پروژه بررسی طبیعت در پست امپرسیونیسم

مقدمه

تنها چند عبارت از کتاب تازه‌ای که از وان گوگ انتشار یافته است نقل می‌کنم. و آن مجموعة نامه‌هائی است که او به دوستش وان را پارد، نقاش دیگر هلندی نوشته است.

در یکی از نامه‌ها می‌نویسد : «من و شما یک خصیصة مشترک داریم و آن این است که انگیزه‌های خود را در قلب مردم می‌جوئیم. و یک چیز مشترک دیگر نیز در میان ما هست و آن تمرین کردن از روی نمونه‌های زنده است، از روی واقعیت.»

او که می‌خواست ترجمان زندگی مردم ساده باشد، در خطاب به آنها می‌گوید:‌ «وظیفة هنر نقاشی آن است که روشنائی وجود شما را در جهان برپا کند.» و باز می‌نویسد : «انسان‌ها را به کجا می‌خواهم رهبری کنم؟ به سوی فضای آزاد و مرامی که می‌خواهم به آنها تبلیغ نمایم چیست؟ این است: ای انسان‌ها بیائید تا در راه مقصود خود، وجود خود را وقف کنیم، کار بکنیم با تمام قلبمان، و دوست بداریم آنچه را که دوست می‌داریم.»

ساده ترین زندگی‌ها را زندگی روستائیان می‌دانست، و بدین جهت بیش از همه به آنان دلبسته بود. می‌نویسد:‌ «چه خوب است که زمستان باشد، توی برف. و پائیز چه خوب است که زمستان باشد، توی برف. و پائیز چه خوب است، در برگ‌های زرد. و چه خوب است که زمستان باشد، توی برف. و پائیز چه خوب است، در برگ‌های زرد. و چه خوب است تابستان، در گندمزارهای رسیده؛ و بهار چه خوب است، لای علفها. آدم در میان دروگرها و زنهای دهقان باشد؛ در تابستان زیر آسمان، در زمستان زیر دودکش سیاه، و بداند که همیشه اینطور بوده و همیشه همینطور خواهد بود»…

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                  صفحه

مقدمه……………………………………………………………………………………………….. ۱

فصل اول :

۱-۱ باونسان وان گوگ آشنا شوید……………………………………………………… ۵

۱-۲ سیب زمینی خورها……………………………………………………………………… ۸

۱-۳ رنگ خاکی و سفیدهای رنگی (در کارون گوگ)………………………………. ۹

۱-۴ لذت‌های ساده…………………………………………………………………………… ۱۱

۱-۵ نقاشی با نقطه و تک خط……………………………………………………………. ۱۲

۱-۶ نقاشی با شیوه مدرن………………………………………………………………… ۱۳

۱-۷ تک چهره باباتانگی…………………………………………………………………….. ۱۵

۱-۸ سرگرمی ون گوگ……………………………………………………………………. ۱۶

فصل دوم :

۲-۱ گل های آفتاب گردان………………………………………………………………… ۱۸

۲-۲ گل های طبیعی………………………………………………………………………….. ۱۹

۲-۳ نقاشی نور بر نور…………………………………………………………………….. ۲۰

۲-۴ پویایی و تحرک…………………………………………………………………………. ۲۰

۲-۵ تراس کافه (فضای فانوس)………………………………………………………… ۲۳

 

فصل سوم :

۳-۱ شب رنگی………………………………………………………………………………… ۲۶

۳-۲ فصل درو لاکرو……………………………………………………………………….. ۲۷

۳-۳ کاری آبی رنگ…………………………………………………………………………. ۲۸

۳-۴ اتاق خواب……………………………………………………………………………….. ۳۰

۳-۵ رنگ پرقدرت ون گوگ………………………………………………………………. ۳۱

۳-۶ صندلیهای خالی………………………………………………………………………… ۳۲

۳-۷ زن آدلی…………………………………………………………………………………… ۳۵

۳-۸ اغراق در اشکال……………………………………………………………………….. ۳۶

۳-۹ شعله های سبز…………………………………………………………………………. ۳۷

۳-۱۰ پیچ و تاب در همه جا………………………………………………………………. ۳۹

فصل چهارم :

۴-۱ شب پرستاره……………………………………………………………………………. ۴۲

۴-۲ آثار مهم ون گوگ…………………………………………………………………….. ۴۴

۴-۳ نخستین قدم ها به دنبال میله……………………………………………………… ۴۹

۴-۴ افزودن رنگ…………………………………………………………………………….. ۵۰

۴-۵ نخستین قدمها…………………………………………………………………………… ۵۱

۴-۶ کلاغ ها پرفرار گندم زارها…………………………………………………………. ۵۳

۴-۷ آخرین منزل…………………………………………………………………………….. ۵۵

۴-۸ موزه مجسمه ون گوگ……………………………………………………………… ۵۶

۴-۹ کارهای تقلبی از تابلوهای طبیعت ون گوگ…………………………………… ۵۶

فصل پنجم :

نتیجه گیری……………………………………………………………………………………… ۶۰

منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………… ۶۶

گزارش کار عملی ……………………………………………………………………………. ۶۷

تصاویر کار عملی

منابع و مآخذ

۱- شور زندگی، «ماجرای زندگی ونسان وان گوگ نقاش هلندی»، ایروینگ استون؛ ترجمه محمد علی اسلامی ندوشن. تهران : یزدان، ۱۳۶۳٫

۲- نامه‌های وان گوگ، ترجمه رضا فروزی، تهران: موسسه انتشارات نگاه، ۱۳۸۰٫

۳- وان گوگ چگونه وان گوگ شد؟ / ریچارد مولبرگر؛ ترجمه مژگان رضانیا، تهران : نشر نی، ۱۳۸۵٫

۴- مازینی، لاراوینکا، ۱۳۷۲، وان گوگ، نشر قطره.

