پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت اداری با عدالت سازمانی

چکیده :

مفهوم سلامت سازمانی، مفهوم بی نظیری است که به ما اجازه می دهد تصویر بزرگی از سلامت سازمان داشته باشیم. در سازمانهای سالم، کارمندان، متعهد، وظیفه شناس و سودمند هستند و از روحیه عملکرد بالایی برخوردارند.

سازمان سالم جایی است که افراد با علاقه به محل کارشان می آیند و به کار کردن در این محل افتخار می کنند، در حقیقت سلامتی سازمان از لحاظ فیزیکی، روانی، امنیت، تعلق، شایسته سالاری و ارزشگذاری به دانایی، تخصص و شخصیت ذینفعان، و رشد دادن به قابلیتهای آنها و انجام وظایف محول شده از سوی فراسیستمهای خود در اثر بخشی رفتار هر سیستمی تاثیر بسزایی دارد. و از آنجایی که فساد اداری، پدیده­ای جهان شمول بوده که نظام اداری هر کشور کم و بیش به آن دچار است، بنابراین، مدیریت، برای مدیریت فساد، به ابزارهای مختلفی متوسل شده و اندیشمندان، دیدگاههای مختلفی برای مدیریت فساد ارائه کرده­اند.

در این تحقیق سعی شده مفاهیم سلامت سازمانی، ویژگیهای سازمان سالم، مولفه­های سلامت سازمانی، عدالت سازمانی و ابعاد آن (عدالت توزیعی، عدالت رویه­ای و عدالت مراوده­ای)، رضایت شغلی و سازمانی کارکنان و جنبه­های آن ( رضایت از سازمان (تعهد سازمانی)، رضایت از کار، رضایت از سرپرستان، رضایت از همکاران، رضایت از حقوق و دستمزد، رضایت از ترفیع و رضایت کلی شغلی) و رفتار مدنی به بحث و بررسی گذاشته شود و همچنین مجموعه­ای شیوه های موثر و کارآمد در کنترل فساد اداری اشاره شود. و در صدد بررسی چگونگی ارتباط میان عدالت سازمانی، رضایت شغلی و رفتار مدنی با سلامت اداری است.

 ((فهرست مطالب))

عنوان                                                                                                           صفحه

 

فصل اول : کلیات تحقیق…………………………………………………………. ۱

۱-۱ مقدمه…………………………………………………………………………………………………… ۲

 ۱-۲- بیان مسئله…………………………………………………………………………………………… ۵

۱-۳- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق……………………………………………………………….. ۵

۱-۴- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………. ۶

۱-۵- فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………….. ۶

۱-۶- قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………… ۷

۱-۶-۱ قلمرو موضوعی………………………………………………………………………………….. ۷

۱-۶-۲ – قلمرو زمانی……………………………………………………………………………………. ۷

۱-۶-۳ – قلمرو مکانی…………………………………………………………………………………… ۷

۱-۷-  تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق ( واژگان تحقیق)………………………. ۷

