پایان نامه ماهیت محاربه در فقه مذاهب خمسه

چکیده:

این پایان نامه بعد از بررسی لغوی و ادبی محاربه و ذکر اجمالی دیدگاه فقها شیعه و سنی به ماهیت محاربه از جنبه های مختلف پرداخته است؛ بر این اساس هر گاه اقدام کسی به محاربه و اعمال زور، سبب ارعاب مردم و سلب امنیت از زندگی و مال و ناموسشان گردد، چنین عملی محاربه و افساد در زمین است و مشمول اطلاق آیه و روایات خواهد بود، چه اینکه غرض اصلی او ارعاب و سلب امنیت مردم باشد و چه اینکه غرض اصلی او مورد دیگری باشد.  به طور کلی هر عملی که موجب ارعاب اهالی یک منطقه شود یا به عبارت دیگر هر عملی که بالقوه موجب ارعاب باشد اگر چه که ارعاب به عللی فعلیت نیابد؛ از مصادیق محاربه با خدا و پیامبر و سعی در افساد در زمین است .

 در بررسی موارد مشابه ـ  «بغی» و «تروریسم» ـ پنج فرق میان محاربه و بغی بیان شده است واز آن جا که ماهیت جرم محاربه ایجاد اختلال در امنیت عمومی است، پس می تواند بارزترین مصداق آن تروریسم باشد.

در پایان ضمن بررسی محاربه در قوانین موضوعه ایران ، بر این نکته تصریح شده که تعمیم احکام محاربه در قانون مجازات به موارد مختلف عملی غیر اصولی و خلاف موازین شرعی و حقوقی می باشد.

