مقایسه عوامل موثر بر فشار روانی بر دانشجویان شهر تهران

مقدمه :

موضوع اصلی تحقیق بررسی تاثیر فشار روانی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه شاهد شهر تهران

نظر شخصی در باره تعاریف عملکرد تحصیلی یعنی سنجیدن عملکرد یاد گیرندگان و مقایسه نتایج حاصله با هدفهای آموزشی از پیش تعیین شده به منظور تصمیم گیری در این باره است

وقتی از طریق آزمونها دانشجویان با دانش آموزان سنجش می شوند این سنجش باعث می شود تا عملکرد هابه صورت واقع نمایان شود .

یک تحلیل اسنادی از واکنشها و عملکرد های دانشجویان به بازدهای تحصیلی آنها فرض می کند که دانشجویان به طور فسخی علل موفقیت و شکست خودرا شناسایی می کند و این فراین اسنادی نه تنها در اسناد دادن به علل خاص و واحد از قبیل استعداد ، کوشش ،‌دشواری ، شانسی و فشارهای روحی و روانی است . بلکه همین طور در استنباطهای مربوط به ابعاد اسنادی از قبیل درونی بودن و قابلیت کنترل نیز وجود دارد بعضی از دانشجویان عملکرد و نتایج تحصیلی

خوبی دارند که عموما موفقیت خود را درون سازی می کنند . حال آن که دانشجویان نا موفق براهمیت علی عوامل محیطی تاکید می ورزند اما این الگوی اسنادی ممکن است وابسته به چندین فرایند مربوط به هم از جمله سوگیریهای خدمت به خود ، خبر پردازی منطقی و ملاحظات خود – شناساندن باشد .

اسنادها همچنین به صورتی نظام دار به انتظارات مربوط به عملکرد آینده دریک درس  و ای تحصیل و همین طور به واکنش نسیت به باز خود دریافتی از آزمون پیوند دارند طیق یک الگوی چند وجهی پیون اسناد روان و عواطف ، این روابط میان روان و اسنادها هم در سطح چند وجهی و هم در سطوح واحد به وقوع می پیوندند. به علاوه اسنادها بر رفتار اثر دارند ، زیرا بعضی از الگوهای اسنادی منجر به عملکرد ضعیف، کاهش پایداری درماندگی و ناتوانی در طب کمک کارهای درسی می شود . چندین تحقیق نشان داده است که اسنادپس داده به عوامل قابل کنترل و ناپا یدار ممکن است عملکردهای تحصیلی را  را پس از شکست تسهیل کند .

( کریمی ، ۱۳۸۲ص ۱۲۶)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                      صفحه

فصل اول :

مقدمه ………………………………………………………………………………………………… ۲

بیان مسئله …………………………………………………………………………………………. ۴

پرسشهای تحقیق ………………………………………………………………………………… ۷

اهمیت و ضرورت تحقیق ……………………………………………………………………… ۷

اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………. ۸

فرضیه‌های تحقیق ……………………………………………………………………………….. ۹

محدودیتهای تحقیق ……………………………………………………………………………… ۹

تعاریف عملیاتی …………………………………………………………………………………… ۱۰

فصل دوم :

نظریه و تئوریها ………………………………………………………………………………….. ۱۴

پژوهشهای انجام شده در داخل و خارج کشور ……………………………………… ۶۴

فصل سوم :

مقدمه ………………………………………………………………………………………………… ۹۱

روش تحقیق ……………………………………………………………………………………….. ۹۱

جامعه آماری ……………………………………………………………………………………… ۹۱

نمونه آماری……………………………………………………………………………………….. ۹۲

روش نمونه گیری ………………………………………………………………………………. ۹۲

ابزار اندازه گیری ……………………………………………………………………………….. ۹۲

نحوه جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………. ۹۳

چگونگی گردآوری اطلاعات …………………………………………………………………. ۹۳

روشهای آماری ………………………………………………………………………………….. ۹۴

فصل چهارم :

تجزیه و تحلیل داده‌ها ………………………………………………………………………….. ۹۶

جداول و نمودارها……………………………………………………………………………….. ۹۶

فصل پنجم :

بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………… ۱۰۹

پیشنهادات ………………………………………………………………………………………….. ۱۱۱

منابع …………………………………………………………………………………………………. ۱۱۳

پیوست ………………………………………………………………………………………………. ۱۱۸

منابع و مأخذ

۱۰- کریمی ، یوسف ، روان شناسی اجتماعی ، چاپ چهارم پاییز ۱۳۸۲، انتشارات دیرآور

۱- اتیکسون – ریچارد .س – اتیکسون- ارنست هیلگارد-زمینه روان شناسی جلد دوم گروهی از مترجمان – زیر نظر و به ویراستاری : دکتر محمد تقی براهنی

۲- آزاد، حسین، آسیب شناسی روانی ، انتشارات بعثت ، ۱۳۷۲،ص ۱۰۵-۸۷

۳- بیرشک ،بهروز، بیماریهای وابسته به استرس و راههای درمانی آن ، ورزش و جوانان ، دومین سمپوزیوم سراسری استرس تهران ، دانشگاه علوم پزشکی ایران ، ۱۳۷۱ ص ۳۲

۴- چینی ،عباس ،بلوکراس، بلوشیلد، روانشناسی استرس، انتشارات ترمه ۱۳۷۱، ص ۱۰

۵- دلاور، علی – روشهای تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی-۱۳۷۱ انتشارات پیام نور

۶- شاملو، سعید ، بهداشت روانی ، انتشارات رشد، ۱۳۷۲،ص ۲۰۸ و ۲۰۴

منابع خارجی

 

1-               Aro –Hilleyi,lifes tress and psychosomatic symptomsamong 4 To 2. byearold finsnadoles- scents. Psychological medicine 1987-17-1g1.2.0L

2-               Conen, 5.8 Gailm wiliamson (1991) stress and in factious  Deasease.

In it umans. Psychological Ball etin. Vol 109,No,105-24

3-               Wolf.G.C. (1985) pepticuzcer and psucnosocial stress, Z- Arzt1 – for TBTLD, 79,7 (2,97-301)1985

4-               Lydeard, s.joen .R (1989)zifeevent

Umlnerobility and pisease form

Prect 6/4 ( 307-316)1989.


دانلود

دانلود مقایسه عوامل موثر بر فشار روانی بر دانشجویان

مقدمه :

موضوع اصلی تحقیق بررسی تاثیر فشار روانی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه شاهد شهر تهران

نظر شخصی در باره تعاریف عملکرد تحصیلی یعنی سنجیدن عملکرد یاد گیرندگان و مقایسه نتایج حاصله با هدفهای آموزشی از پیش تعیین شده به منظور تصمیم گیری در این باره است

وقتی از طریق آزمونها دانشجویان با دانش آموزان سنجش می شوند این سنجش باعث می شود تا عملکرد هابه صورت واقع نمایان شود .

یک تحلیل اسنادی از واکنشها و عملکرد های دانشجویان به بازدهای تحصیلی آنها فرض می کند که دانشجویان به طور فسخی علل موفقیت و شکست خودرا شناسایی می کند و این فراین اسنادی نه تنها در اسناد دادن به علل خاص و واحد از قبیل استعداد ، کوشش ،‌دشواری ، شانسی و فشارهای روحی و روانی است . بلکه همین طور در استنباطهای مربوط به ابعاد اسنادی از قبیل درونی بودن و قابلیت کنترل نیز وجود دارد بعضی از دانشجویان عملکرد و نتایج تحصیلی

خوبی دارند که عموما موفقیت خود را درون سازی می کنند . حال آن که دانشجویان نا موفق براهمیت علی عوامل محیطی تاکید می ورزند اما این الگوی اسنادی ممکن است وابسته به چندین فرایند مربوط به هم از جمله سوگیریهای خدمت به خود ، خبر پردازی منطقی و ملاحظات خود – شناساندن باشد .

اسنادها همچنین به صورتی نظام دار به انتظارات مربوط به عملکرد آینده دریک درس  و ای تحصیل و همین طور به واکنش نسیت به باز خود دریافتی از آزمون پیوند دارند طیق یک الگوی چند وجهی پیون اسناد روان و عواطف ، این روابط میان روان و اسنادها هم در سطح چند وجهی و هم در سطوح واحد به وقوع می پیوندند. به علاوه اسنادها بر رفتار اثر دارند ، زیرا بعضی از الگوهای اسنادی منجر به عملکرد ضعیف، کاهش پایداری درماندگی و ناتوانی در طب کمک کارهای درسی می شود . چندین تحقیق نشان داده است که اسنادپس داده به عوامل قابل کنترل و ناپا یدار ممکن است عملکردهای تحصیلی را  را پس از شکست تسهیل کند .

