چکیده :
مفهوم سلامت سازمانی، مفهوم بی نظیری است که به ما اجازه می دهد تصویر بزرگی از سلامت سازمان داشته باشیم. در سازمانهای سالم، کارمندان، متعهد، وظیفه شناس و سودمند هستند و از روحیه عملکرد بالایی برخوردارند.
سازمان سالم جایی است که افراد با علاقه به محل کارشان می آیند و به کار کردن در این محل افتخار می کنند، در حقیقت سلامتی سازمان از لحاظ فیزیکی، روانی، امنیت، تعلق، شایسته سالاری و ارزشگذاری به دانایی، تخصص و شخصیت ذینفعان، و رشد دادن به قابلیتهای آنها و انجام وظایف محول شده از سوی فراسیستمهای خود در اثر بخشی رفتار هر سیستمی تاثیر بسزایی دارد. و از آنجایی که فساد اداری، پدیدهای جهان شمول بوده که نظام اداری هر کشور کم و بیش به آن دچار است، بنابراین، مدیریت، برای مدیریت فساد، به ابزارهای مختلفی متوسل شده و اندیشمندان، دیدگاههای مختلفی برای مدیریت فساد ارائه کردهاند.
در این تحقیق سعی شده مفاهیم سلامت سازمانی، ویژگیهای سازمان سالم، مولفههای سلامت سازمانی، عدالت سازمانی و ابعاد آن (عدالت توزیعی، عدالت رویهای و عدالت مراودهای)، رضایت شغلی و سازمانی کارکنان و جنبههای آن ( رضایت از سازمان (تعهد سازمانی)، رضایت از کار، رضایت از سرپرستان، رضایت از همکاران، رضایت از حقوق و دستمزد، رضایت از ترفیع و رضایت کلی شغلی) و رفتار مدنی به بحث و بررسی گذاشته شود و همچنین مجموعهای شیوه های موثر و کارآمد در کنترل فساد اداری اشاره شود. و در صدد بررسی چگونگی ارتباط میان عدالت سازمانی، رضایت شغلی و رفتار مدنی با سلامت اداری است.
((فهرست مطالب))
عنوان صفحه
فصل اول : کلیات تحقیق…………………………………………………………. ۱
۱-۱ مقدمه…………………………………………………………………………………………………… ۲
۱-۲- بیان مسئله…………………………………………………………………………………………… ۵
۱-۳- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق……………………………………………………………….. ۵
۱-۴- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………. ۶
۱-۵- فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………….. ۶
۱-۶- قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………… ۷
۱-۶-۱ قلمرو موضوعی………………………………………………………………………………….. ۷
۱-۶-۲ – قلمرو زمانی……………………………………………………………………………………. ۷
۱-۶-۳ – قلمرو مکانی…………………………………………………………………………………… ۷
۱-۷- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق ( واژگان تحقیق)………………………. ۷
۱-۷-۱- سلامت اداری………………………………………………………………………………….. ۷
۱-۷-۲ – عدالت سازمانی………………………………………………………………………………. ۸
۱-۷-۴- فساد اداری …………………………………………………………………………………….. ۸
۱-۷-۵- رفتار مدنی………………………………………………………………………………………. ۹
۱-۸- متغیرهای پژوهش………………………………………………………………………………….. ۹
۱-۹- ساختار تحقیق……………………………………………………………………………………… ۹
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق………………………………………… ۱۱
۲-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۱۲
۲-۲- تعریف سلامتی از دیدگاه اداری……………………………………………………………. ۱۷