فهرست مطالب

چکیده ۱

مقدمه. ۲

فصل اول. ۵

کلیات.. ۵

۱-۱) معنای لغوی محاربه ۶

۲-۱) محاربه در قرآن کریم. ۷

۳-۱) اصطلاح محاربه از دیدگاه امامیه ۱۲

۴-۱) اصطلاح محاربه از دیدگاه اهل سنت.. ۲۰

فصل دوم. ۲۱

ماهیت محاربه. ۲۱

۱-۲) مفاد آیه محاربه ۲۲

۱-۱-۲) بررسی عنوان محاربه ۲۲

۲-۱-۲) بررسی عنوان افساد در زمین ۵۰

۱-۲-۱-۲) مراد از افساد در زمین. ۵۰

۲-۲) جمع میان دو عنوان محارب ومفسد فى الارض… ۵۷

۳-۲) آیا افساد فی الارض به تنهایی، موضوع برای جواز حکم قتل می باشد. ۶۷

۴-۲) بررسی روایات خاصه درباره موضوع حد محارب.. ۷۰

۵-۲) بررسى مسائل دخیل در تحقق عنوان محاربه ۱۰۸

۱-۵-۲) بکار بردن سلاح. ۱۰۸

۲-۵-۲) تحقق خارجی ترس و ارعاب.. ۱۱۵

۳-۵-۲) قصد قتل یا سرقت.. ۱۲۰

۴-۵-۲) عمومیت متعلق محاربه ۱۲۵

۶-۲) دیدگاه علمای اهل سنت در باب محارب.. ۱۲۹

۷-۲) دیدگاه اهل سنت در باب حکم محارب.. ۱۳۶

۱-۷-۲)  قائلان به حبس… ۱۳۶

۲-۷-۲) قائلان به غیر حبس… ۱۳۸

۸-۲) محارب در متون حدیثی مذاهب اربعه ۱۴۰

۹-۲) آراء برخی از مذاهب در خصوص اشرار و ترساندن مردم ۱۴۵

فصل سوم. ۱۴۷

بررسی جرم محاربه با موارد مشابه. ۱۴۷

۱-۳) محاربه و بغی. ۱۴۸

۱-۱-۳) معنای لغوی بغی. ۱۴۸

۲-۱-۳) معنای اصطلاحی بغی. ۱۴۹

۳-۱-۳) ‏بررسی مفهوم محاربه و بغی (جرم سیاسی) ۱۵۱

۴-۱-۳) نظریات مختلف در مورد بغی ( جرم سیاسی ) ۱۵۶

۵-۱-۳) آیا باغی کسی است که برامام معصوم خروج نماید. ۱۵۹

۶-۱-۳) ‏شرایط جنگ با بغات یا مجرمین سیاسی. ۱۶۱

۷-۱-۳) ‏رفتار با اسیران و مجروحین جنگی بغات.. ۱۶۳

۸-۱-۳) تعریف جرم سیاسی از نظر حقوقدانان و مقایسه آن با بغی. ۱۶۶

۹-۱-۳) ‏مزایای مجرمین سیاسی. ۱۶۷

۱۰-۱-۳) مقایسه بین محارب و باغی. ۱۶۹

۲-۳) محاربه و تروریسم. ۱۷۰

۱-۲-۳) مفهوم تروریسم. ۱۷۰

۲-۲-۳) تعاریف گسترده تروریسم. ۱۷۳

۳-۲-۳) تعریف محدود تروریسم. ۱۷۵

۴-۲-۳) تعریف تروریسم از نظر دیدگاه هدف و عامل. ۱۷۷

۱-۴-۲-۳) انواع تروریسم از نظر هدف.. ۱۷۷

۲-۴-۲-۳) انواع تروریسم از نظر عامل. ۱۷۸

۵-۲-۳) تعریف حقوقی تروریسم. ۱۸۰

۶-۲-۳) مقایسه تروریسم و محارب.. ۱۸۳

فصل چهارم. ۱۸۶

محاربه در قوانین موضوعه ایران. ۱۸۶

(۴-۱-۱ رکن قانونی. ۱۸۸

(۴-۱-۲ رکن مادی ۱۸۹

(۴-۱-۳ عنصر معنوی ۱۹۵

(۴-۲ ارزیابی انتقادی عملکرد قانونگذار در توسعه مفهوم محاربه ۱۹۷

(۴-۲-۱ نقد و ارزیابی کلّی. ۱۹۷

(۴-۳ زمینه و انگیزه تعمیم احکام محاربه به برخی از جرایم ۲۰۲

(۴-۴ ایرادات ناظر به تعمیم حکم محاربه به برخی از جرائم ۲۰۸

(۴-۴-۱ از نظر شرع. ۲۰۸

۲-۴-۴) دیدگاه حقوقی عرفی ۲۲۰

۵-۴) بررسی موردی جرایم در حکم محاربه ۲۲۵

۱-۵-۴) جرایم در حکم محاربه در قانون مجازات اسلامی ۲۲۵

۶-۴) بر هم زدن امنیت و ایجاد رعب و وحشت از طریق سرقت مسلحانه و قطع الطریق  ۲۲۷

۷-۴) قیام مسلحانه علیه حکومت اسلامی ۲۳۱

۸-۴) براندازی حکومت اسلامی. ۲۳۳

۹-۴ ) نامزد تصدی یکی از پستهای حساس حکومت کودتا ۲۳۷

۱۰-۴) تشکیل یا اداره دسته یا جمعیت غیر قانونی. ۲۳۹

۱۱-۴ ) تحریک نیروهای خودی به تمرد یا تسلیم. ۲۴۵

۱۲-۴) همکاری با دولتهای خارجی متخاصم. ۲۴۷

۱۳-۴) سوء قصد به جان رهبر یا یکی از رؤسای قوای سه گانه و مراجع بزرگ تقلید  ۲۴۹

۱۴-۴) جعل اسکناس و اسناد بانکی به قصد اخلال در نظام کشور ۲۵۱

۱۵-۴) اجتماع و تبانی بر ضد امنیت داخلی یا خارجی کشور ۲۵۵

۱۶-۴) تظاهر، قدرت نمایی و اقدام علیه آسایش عمومی بوسیله اسلحه ۲۵۷

۱۷-۴ ) راهزنی در راهها و شوارع. ۲۵۹

۱۸-۴) سرقت مسلحانه در شب.. ۲۶۲

۱۹-۴) آتش زدن اموال به قصد مقابله با حکومت اسلامی. ۲۶۵

۲۰-۴ ) نهب، غارت و اتلاف اموال با قهر و غلبه ۲۶۷

منابع. ۲۶۹

منابع فارسی

۱-        بابایی و آقایی، غلامرضا و بهمن، ۱۳۶۵ ه.ش، فرهنگ علوم سیاسی، نشر ویس تهران

۲-        پیمانی، ضیاء الدین، جرائم علیه امنیت و آسایش عمومی، نشر میزان، چاپ پنجم, بی تا

۳-        حبیب زاده، محمد جعفر، ۱۳۷۰ ه.ش، بررسی جرم محاربه و افساد فی الارض، انتشارات کیهان

۴-        حکیم، محمد باقر، جرائم علیه امنیت عمومی، مجله فقه اهل بیت، بی تا.

