موسیقی

بخش دوم: خاستگاه شعر و موسیقی

بخش سوم: پیوند موسیقی و ادبیّات

فصل چهارم

پیشینه‌ی موسیقی

بخش اوّل : تاریخچه‌ی موسیقی

بخش دوم: نگاهی مختصر بر موسیقی ایران

بخش سوم: موسیقی در زمان ساسانیان

بخش چهارم: موسیقی پس از ساسانیان تا زمان عباسیان

بخش پنجم: موسیقی در زمان عباسیان

فصل پنجم

موسیقی  رزمی

بخش اوّل : موسیقی رزمی

موسیقی رزمی قبل از اسلام

موسیقی رزمی بعد از اسلام

فصل ششم

موسیقی بزمی و پیدایش سازها

بخش اوّل : پیدایش سازها

بخش دوم : موسیقی بزم

بخش سوم: خنیاگری و موسیقی ایرانی

فصل هفتم

جنگ و اسلحه

بخش اوّل : تاریخچه جنگ و اسلحه

بخش دوم :  ابزارهای رزمی در آثار  فارسی

فصل هشتم

سازشناسی اسکندر نامه

بخش اوّل : سازهای بادی

بخش دوم: سازهای ضربی (کوبه‌ای)

بخش سوم: سازهای سیمی( زهی)

فصل نهم

ابزار و اسباب رزم

بخش اوّل : ابزار و سلاح حفاظتی

بخش دوم :  سلاح‌ها

فصل دهم

اسباب و مقدّ مات  بزم

بخش اوّل : ظروف  مـجالس بزم

بخش دوم :  شربیات مجالس بزم

فصل یازدهم

آلات رزم و بزم اسکندر نامه و آرایه‌های ادبی

نتیجه گیری

منابع و مآخذ

منابع و مآخذ:

۱-اسدی ،ا .  ۱۳۵۴ ،گرشاسب نامه ،به کوشش حبیب یغمایی ، تهران ،چاپ افست مروی ، چاپ دوم.

۲- بلعمی، ا .۱۳۸۰، تاریخ نامه طبری ،تهران ، انتشارات سروش(انتشارات صدا و سیما ) ،نوبت چاپ؟

۳-  بیهقی ،ا. ۱۳۵۰، تاریخ بیهقی ، مشهد، انتشارات دانشگاه مشهد ، نوبت چاپ؟

۴- پلودن ، ل . ۱۳۵۲، جنگ اسلحه ،ترجمه محمد نژاد ،تهران انتشارات پدیده ،نوبت چاپ؟

۵- پورداوود ،ا . ۱۳۸۲، زین ابزار ، تهران، انتشارات اساطیر ،چاپ اوّل.

۶- پورمندان،م.۱۳۷۹، دایره المعارف موسیقی کهن ایران،تهران انتشارات سازمان تبلیغات اسلامی،چاپ اوّل.

۷- تجبّر،ن. ۱۳۸۸، بررسی موسیقی رزمی و بزمی شاهنامه،تهران ،مؤسسه‌ی انتشارات آگاه ،چاپ اوّل .

دانلود فایل

پایان نامه بررسی افکار پولس رسول در ارتباط با سنن و عقاید یهودی

اهمیت موضوع:

حقیقت هماره به صورت سیر واحد متوالی با تجلیّات مختلف و در ورای الفاظ متنوع و گاه متناقض مستور است و گاه با ابداعات، نظریه­پردازیهای افراطی یا تفریطی در معرض خطر تشویش قرار دارد؛ لذا بر ماست که در مقام یک فرد انسانی بنابر جایگاه و توان و ظرفیت خود در انکشاف هر چه بیشتر آن کمر همّت ببندیم و به ندای فطری حقیقت­جویی که از اساسی­ترین ودیعه­های الهی در وجود بشری است، پاسخ قاطع و کامل بدهیم؛ لکن هماره باید جانب احتیاط، در نظریه­پردازی­ها و قضاوت­ها نگاه داشته شود و تا جای ممکن قضاوت نشود و بهترین داوران خداست. این بحث در ابعاد مختلف می­تواند مطرح شود؛ اما در حیطه­ی اعتقادی و فرهنگی بیشتر نمود می­یابد؛ از سوی دیگر برخی از دین­شناسان به کارگیری عنوان «دین» به جای واژه­ی «ادیان» را بلا­مانع تشخیص داده­اند؛ به این مناسبت آشنایی با ادیان توحیدی ادوار پیشین از جمله یهودیت و مسیحیت آشنایی با روند تحوّلی دین الهی بر اساس مقتضیات زمانی و مکانی است. مسلماً اگر احکام پیچیده­ی یهودیت در عصر حضرت ابراهیم (ع) به مردم ارائه می­شد، ظرفیت بشری آن زمان آن را بر­نمی­تافت؛ بنابراین آشنایی با مسیحیت و تحوّلات و شخصیت­های تأثیرگذار آن آشنایی با دین واحد الهی در برهه­ی خاصی از زمان است؛ اما بر اساس اختلاف­نظرهایی که در آن دین وجود دارد، باید دید جانب حقیقت کدام است؛ زیرا بدیهی است که دو نقیض نمی­تواند حقیقت باشد.

فهرست مطالب

مقدمه ۱

اهمیت موضوع ۲

بیان مسئله ۳

پیشینه ی پژوهش ۵

منابع پژوهش ۶

روش پژوهش ۶

فصل اول: شرح احوال پولس رسول

فصل دوم: آثار پولس رسول ۴۲

فصل سوم: افکار پولس رسول ۹۳

منابع فارسی و عربی ۲۱۳

منابع فارسی و عربی

  1.  قرآن کریم، ترجمه­ی محمد مهدی  فولاد­وند، دفترمطالعات تاریخ و معارف اسلامی، تهران، ۱۴۲۱ ه.ق.
  2.  نهج الفصاحه.
  3.  نهج­البلاغه، ترجمه­ی محمد دشتی، آل علی، قم، ۱۳۷۹٫
  4. کتاب مقدس، (کتب عهد عتیق و جدید)، انجمن کتب مقدسه، ۱۹۰۴ م. (۱۲۸۳ ه. ش).
  5. عهد جدید، ترجمه­ی تفسیری، بی­جا، بی­نا، بی­تا.
  6.  آزادیان، مصطفی، آموزه­ی نجات از دیدگاه علامه طباطبایی با نگاهی به دیدگاه رایج مسیحیت، مرکز انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ( ره) ، قم، ۱۳۸۵، تهران ۱۳۶۵٫
  7.  آشتیانی، جلال الدین، تحقیقی در دین مسیح، نگارش، تهران، چاپ اول: ۱۳۶۸٫

دانلود فایل