( کریمی ، ۱۳۸۲ص ۱۲۶)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                      صفحه

فصل اول :

مقدمه ………………………………………………………………………………………………… ۲

بیان مسئله …………………………………………………………………………………………. ۴

پرسشهای تحقیق ………………………………………………………………………………… ۷

اهمیت و ضرورت تحقیق ……………………………………………………………………… ۷

اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………. ۸

فرضیه‌های تحقیق ……………………………………………………………………………….. ۹

محدودیتهای تحقیق ……………………………………………………………………………… ۹

تعاریف عملیاتی …………………………………………………………………………………… ۱۰

فصل دوم :

نظریه و تئوریها ………………………………………………………………………………….. ۱۴

پژوهشهای انجام شده در داخل و خارج کشور ……………………………………… ۶۴

فصل سوم :

مقدمه ………………………………………………………………………………………………… ۹۱

روش تحقیق ……………………………………………………………………………………….. ۹۱

جامعه آماری ……………………………………………………………………………………… ۹۱

نمونه آماری……………………………………………………………………………………….. ۹۲

روش نمونه گیری ………………………………………………………………………………. ۹۲

ابزار اندازه گیری ……………………………………………………………………………….. ۹۲

نحوه جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………. ۹۳

چگونگی گردآوری اطلاعات …………………………………………………………………. ۹۳

روشهای آماری ………………………………………………………………………………….. ۹۴

فصل چهارم :

تجزیه و تحلیل داده‌ها ………………………………………………………………………….. ۹۶

جداول و نمودارها……………………………………………………………………………….. ۹۶

فصل پنجم :

بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………… ۱۰۹

پیشنهادات ………………………………………………………………………………………….. ۱۱۱

منابع …………………………………………………………………………………………………. ۱۱۳

پیوست ………………………………………………………………………………………………. ۱۱۸

منابع و مأخذ

۱۰- کریمی ، یوسف ، روان شناسی اجتماعی ، چاپ چهارم پاییز ۱۳۸۲، انتشارات دیرآور

۱- اتیکسون – ریچارد .س – اتیکسون- ارنست هیلگارد-زمینه روان شناسی جلد دوم گروهی از مترجمان – زیر نظر و به ویراستاری : دکتر محمد تقی براهنی

۲- آزاد، حسین، آسیب شناسی روانی ، انتشارات بعثت ، ۱۳۷۲،ص ۱۰۵-۸۷

۳- بیرشک ،بهروز، بیماریهای وابسته به استرس و راههای درمانی آن ، ورزش و جوانان ، دومین سمپوزیوم سراسری استرس تهران ، دانشگاه علوم پزشکی ایران ، ۱۳۷۱ ص ۳۲

۴- چینی ،عباس ،بلوکراس، بلوشیلد، روانشناسی استرس، انتشارات ترمه ۱۳۷۱، ص ۱۰

۵- دلاور، علی – روشهای تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی-۱۳۷۱ انتشارات پیام نور

۶- شاملو، سعید ، بهداشت روانی ، انتشارات رشد، ۱۳۷۲،ص ۲۰۸ و ۲۰۴

منابع خارجی

 

1-               Aro –Hilleyi,lifes tress and psychosomatic symptomsamong 4 To 2. byearold finsnadoles- scents. Psychological medicine 1987-17-1g1.2.0L

2-               Conen, 5.8 Gailm wiliamson (1991) stress and in factious  Deasease.

In it umans. Psychological Ball etin. Vol 109,No,105-24

3-               Wolf.G.C. (1985) pepticuzcer and psucnosocial stress, Z- Arzt1 – for TBTLD, 79,7 (2,97-301)1985

4-               Lydeard, s.joen .R (1989)zifeevent

Umlnerobility and pisease form

Prect 6/4 ( 307-316)1989.


دانلود

دانلود مقایسة عوامل موثر بر فشار روانی بر دانشجویان + پرسشنامه

مقدمه :

موضوع اصلی تحقیق بررسی تاثیر فشار روانی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه شاهد شهر تهران

نظر شخصی در باره تعاریف عملکرد تحصیلی یعنی سنجیدن عملکرد یاد گیرندگان و مقایسه نتایج حاصله با هدفهای آموزشی از پیش تعیین شده به منظور تصمیم گیری در این باره است

وقتی از طریق آزمونها دانشجویان با دانش آموزان سنجش می شوند این سنجش باعث می شود تا عملکرد هابه صورت واقع نمایان شود .