۵-        زراعت، عباس، ۱۳۸۰ ه.ش، شرح قانون مجازات اسلامی، انتشارات ققنوس

۶-        سبحانی، جعفر، فئه باغیه، مجله نور علم، شماره یک، دوره دوم, بی تا

۷-        شامبیاتی، هوشنگ، ۱۳۷۶ ه.ش، حقوق کیفری اختصاصی، انتشارات ژوبین

دانلود فایل

پروژه ارزیابی کیفیت اجرایی ماشین های حفاری

۱- مقدمه :

    با پیشرفت علم و پیشرفت در ساخت ماشین های حفاری، استفاده وسیع ماشین آلات حفاری به جای عملیات آتشباری برای حفاریات زیرزمینی کاربرد وسیعی پیدا کرده است. در حفاری مکانیزه از ابزار و ماشین آلات برای حفر فضاهای زیر زمینی استفاده می شود و هدف اصلی آن رسیدن به سرعت بالا در احداث و حفر این فضاها می باشد. عملیات حفاری یکی از پرهزینه ترین عملیات اجرای در حفریات زیرزمینی می باشد. از طرفی در انتخاب دستگاه حفاری محدودیت زیادی وجود دارد و یا به بیان دیگر در انتخاب دستگاه حفاری انعطاف پذیری وجود ندارد یعنی در یک پروژه استفاده از چندین ماشین حفاری, به دلیل بحث اقتصادی و هزینه بالایی ماشین آلات حفاری کمتر استفاد می شود. بنابراین باید قبل از انجام عملیات، نوع دستگاه و ماشین آلات حفاری مشخص شده باشد. در انتخاب نوع ماشین حفاری بررسی و کارایی آن، یکی از عوامل بسیار مهم می باشد. در نتیجه بررسی عملکرد و کارایی هریک از ماشین الات حفاری یکی از عوامل بسیار حیاتی در حفریات زیر زمینی می باشد. در این جا بحث در مورد عوامل تعیین کننده در انتخاب نوع دستگاه نمی باشد بلکه عملکرد دستگاه حفاری رودهدر و TBM به طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفته شده است.

۲- عملکرد و کارایی عملیات حفاری:

عوامل مؤثر بر عملکرد عملیات حفاری را به طور کلی می‌توان به چهار گروه اصلی تقسیم‌بندی کرد(شکل ۱). این چهار گروه عبارتند از:

 پارامترهای ماده سنگ : مقاومت فشاری و کششی سنگ، درصد سختی و کانی‌‌های ساینده(کوارتز)، نوع بافت و ماتریس سنگ، وجود خواص مکانیکی جهت‌دار در ترکیب معدنی و رفتار الاستیک مواد سنگی، خواص انرژی سنگ مانند شاخص سفتی، میزان آزاد شدن انرژی بحرانی، .