۲-۳- تعریف سلامتی از دیدگاه شغلی…………………………………………………………….. ۱۸
۲-۴- تعریف بهداشت روانی………………………………………………………………………….. ۱۸
۲-۵- موانع سلامت اداری……………………………………………………………………………… ۱۹
۲-۵- ۱- عوامل درون سازمانی……………………………………………………………………… ۱۹
۲-۵-۲- عوامل برون سازمانی……………………………………………………………………….. ۱۹
۲-۶- عدالت سازمانی…………………………………………………………………………………… ۲۰
۲-۷- ابعاد عدالت سازمانی……………………………………………………………………………. ۲۴
۲-۸- همبسته های عدالت سازمانی………………………………………………………………… ۲۷
۲-۸-۱- پیامدهای سازمان…………………………………………………………………………….. ۲۷
۲-۸-۲- اعمال سازمان ( شیوه ها و کیفیت تبادل ها) …………………………………….. ۲۸
۲-۸-۳- خصوصیات شخصیتی ادراک کننده…………………………………………………… ۲۹
۲-۹ – صفات شخصیتی………………………………………………………………………………… ۳۰
۲-۱۰- رفتار غیرسازندهی شغلی و رفتار کناره گیرانه………………………………………… ۳۱
۲-۱۱- واکنشهای نگرشی و عاطفی به پیامدهای سازمان و سرپرست…………………… ۳۲
۲-۱۲- فساد اداری و انواع آن ………………………………………………………………………. ۳۴
۲-۱۲-۱- انواع فساد از نظر هیدن هیمر…………………………………………………………… ۳۴
۲-۱۲-۲- انواع فساد…………………………………………………………………………………….. ۳۸
۲-۱۳- علل تخلفات اداری و شیوه های پیشگیری از آن……………………………………. ۴۰
۲-۱۴- آثار تخلفات اداری در سازمان ………………………………………………………….. ۵۴
۲-۱۵- روشهای کاهش اثرات مخرب تخلفات اداری ………………………………………. ۵۷
۲-۱۶- پیامدهای فساد اداری…………………………………………………………………………. ۶۴
۲-۱۷-روشهای کنترل فساد……………………………………………………………………………. ۶۵
۲-۱۸- رفتار مدنی……………………………………………………………………………………….. ۶۹
۲-۱۹- انواع رفتارهای مدنی سازمانی……………………………………………………………… ۷۰
۲-۲۰- پیشایندهای رفتارهای مدنی………………………………………………………………… ۷۵
۲-۲۱- پیامدهای رفتار مدنی سازمانی…………………………………………………………….. ۷۸
۲-۲۲- پیشینه تحقیق …………………………………………………………………………………… ۸۱
فصل سوم: متدولوژی تحقیق …………………………………………………….. ۹۰
۳-۱– مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۹۱
۳-۲- نوع تحقیق…………………………………………………………………………………………… …۹۱
۳-۳- جامعه آماری……………………………………………………………………………………….. …۹۱
۴-۳- روش تحقیق………………………………………………………………………………………… ….۹۰
۳-۵- ابزار گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………… ….۹۲
۳-۶- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………………………………… ….۹۲
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………. …۹۳
۱-۴- مقدمه ………………………………………………………………………………………………… ….۹۴
۲-۴- تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………………….. …..۹۴
یافته های مربوط به فرضیه……………………………………………………………………………….. …..۹۹
فصل پنجم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات………………………………………… ..۱۰۲
۵-۱- بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………. …۱۰۳
۵-۲- پیشنهادات پژوهشی ………………………………………………………………………………. …۱۰۵
پیشنهادات برای تحقیقات آتی ………………………………………………………………………….. …۱۰۷