یک تحلیل اسنادی از واکنشها و عملکرد های دانشجویان به بازدهای تحصیلی آنها فرض می کند که دانشجویان به طور فسخی علل موفقیت و شکست خودرا شناسایی می کند و این فراین اسنادی نه تنها در اسناد دادن به علل خاص و واحد از قبیل استعداد ، کوشش ،‌دشواری ، شانسی و فشارهای روحی و روانی است . بلکه همین طور در استنباطهای مربوط به ابعاد اسنادی از قبیل درونی بودن و قابلیت کنترل نیز وجود دارد بعضی از دانشجویان عملکرد و نتایج تحصیلی

خوبی دارند که عموما موفقیت خود را درون سازی می کنند . حال آن که دانشجویان نا موفق براهمیت علی عوامل محیطی تاکید می ورزند اما این الگوی اسنادی ممکن است وابسته به چندین فرایند مربوط به هم از جمله سوگیریهای خدمت به خود ، خبر پردازی منطقی و ملاحظات خود – شناساندن باشد .

اسنادها همچنین به صورتی نظام دار به انتظارات مربوط به عملکرد آینده دریک درس  و ای تحصیل و همین طور به واکنش نسیت به باز خود دریافتی از آزمون پیوند دارند طیق یک الگوی چند وجهی پیون اسناد روان و عواطف ، این روابط میان روان و اسنادها هم در سطح چند وجهی و هم در سطوح واحد به وقوع می پیوندند. به علاوه اسنادها بر رفتار اثر دارند ، زیرا بعضی از الگوهای اسنادی منجر به عملکرد ضعیف، کاهش پایداری درماندگی و ناتوانی در طب کمک کارهای درسی می شود . چندین تحقیق نشان داده است که اسنادپس داده به عوامل قابل کنترل و ناپا یدار ممکن است عملکردهای تحصیلی را  را پس از شکست تسهیل کند .

( کریمی ، ۱۳۸۲ص ۱۲۶)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                      صفحه

فصل اول :

مقدمه ………………………………………………………………………………………………… ۲

بیان مسئله …………………………………………………………………………………………. ۴

پرسشهای تحقیق ………………………………………………………………………………… ۷

اهمیت و ضرورت تحقیق ……………………………………………………………………… ۷

اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………. ۸

فرضیه‌های تحقیق ……………………………………………………………………………….. ۹

محدودیتهای تحقیق ……………………………………………………………………………… ۹

تعاریف عملیاتی …………………………………………………………………………………… ۱۰

فصل دوم :

نظریه و تئوریها ………………………………………………………………………………….. ۱۴

پژوهشهای انجام شده در داخل و خارج کشور ……………………………………… ۶۴

فصل سوم :

مقدمه ………………………………………………………………………………………………… ۹۱

روش تحقیق ……………………………………………………………………………………….. ۹۱

جامعه آماری ……………………………………………………………………………………… ۹۱

نمونه آماری……………………………………………………………………………………….. ۹۲

روش نمونه گیری ………………………………………………………………………………. ۹۲

ابزار اندازه گیری ……………………………………………………………………………….. ۹۲

نحوه جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………. ۹۳

چگونگی گردآوری اطلاعات …………………………………………………………………. ۹۳

روشهای آماری ………………………………………………………………………………….. ۹۴

فصل چهارم :

تجزیه و تحلیل داده‌ها ………………………………………………………………………….. ۹۶

جداول و نمودارها……………………………………………………………………………….. ۹۶

فصل پنجم :

بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………… ۱۰۹

پیشنهادات ………………………………………………………………………………………….. ۱۱۱

منابع …………………………………………………………………………………………………. ۱۱۳

پیوست ………………………………………………………………………………………………. ۱۱۸

منابع و مأخذ

۱۰- کریمی ، یوسف ، روان شناسی اجتماعی ، چاپ چهارم پاییز ۱۳۸۲، انتشارات دیرآور

۱- اتیکسون – ریچارد .س – اتیکسون- ارنست هیلگارد-زمینه روان شناسی جلد دوم گروهی از مترجمان – زیر نظر و به ویراستاری : دکتر محمد تقی براهنی