فهرست مطالب
۱- مقدمه
۲- عملکرد و کارایی عملیات حفاری
۳- عملکرد ماشین رودهدر
۳-۱ مقدمه
۳-۲ پارامترهای موثر ماشین رودهدر در عملکرد
۳-۲-۱ تاثیر نوع و توان ماشین رودهدر بر عملکرد حفاری
۳-۲-۲ تاثیر نوع سر مته ماشین رودهدر بر هملکرد حفاری
۳-۲-۲-۱ انواع مته
۳-۲-۲-۲ تاثیر فاصله داری برنده ها در سرمته بر عملکرد دستگاه رودهدر
۳-۳ تاثیر پارامترهای ژئوتکنیکی در عملکرد ماشین رودهدر
۳-۳-۱ تاثیر مقاومت سنگ
۳-۳-۲ تاثیر زون چسبنده
۳-۳-۳ تاثیر مواد ساینده بر عملکرد حفاری
۴- پیش بینی عملکرد ماشین تمام مقطع
۴-۱ مقدمه
۴-۲ عوامل موثر در عملکرد ماشین تمام مقطع
۴-۲-۱ عوامل ژئوتکنیکی موثر در عملکرد ماشین تمام مقطع
۴-۲-۱-۱ نرخ نفوذ و مقاومت فشاری
۴-۳ پیش بینی تجربی عملکرد ماشین حفاری تمام مقطع
۴-۳-۱ روش ساده
۴-۳-۲ روش چند متغیره
۴-۳-۲-۱ روش NTH
4-3-2- 2 روش RMi
4-3-2-3 روش CSM
4-3-2-4 روش QTBM
4-3-2-5 روش RSR
4-4 مطالعه موردی پیش بینی تجربی عملکرد ماشین تمام مقطع
۴-۴-۱ تونل من
۴-۴-۲ تونل پیو
۴-۴-۳ تونل وارزو
۴-۴-۴ طبقه بنده توده سنگ
۴-۴-۵ روابط های تجربی
۴-۴-۵-۱ نرخ پیشروی
۴-۴-۵-۲ روابط تجربی برای سنگ های مختلف
۴-۴-۶ مقایسه با روش های پیش بینی عملکرد
۴-۴-۶-۱ مدل RSR
4-4-6-2 مدل QTBM
5- نتیجه گیری
۶- منابع
فهرست شکلها
شکل ۱- عوامل موثر در عملیات حفاری
شکل ۲- نمای از ماشین رودهدر با روش حفاری محوری
شکل ۳- نمای از ماشین رودهدر با روش حفاری متقاطع
شکل ۴- تحلیل استحکام رودهدر در رودهدرهای تاج مخروطی (بالا) و تاج طبلکی(پایین)
شکل ۵- نمای از نیروهای وارد به رودهدر نوع مخروطی
شکل ۶- نمای از فلوچارت برای محاسبه گشتاور
شکل ۷- نحوه برش دستگاه رودهدر
شکل ۸- تاثیر عرض ماشین (e)، عرض چرخ زنجیر (p)، و فاصله بین مرکز ثقل تا انتهای ماشین(a) با توجه
به گشتاور
شکل ۹ – تغییرات گشتاور با توجه به به تغییرات وزن
شکل ۱۰ – تغییرات گشتاور به توجه به تغییرات طول بازوی
شکل ۱۱-انواع مته های مته های برش
شکل ۱۲-نمای از پارامترها فاصله داری ابزار برنده در سرمته مخروطی
شکل ۱۳- نمای از همپوشانی نگهدارنده ابزاز برنده در سرمته نوع سوم
شکل ۱۴ -نمای از محل قرار گیری ابزار برنده در سرمته به صورت دو بعدی
شکل ۱۵- نمای سه بعدی مدل ابزار برنده شماره ۱ و شماره ۴ در سرمته با فاصله داری نابرابر
شکل ۱۶- نمای سه بعدی مدل ابزار برنده شماره ۱ و شماره ۴ در سرمته با فاصله داری برابر
شکل ۱۷- نمای از سرمته با فاصله داری برابر
شکل ۱۸- عوامل زئوتکنیکی مهم در کارآیی رودهدرها
شکل ۱۹- مقطع زمین شناسی تونل
شکل ۲۰- مقاومت فشاری در هر شرایط زمین شناسی– نرخ نفوذ آنی برای هر نوع رودهدر
شکل ۲۱- نمودار نرخ نفوذ آنی با توجه به نسبت P/UCS
شکل ۲۲- نمودار نرخ نفوذ آنی با توجه به نسبت W/UCS
شکل ۲۳- نرخ نفوذ آنی با توجه به نسبت P*W/UCS برای سنگ های رسوبی رودهدرهای متقاطع
شکل ۲۴- نمای از تاثیر مواد چسبنده در سرمته
شکل ۲۵ – تاثیر میزا ن درصد کوارتز معادل در عمر سرمته
شکل ۲۶-مقطع عرضی TBM
شکل ۲۷- صفحه حفار یک ماشین تمام مقطع
شکل ۲۸-ابزار برندة دیسکی و نیروهای مؤثر وارد بر آن
شکل ۲۹- ابزار برندة غلتکی و نیروهای وارد برآن
شکل ۳۰- استفاده از جت آب در ماشین‌های حفار تمام مقطع
شکل ۳۱- منحنی مقاومت فشاری – نرخ نفوذ
شکل ۳۲- رابطه شاخص نرخ حفاری– مقاومت فشاری
شکل ۳۳- شاخص عمر برش دهنده ها در سنگ های مختلف
شکل ۳۴- رابطه m1 با طبقه بندی Q
شکل ۳۵– مقطع زمین شناسی تونلها
شکل ۳۶- طبقه بندی RMR در سه تونل
شکل ۳۷- رابطه بین طبقه بندی Q و RMR در سه تونل
شکل ۳۸- انالیز آماری واریانس به منظور رسیدن به یک مدل رگراسیون معنی دار(داده ها حاصل از تونل
من
شکل ۴۰- رابطه بین نرخ نفوذ و طبقه بندی RMR در تونلهای حفاری شده جدول کوجک در بالا هر نمودار نشانده نتایج الانیز واریانس می باشد
شکل ۴۱- زابطه نرخ نفوذ (چپ)و نرخ نفوذ ویژه(راست) TBM و طبقه بندی RMR
شکل ۴۲ – رابطه میزان بهره دهی و طبقه بندی RMR
شکل ۴۳ – نرخ نفوذ متفاومت در سنگ های مختلف و با RMR یکسان
شکل ۴۴- تغییرات نرخ نفوذ برای سختی موس رابطه بهتری نسبت به مقاومت فشاری تک محوره نشان می دهد ۱۰ داده از پنچ نوع سنگ مختلف از تونل من برای این آنالیز استفاده شده است
شکل ۴۵- پیش بینی عملکرد ماشین تمام مقطع توسط روش RSR (چپ) و QTBM (راست)
شکل ۴۶ – مقایسه داده های ثبت شده نرخ نفوذ برای سه تونل مذکور با توجه به روش QTBM
فهرست جداول :
جدول ۱- مشخصات سرمته و ابزار برنده و فاصله داری طراحی شده
جدول ۲- میزان مصرف برنده ها با توجه به نوع سرمته
جدول ۳ – نتایج حاصل از اندازه گیری برجا برای دو نوع سرمته
جدول ۴-نتایج ازمایش شمیایی در تونل
جدول ۵- پارامترهای ژئوتکنیکی نمونه های سنگی در زون های مختلف
جدول ۶- نتایج عملکرد رودهدر در زون های مختلف
جدول ۷- طبقه بندی اطلاعات حاصل از حفاری در نقاط مختلف جهان توسط مدرسه عالی معدن
جدول ۸- رده بندی سنگ‌ها برای TBM
جدول ۹- جدول مقاومت فشاری – نرخ نفوذ
جدول ۱۰- اطلاعات توصیفی و تجهیزات لازم برای حفاری تونلها
جدول ۱۱- مشخصات ژئوتکنیکی و زمین شناسی تونلها
جدول ۱۲ – پارامتر های لازم برای روش QTBM