پیوست ها ……………………………………………………………………………………………………. …۱۰۸
منابع و مآخذ ……………………………………………………………………………………………….. …۱۲۲
((فهرست جداول))
عنوان صفحه
جدول۲-۱- نگرش به سازمان…………………………………………………………………………… ۳۵
جدول ۲-۲ تفاوت بین درآمد و هزینه کارمندان در سه وزارتخانه ………………………………. ۴۱
جدول ۲-۳ منابع جبران کمبود درآمد کارمندان در سه وزارتخانه…………………………………. ۴۲
جدول ۴-۱- توزیع فراوانی و درصد آزمودنیها بر اساس میزان تحصیلات……………………. ۹۵
جدول ۴-۲- توزیع فراوانی و درصد آزمودنیها بر اساس نوع استخدامی………………………. ۹۶
جدول شماره ۴-۳- جدول آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی پرسشنامه ها………………….. ۹۷
جدول شماره ۴-۴- میانگین، انحراف معیار و واریانس رفتار مدنی در کارکنان………………. ۹۸
جدول شماره ۴-۵ میانگین انحراف معیار و واریانس سلامت اداری……………………………… ۹۸
جدول شماره ۴-۶- میانگین و انحراف معیار و واریانس عدالت سازمانی……………………… ۹۸
جدول شماره ۴-۷ میانگین و انحراف معیار واریانس خشنودی شغلی…………………………… ۹۸
جدول شماره ۴-۸- بررسی رابطه بین سلامت اداری با عدالت سازمانی رفتار مدنی و خشنودی شغلی ۱۰۰
فهرست نمودار ها
عنوان صفحه
نمودار ۴-۱- توزیع فراوانی و درصد آزمودنیها بر اساس میزان تحصیلات ……………………. ۹۵
نمودار ۴-۲- توزیع فراوانی و درصد آزمودنیها بر اساس نوع استخدامی………………………. ۹۶
منابع و مآخذ
۱- استیفن، پیرابینز.، ۱۳۷۸ ،ترجمه پارسیان و اعرابی،مبانی رفتار سازمانی،تهران،دفتر پژوهش فرهنگی ص۸۴-۴۴٫
۲- اسدی، ن.،۱۳۸۷،بررسی رفتار مدنی و عدالت سازمانی،پایان نامه کارشناسی ارشد گروه مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز.
۳- امیرخانی ، ط. و پور عزت ، ع ا. ،۱۳۸۶ ، تاملی بر امکان توسعهی سرمایه اجتماعی در پرتو عدالت سازمانی در سازمانهای دولتی ، دانشگاه علامه طباطبایی،مدیریت دولتی،۱،۱،۳۳-۱۹٫
۴- امیر شاهی، م.، ۱۳۸۶ ، نقش مدیریت در سلامت اداری، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران
۵- الوانی، س م. و شیروانی،ع . ، ۱۳۸۰، اصطلاحات اداری و سرمایه اجتماعی، تنگناها و راه چارهها، مدیریت و توسعه، شمارۀ ۱۰، ص ۱۹-۰۹٫
چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و اضطراب با خرده مقیاسهای احساس گناه ، تنش گری،نا ایمنی پارانوئید، روان رنجوری و عدم انسجام خود، دربین دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران میباشد . در راستای جمع آوری اطلاعات برای بررسی رابطه بین دو متغییر از ازمون اضطراب کتل استفاده به عمل امد. و برای تحلیل نتایج از روش آماری و گرسیون چند متغییری و برای فرضیههای فرعی از همبستگی پیرسون استفاده شد، که نتایج زیر بدست امد:
اما همبستگی بین تک تک خرده مقیاسهای افسردگی و تغذیه به وضوح در این پژوهش دیده شده. یعنی بین پیشرفت تحصیلی و تک تک خرده مقیاسهای اضطراب رابطه منفی معناداری وجود دارد یعنی با افزایش پیشرفت تحصیلی تمامی خرده مقیاسهای افسردگی و تغذیه کاهش مییابد .