۲- آزاد، حسین، آسیب شناسی روانی ، انتشارات بعثت ، ۱۳۷۲،ص ۱۰۵-۸۷

۳- بیرشک ،بهروز، بیماریهای وابسته به استرس و راههای درمانی آن ، ورزش و جوانان ، دومین سمپوزیوم سراسری استرس تهران ، دانشگاه علوم پزشکی ایران ، ۱۳۷۱ ص ۳۲

۴- چینی ،عباس ،بلوکراس، بلوشیلد، روانشناسی استرس، انتشارات ترمه ۱۳۷۱، ص ۱۰

۵- دلاور، علی – روشهای تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی-۱۳۷۱ انتشارات پیام نور

۶- شاملو، سعید ، بهداشت روانی ، انتشارات رشد، ۱۳۷۲،ص ۲۰۸ و ۲۰۴

منابع خارجی

 

1-               Aro –Hilleyi,lifes tress and psychosomatic symptomsamong 4 To 2. byearold finsnadoles- scents. Psychological medicine 1987-17-1g1.2.0L

2-               Conen, 5.8 Gailm wiliamson (1991) stress and in factious  Deasease.

In it umans. Psychological Ball etin. Vol 109,No,105-24

3-               Wolf.G.C. (1985) pepticuzcer and psucnosocial stress, Z- Arzt1 – for TBTLD, 79,7 (2,97-301)1985

4-               Lydeard, s.joen .R (1989)zifeevent

Umlnerobility and pisease form

Prect 6/4 ( 307-316)1989.


دانلود

دانلود مقایسة عوامل موثر بر فشار روانی بر دانشجویان غیرشاهد و شاهد شهر تهران

مقدمه :

موضوع اصلی تحقیق بررسی تاثیر فشار روانی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه شاهد شهر تهران

نظر شخصی در باره تعاریف عملکرد تحصیلی یعنی سنجیدن عملکرد یاد گیرندگان و مقایسه نتایج حاصله با هدفهای آموزشی از پیش تعیین شده به منظور تصمیم گیری در این باره است

وقتی از طریق آزمونها دانشجویان با دانش آموزان سنجش می شوند این سنجش باعث می شود تا عملکرد هابه صورت واقع نمایان شود .

یک تحلیل اسنادی از واکنشها و عملکرد های دانشجویان به بازدهای تحصیلی آنها فرض می کند که دانشجویان به طور فسخی علل موفقیت و شکست خودرا شناسایی می کند و این فراین اسنادی نه تنها در اسناد دادن به علل خاص و واحد از قبیل استعداد ، کوشش ،‌دشواری ، شانسی و فشارهای روحی و روانی است . بلکه همین طور در استنباطهای مربوط به ابعاد اسنادی از قبیل درونی بودن و قابلیت کنترل نیز وجود دارد بعضی از دانشجویان عملکرد و نتایج تحصیلی

خوبی دارند که عموما موفقیت خود را درون سازی می کنند . حال آن که دانشجویان نا موفق براهمیت علی عوامل محیطی تاکید می ورزند اما این الگوی اسنادی ممکن است وابسته به چندین فرایند مربوط به هم از جمله سوگیریهای خدمت به خود ، خبر پردازی منطقی و ملاحظات خود – شناساندن باشد .

اسنادها همچنین به صورتی نظام دار به انتظارات مربوط به عملکرد آینده دریک درس  و ای تحصیل و همین طور به واکنش نسیت به باز خود دریافتی از آزمون پیوند دارند طیق یک الگوی چند وجهی پیون اسناد روان و عواطف ، این روابط میان روان و اسنادها هم در سطح چند وجهی و هم در سطوح واحد به وقوع می پیوندند. به علاوه اسنادها بر رفتار اثر دارند ، زیرا بعضی از الگوهای اسنادی منجر به عملکرد ضعیف، کاهش پایداری درماندگی و ناتوانی در طب کمک کارهای درسی می شود . چندین تحقیق نشان داده است که اسنادپس داده به عوامل قابل کنترل و ناپا یدار ممکن است عملکردهای تحصیلی را  را پس از شکست تسهیل کند .