6- منابع:

[۱] Thuro K., Plinninger R.J. “Hard rock tunnel boring, cutting, drilling and blasting: rock parameter for excavatability”.Technology roadmap for rock mechanics , South Africa Institute of mining and metallurgy , 2003

[2] A.F.T .E.S.,(2000) , “New Recommendations on Choosing Mechanized

Tunneling Techniques ”,www.usace. army. Mil

[3] Rostami J., Ozdemir L., “Roadheader Performance Optimization

For Mining and Civil Construction”, Earth Mechanics Institute, CSM, Golden, Colorado.

 [۴]-یاوری مهدی، ”جزوة درسی حفر و چاه و تونل“.

 [۵] Eskikaya S. Omur D. Hiedar M. “A new method to assess the machine design parameter on stability of boom tunneling machine”.۲۰th world mining congress 2005 685-561.

 [۶] مدنی، حسن، ”تونلسازی“، جلد اول : طراحی و اجرا، مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تابستان ۱۳۷۷٫

 [۷] Mustafa E. “Effects of circumferential pick spacing on boom type roadheader cutting head performance”. Tunneling and Underground Space Technology 20 (2005) 418–۴۲۵٫

دانلود فایل

دانلود پایان نامه تاثیر جذابیت ظاهر بر قضاوت دیگران

چکیده

پژوهش حاضر به تاثیر جذابیت ظاهر بر قضاوت دیگراناست.

نمونه مورد نظر تحقیق که به روش مقایسه انتخاب شده اند.

ابزارهای مورد استفاده در تحقیق شامل پرسشنامه عزت بدنی و شامل ۲ قطعه عکس که توسط ۵۰ نفر از دانشجویان تهران مرکز مورد قضاوت قرار گرفته است. و به منظور تجزیه وتحلیل اطلاعات حاصل از پژوهش از روشهای آماری توصیفی و آزمونt مستقل استفاده شده است.

فرضیات این تحقیق عبارت بودند از:

۱-   بین میزان جذابیت ظاهر و قضاوت دیگران رابطه وجود دارد.


مقدمه:

از زمانی که بشر پا به عرصه وجود گذاشت مسئله زیبایی برای او مهم بوده است ( نکته دان ۱۳۷۵) اگر زیبایی را سر زندگی، طراوت، شادابی، سازگاری، تقوی، داشتن علاقه، دانش و احساسات لطیف داشتن معنا کنیم همه بشر در پی زیبایی هستند و تا زمانی که به زیبایی مطلق و جهان نمائی نرسند از پا نمی نشینند و آنها زیبایی مطلق خداوند است.

مفاهیم زیادی در فرهنگ های مختلف متفاوت است. و آنچه که هر فرد در عنوان زیبایی تلقی می کند خاص همان فرد است. افراد نه فقط به علت خصوصیات جسمانی خود زیبا هستند بلکه بخاطر شخصیت، صفات و توانایی شاد کردن ودوست داشتن هم زیبا هستند. شاید بتوان گفت زیبایی همچون یک کره یخ شناور است که تنها یک قسمت از آن قابل دیدن است. در حال حاضر باید دانست که تمایل به زیبایی وتلاش برای بدست آوردن آن یک امر جهانی است.