فهرست مطالب
تقدیر و تشکر
چکیده
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت- ضرورت مسئله
بیان هدف
بیان فرضیه
تعریف عملیاتی واژه ها
فصل دوم
مطالعه منابع مربوط به موضوع مورد تحقیق
-تاریخچه اضطراب
-تعاریف اضطراب
-اختلاف اضطراب
-ابعاد اضطراب
-درمان اضطراب
-منشا اضطراب
-عوامل موثر در اضطراب
-بررسی فیزیولوژیکی اضطراب
-سببشناسی اضطراب
-علائم جسمانی و روانی اضطراب
-بیان عقاید و نظرات مربوط به موضوع
-پیشینه تحقیق
فصل سوم
روش اجرایی تحقیق
چگونگی اجرای پرسشنامه
ابزار تحقیق
جامعه نمونه
نمونه و روش نمونهگیری
طرح تحقیق
۱٫ متغییر مستقل(اضطراب)
۲٫ متغییر وابسته(پیشرفت تحصیلی)
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل
۱٫ تجزیه و تحلیل اطلاعات
۲٫ توصیف اطلاعات در ر ابطه با فرضیههای صورتبندی شده
فصل پنجم
بحث و نتیجهگیری
بیان مساله ، روش اجرا و یافتهها به صورت خلاصه
نتیجه گیری
جدول شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۲ : نمودار داده های توصیفی
جدول شماره ۲ : جدول داده های توصیفی کل مقیاسهای فاصله ای در گریسون چند متغییری
جدول شماره ۳ : جدول تنظیم شده که در اینجا معنا دار بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول تحلیل واریانس که در اینجا مدل معنا داری بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول بتا
جدول شماره ۵ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و احساس گناه
جدول شماره ۶ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و تنش ارگی
جدول شماره ۷ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نا ایمنی پارانوئید
جدول شماره ۸: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی
فرضیه شماره ۴: بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی داری وجود دارد
جدول شماره ۹: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و عدم انجام خود.
فرضیه شماره ۱
فرضیه شماره ۲
فرضیه شماره ۳
فرضیه شماره ۴
فرضیه شماره ۵
پیشنهادات
ضمائم و منابع
فهرست کلیه منابع مورد استفاده
ضمائم
پرسشنامه تست کتل
منابع و ماخذ:
۱٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روانشناسی هیلگارد ، جلد ۱ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸
۲٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روانشناسی هیلگارد ، جلد ۲ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸
۳٫ پرون و پرون ، روانشناسی بالینی ، ترجمه محمود منصور و. پریرخ دادستان ، انتشارات بعثت چاپ اول ، بهار ۱۳۷۶
۴٫ دادستان ، پریرخ: روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی جلد ۱ ، انتشارات سمت ، چاپ سوم ، بهار ۱۳۷۸
۵٫ دلاور ، علی: روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ، انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ اول ، مرداد ۱۳۶۸
۶٫ شاملو ، سعید : بهداشت ر.وانی ، انتشارات رشد ، چاپ سیزدهم زمستان ۱۳۷۸
۷٫ شریفی ، حسن پاشا و محمدرضا نیکخو، راهنمای سنجش روانی جلد اول ، تالیف گری گراث مارنات ، انتشارات رشد ، چاپ اول زمستان ۱۳۷۳
چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و اضطراب با خرده مقیاسهای احساس گناه ، تنش گری،نا ایمنی پارانوئید، روان رنجوری و عدم انسجام خود، دربین دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران میباشد . در راستای جمع آوری اطلاعات برای بررسی رابطه بین دو متغییر از ازمون اضطراب کتل استفاده به عمل امد. و برای تحلیل نتایج از روش آماری و گرسیون چند متغییری و برای فرضیههای فرعی از همبستگی پیرسون استفاده شد، که نتایج زیر بدست امد:
اما همبستگی بین تک تک خرده مقیاسهای افسردگی و تغذیه به وضوح در این پژوهش دیده شده. یعنی بین پیشرفت تحصیلی و تک تک خرده مقیاسهای اضطراب رابطه منفی معناداری وجود دارد یعنی با افزایش پیشرفت تحصیلی تمامی خرده مقیاسهای افسردگی و تغذیه کاهش مییابد .