۱-۷-۱- سلامت اداری………………………………………………………………………………….. ۷

۱-۷-۲ – عدالت سازمانی………………………………………………………………………………. ۸

۱-۷-۴- فساد اداری …………………………………………………………………………………….. ۸

۱-۷-۵- رفتار مدنی………………………………………………………………………………………. ۹

۱-۸- متغیرهای پژوهش………………………………………………………………………………….. ۹

 ۱-۹- ساختار تحقیق……………………………………………………………………………………… ۹

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق………………………………………… ۱۱

۲-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۱۲

۲-۲-  تعریف سلامتی از دیدگاه اداری……………………………………………………………. ۱۷

۲-۳- تعریف سلامتی از دیدگاه شغلی…………………………………………………………….. ۱۸

۲-۴- تعریف بهداشت روانی………………………………………………………………………….. ۱۸

۲-۵- موانع سلامت اداری……………………………………………………………………………… ۱۹

۲-۵- ۱- عوامل درون سازمانی……………………………………………………………………… ۱۹

۲-۵-۲-  عوامل برون سازمانی……………………………………………………………………….. ۱۹

۲-۶- عدالت سازمانی…………………………………………………………………………………… ۲۰

۲-۷- ابعاد عدالت سازمانی……………………………………………………………………………. ۲۴

۲-۸- همبسته های عدالت سازمانی………………………………………………………………… ۲۷

۲-۸-۱- پیامدهای سازمان…………………………………………………………………………….. ۲۷

۲-۸-۲-  اعمال سازمان ( شیوه ها و کیفیت تبادل ها) …………………………………….. ۲۸

۲-۸-۳- خصوصیات شخصیتی ادراک کننده…………………………………………………… ۲۹

۲-۹ – صفات شخصیتی………………………………………………………………………………… ۳۰

۲-۱۰- رفتار غیرسازنده­ی شغلی و رفتار کناره گیرانه………………………………………… ۳۱

۲-۱۱- واکنشهای نگرشی و عاطفی به پیامدهای سازمان و سرپرست…………………… ۳۲

۲-۱۲- فساد اداری و انواع آن ………………………………………………………………………. ۳۴

۲-۱۲-۱- انواع فساد از نظر هیدن هیمر…………………………………………………………… ۳۴

۲-۱۲-۲- انواع فساد…………………………………………………………………………………….. ۳۸

۲-۱۳- علل تخلفات اداری و شیوه های پیشگیری از آن……………………………………. ۴۰

۲-۱۴-  آثار تخلفات اداری در سازمان ………………………………………………………….. ۵۴

۲-۱۵- روشهای کاهش اثرات مخرب تخلفات اداری ………………………………………. ۵۷

۲-۱۶- پیامدهای فساد اداری…………………………………………………………………………. ۶۴

۲-۱۷-روشهای کنترل فساد……………………………………………………………………………. ۶۵

۲-۱۸- رفتار مدنی……………………………………………………………………………………….. ۶۹

۲-۱۹- انواع رفتارهای مدنی سازمانی……………………………………………………………… ۷۰

۲-۲۰- پیشایندهای رفتارهای مدنی………………………………………………………………… ۷۵

۲-۲۱- پیامدهای رفتار مدنی سازمانی…………………………………………………………….. ۷۸

۲-۲۲- پیشینه تحقیق …………………………………………………………………………………… ۸۱

فصل سوم: متدولوژی تحقیق …………………………………………………….. ۹۰

۳-۱– مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۹۱

۳-۲- نوع تحقیق…………………………………………………………………………………………… …۹۱

۳-۳- جامعه آماری……………………………………………………………………………………….. …۹۱

۴-۳- روش تحقیق………………………………………………………………………………………… ….۹۰

۳-۵- ابزار گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………… ….۹۲

۳-۶- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………………………………… ….۹۲

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………. …۹۳

۱-۴- مقدمه ………………………………………………………………………………………………… ….۹۴

۲-۴- تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………………….. …..۹۴

یافته های مربوط به فرضیه……………………………………………………………………………….. …..۹۹

فصل پنجم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات………………………………………… ..۱۰۲

۵-۱- بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………. …۱۰۳

۵-۲- پیشنهادات پژوهشی ………………………………………………………………………………. …۱۰۵

پیشنهادات برای تحقیقات آتی ………………………………………………………………………….. …۱۰۷

پیوست ها ……………………………………………………………………………………………………. …۱۰۸

منابع و مآخذ ……………………………………………………………………………………………….. …۱۲۲

 

((فهرست جداول))

عنوان                                                                                                              صفحه

 

جدول۲-۱-  نگرش به سازمان…………………………………………………………………………… ۳۵

جدول ۲-۲ تفاوت بین درآمد و هزینه کارمندان در سه وزارتخانه ………………………………. ۴۱

جدول ۲-۳ منابع جبران کمبود درآمد کارمندان در سه وزارتخانه…………………………………. ۴۲

جدول ۴-۱-  توزیع فراوانی و درصد آزمودنیها بر اساس میزان تحصیلات……………………. ۹۵

جدول ۴-۲-  توزیع فراوانی و درصد آزمودنیها بر اساس نوع استخدامی………………………. ۹۶

جدول شماره ۴-۳-  جدول آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی پرسشنامه ها………………….. ۹۷