( ایو ۲۰۰۱)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                    صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱-      مقدمه ……………………………………………………………………………… ۱۳

۱-۲-      بیان مسئله ………………………………………………………………………. ۱۸

۱-۳-      اهمیت ضرورت تحقیق ……………………………………………………… ۲۱

۱-۴-      اهداف تحقیق …………………………………………………………………… ۲۳

۱-۵-      فرضیات تحقیق ………………………………………………………………… ۲۳

۱-۶-      تعاریف علمی و عملیاتی متغیرهای تحقیق ……………………………. ۲۳

فصل دوم: نظریه ها و پیشینه مربوط به پژوهش

۲-۱ مفاهیم نظری …………………………………………………………………………… ۳۳

۲-۱-۱- تعریف خود ………………………………………………………………………. ۳۳

۲-۱-۲- “خود” در دیدگاههای مختلف روان شناختی …………………………. ۳۶

۲-۱-۳- تصویر خود و پدیدآئی آن ………………………………………………….. ۳۹

۲-۱-۴- تصویر ذهنی …………………………………………………………………….. ۴۳

۲-۱-۵- خود پنداره و تصویر بدنی و ظاهر ………………………………………. ۴۶


عنوان                                                                                       صفحه

۲-۱-۶- تصویر بدنی در نوجوانان و جوانان …………………………………….. ۴۹

۲-۱-۷- نقش خانواده در تشکیل و چگونگی برداشت از خویش …………… ۵۴

۲-۱-۸- تعریف زیبایی……………………………………………………………………… ۵۹

۲-۱-۱۰- بد شکلی بدنی ………………………………………………………………….. ۶۰

فصل سوم: طرح تحقیق

۳-۱- طرح تحقیق ……………………………………………………………………………. ۸۴

۳-۲- جامعه آماری ………………………………………………………………………… ۸۴

۳-۳- نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………… ۸۴

۳-۴- ابزارهای تحقیق …………………………………………………………………….. ۸۵

۳-۵- بررسی اعتبار و روایی ابزارهای تحقیق ……………………………………. ۸۵

۳-۶- روش و چگونگی اجرا …………………………………………………………….. ۸۶

۳-۷- روش آماری …………………………………………………………………………. ۸۷

فصل چهارم: ارائه نتایج تحقیق

الف- مشخصات آماری نمونه مورد تحقیق …………………………………………….

ب- نتایج حاصل از سنجش اعتبار تست گرفته شده  ……………………………….


عنوان                                                                                       صفحه

ج- یافته های حاصل از اجرای پرسشنامه ها با توجه به فرضیات تحقیق …..

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

۵-۱- تفسیر نتایج مربوط به فرضیات تحقیق ……………………………………. ۱۰۲

۵-۲- رهنمودهای تحقیق ……………………………………………………………….. ۱۰۵

۵-۳- محدودیتهای تحقیق ………………………………………………………………. ۱۰۶

۵-۴- پیشنهادات …………………………………………………………………………… ۱۰۷

منابع فارسی ………………………………………………………………………………… ۱۰۸

منابع انگلیسی ……………………………………………………………………………….. ۱۱۳

ضمائم

فهرست منابع

۱-   آلن ، ا.راس (۱۳۷۳) . روانشناسی شخصیت، ترجمه سیاوش، جمالفر، چاپ اول. انتشارات بعثت

۲-  اتکینسون ، رتا. ل و اتکینسون ، ریچارد . س، هیلگارد ارنست. (۱۳۷۱) . زمینه روانشناسی . ترجمه محمدتقی براهنی و دیگران. جلد دوم. انتشارات رشد.

۳-   آزاد، حسین (۱۳۷۴) آسیب شناسی روانی. انتشارات بعثت.

۴-  اسماعیلی، بهمن. (۱۳۷۴) ارتباط خویشتن پنداری و رضایت از زندگی زناشویی دانشجویان دانشگاه اصفهان، کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.

۵-  ارسطویی ایرانی، هایده. (۱۳۷۲) . بررسی ارتباط خودپنداری با جنسیت و پیشرفت تحصیلی . کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس.

۶-  براندن، ناتانیل. (۱۳۷۴) چگونه عزت نفس خود را تقویت کنیم. ترجمه اسماعیل کیوانی. چاپ اول. انتشارات مهارات.