( کریمی ، ۱۳۸۲ص ۱۲۶)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                      صفحه

فصل اول :

مقدمه ………………………………………………………………………………………………… ۲

بیان مسئله …………………………………………………………………………………………. ۴

پرسشهای تحقیق ………………………………………………………………………………… ۷

اهمیت و ضرورت تحقیق ……………………………………………………………………… ۷

اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………. ۸

فرضیه‌های تحقیق ……………………………………………………………………………….. ۹

محدودیتهای تحقیق ……………………………………………………………………………… ۹

تعاریف عملیاتی …………………………………………………………………………………… ۱۰

فصل دوم :

نظریه و تئوریها ………………………………………………………………………………….. ۱۴

پژوهشهای انجام شده در داخل و خارج کشور ……………………………………… ۶۴

فصل سوم :

مقدمه ………………………………………………………………………………………………… ۹۱

روش تحقیق ……………………………………………………………………………………….. ۹۱

جامعه آماری ……………………………………………………………………………………… ۹۱

نمونه آماری……………………………………………………………………………………….. ۹۲

روش نمونه گیری ………………………………………………………………………………. ۹۲

ابزار اندازه گیری ……………………………………………………………………………….. ۹۲

نحوه جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………. ۹۳

چگونگی گردآوری اطلاعات …………………………………………………………………. ۹۳

روشهای آماری ………………………………………………………………………………….. ۹۴

فصل چهارم :

تجزیه و تحلیل داده‌ها ………………………………………………………………………….. ۹۶

جداول و نمودارها……………………………………………………………………………….. ۹۶

فصل پنجم :

بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………… ۱۰۹

پیشنهادات ………………………………………………………………………………………….. ۱۱۱

منابع …………………………………………………………………………………………………. ۱۱۳

پیوست ………………………………………………………………………………………………. ۱۱۸

منابع و مأخذ

۱۰- کریمی ، یوسف ، روان شناسی اجتماعی ، چاپ چهارم پاییز ۱۳۸۲، انتشارات دیرآور

۱- اتیکسون – ریچارد .س – اتیکسون- ارنست هیلگارد-زمینه روان شناسی جلد دوم گروهی از مترجمان – زیر نظر و به ویراستاری : دکتر محمد تقی براهنی

۲- آزاد، حسین، آسیب شناسی روانی ، انتشارات بعثت ، ۱۳۷۲،ص ۱۰۵-۸۷

۳- بیرشک ،بهروز، بیماریهای وابسته به استرس و راههای درمانی آن ، ورزش و جوانان ، دومین سمپوزیوم سراسری استرس تهران ، دانشگاه علوم پزشکی ایران ، ۱۳۷۱ ص ۳۲

۴- چینی ،عباس ،بلوکراس، بلوشیلد، روانشناسی استرس، انتشارات ترمه ۱۳۷۱، ص ۱۰

۵- دلاور، علی – روشهای تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی-۱۳۷۱ انتشارات پیام نور

۶- شاملو، سعید ، بهداشت روانی ، انتشارات رشد، ۱۳۷۲،ص ۲۰۸ و ۲۰۴

منابع خارجی

 

1-               Aro –Hilleyi,lifes tress and psychosomatic symptomsamong 4 To 2. byearold finsnadoles- scents. Psychological medicine 1987-17-1g1.2.0L

2-               Conen, 5.8 Gailm wiliamson (1991) stress and in factious  Deasease.

In it umans. Psychological Ball etin. Vol 109,No,105-24

3-               Wolf.G.C. (1985) pepticuzcer and psucnosocial stress, Z- Arzt1 – for TBTLD, 79,7 (2,97-301)1985

4-               Lydeard, s.joen .R (1989)zifeevent

Umlnerobility and pisease form

Prect 6/4 ( 307-316)1989.


دانلود

دانلود پروژه بررسی و معرفی تکنیک FMEA

معرفی تکنیک FMEA

افزایش رقابت، افزایش توقعات و تقاضاهای مکرر مشتری و تغییرات سریع فناوری، باعث افزایش سریع تعهدات تولیدکنندگان امروزی شده است. هر کمبود و انحراف در عملکرد محصول، باعث از دست دادن سهم بازار می شود. این عوامل موجب شده که امروزه سازمان‌ها به استفاده از این تکنیک روی آورند تا به کمک آن مطمئن شوند محصولی بی عیب و قابل رقابت روانه بازار می کنند.