۵- شایپره، مایر، ۱۳۷۳، وینسنت وان گوگ، نشر مرکز.

پایان نامه بررسی انواع تجهیزات خانواده FACTS

فصل اول

پیشگفتار

۱-۱ مقدمه

این نوشتار عهده دار معرفی ادوات جدید سیستم های مدرن انتقال انرژی می‌باشد که تحول زیادی را در بهره‌برداری و کنترل سیستمهای قدرت ایجاد خواهد کرد.

با رشد روز افزون مصرف،سیستمهای انتقال انرژی با بحران محدودیت انتقال توان مواجه هستند.این محدودیتها عملاً بخاطر حفظ پایداری و تامین سطح مجاز ولتاژ بوجود می‌آیند.بنابراین ظرفیت بهره‌برداری عملی خطوط انتقال بسیار کمتر از ظرفیت واقعی خطوط که همان حد حرارتی آنهاست ، می‌باشد.این امر موجب عدم بهره برداری بهینه از سیستم‌های انتقال انرژی خواهد شد.یکی از راههای افزایش ظرفیت انتقال توان‌،‌احداث خطوط جدید است که این امر هم چندان ساده نیست ومشکلات فراوانی را به همراه دارد.

با پیشرفت صنعت نیمه هادیها و استفاده آنها در سیستم قدرت،مفهوم سیستم های انتقال انرژی انعطاف‌پذیر(FACTS) مطرح شد که بدون احداث خطوط جدید بتوان از ظرفیت واقعی سیستم انتقال استفاده کرد.

پیشرفت اخیر صنعت الکترونیک در طراحی کلیدهای نیمه هادی با قابلیت خاموش شدن و استفاده از آن در مبدل های منبع ولتاژ در سطح توان و ولتاژ سیستم قدرت علاوه بر معرفی ادوات جدیدتر،تحولی در مفهوم FACTS بوجود آورد و سیستمهای انتقال انرژی را بسیار کارآمدتر و موثرتر خواهد کرد .

برای درک بهتر و شناساندن مشخصات برجسته این ادوات درقدم اول لازم است مشکلات موجود سیستم های انتقال انرژی شناسائی شوند.آنگاه راه حل های کلاسیک برای رفع آنها بیان می شوند.مبدل‌های منبع ولتاژ،که ساختار کلیه ادوات جدید FACTS بر آن استوار است در بخش بعدی مورد بحث قرار
می گردد و در خاتمه نسل جدید ادوات FACTS معرفی می شوند .

۱-۲ محدودیتهای انتقال توان در سیستمهای قدرت

یک سیستم قدرت از سه قسمت عمده تولید،انتقال و مصرف تشکیل شده است. هدف یک مهندس بهره‌بردار قدرت این است که توان خواسته شده مصرف‌کننده را تحت ولتاژ ثابت و فرکانس معین تامین نماید.از لحاظ کنترل روی مصرف کننده نمی توان محدودیت زیادی اعمال کرد زیرا او خریدار است و خواسته هایش باید تامین شود.

فهرست
عنوان    صفحه
فصل اول : پیشگفتار
۱-۱ مقدمه     ۱
۱-۲  محدودیت های انتقال توان در سیستم های قدرت
۱-۲-۱ عبور توان در مسیرهای ناخواسته     ۱
۲
۱-۲-۲  ضرفیت توان خطوط انتقال     ۳
۱-۳ مشخصه باپذیری خطوط انتقال     ۳
۱-۳-۱ محدودیت حرارتی    ۴
۱-۳-۲ محدودیت افت ولتاژ    ۵
۱-۳-۳ محدودیت پایداری     ۶
۱-۴ راه حل‌ها
۱-۴-۱ کاهش امپدانس خط با نصب خازن سری    ۷
۷
۱-۴-۲ بهبود پرفیل ولتاژ در وسط خط     ۸
۱-۴-۳ کنترل توان با تغییر زاویه قدرت     ۸
۱-۵ راه حل‌های‌ کلاسیک    ۹
۱-۵-۱ بانک‌های خازنی سری با کلیدهای مکانیکی    ۹
۱-۵-۲ بانک‌های خازنی وراکتوری موازی قابل کنترل با کلیدهای مکانیکی     ۹
۱-۵-۳ جابجاگر فاز    ۹