دانلود فایل

مقایسه دبیرستان های دخترانه دولتی و غیرانتفاعی منطقه ۲ تهران از نظر میزان برخورداری از ویژگی‌های سازمان یادگیرنده

چکیده:

امروزه مفهوم نوینی که با پیچیده شدن محیط سازمان‌ها مطرح می‌شود، مفهوم «سازمان یادگیرنده» می‌باشد. هر چقدر عدم اطمینان محیطی (پیچیدگی وتغییرات محیطی) بالا باشد، سازمان‌ها نیاز بیشتری به دانستن و آگاهی گسترده از عوامل محیطی دارند تا بتوانند خود را با تغییرات و تحولات محیطی تطبیق دهند. سازمان یادگیرنده را نوعی از سازمان به شمار می‌آورند که هدف اصلی آن یادگیری است و آموزش و یادگیری در آن نهادینه شده است..

«سازمان یادگیرنده» در طول زمان می‌آموزد، تغییر می‌کند و عملکردش را متحول می‌سازد. «سازمان یادگیرنده» سازمانی است که عملکردهایش از طریق آگاه شدن و درک بهتر بهبود می‌یابد و اصلاح می‌شود (الوانی، ۱۳۷۸-ص۳)

برای ایجاد و توسعه سازمان‌های یادگیرنده لازم است گام‌های اولیه را از مدارس و ایجاد عادت به تفکر خلاق و یادگیری دائمی در تربیت شوندگان آغاز کنیم. کسب اطلاعات درست یادگیری در سنین خردسالی و در سالهای نخستین مدرسه شکل می‌گیرد و در طول حیات ادامه می‌یابد. مهارت‌های شناختی درست لازمه پیشرفت تحصیلی و ایجاد رغبت و انگیزه برای یادگیری می‌باشد. یادگیری تنها به سالهایی که در مدرسه می‌گذرد اختصاص ندارد ایجاد فرهنگ یادگیری و تبدیل مدارس به سازمان‌های یادگیری مستلزم نگاهی دیگر به آموزش وبرنامه‌ریزی آن است. (مشایخ، ۱۳۸۰- ص۱۳۵-۱۶۴)

فهرست مطالب

عنوان                                                                 صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق…………………………………………………………………. ۱

تعریف و بیان مسأله………………………………………………………………………. ۲

اهمیت مسأله…………………………………………………………………………………. ۵

هدف تحقیق…………………………………………………………………………………… ۹

سوالات تحقیق……………………………………………………………………………….. ۹

تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق……………………………………………………. ۱۰

فصل دوم: ادبیات تحقیق……………………………………………………………… ۱۴

 بخش اول: پیشینه نظری تحقیق…………………………………………………. ۱۸

سیر تحولات نظریه‌های سازمان ومدیریت………………………………………. ۱۸

سابقه سازمان یادگیرنده………………………………………………………………. ۲۱

تئوری یادگیری سازمانی……………………………………………………………… ۲۴

تعاریفی از یادگیری سازمانی………………………………………………………… ۲۵

سازمان یادگیرنده……………………………………………………………………….. ۲۸

یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده………………………………………….. ۳۴

 

عنوان                                                                 صفحه

نقش مکاتب فکری در سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی…………… ۳۷

اصول سازمان‌های فراگیر از نظر «پیترسنج»………………………………….. ۴۰

تفاوت سازمانهای یادگیرنده با سازمان‌های سنتی…………………………… ۵۴

بررسی و مقایسه نظریه پیترسنج با نظریه صاحبنظران دیگر……………. ۵۸

چگونه یک سازمان یادگیرنده با سازمان‌های دیگر متفاوت است؟……… ۶۰

اجزای سازنده سازمان یادگیرنده………………………………………………….. ۶۶

سازمان یادگیرنده در آینده…………………………………………………………… ۶۹

راهبردهای ایجاد و گسترش سازمان یادگیرنده………………………………. ۷۰

راهکارهای اجرایی سازمان‌های یادگیرنده……………………………………… ۷۵

مزایای ایجاد سازمان یادگیرنده…………………………………………………….. ۷۶

تغیرات ساختاری لازم براساس سازمان یادگیرنده در درون سازمان موجود (مدارس) ۷۸

مدارس یادگیرنده………………………………………………………………………… ۸۰

ویژگی‌های مدرسه یادگیرنده………………………………………………………… ۸۹

مقایسه‌ مدارس دولتی و غیرانتفاعی……………………………………………….. ۹۶

بخش دوم: بررسی پیشینه تحقیق……………………………………………….. ۹۹

نتیجه‌گیری………………………………………………………………………………… ۱۱۴

عنوان                                                                 صفحه

فصل سوم: روش تحقیق……………………………………………………………. ۱۱۸

 روش تحقیق…………………………………………………………………………….. ۱۱۹

جامعه آماری…………………………………………………………………………….. ۱۲۰

نمونه و روش نمونه‌گیری…………………………………………………………… ۱۲۰

روش جمع‌آوری اطلاعات ………………………………………………………….. ۱۲۱

روش تجزیه و تحلیل داده‌ها……………………………………………………….. ۱۲۲

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل یافته‌ها……………………………………………. ۱۲۳