فهرست مطالب
تقدیر و تشکر
چکیده
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت- ضرورت مسئله
بیان هدف
بیان فرضیه
تعریف عملیاتی واژه ها
فصل دوم
مطالعه منابع مربوط به موضوع مورد تحقیق
-تاریخچه اضطراب
-تعاریف اضطراب
-اختلاف اضطراب
-ابعاد اضطراب
-درمان اضطراب
-منشا اضطراب
-عوامل موثر در اضطراب
-بررسی فیزیولوژیکی اضطراب
-سببشناسی اضطراب
-علائم جسمانی و روانی اضطراب
-بیان عقاید و نظرات مربوط به موضوع
-پیشینه تحقیق
فصل سوم
روش اجرایی تحقیق
چگونگی اجرای پرسشنامه
ابزار تحقیق
جامعه نمونه
نمونه و روش نمونهگیری
طرح تحقیق
۱٫ متغییر مستقل(اضطراب)
۲٫ متغییر وابسته(پیشرفت تحصیلی)
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل
۱٫ تجزیه و تحلیل اطلاعات
۲٫ توصیف اطلاعات در ر ابطه با فرضیههای صورتبندی شده
فصل پنجم
بحث و نتیجهگیری
بیان مساله ، روش اجرا و یافتهها به صورت خلاصه
نتیجه گیری
جدول شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۲ : نمودار داده های توصیفی
جدول شماره ۲ : جدول داده های توصیفی کل مقیاسهای فاصله ای در گریسون چند متغییری
جدول شماره ۳ : جدول تنظیم شده که در اینجا معنا دار بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول تحلیل واریانس که در اینجا مدل معنا داری بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول بتا
جدول شماره ۵ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و احساس گناه
جدول شماره ۶ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و تنش ارگی
جدول شماره ۷ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نا ایمنی پارانوئید
جدول شماره ۸: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی
فرضیه شماره ۴: بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی داری وجود دارد
جدول شماره ۹: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و عدم انجام خود.
فرضیه شماره ۱
فرضیه شماره ۲
فرضیه شماره ۳
فرضیه شماره ۴
فرضیه شماره ۵
پیشنهادات
ضمائم و منابع
فهرست کلیه منابع مورد استفاده
ضمائم
پرسشنامه تست کتل
منابع و ماخذ:
۱٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روانشناسی هیلگارد ، جلد ۱ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸
۲٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روانشناسی هیلگارد ، جلد ۲ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸
۳٫ پرون و پرون ، روانشناسی بالینی ، ترجمه محمود منصور و. پریرخ دادستان ، انتشارات بعثت چاپ اول ، بهار ۱۳۷۶
۴٫ دادستان ، پریرخ: روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی جلد ۱ ، انتشارات سمت ، چاپ سوم ، بهار ۱۳۷۸
۵٫ دلاور ، علی: روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ، انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ اول ، مرداد ۱۳۶۸
۶٫ شاملو ، سعید : بهداشت ر.وانی ، انتشارات رشد ، چاپ سیزدهم زمستان ۱۳۷۸
۷٫ شریفی ، حسن پاشا و محمدرضا نیکخو، راهنمای سنجش روانی جلد اول ، تالیف گری گراث مارنات ، انتشارات رشد ، چاپ اول زمستان ۱۳۷۳
چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و اضطراب با خرده مقیاسهای احساس گناه ، تنش گری،نا ایمنی پارانوئید، روان رنجوری و عدم انسجام خود، دربین دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران میباشد . در راستای جمع آوری اطلاعات برای بررسی رابطه بین دو متغییر از ازمون اضطراب کتل استفاده به عمل امد. و برای تحلیل نتایج از روش آماری و گرسیون چند متغییری و برای فرضیههای فرعی از همبستگی پیرسون استفاده شد، که نتایج زیر بدست امد:
اما همبستگی بین تک تک خرده مقیاسهای افسردگی و تغذیه به وضوح در این پژوهش دیده شده. یعنی بین پیشرفت تحصیلی و تک تک خرده مقیاسهای اضطراب رابطه منفی معناداری وجود دارد یعنی با افزایش پیشرفت تحصیلی تمامی خرده مقیاسهای افسردگی و تغذیه کاهش مییابد .