فصل دوم : آشنایی اجمالی با ادوات FACTS
2-1 مقدمه    ۱۱
۲-۲ انواع اصلی کنترل کننده های FACTS    ۱۱
۲-۲-۱ کنترل کننده‌های سری    ۱۱
۲-۲-۱-۱ جبران ساز سنکرون استاتیکی به صورت سری(SSSC)    ۱۱
۲-۲-۱-۲ کنترل کننده‌های انتقال  توان میان خط(IPFC)    ۱۲
۲-۲-۱-۳ خازن سری با کنترل تریستوری (TCSC)    ۱۲
۲-۲-۱-۴ خازن سری قابل کلیدزنی با تریستور (TSSSC)    ۱۲
۲-۲-۱-۵ خازن سری قابل کلید زنی با تریستور (TSSC)    ۱۲
۲-۲-۱-۶ راکتور سری قابل کلید زنی با تریستور (TSSR)    ۱۳
۲-۲-۱-۷ راکتور با کنترل تریستوری (TCSR)    ۱۳
۲-۲-۲ کنترل کننده‌های موازی     ۱۳
۲-۲-۲-۱ جبران کننده سنکرون استاتیکی(STATCOM)     ۱۳
۲-۲-۲-۲ مولد سنکرون استاتیکی (SSG)    ۱۳
۲-۲-۲-۳ جبران ساز توان راکتیو استاتیکی(SVC)    ۱۴
۲-۲-۲-۴ راکتور قابل کنترل با تریستور (TCR)    ۱۴
۲-۲-۲-۵ راکتور قابل کلیدزنی با تریستور(TSR)    ۱۴
۲-۲-۲-۶ خازن قابل کلیدزنی با تریستور (TSC)    ۱۴
۲-۲-۲-۷ مولد یا جذب کننده توان راکتیو (SVG)    ۱۵
۲-۲-۲-۸ سیستم توان راکتیو استاتیکی (SVS)    ۱۵
۲-۲-۲-۹ ترمز مقاومتی با کنترل تریستوری (TCBR)    ۱۵
۲-۲-۳ کنترل کننده ترکیبی سری – موازی     ۱۵
۲-۲-۳-۱ کنترل کننده یکپارچه انتقال  توان (UPFC)    ۱۵
۲-۲-۳-۲ محدود کننده ولتاژ با کنترل تریستوری(TCVL)    ۱۶
۲-۲-۳-۳ تنظیم کننده ولتاژ با کنترل تریتسوری (TCVR)    ۱۶
۲-۲-۳-۴ جبران‌سازهای استاتیکی توان راکتیو SVC و STATCOM    ۱۶
۲-۳ مقایسه میان SVC و STATCOM    ۱۷
۲-۴ خازن سری کنترل شده با تریستور GTO (GCSC)    ۱۸
۲-۵ خازن سری سوئیچ شده با تریستور (TSSC)    ۱۸
۲-۶ خازن سری کنترل شده با تریستور (TCSC)    ۱۹
فصل سوم : بررسی انواع کاربردی ادوات FACTS
3-1 مقدمه     ۲۰
۳-۲ منبع ولتاژ سنکرون بر پایه سوئیچینگ مبدل     ۲۰
۳-۳ کنترل کننده توان عبوری بین خطی (IPFC)    ۲۳
۳-۴ جبرانگر سنکرون استاتیکی سری (SSSC)    ۲۸
۳-۵ جبرانگر سنکرون استاتیکی (STATCOM)    ۳۱
۳-۶ آشنایی با UPFC    ۳۵
۳-۶-۱ تاثیر UPFC بر منحنی بارپذیری    ۳۶
۳-۶-۲ معرفی UPFC    ۳۶
۳-۷ آشنایی با SMES    ۳۸
۳-۷-۱ نحوه کار سیستم SMES    ۳۸
۳-۷-۲ مقایسه SMES با دیگر ذخیره کننده های انرژی     ۴۰
۳-۸ آشنایی با UPQC    ۴۰
۳-۸-۱ ساختار و وظایف UPQC    ۴۱
۳-۹ آشنایی با HVDCLIGHT    ۴۲
۳-۹-۱ مزایای سیستم HVDCLIGHT    ۴۳
۳-۹-۲ کاربرد سیستم HVDCLIGHT    ۴۴
۳-۹-۳ عیب سیستم HVDCLIGHT    ۴۶
۳-۹-۴ بررسی اضافه ولتاژهای داخلی در خطوط انتقال قدرت HVDC    ۴۶
۳-۱۰ مقایسه SCC  و TCR از دیدگاه هارمونیک های تزریقی به شبکه توزیع     ۴۷
۳-۱۱ SVC    ۴۹
۳-۱۲ مبدل های منبع ولتاژ VSC    ۵۱
فصل چهارم : نتیجه گیری    ۵۵
منابع    ۵۸

منابع:

[۱] نارین جی،هینگورانی،لازلوکایوگی ،آشنایی با FACTS ، مهندسین مشاور قدس نیرو،     بهار۸۴٫

[۲] هوآسونگ، یونگ، تی جانز ،آلن،کمیته تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان ، دانشگاه هرمزگان ، زمستان ۱۳۷۹٫

[۳] نظرپور،داریوش ، حسینی،سید حسین، قره پتیان ،گئورگ ، مدلسازی جدید UPFC برای مطالعات دینامیکی و میراسازی نوسانات سیستم‌های قدرت ، بیستمین کنفرانس بین المللی برق ، صص ۱- ۸ ،۱۳۸۳٫

[۴] اسماعیلی،احمد،نبوی نیاکی، سید علی،روحی، جواد،نمایش تاثیر UPFC بر منحنی بارپذیری Tie –Line ، سیزدهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، اردیبهشت ۸۴٫

[۵] نشریه صنعت برق ، شهریور ۸۴ ، شماره ۱۱۱

[۶] نورزیان ،رضا ، عابدی، مهرداد ، قره پتیان، گئورگ، فتحی، سید حمید ، ارایه روش کنترلی مناسب برای UPQC به منظور بهسازی جامع اغتشاشات مخل در کیفیت توان، هیجدهمین کنفرانس بین المللی برق.