جدول شماره ۴-۴- میانگین،  انحراف معیار و واریانس رفتار مدنی در کارکنان………………. ۹۸

جدول شماره ۴-۵ میانگین انحراف معیار و واریانس سلامت اداری……………………………… ۹۸

جدول شماره ۴-۶-  میانگین و انحراف معیار و واریانس عدالت سازمانی……………………… ۹۸

جدول شماره ۴-۷ میانگین و انحراف معیار واریانس خشنودی شغلی…………………………… ۹۸

جدول شماره  ۴-۸-  بررسی رابطه بین سلامت اداری با عدالت سازمانی رفتار مدنی و خشنودی شغلی       ۱۰۰

فهرست نمودار ها

عنوان                                                                                               صفحه

نمودار ۴-۱- توزیع فراوانی و درصد آزمودنیها بر اساس میزان تحصیلات ……………………. ۹۵

نمودار ۴-۲-  توزیع فراوانی و درصد آزمودنیها بر اساس نوع استخدامی………………………. ۹۶

منابع و مآخذ

۱- استیفن، پی­رابینز.، ۱۳۷۸ ،ترجمه پارسیان و اعرابی،مبانی رفتار سازمانی،تهران،دفتر پژوهش فرهنگی ص۸۴-۴۴٫

۲- اسدی، ن.،۱۳۸۷،بررسی رفتار مدنی و عدالت سازمانی،پایان نامه کارشناسی ارشد گروه مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز.

۳- امیرخانی ، ط. و پور عزت ، ع ا. ،۱۳۸۶ ، تاملی بر امکان توسعه­ی سرمایه اجتماعی در پرتو عدالت سازمانی در سازمانهای دولتی ، دانشگاه علامه طباطبایی،مدیریت دولتی،۱،۱،۳۳-۱۹٫

۴- امیر شاهی، م.، ۱۳۸۶ ، نقش مدیریت در سلامت اداری، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران

۵- الوانی، س م. و شیروانی،ع . ، ۱۳۸۰، اصطلاحات اداری و سرمایه اجتماعی، تنگناها و راه چارهها، مدیریت و توسعه، شمارۀ ۱۰، ص ۱۹-۰۹٫

دانلود فایل

پایان نامه بررسی رابطه پیشرفت تحصیلی و اضطراب

چکیده:

هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و اضطراب با خرده مقیاسهای احساس گناه ، تنش گری،نا ایمنی پارانوئید، روان رنجوری و عدم انسجام خود، دربین دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران می‌باشد . در راستای جمع آوری اطلاعات برای بررسی رابطه بین دو متغییر از ازمون اضطراب کتل استفاده به عمل امد‌‌. و برای تحلیل نتایج از روش آماری و گرسیون چند متغییری و برای فرضیه‌‌های فرعی از همبستگی پیرسون استفاده شد، که نتایج زیر بدست امد:

اما همبستگی بین تک تک خرده مقیاسهای افسردگی و تغذیه  به وضوح در این پژوهش دیده شده‌. یعنی بین پیشرفت تحصیلی و تک تک خرده مقیاسهای اضطراب رابطه منفی معناداری وجود دارد یعنی با افزایش پیشرفت تحصیلی تمامی خرده مقیاسهای افسردگی و تغذیه  کاهش می‌یابد .