فهرست مطالب
تقدیر و تشکر
چکیده
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت- ضرورت مسئله
بیان هدف
بیان فرضیه
تعریف عملیاتی واژه ها
فصل دوم
مطالعه منابع مربوط به موضوع مورد تحقیق
-تاریخچه اضطراب
-تعاریف اضطراب
-اختلاف اضطراب
-ابعاد اضطراب
-درمان اضطراب
-منشا اضطراب
-عوامل موثر در اضطراب
-بررسی فیزیولوژیکی اضطراب
-سببشناسی اضطراب
-علائم جسمانی و روانی اضطراب
-بیان عقاید و نظرات مربوط به موضوع
-پیشینه تحقیق
فصل سوم
روش اجرایی تحقیق
چگونگی اجرای پرسشنامه
ابزار تحقیق
جامعه نمونه
نمونه و روش نمونهگیری
طرح تحقیق
۱٫ متغییر مستقل(اضطراب)
۲٫ متغییر وابسته(پیشرفت تحصیلی)
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل
۱٫ تجزیه و تحلیل اطلاعات
۲٫ توصیف اطلاعات در ر ابطه با فرضیههای صورتبندی شده
فصل پنجم
بحث و نتیجهگیری
بیان مساله ، روش اجرا و یافتهها به صورت خلاصه
نتیجه گیری
جدول شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۲ : نمودار داده های توصیفی
جدول شماره ۲ : جدول داده های توصیفی کل مقیاسهای فاصله ای در گریسون چند متغییری
جدول شماره ۳ : جدول تنظیم شده که در اینجا معنا دار بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول تحلیل واریانس که در اینجا مدل معنا داری بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول بتا
جدول شماره ۵ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و احساس گناه
جدول شماره ۶ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و تنش ارگی
جدول شماره ۷ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نا ایمنی پارانوئید
جدول شماره ۸: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی
فرضیه شماره ۴: بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی داری وجود دارد
جدول شماره ۹: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و عدم انجام خود.
فرضیه شماره ۱
فرضیه شماره ۲
فرضیه شماره ۳
فرضیه شماره ۴
فرضیه شماره ۵
پیشنهادات
ضمائم و منابع
فهرست کلیه منابع مورد استفاده
ضمائم
پرسشنامه تست کتل
منابع و ماخذ:
۱٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روانشناسی هیلگارد ، جلد ۱ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸
۲٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روانشناسی هیلگارد ، جلد ۲ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸
۳٫ پرون و پرون ، روانشناسی بالینی ، ترجمه محمود منصور و. پریرخ دادستان ، انتشارات بعثت چاپ اول ، بهار ۱۳۷۶
۴٫ دادستان ، پریرخ: روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی جلد ۱ ، انتشارات سمت ، چاپ سوم ، بهار ۱۳۷۸
۵٫ دلاور ، علی: روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ، انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ اول ، مرداد ۱۳۶۸
۶٫ شاملو ، سعید : بهداشت ر.وانی ، انتشارات رشد ، چاپ سیزدهم زمستان ۱۳۷۸
۷٫ شریفی ، حسن پاشا و محمدرضا نیکخو، راهنمای سنجش روانی جلد اول ، تالیف گری گراث مارنات ، انتشارات رشد ، چاپ اول زمستان ۱۳۷۳
چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و اضطراب با خرده مقیاسهای احساس گناه ، تنش گری،نا ایمنی پارانوئید، روان رنجوری و عدم انسجام خود، دربین دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران میباشد . در راستای جمع آوری اطلاعات برای بررسی رابطه بین دو متغییر از ازمون اضطراب کتل استفاده به عمل امد. و برای تحلیل نتایج از روش آماری و گرسیون چند متغییری و برای فرضیههای فرعی از همبستگی پیرسون استفاده شد، که نتایج زیر بدست امد:
اما همبستگی بین تک تک خرده مقیاسهای افسردگی و تغذیه به وضوح در این پژوهش دیده شده. یعنی بین پیشرفت تحصیلی و تک تک خرده مقیاسهای اضطراب رابطه منفی معناداری وجود دارد یعنی با افزایش پیشرفت تحصیلی تمامی خرده مقیاسهای افسردگی و تغذیه کاهش مییابد .