[۷] پرنیانی،مصطفی،اسکندری،حمید،نشریه علمی برق،سال پانزدهم ، شماره ۳۵ ، ص ۹۰-۷۷ ، ۱۳۸۱٫

دانلود فایل

پایان نامه نقش اجرای سیستم مدیریت منابع انسانی در ارزشیابی عملکرد کارکنان

مقدمه

مدیریت منابع انسانی را انتخاب و بکار گماری فرد مناسب برای شغل مناسب در شرایط مناسب تعریف کرده اند. در مرحله برنامه ریزی نیروی انسانی تعداد و نوع کارکنان مورد نیاز سازمان مشخص می گردد، مرحله ی بعدی یافتن کسانی است که با استخدام آن ها، این نیاز رفع می گردد. کارمند یابی در این تعریف منظور از انتخاب مراحل ذیل می باشد.

۱-   مصاحبه مقدماتی

۲-   تکمیل فرم درخواست کار

۳-   برگزاری آزمون های استخدامی

و مراحل تجزیه وتحلیل شغل به شرح ذیل می باشد.

۱- کل سازمان مورد بررسی قرار می گیرد تا معلوم شود مشاغل فعلی با اهداف کلی آن مطابقت دارد یا خیر.

۲- معین می گردد که از تجزیه و تحلیل شغل به چه معناست و از اطلاعات بدست آمده از این طریق،چه استفاده ای خواهد شد.

۳- نمونه ای از مشاغل برای تجزیه و تحلیل انتخاب می شود.

۴- توسط از روش های مختلف تجزیه و تحلیل شغل، اطلاعات لازم درباره هر شغل و ویژگی هایی که شاغل آن باید دارا باشد تا بتواند از عهده برآید، جمع آوری می گردد.

۵- با استفاده از اطلاعات به دست آمده شرح شغل تنظیم می شود.

۶- براساس ویژگی های شغل، شرایط احراز آن تنظیم شود.

۷- با استفاده از اطلاعاتی که طی مراحل شش گانه به دست آمده است طراحی شغل انجام می گیرد.

۸- مراحل مختلف طراحی شغل ارزیابی شده تا در صورت نیاز، اصلاحات لازم در آن عمل آید.

عنوان                                                                                   صفحه  

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول- کلیات تحقیق

۱-۱-                     بیان مسئله

۱-۲-                  ضرورت تحقیق

۱-۳-                  اهداف تحقیق

۱-۴-                  فرضیه تحقیق

۱-۵-                  متغیرهای تحقیق

۱-۵-۱- برنامه ریزی نیروی انسانی

۱-۱-۵-۱- تعیین موجودی نیروی انسانی

۲-۱-۵-۱- بررسی اهداف آتی سازمان

۳-۱-۵-۱- برآورد نیروی انسانی مورد نیاز ( تقاضا برای نیرو)

۴-۱-۵-۱- بر آورد عرضه نیروی انسانی

۵-۱-۵-۱- مقایسه عرضه و تقاضا

۱-۵-۱-۵-۱- تقاضا با عرضه مساوی است

۲-۵-۱-۵-۱- تقاضا بیش تر از عرضه است

عنوان                                                                                   صفحه  

۳-۵-۱-۵-۱- تقاضا کمتر از عرضه است

۲-۵-۱- کارمندیابی

۳-۵-۱- انتخاب

۱-۳-۵-۱- مراحل مختلف فرایند انتخاب

۶-۱- مواد، روشها، ابزار و تکنیک های جمع آوری وتجزیه وتحلیل آماری داده ها

۷-۱- موانع و مشکلات

۱-۷-۱- عوامل اقتصادی

۲-۷-۱- عوامل اجتماع

۳-۷-۱- عوامل تکنولوژیک

۳-۷-۱- قوانین و مقررات

فصل دوم: تئوری ومبانی نظری تحقیق

۱-۲- معرفی ساختار جغرافیایی، طبیعی و صنعتی شهر محل تحقیق

عنوان                                                                                   صفحه  

۲-۴-۱-۲- غار یخ مراد

۳-۴-۱-۲- پارک دکتر چمران

۴-۴-۱-۲- ارتفاعات وپیست بین المللی اسکی دیزین

۵-۴-۱-۲- جاده کوهستانی کرج به چالوس

۶-۴-۱-۲- منطقه سرسبز کردان

۵-۱-۲- حمل ونقل

۱-۵-۱-۲- حمل و نقل و شبکه ارتباطی

۲-۵-۱-۲- فرودگاه بین المللی پیام

۲-۲- تاریخچه موضوع

۳-۲- بسترها وزمینه ها

۴-۲- ادبیات موضوع تحقیق

۱-۴-۲- مراحل تجزیه و تحلیل شغل

۱-۱-۴-۲- مراحل تجزیه وتحلیل شغل

۲-۴-۲- میزان کارمندیابی

۱-۱-۲-۴-۲- مراحل و فرایند کارمندیابی

۲-۱-۲-۴-۲- کارمند یابی وظیفه ی کیست؟

عنوان                                                                                   صفحه  