فهرست مطالب
تقدیر و تشکر
چکیده

فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت- ضرورت مسئله
بیان هدف
بیان فرضیه
تعریف عملیاتی واژه ها

فصل دوم
مطالعه منابع مربوط به موضوع مورد تحقیق
-تاریخچه اضطراب
-تعاریف اضطراب
-اختلاف اضطراب
-ابعاد اضطراب
-درمان اضطراب
-منشا اضطراب
-عوامل موثر در اضطراب
-بررسی فیزیولوژیکی اضطراب
-سبب‌شناسی اضطراب
-علائم جسمانی و روانی اضطراب
-بیان عقاید و نظرات مربوط به موضوع
-پیشینه تحقیق

فصل سوم
روش اجرایی تحقیق
چگونگی اجرای پرسشنامه
ابزار تحقیق
جامعه نمونه
نمونه و روش نمونه‌گیری
طرح تحقیق
۱٫  متغییر مستقل(اضطراب)
۲٫ متغییر وابسته(پیشرفت تحصیلی)

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل
۱٫ تجزیه و تحلیل اطلاعات
۲٫ توصیف اطلاعات در ر ابطه با فرضیه‌های صورت‌بندی شده

فصل پنجم
بحث و نتیجه‌گیری
بیان مساله ، روش اجرا و یافته‌ها به صورت خلاصه
نتیجه گیری
جدول شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۲ : نمودار داده های توصیفی
جدول شماره ۲ : جدول داده های توصیفی کل مقیاسهای فاصله ای در گریسون چند متغییری
جدول شماره ۳ : جدول تنظیم شده که در اینجا معنا دار بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول تحلیل واریانس که در اینجا مدل معنا داری بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول بتا
جدول شماره ۵ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و احساس گناه
جدول شماره ۶ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و تنش ارگی
جدول شماره ۷ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نا ایمنی پارانوئید
جدول شماره ۸: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی
فرضیه شماره ۴: بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی داری وجود دارد
جدول شماره ۹: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و عدم انجام خود.
فرضیه شماره ۱
فرضیه شماره ۲
فرضیه شماره ۳
فرضیه شماره ۴
فرضیه شماره ۵
پیشنهادات

ضمائم و منابع
فهرست کلیه منابع مورد استفاده
ضمائم

پرسشنامه تست کتل

منابع و ماخذ:

۱٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روان‌شناسی هیلگارد ، جلد ۱ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸

۲٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روان‌شناسی هیلگارد ، جلد ۲ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸

۳٫ پرون و پرون ، روانشناسی بالینی ، ترجمه محمود منصور و. پریرخ دادستان ، انتشارات بعثت چاپ اول ، بهار ۱۳۷۶

۴٫ دادستان ، پریرخ: روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی جلد ۱ ، انتشارات سمت ، چاپ سوم ، بهار ۱۳۷۸

۵٫ دلاور ، علی: روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ، انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ اول ، مرداد ۱۳۶۸

۶٫ شاملو ، سعید : بهداشت ر.وانی ، انتشارات رشد ، چاپ سیزدهم زمستان ۱۳۷۸

۷٫ شریفی ، حسن پاشا و محمدرضا نیکخو، راهنمای سنجش روانی جلد اول ، تالیف گری گراث مارنات ، انتشارات رشد ، چاپ اول زمستان ۱۳۷۳

دانلود فایل

پایان نامه بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و اضطراب در بین دانش آموزان

چکیده:

هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و اضطراب با خرده مقیاسهای احساس گناه ، تنش گری،نا ایمنی پارانوئید، روان رنجوری و عدم انسجام خود، دربین دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران می‌باشد . در راستای جمع آوری اطلاعات برای بررسی رابطه بین دو متغییر از ازمون اضطراب کتل استفاده به عمل امد‌‌. و برای تحلیل نتایج از روش آماری و گرسیون چند متغییری و برای فرضیه‌‌های فرعی از همبستگی پیرسون استفاده شد، که نتایج زیر بدست امد:

اما همبستگی بین تک تک خرده مقیاسهای افسردگی و تغذیه  به وضوح در این پژوهش دیده شده‌. یعنی بین پیشرفت تحصیلی و تک تک خرده مقیاسهای اضطراب رابطه منفی معناداری وجود دارد یعنی با افزایش پیشرفت تحصیلی تمامی خرده مقیاسهای افسردگی و تغذیه  کاهش می‌یابد .