فهرست مطالب
تقدیر و تشکر
چکیده
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت- ضرورت مسئله
بیان هدف
بیان فرضیه
تعریف عملیاتی واژه ها
فصل دوم
مطالعه منابع مربوط به موضوع مورد تحقیق
-تاریخچه اضطراب
-تعاریف اضطراب
-اختلاف اضطراب
-ابعاد اضطراب
-درمان اضطراب
-منشا اضطراب
-عوامل موثر در اضطراب
-بررسی فیزیولوژیکی اضطراب
-سببشناسی اضطراب
-علائم جسمانی و روانی اضطراب
-بیان عقاید و نظرات مربوط به موضوع
-پیشینه تحقیق
فصل سوم
روش اجرایی تحقیق
چگونگی اجرای پرسشنامه
ابزار تحقیق
جامعه نمونه
نمونه و روش نمونهگیری
طرح تحقیق
۱٫ متغییر مستقل(اضطراب)
۲٫ متغییر وابسته(پیشرفت تحصیلی)
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل
۱٫ تجزیه و تحلیل اطلاعات
۲٫ توصیف اطلاعات در ر ابطه با فرضیههای صورتبندی شده
فصل پنجم
بحث و نتیجهگیری
بیان مساله ، روش اجرا و یافتهها به صورت خلاصه
نتیجه گیری
جدول شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۲ : نمودار داده های توصیفی
جدول شماره ۲ : جدول داده های توصیفی کل مقیاسهای فاصله ای در گریسون چند متغییری
جدول شماره ۳ : جدول تنظیم شده که در اینجا معنا دار بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول تحلیل واریانس که در اینجا مدل معنا داری بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول بتا
جدول شماره ۵ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و احساس گناه
جدول شماره ۶ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و تنش ارگی
جدول شماره ۷ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نا ایمنی پارانوئید
جدول شماره ۸: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی
فرضیه شماره ۴: بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی داری وجود دارد
جدول شماره ۹: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و عدم انجام خود.
فرضیه شماره ۱
فرضیه شماره ۲
فرضیه شماره ۳
فرضیه شماره ۴
فرضیه شماره ۵
پیشنهادات
ضمائم و منابع
فهرست کلیه منابع مورد استفاده
ضمائم
پرسشنامه تست کتل
منابع و ماخذ:
۱٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روانشناسی هیلگارد ، جلد ۱ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸
۲٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روانشناسی هیلگارد ، جلد ۲ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸
۳٫ پرون و پرون ، روانشناسی بالینی ، ترجمه محمود منصور و. پریرخ دادستان ، انتشارات بعثت چاپ اول ، بهار ۱۳۷۶
۴٫ دادستان ، پریرخ: روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی جلد ۱ ، انتشارات سمت ، چاپ سوم ، بهار ۱۳۷۸
۵٫ دلاور ، علی: روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ، انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ اول ، مرداد ۱۳۶۸
۶٫ شاملو ، سعید : بهداشت ر.وانی ، انتشارات رشد ، چاپ سیزدهم زمستان ۱۳۷۸
۷٫ شریفی ، حسن پاشا و محمدرضا نیکخو، راهنمای سنجش روانی جلد اول ، تالیف گری گراث مارنات ، انتشارات رشد ، چاپ اول زمستان ۱۳۷۳