۳-۴-۲- برخی از روش های آزمون

۱-۳-۴-۲- فرآیند کلی انتخاب و استخدام

۱-۱-۳-۴-۲- پیش نهادهایی برای اثر بخشی مصاحبه

۴-۴-۲- شاخص های ارزیابی

۱-۴-۴-۲- مراحل ارزیابی

۲-۴-۴-۲- عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی

۵-۴-۲- فرایند انضباط

۱-۵-۴-۲- انواع اقدامات انضباطی

۲-۵-۴-۲- انضباط مثبت

۳-۵-۴-۲- ویژگی های سیستم انضباطی موثر

۶-۴-۲- انواع تخلفات

۱-۶-۴-۲- بررسی و ارزیابی تخلفات

۱-۱-۶-۴-۲- اعمال مجازات

۷-۴-۲- سیستم پاداش

۱-۷-۴-۲- انواع پاداش

۱-۱-۷-۴-۲- پاداش درونی

عنوان                                                                                   صفحه  

۲-۱-۷-۴-۲- پاداش بیرونی

۲-۷-۴-۲- مبانی اعطای پاداش

۳-۷-۴-۲- ویژگی های سیستم پاداش موثر

۴-۷-۴-۲- طرح های جدید اعطای پاداش

۱-۴-۷-۴-۲- سلف سرویس

۱-۵-۲- مدیریت

۵-۲- تعریف واژه ها

۲-۵-۲- مدیریت منابع انسانی

۳-۵-۲- ارزیابی عملکرد

۴-۵-۲- تجزیه و تحلیل شغل

۵-۵-۲- انضباط

۶-۵-۲- سازمان

۷-۵-۲- سیستم

۸-۵-۲- تلاش

۹-۵-۲- عملکرد

 

عنوان                                                                                   صفحه  

۱۰-۵-۲- رضایت

۱۱-۵-۲- برنامه ریزی

۱۲-۵-۲- نیازها

۱۳-۵-۲- هدف

۱۴-۵-۲- سیاست ( خط مشی)

۱۵-۵-۲- مقررات

۱۶-۵-۲- روش

۱۷-۵-۲- دستور

۱۸-۵-۲- داده

۱۹-۵-۲- پردازش

۲۰-۵-۲- اطلاعات

فصل سوم روش تحقیق

الف- روش میدانی

۱-۳- معرفی جامعه آماری محل تحقیق

۱-۱-۳- اجرای ارزیابی

۲-۳- فرم ثبت نتایج

عنوان                                                                                   صفحه  

۱-۲-۳- فرم های ارزشیابی پیشنهادی مورد نظر الگوی ارائه شده

۳-۳- جداول و نمودار یافته ها

۱-۳-۳- مدیران و سرپرستان

۲-۳-۳- کارکنان

۳-۳-۳- کارشناسان

ب- روش کتابخانه ای

۴-۳- تعریف مدیریت از دیدگاه مدیریت منابع انسانی

۱-۴-۳- مراحل فرایند استخدام

۲-۴-۳- تعیین وظایف و مسئولیت ها

۳-۴-۳- ارزیابی

۴-۴-۳- روش اجرایی

۵-۴-۳- تفاوت بین مدیریت منابع انسانی و روش اجرائی

۶-۴-۳- ضرورتهای برنامه ریزی منابع انسانی

۷-۴-۳- نمودار ضرورتهای برنامه نویسی منابع انسانی

۸-۴-۳- نتایج کاهش تعداد کارکنان

۹-۴-۳- مراحل پیش بینی نیازهای منابع انسانی

عنوان                                                                                   صفحه  

۱۰-۴-۳- PESTEL

11-4-3- اجرای روش تجزیه وتحلیل PESTEL

12-4-3- عناوین برنامه ریزی

۱۳-۴-۳- چرخه فرآیند ارزیابی

۱۴-۴-۳- عوامل پیشرفت کارکنان

۱۵-۴-۳- زمینه های اصلی مدیریت منابع انسانی

۱۶-۴-۳- مراحل اطمینان از زمینه های مهم کار

۱۷-۴-۳- مراحل تهیه اهداف معقول واستانداردهای مناسب

۱۸-۴-۳- شناخت استانداردها و اهداف

۱۹-۴-۳- زمان مطرح کردن باز خور ( کارهائی که نباید انجام داد)

۲۰-۴-۳- وظائف کارکنان

۲۱-۴-۳- علائم جلوگیری از ادامه مشکل یا بروز مجدد آن

۲۲-۴-۳- خلاصه بحث منابع نیروی انسانی

فصل چهارم تجزیه و تحلیل یافته ها و پیشنهادات کاربردی

۱-۴- جدول کلی ونمودار

۱-۱-۴- مدیران و سرپرستان

عنوان                                                                                   صفحه

۲-۱-۴- کارکنان

۳-۱-۴- کارشناسان

۴-۱-۴- جایگاه نظر سنجی

۱-۴-۱-۴- وزن معیارهای رفتار شغلی واخلاقی

۲-۴-۱-۴- زمان بندی های ارزشیابی

۱-۲-۴-۱-۴- عوامل متاثر از ارزشیابی

۲-۴- تجزیه و تحلیل یافته ها

۳-۴- نتیجه گیری

۴-۴- پیشنهادات کاربردی

فهرست منابع ومواخذ

فهرست منابع و مواخذ :