فهرست مطالب
تقدیر و تشکر
چکیده

فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت- ضرورت مسئله
بیان هدف
بیان فرضیه
تعریف عملیاتی واژه ها

فصل دوم
مطالعه منابع مربوط به موضوع مورد تحقیق
-تاریخچه اضطراب
-تعاریف اضطراب
-اختلاف اضطراب
-ابعاد اضطراب
-درمان اضطراب
-منشا اضطراب
-عوامل موثر در اضطراب
-بررسی فیزیولوژیکی اضطراب
-سبب‌شناسی اضطراب
-علائم جسمانی و روانی اضطراب
-بیان عقاید و نظرات مربوط به موضوع
-پیشینه تحقیق

فصل سوم
روش اجرایی تحقیق
چگونگی اجرای پرسشنامه
ابزار تحقیق
جامعه نمونه
نمونه و روش نمونه‌گیری
طرح تحقیق
۱٫  متغییر مستقل(اضطراب)
۲٫ متغییر وابسته(پیشرفت تحصیلی)

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل
۱٫ تجزیه و تحلیل اطلاعات
۲٫ توصیف اطلاعات در ر ابطه با فرضیه‌های صورت‌بندی شده

فصل پنجم
بحث و نتیجه‌گیری
بیان مساله ، روش اجرا و یافته‌ها به صورت خلاصه
نتیجه گیری
جدول شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۲ : نمودار داده های توصیفی
جدول شماره ۲ : جدول داده های توصیفی کل مقیاسهای فاصله ای در گریسون چند متغییری
جدول شماره ۳ : جدول تنظیم شده که در اینجا معنا دار بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول تحلیل واریانس که در اینجا مدل معنا داری بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول بتا
جدول شماره ۵ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و احساس گناه
جدول شماره ۶ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و تنش ارگی
جدول شماره ۷ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نا ایمنی پارانوئید
جدول شماره ۸: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی
فرضیه شماره ۴: بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی داری وجود دارد
جدول شماره ۹: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و عدم انجام خود.
فرضیه شماره ۱
فرضیه شماره ۲
فرضیه شماره ۳
فرضیه شماره ۴
فرضیه شماره ۵
پیشنهادات

ضمائم و منابع
فهرست کلیه منابع مورد استفاده
ضمائم

پرسشنامه تست کتل

منابع و ماخذ:

۱٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روان‌شناسی هیلگارد ، جلد ۱ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸

۲٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روان‌شناسی هیلگارد ، جلد ۲ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸

۳٫ پرون و پرون ، روانشناسی بالینی ، ترجمه محمود منصور و. پریرخ دادستان ، انتشارات بعثت چاپ اول ، بهار ۱۳۷۶

۴٫ دادستان ، پریرخ: روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی جلد ۱ ، انتشارات سمت ، چاپ سوم ، بهار ۱۳۷۸

۵٫ دلاور ، علی: روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ، انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ اول ، مرداد ۱۳۶۸

۶٫ شاملو ، سعید : بهداشت ر.وانی ، انتشارات رشد ، چاپ سیزدهم زمستان ۱۳۷۸

۷٫ شریفی ، حسن پاشا و محمدرضا نیکخو، راهنمای سنجش روانی جلد اول ، تالیف گری گراث مارنات ، انتشارات رشد ، چاپ اول زمستان ۱۳۷۳

دانلود فایل

دانلود بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و اضطراب در بین دانش آموزان مقطع راهنمایی

چکیده:

هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و اضطراب با خرده مقیاسهای احساس گناه ، تنش گری،نا ایمنی پارانوئید، روان رنجوری و عدم انسجام خود، دربین دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران می‌باشد . در راستای جمع آوری اطلاعات برای بررسی رابطه بین دو متغییر از ازمون اضطراب کتل استفاده به عمل امد‌‌. و برای تحلیل نتایج از روش آماری و گرسیون چند متغییری و برای فرضیه‌‌های فرعی از همبستگی پیرسون استفاده شد، که نتایج زیر بدست امد:

اما همبستگی بین تک تک خرده مقیاسهای افسردگی و تغذیه  به وضوح در این پژوهش دیده شده‌. یعنی بین پیشرفت تحصیلی و تک تک خرده مقیاسهای اضطراب رابطه منفی معناداری وجود دارد یعنی با افزایش پیشرفت تحصیلی تمامی خرده مقیاسهای افسردگی و تغذیه  کاهش می‌یابد .