اهم مطالبی که در این فصل به اختصار توضیح داده می شوند عبارتند از:

۱٫معرفی تکنیک FMEA و اهداف آن

۲٫ کاربرد FMEA

3. تأثیر FMEA بر نرخ خرابی محصول

۴٫ توصیف اصول تهیه یک فرم FMEA

5. فواید اجرای FMEA

6. انواع FMEA

 

۱-۱٫ معرفی تکنیک FMEA و اهداف آن

تعریف: FMEA متدلوژی یا روشی است سیستماتیک که به دلایل زیر به کار می رود:

الف – شناسایی و اولویت‌بندی حالات بالقوه خرابی در یک سیستم، محصول، فرآیند و یا سرویس.

ب – تعریف و اجرای اقداماتی به منظور حذف و یا کاهش میزان وقوع حالات بالقوه خرابی.

پ- ثبت نتایج تحلیل های انجام شده به منظور فراهم کردن مرجعی کامل برای حل مشکلات در آینده.

فهرست مطالب

معرفی تکنیک FMEA

    ۱-۱ معرفی تکنیک FMEA و اهداف آن

    ۱-۲ کاربرد FMEA

    ۱-۳ تأثیر FMEA بر نرخ خرابی محصول

    ۱-۴ مراحل تهیه FMEA

    ۱-۵ فواید اجرای FMEA

    ۱-۶ انواع FMEA

    نتیجه گیری

    کاربرد آنالیز حالات بالقوه خرابی

    در طراحی سیستم (System-FMEA)

    تعریف سیستم

    ۲-۱ تعریف System-FMEA

    ۲-۲ خروجی System-FMEA

    ۲-۳ فواید اجرای System-FMEA

    ۲-۴ گام به گام با تحلیل System-FMEA

    ۲-۴-۱ مشخصات سیستم

    ۲-۴-۲ مسئولیت سیستم

    ۲-۴-۳ نام اعضای تیم

    ۲-۴-۴ تأمین کنندگان و دیگر افراد درگیر

    ۲-۴-۵ مدل یا محصول

    ۲-۴-۶ تاریخ انتشار مشخصات سیستم

    ۲-۴-۷ تهیه کننده

    ۲-۴-۸ تاریخ اجرای FMEA

    ۲-۴-۹ تاریخ بازنگری FMEA

    ۲-۴-۱۰ نام اجزای سیستم یا زیر سیستم ها / تشریح عملکرد

    ۲-۴-۱۱ حالات بالقوه خرابی

    ۲-۴-۱۱ آثار بالقوه خرابی

    ۲-۴-۱۳ شدت

    ۲-۴-۱۴ علل بالقوه خرابی

    ۲-۴-۱۵ وقوع

    ۲-۴-۱۶ کنترل های جاری (متدها و روش های تشخیص)

    ۲-۴-۱۷ رتبه تشخیص

    ۲-۴-۱۸ محاسبه RPN

    ۲-۴-۱۹ اقدامات پیشنهادی

    ۲-۴-۲۰ مسئولیت و تاریخ اجرا

    ۲-۴-۲۱ اقدامات انجام شده

    ۲-۳-۲۲ تجدید نظر در RPN

    کاربرد آنالیز حالات بالقوه خرابی در

    طراحی قطعه / محصول (Design-FMEA)

    پیشگفتار

    ۳-۱ مبنا و هدف از تهیه DFMEA

    ۳-۲ تعریف حالات بالقوه خرابی

    ۳-۳ تعریف DFMEA

    ۳-۴ کاربردهای DFMEA

    کاربرد DFMEA در صنعت خودرو

    ۳-۵ فواید استفاده از DFMEA

    ۳-۶ تیم DFMEA

    ۳-۸ نقطه شروع کار

    ۳-۹ مراحل تهیه DFMEA

    ۳-۹-۱ معرفی قطعات تشکیل دهنده محصول و عملکرد آن ها

    ۳-۹-۲ حالات بالقوه خرابی

    راهنمایی هایی برای تعیین حالات بالقوه خرابی

    ۳-۹-۳ آثار بالقوه حالات خرابی

    ۳-۹-۴ شدت (Severity)

    ۳-۹-۵ کلاسه بندی

    ۳-۹-۶ علل بالقوه خرابی

    * راهنمایی هایی برای تشخیص علل خرابی

    مثال

    ۳-۹-۷ وقوع

    راهنمایی هایی برای تعیین رتبه وقوع

    ۳-۹-۸ کنترل های جاری در طراحی

    ۳-۹-۹ تشخیص

    * راهنمایی هایی برای انتخاب رتبه تشخیص

    ۳-۹-۱۰ نمره ریسک پذیری خرابی (RPN)