۱-   اقتباس از جزوه اصول مدیریت آقای مهندس نادری

۲-   اقتباس از جزوه MIS آقای مهندس نادری

۳-   اقتباس از جزوه مدیریت منابع انسانی آقای ایرج کوهی

۴-   مردم در سازمان‌ها (ترنس آرمیچل) ترجمه دکتر حسین شکرکن

۵-   ارزشیابی عملکرد افراد مجموعه شانزدهم، مرکز آموزش مدیریت دولتی

۶-   مدیر امور کارکنان و منابع انسانی: مترجمان: دکتر محمد علی طوسی و دکتر صائبی

۷-   رفتار سازمان : دکتر علی رضائیان

نقش اجرای سیستم مدیریت منابع انسانی در ارزشیابی عملکرد کارکنان کارخانه سهامی ( عام) لبنیات پاستوریزه پاک

مقدمه

مدیریت منابع انسانی را انتخاب و بکار گماری فرد مناسب برای شغل مناسب در شرایط مناسب تعریف کرده اند. در مرحله برنامه ریزی نیروی انسانی تعداد و نوع کارکنان مورد نیاز سازمان مشخص می گردد، مرحله ی بعدی یافتن کسانی است که با استخدام آن ها، این نیاز رفع می گردد. کارمند یابی در این تعریف منظور از انتخاب مراحل ذیل می باشد.

۱-   مصاحبه مقدماتی

۲-   تکمیل فرم درخواست کار

۳-   برگزاری آزمون های استخدامی

و مراحل تجزیه وتحلیل شغل به شرح ذیل می باشد.

۱- کل سازمان مورد بررسی قرار می گیرد تا معلوم شود مشاغل فعلی با اهداف کلی آن مطابقت دارد یا خیر.

۲- معین می گردد که از تجزیه و تحلیل شغل به چه معناست و از اطلاعات بدست آمده از این طریق،چه استفاده ای خواهد شد.

۳- نمونه ای از مشاغل برای تجزیه و تحلیل انتخاب می شود.

۴- توسط از روش های مختلف تجزیه و تحلیل شغل، اطلاعات لازم درباره هر شغل و ویژگی هایی که شاغل آن باید دارا باشد تا بتواند از عهده برآید، جمع آوری می گردد.

۵- با استفاده از اطلاعات به دست آمده شرح شغل تنظیم می شود.

۶- براساس ویژگی های شغل، شرایط احراز آن تنظیم شود.

۷- با استفاده از اطلاعاتی که طی مراحل شش گانه به دست آمده است طراحی شغل انجام می گیرد.

۸- مراحل مختلف طراحی شغل ارزیابی شده تا در صورت نیاز، اصلاحات لازم در آن عمل آید.

عنوان                                                                                   صفحه  

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول- کلیات تحقیق

۱-۱-                     بیان مسئله

۱-۲-                  ضرورت تحقیق

۱-۳-                  اهداف تحقیق

۱-۴-                  فرضیه تحقیق

۱-۵-                  متغیرهای تحقیق

۱-۵-۱- برنامه ریزی نیروی انسانی

۱-۱-۵-۱- تعیین موجودی نیروی انسانی

۲-۱-۵-۱- بررسی اهداف آتی سازمان

۳-۱-۵-۱- برآورد نیروی انسانی مورد نیاز ( تقاضا برای نیرو)

۴-۱-۵-۱- بر آورد عرضه نیروی انسانی

۵-۱-۵-۱- مقایسه عرضه و تقاضا

۱-۵-۱-۵-۱- تقاضا با عرضه مساوی است

۲-۵-۱-۵-۱- تقاضا بیش تر از عرضه است

عنوان                                                                                   صفحه  

۳-۵-۱-۵-۱- تقاضا کمتر از عرضه است

۲-۵-۱- کارمندیابی

۳-۵-۱- انتخاب

۱-۳-۵-۱- مراحل مختلف فرایند انتخاب

۶-۱- مواد، روشها، ابزار و تکنیک های جمع آوری وتجزیه وتحلیل آماری داده ها

۷-۱- موانع و مشکلات

۱-۷-۱- عوامل اقتصادی

۲-۷-۱- عوامل اجتماع

۳-۷-۱- عوامل تکنولوژیک

۳-۷-۱- قوانین و مقررات

فصل دوم: تئوری ومبانی نظری تحقیق

۱-۲- معرفی ساختار جغرافیایی، طبیعی و صنعتی شهر محل تحقیق

 

عنوان                                                                                   صفحه  

۲-۴-۱-۲- غار یخ مراد

۳-۴-۱-۲- پارک دکتر چمران

۴-۴-۱-۲- ارتفاعات وپیست بین المللی اسکی دیزین

۵-۴-۱-۲- جاده کوهستانی کرج به چالوس

۶-۴-۱-۲- منطقه سرسبز کردان

۵-۱-۲- حمل ونقل

۱-۵-۱-۲- حمل و نقل و شبکه ارتباطی

۲-۵-۱-۲- فرودگاه بین المللی پیام

۲-۲- تاریخچه موضوع

۳-۲- بسترها وزمینه ها

۴-۲- ادبیات موضوع تحقیق

۱-۴-۲- مراحل تجزیه و تحلیل شغل

۱-۱-۴-۲- مراحل تجزیه وتحلیل شغل

۲-۴-۲- میزان کارمندیابی

۱-۱-۲-۴-۲- مراحل و فرایند کارمندیابی

۲-۱-۲-۴-۲- کارمند یابی وظیفه ی کیست؟

عنوان                                                                                   صفحه  