فهرست مطالب
تقدیر و تشکر
چکیده

فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت- ضرورت مسئله
بیان هدف
بیان فرضیه
تعریف عملیاتی واژه ها

فصل دوم
مطالعه منابع مربوط به موضوع مورد تحقیق
-تاریخچه اضطراب
-تعاریف اضطراب
-اختلاف اضطراب
-ابعاد اضطراب
-درمان اضطراب
-منشا اضطراب
-عوامل موثر در اضطراب
-بررسی فیزیولوژیکی اضطراب
-سبب‌شناسی اضطراب
-علائم جسمانی و روانی اضطراب
-بیان عقاید و نظرات مربوط به موضوع
-پیشینه تحقیق

فصل سوم
روش اجرایی تحقیق
چگونگی اجرای پرسشنامه
ابزار تحقیق
جامعه نمونه
نمونه و روش نمونه‌گیری
طرح تحقیق
۱٫  متغییر مستقل(اضطراب)
۲٫ متغییر وابسته(پیشرفت تحصیلی)

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل
۱٫ تجزیه و تحلیل اطلاعات
۲٫ توصیف اطلاعات در ر ابطه با فرضیه‌های صورت‌بندی شده

فصل پنجم
بحث و نتیجه‌گیری
بیان مساله ، روش اجرا و یافته‌ها به صورت خلاصه
نتیجه گیری
جدول شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۲ : نمودار داده های توصیفی
جدول شماره ۲ : جدول داده های توصیفی کل مقیاسهای فاصله ای در گریسون چند متغییری
جدول شماره ۳ : جدول تنظیم شده که در اینجا معنا دار بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول تحلیل واریانس که در اینجا مدل معنا داری بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول بتا
جدول شماره ۵ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و احساس گناه
جدول شماره ۶ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و تنش ارگی
جدول شماره ۷ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نا ایمنی پارانوئید
جدول شماره ۸: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی
فرضیه شماره ۴: بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی داری وجود دارد
جدول شماره ۹: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و عدم انجام خود.
فرضیه شماره ۱
فرضیه شماره ۲
فرضیه شماره ۳
فرضیه شماره ۴
فرضیه شماره ۵
پیشنهادات

ضمائم و منابع
فهرست کلیه منابع مورد استفاده
ضمائم

پرسشنامه تست کتل

منابع و ماخذ:

۱٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روان‌شناسی هیلگارد ، جلد ۱ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸

۲٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روان‌شناسی هیلگارد ، جلد ۲ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸

۳٫ پرون و پرون ، روانشناسی بالینی ، ترجمه محمود منصور و. پریرخ دادستان ، انتشارات بعثت چاپ اول ، بهار ۱۳۷۶

۴٫ دادستان ، پریرخ: روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی جلد ۱ ، انتشارات سمت ، چاپ سوم ، بهار ۱۳۷۸

۵٫ دلاور ، علی: روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ، انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ اول ، مرداد ۱۳۶۸

۶٫ شاملو ، سعید : بهداشت ر.وانی ، انتشارات رشد ، چاپ سیزدهم زمستان ۱۳۷۸

۷٫ شریفی ، حسن پاشا و محمدرضا نیکخو، راهنمای سنجش روانی جلد اول ، تالیف گری گراث مارنات ، انتشارات رشد ، چاپ اول زمستان ۱۳۷۳

دانلود فایل

بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و اضطراب در بین دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران

چکیده:

هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و اضطراب با خرده مقیاسهای احساس گناه ، تنش گری،نا ایمنی پارانوئید، روان رنجوری و عدم انسجام خود، دربین دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران می‌باشد . در راستای جمع آوری اطلاعات برای بررسی رابطه بین دو متغییر از ازمون اضطراب کتل استفاده به عمل امد‌‌. و برای تحلیل نتایج از روش آماری و گرسیون چند متغییری و برای فرضیه‌‌های فرعی از همبستگی پیرسون استفاده شد، که نتایج زیر بدست امد:

اما همبستگی بین تک تک خرده مقیاسهای افسردگی و تغذیه  به وضوح در این پژوهش دیده شده‌. یعنی بین پیشرفت تحصیلی و تک تک خرده مقیاسهای اضطراب رابطه منفی معناداری وجود دارد یعنی با افزایش پیشرفت تحصیلی تمامی خرده مقیاسهای افسردگی و تغذیه  کاهش می‌یابد .

فهرست مطالب
تقدیر و تشکر
چکیده

فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت- ضرورت مسئله
بیان هدف
بیان فرضیه
تعریف عملیاتی واژه ها

فصل دوم
مطالعه منابع مربوط به موضوع مورد تحقیق
-تاریخچه اضطراب
-تعاریف اضطراب
-اختلاف اضطراب
-ابعاد اضطراب
-درمان اضطراب
-منشا اضطراب
-عوامل موثر در اضطراب
-بررسی فیزیولوژیکی اضطراب
-سبب‌شناسی اضطراب
-علائم جسمانی و روانی اضطراب
-بیان عقاید و نظرات مربوط به موضوع
-پیشینه تحقیق

فصل سوم
روش اجرایی تحقیق
چگونگی اجرای پرسشنامه
ابزار تحقیق
جامعه نمونه
نمونه و روش نمونه‌گیری
طرح تحقیق
۱٫  متغییر مستقل(اضطراب)
۲٫ متغییر وابسته(پیشرفت تحصیلی)

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل
۱٫ تجزیه و تحلیل اطلاعات
۲٫ توصیف اطلاعات در ر ابطه با فرضیه‌های صورت‌بندی شده

فصل پنجم
بحث و نتیجه‌گیری
بیان مساله ، روش اجرا و یافته‌ها به صورت خلاصه
نتیجه گیری
جدول شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۲ : نمودار داده های توصیفی
جدول شماره ۲ : جدول داده های توصیفی کل مقیاسهای فاصله ای در گریسون چند متغییری
جدول شماره ۳ : جدول تنظیم شده که در اینجا معنا دار بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول تحلیل واریانس که در اینجا مدل معنا داری بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول بتا
جدول شماره ۵ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و احساس گناه
جدول شماره ۶ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و تنش ارگی
جدول شماره ۷ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نا ایمنی پارانوئید
جدول شماره ۸: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی
فرضیه شماره ۴: بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی داری وجود دارد
جدول شماره ۹: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و عدم انجام خود.
فرضیه شماره ۱
فرضیه شماره ۲
فرضیه شماره ۳
فرضیه شماره ۴
فرضیه شماره ۵
پیشنهادات

ضمائم و منابع
فهرست کلیه منابع مورد استفاده
ضمائم

پرسشنامه تست کتل

 

منابع و ماخذ:

۱٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روان‌شناسی هیلگارد ، جلد ۱ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸

۲٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روان‌شناسی هیلگارد ، جلد ۲ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸

۳٫ پرون و پرون ، روانشناسی بالینی ، ترجمه محمود منصور و. پریرخ دادستان ، انتشارات بعثت چاپ اول ، بهار ۱۳۷۶

۴٫ دادستان ، پریرخ: روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی جلد ۱ ، انتشارات سمت ، چاپ سوم ، بهار ۱۳۷۸

۵٫ دلاور ، علی: روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ، انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ اول ، مرداد ۱۳۶۸

۶٫ شاملو ، سعید : بهداشت ر.وانی ، انتشارات رشد ، چاپ سیزدهم زمستان ۱۳۷۸

۷٫ شریفی ، حسن پاشا و محمدرضا نیکخو، راهنمای سنجش روانی جلد اول ، تالیف گری گراث مارنات ، انتشارات رشد ، چاپ اول زمستان ۱۳۷۳

دانلود فایل