    ۳-۹-۱۱ اقدامات پیشنهادی

    * برای کاهش رتبه شدت

    * برای کاهش رتبه وقوع

    * برای کاهش رتبه تشخیص

    پیشنهاد

    ۳-۹-۱۲ مسئولیت و زمان اجرا

    ۳-۹-۱۳ نتایج اقدامات انجام شده

    خلاصه

    کاربرد آنالیز حالات بالقوه خرابی

    در فرآیندهای تولید (Process-FMEA)

    پیشگفتار

    ۴-۱ چرا از Process FMEA استفاده می کنیم؟

    ۴-۲ تعریف حالت خرابی در فرآیند

    ۴-۳ تعریف Process FMEA

    ۴-۴ کاربردهای PFMEA

    کاربرد PFMEA در صنعت خودرو

    ۴-۵ فواید بالقوه اجرای PFMEA

    ۴-۶ نیازمندی های اجرای PFMEA

    ۴-۶-۱ تیم PFMEA

    ۴-۶-۲ نقطه شروع کار

    ۴-۷ مراحل تهیه PFMEA

    ۴-۷-۱ معرفی فرآیند (عملکرد و نیازمندی های آن)

    ۴-۷-۲ حالات بالقوه خرابی

    ۴-۷-۳ آثار بالقوه خرابی

    ۴-۷-۴ شدت

    ۴-۷-۵ کلاسه بندی

    ۴-۷-۶ علل بالقوه خرابی

    ۴-۷-۷ رتبه وقوع

    ۴-۷-۸ کنترل های جاری فرآیند

    نکات قابل توجه

    ۴-۷-۹ رتبه تشخیص (Detection)

    ۴-۷-۱۰ محاسبه نمره ریسک پذیری خرابی (RPN)

    ۴-۷-۱۱ اقدامات پیشنهادی / اصلاحی (Recommended Actions)

    ۴-۷-۱۲ مسئول و زمان اقدام پیشنهادی

    ۴-۷-۱۳ نتایج اقدامات پیشنهادی

    خلاصه

    راه حل های برای انتخاب رتبه تشخیص مناسب

    کاربرد آنالیز حالات بالقوه خرابی در

    طراحی ماشین آلات و ابزارهای تولید

    (Machinery-FMEA)

    پیشگفتار

    ۵-۱ تعریف MFMEA

    ۵-۲ فواید اجرای MFMEA

    ۵-۳ تشریح مفاهیم ستون های یک فرم MFMEA

    ۵-۳-۱ نام زیر سیستم و تشریح عملکرد

    ۵-۳-۲ حالات خرابی در ماشین

    ۵-۳-۳ اثر خرابی در ماشین

    ۵-۳-۴ شدت

    ۵-۳-۵ علل بالقوه خرابی

    ۵-۳-۶ وقوع حالت خرابی

    ۵-۳-۷ کنترل های طراحی / کنترل های ماشین

    ۵-۳-۸ تشخیص

    ۵-۳-۹ نمره ریسک پذیری خرابی RPN

    ۵-۳-۱۰ اقدامات اصلاحی پیشنهادی

    کاربرد آنالیز حالات بالقوه خرابی

    در ارائه خدمات (Service-FMEA)

    پیشگفتار

    ۶-۱ تعریف Service FMEA

    ۶-۲ اهداف اجرای Service FMEA

    ۶-۳ تشریح ستون های یک فرم Service FMEA

    ۶-۳-۱ شرح عملکرد (وظیفه) خدمت

    ۶-۳-۲ حالات خرابی بالقوه

    ۶-۳-۳ آثار بالقوه خرابی

    ۶-۳-۴ مشخصه های بحرانی

    ۶-۳-۵ شدت

    ۶-۳-۶ علل بالقوه خرابی

    ۶-۳-۷ وقوع

    ۶-۳-۸ روش های کنترل (تشخیص)

    ۶-۳-۹ رتبه تشخیص

    ۶-۳-۱۰ نمره ریسک پذیری (RPN)

    ۶-۳-۱۱ اقدامات پیشنهادی

    ۶-۳-۱۲ تاریخ تکمیل و مسئول اجرا

    ۶-۳-۱۳ ثبت نتایج اقدامات اجرا شده

    ۶-۳-۱۴ تجدیدنظر در RPN


دانلود