۳-۴-۲- برخی از روش های آزمون

۱-۳-۴-۲- فرآیند کلی انتخاب و استخدام

۱-۱-۳-۴-۲- پیش نهادهایی برای اثر بخشی مصاحبه

۴-۴-۲- شاخص های ارزیابی

۱-۴-۴-۲- مراحل ارزیابی

۲-۴-۴-۲- عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی

۵-۴-۲- فرایند انضباط

۱-۵-۴-۲- انواع اقدامات انضباطی

۲-۵-۴-۲- انضباط مثبت

۳-۵-۴-۲- ویژگی های سیستم انضباطی موثر

۶-۴-۲- انواع تخلفات

۱-۶-۴-۲- بررسی و ارزیابی تخلفات

۱-۱-۶-۴-۲- اعمال مجازات

۷-۴-۲- سیستم پاداش

۱-۷-۴-۲- انواع پاداش

۱-۱-۷-۴-۲- پاداش درونی

عنوان                                                                                   صفحه  

۲-۱-۷-۴-۲- پاداش بیرونی

۲-۷-۴-۲- مبانی اعطای پاداش

۳-۷-۴-۲- ویژگی های سیستم پاداش موثر

۴-۷-۴-۲- طرح های جدید اعطای پاداش

۱-۴-۷-۴-۲- سلف سرویس

۱-۵-۲- مدیریت

۵-۲- تعریف واژه ها

۲-۵-۲- مدیریت منابع انسانی

۳-۵-۲- ارزیابی عملکرد

۴-۵-۲- تجزیه و تحلیل شغل

۵-۵-۲- انضباط

۶-۵-۲- سازمان

۷-۵-۲- سیستم

۸-۵-۲- تلاش

۹-۵-۲- عملکرد

 

عنوان                                                                                   صفحه  

۱۰-۵-۲- رضایت

۱۱-۵-۲- برنامه ریزی

۱۲-۵-۲- نیازها

۱۳-۵-۲- هدف

۱۴-۵-۲- سیاست ( خط مشی)

۱۵-۵-۲- مقررات

۱۶-۵-۲- روش

۱۷-۵-۲- دستور

۱۸-۵-۲- داده

۱۹-۵-۲- پردازش

۲۰-۵-۲- اطلاعات

فصل سوم روش تحقیق

الف- روش میدانی

۱-۳- معرفی جامعه آماری محل تحقیق

۱-۱-۳- اجرای ارزیابی

۲-۳- فرم ثبت نتایج

عنوان                                                                                   صفحه  

۱-۲-۳- فرم های ارزشیابی پیشنهادی مورد نظر الگوی ارائه شده

۳-۳- جداول و نمودار یافته ها

۱-۳-۳- مدیران و سرپرستان

۲-۳-۳- کارکنان

۳-۳-۳- کارشناسان

ب- روش کتابخانه ای

۴-۳- تعریف مدیریت از دیدگاه مدیریت منابع انسانی

۱-۴-۳- مراحل فرایند استخدام

۲-۴-۳- تعیین وظایف و مسئولیت ها

۳-۴-۳- ارزیابی

۴-۴-۳- روش اجرایی

۵-۴-۳- تفاوت بین مدیریت منابع انسانی و روش اجرائی

۶-۴-۳- ضرورتهای برنامه ریزی منابع انسانی

۷-۴-۳- نمودار ضرورتهای برنامه نویسی منابع انسانی

۸-۴-۳- نتایج کاهش تعداد کارکنان

۹-۴-۳- مراحل پیش بینی نیازهای منابع انسانی

عنوان                                                                                   صفحه  

۱۰-۴-۳- PESTEL

11-4-3- اجرای روش تجزیه وتحلیل PESTEL

12-4-3- عناوین برنامه ریزی

۱۳-۴-۳- چرخه فرآیند ارزیابی

۱۴-۴-۳- عوامل پیشرفت کارکنان

۱۵-۴-۳- زمینه های اصلی مدیریت منابع انسانی

۱۶-۴-۳- مراحل اطمینان از زمینه های مهم کار

۱۷-۴-۳- مراحل تهیه اهداف معقول واستانداردهای مناسب

۱۸-۴-۳- شناخت استانداردها و اهداف

۱۹-۴-۳- زمان مطرح کردن باز خور ( کارهائی که نباید انجام داد)

۲۰-۴-۳- وظائف کارکنان

۲۱-۴-۳- علائم جلوگیری از ادامه مشکل یا بروز مجدد آن

۲۲-۴-۳- خلاصه بحث منابع نیروی انسانی

فصل چهارم تجزیه و تحلیل یافته ها و پیشنهادات کاربردی

۱-۴- جدول کلی ونمودار

۱-۱-۴- مدیران و سرپرستان

عنوان                                                                                   صفحه