 اطلاعات توصیفی گروه نمونه…………………………………………………….. ۱۲۴

جمع‌بندی………………………………………………………………………………….. ۱۳۱

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات…………………………………………. ۱۳۲

بحث و نتیجه‌گیری……………………………………………………………………… ۱۳۳

محدودیت‌های پژوهشی………………………………………………………………. ۱۳۴

فهرست منابع…………………………………………………………………………….. ۱۳۷

ضمائم……………………………………………………………………………………… ۱۴۲

فهرست منابع:

 ۱٫ ابویی اردکانی، محمد، نظریه سازمان‌های یادگیرنده www.irancbc.ir/data/reports/learning،  بهار ۱۳۷۹٫

۲٫ الوانی، مهدی، سازمان‌های کامیاب امروز، سازمان‌های یادگیرنده و دانش آفرین، مجله مدیریت دولتی، شماره ۲۶

۳٫ الوانی، مهدی، ؟دانش آفرین، ضرورت بقا در سازمان‌های امروز،مجلس و پژوهش، سال ۱۰، شماره ۴۱، سال ۱۳۸۳٫

۴٫ الوانی،مهدی، مدیریت عمومی، ناشرنی، جلد دوم، ۱۳۵٫

۵٫ الهی شعبان، احمدی علی‌اکبر، مستندسازی تجربیات در فرآیند مدیریت استراتژیک، مدیریت دولتی، شماره ۴۹و۴۸، تابستان و پاییز ۱۳۷۹٫

۶٫ بهرام‌زاده حسینعلی، یادگیری سازمانی و تفکر سیستمی، مدیریت، شماره۴۴، مرداد وشهریور ۱۳۷۹٫

۷٫  کارل، سازمان یادگیرنده، روزنامه گسترش صنعت، سال سیزدهم شماره۶۰۰، اردیبهشت، ۱۳۸۱٫

دانلود فایل

بررسی عوامل مؤثر بر کاهش میزان رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات ایران

-۱) قلمرو زمانی و مکانی تحقیق

قلمرو زمانی تحقیق سال ۱۳۸۷ بوده و قلمرو مکانی تحقیق بانک صادرات ایران حوزه ۶ منطقه غرب تهران می‌باشد.

۵-۱) روشها و ابزار گردآوری اطلاعات

به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نیاز این تحقیق از دوروش ذیل استفاده گردیده است:

الف) روش کتابخانه‌ای : توضیح مفاهیم اصلی کلید واژه‌ها از کتابهای معتبر موجود رفتار سازمانی اخذ گردیده است.

ب ) پرسشنامه : یکی از متداولترین روشهای جمع آوری اطلاعات استفاده از پرسشنامه است. برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز در مورد تعیین میزان رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات و سایر فاکتورهای مورد پرسش و موثر در بیان مسئله از پرسشنامه استفاده شده است.

۶-۱) روش نمونه گیری

جامعه آماری در این تحقیق حوزة ۶ منطقه غرب بانک صادرات ایران در شهر تهران بوده و روش نمونه گیری تصادفی ساده است.

فهرست مطالب

۱-   مقدمه و کلیه واژه

۲-   ارائه مدل تحقیق

۳-   پیشگفتار

۴-   چکیده تحقیق

۵-   رئوس مطالب

۶-   نتیجه

۷-   منابع – مآخذ و پیوست‌ها

منابع

۱-            آذر، عادل و مومنی، منصور (۱۳۷۷) آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد دوم انتشارات سمت

۲-     رابیز – استینن پی – رفتار سازمانی مترجمان : پارسائیان – علی و اعرابی سید محمد انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی

۳-            رفتار سازمانی – کریتز – مترجمان – فرهنگی علی اکبر صفرزاده – حسین انتشارات پویش

۴-            سایت کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

۵-            سایت اداره آموزش بانک ملت

۶-            سایت اداره آموزش بانک صادرات ایران

دانلود فایل