۲-۱-۴- کارکنان

۳-۱-۴- کارشناسان

۴-۱-۴- جایگاه نظر سنجی

۱-۴-۱-۴- وزن معیارهای رفتار شغلی واخلاقی

۲-۴-۱-۴- زمان بندی های ارزشیابی

۱-۲-۴-۱-۴- عوامل متاثر از ارزشیابی

۲-۴- تجزیه و تحلیل یافته ها

۳-۴- نتیجه گیری

۴-۴- پیشنهادات کاربردی

فهرست منابع ومواخذ

فهرست منابع و مواخذ :

۱-   اقتباس از جزوه اصول مدیریت آقای مهندس نادری

۲-   اقتباس از جزوه MIS آقای مهندس نادری

۳-   اقتباس از جزوه مدیریت منابع انسانی آقای ایرج کوهی

۴-   مردم در سازمان‌ها (ترنس آرمیچل) ترجمه دکتر حسین شکرکن

۵-   ارزشیابی عملکرد افراد مجموعه شانزدهم، مرکز آموزش مدیریت دولتی

۶-   مدیر امور کارکنان و منابع انسانی: مترجمان: دکتر محمد علی طوسی و دکتر صائبی

۷-   رفتار سازمان : دکتر علی رضائیان

دانلود پایان نامه خواب و مرگ و مقایسه‌ی آن دو

چکیده :

در این تحقیق به بررسی خواب و مرگ و مقایسه‌ی آن دو پرداخته شده است.

خواب : حالتی است که در اثر از کار افتادن موقتی بعضی از مراکز عصبی و دفاعی در بدن پدید می‌آید و در این هنگام تنها یک قسمت از مراکز دفاعی از فعالیت باز می‌ماند و بقیه‌ی قسمت‌های دفاعی و سایر دستگاه‌های بدن به کار مشغولند ولی حواس پنجگانه از کار می‌افتد و تنها قوه‌ای که در هنگام خواب از کار نمی‌افتد قوه‌ی تخیل است.

مرگ : خواب شدید و بزرگ در هر دو مرحله‌ی روح و نفس است که انسان از نشئه‌ای به نشئه‌ی دیگر انتقال می‌یابد با این تفاوت که در حین خواب انسان غالباً توجه ندارد و هنگامی که بیدار می‌شود نمی‌داند که حقیقتاً از سفری بازگشته است برخلاف حالت مرگ .

مقایسه‌ی خواب و مرگ : درخواب قبض روح به صورت کامل انجام نمی‌گیرد ولی در مرگ قبض روح کامل صورت می‌گیرد و تعلق روح نسبت به بدن بطور کامل از بین می‌رود.

هدف از انجام این تحقیق : ۱- ایجاد تحول در دیدگاه انسان نسبت به زندگی در این جهان و جهان آخرت

و بی ارزش دانستن جهان فانی صورت پذیرفته است.

روش تحقیق به صورت کتابخانه‌ای انجام شده است.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                             صفحه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

فصل اول : طرح تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

تعاریف واژه‌ها

فصل دوم : گستره‌ی نظری و پیشینه پژوهش

خواب چیست

مکانیسم خواب از نظر فروید

نظریات برخی روانشناسان درباره‌ی خواب و رؤیا

رؤیا و انواع آن

رؤیاهای ذکر شده در قرآن

خواب و رؤیا از منظر آیات قرآن

وجه تمایز خواب و بیداری

فهرست مطالب

عنوان                                                                                             صفحه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خوابهای الهام دهنده

خواب از دیدگاه دین اسلام

جدایی روح از بدن در هنگام خواب

تفاوت نفس از نظر قرآن و فلاسفه

تفاوت خواب و مرگ

وجوه اشتراک و اختلاف خواب و مرگ در قرآن

ماهیت مرگ در نگرش قرآنی

واکنش انسان‌ها در برابر مرگ

مرگ از دیدگاه اولیای خدا

ارتباط خواب با نفس، روح و مرگ

پیشینه‌ی عملی تحقیق در ایران

فصل سوم : روش اجرای تحقیق

ابزار تحقیق

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                             صفحه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

روش جمع آوری داده‌ها

نوع تحقیق

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات

معانی موت و اجل در قرآن مجید

آیات در رابطه بالفظ توفی

آیاتی که در زمینه خواب آمده است

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

پیشنهادها

فهرست منابع و مآخذ

فهرست منابع و مآخذ

۱-   طه، عثمان. (۱۳۸۲) قرآن کریم، تهران: اکسیر، ۱۳۸۲

۲-  بهشتی ، سیدمحمد حسین (-) . شناخت از دیدگاه قرآن، تهران: بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی، (-)

۳-   حسینی تهرانی، سیدمحمد حسین(-) . معادشناسی، تهران: حکمت .

۴-   رضوان طالب، محمدرضا. (۱۳۷۹) رؤیا از نظر دین و روانشناسی، قم: شفق، ۱۳۷۹

۵-   شریعتمداری، جعفر. (۱۳۸۴) شرح و تفسیر لغات قرآن، مشهد: آستان قدس رضوی. ۱۳۷۴

۶-   طیبیان، سیدحمید (۱۳۶۳). فرهنگ لاروس عربی به فارسی، تهران: امیرکبیر، ۱۳۶۳٫