دانلود پایان نامه بررسی سه مقوله تبلیغات ، لباس ، مد

چکیده:

این پایان نامه به چهار فصل تقسیم بندی شده است که به ترتیب در فصل اول در ابتدا تاریخچه کوتاهی از لباس و مختصری از نحوۀ پوشش در قرنهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ مورد بررسی قرار می گیرد که در پی آن جریان های هندی قرن ۱۹ به بعد را تا به امروز بسیار کوتاه و خلاصه بررسی خواهیم کرد و اینکه تا به چه حد و لباس از این جریانات تحت تأثیر قرار گرفته اند در فصل دوم بطور کامل تمامی جزئیات لباس و طراحی آن در سالهای اخیر دهه به دهه مورد بررسی قرار می گیرد در فصل سوم اصل ارتباط، هنر تبلیغات و ارتباط آن با دنیای مد شرح داده خواهد شد و در فصل چهارم گزیده ای از ارتباط مد و طراحی لباس با شاخه های مختلف هنر ارتباط تصویری (گرافیک) و ابزار آن بررسی می گردد.

عنوان                                                                               صفحه

مقدمه

فصل اول: تاریخچۀ لباس

          ۱ـ۱ـ مسئله

                   ۱ـ۱ـ۱ـ مد چیست؟

                   ۱ـ۱ـ۲ـ مختصری از مد در قرون ۱۷، ۱۸ و ۱۹

          ۱ـ۲ـ مختصری از سبکهای هنری

                   ۱ـ۲ـ۱ـ سبک امپرسیونیسم

                   ۱ـ۲ـ۲ـ سبک سمبولیسم

                   ۱ـ۲ـ۳ـ سبک تزئینی گیاهی و سبک جوانی

                   ۱ـ۲ـ۴ـ سبک موویسم

                   ۱ـ۲ـ۵ـ سبک کوبیسم

                   ۱ـ۲ـ۶ـ هنر انتزاعی

                   ۱ـ۲ـ۷ـ سبک فوتوریسم

                   ۱ـ۲ـ۸ـ هنرهای تجسمی و عکاسی

                   ۱ـ۲ـ۹ـ سبک کوبیسم

                   ۱ـ۲ـ۱۰ـ سبک دادائیسم

                   ۱ـ۲ـ۱۱ـ سبک سورئالیسم

                   ۱ـ۲ـ۱۲ـ هنر پاپ

                   ۱ـ۲ـ۱۳ـ هنر مفهومی

فصل دوم: نگرشی به مد درسالهای ۱۹۰۰ تا ۱۹۹۰

          ۲ـ۱ـ تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۱۰ ـ ۱۹۰۰

          ۲ـ۲ـ تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۲۰ ـ ۱۹۱۰

          ۲ـ۳ـ تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۳۰ـ ۱۹۲۰

          ۲ـ۴ـ تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۴۰ـ ۱۹۳۰

          ۲ـ۵ـ تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۵۰ـ ۱۹۴۰

          ۲ـ۶ـ  تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۶۰ـ ۱۹۵۰

          ۲ـ۷ـ تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۷۰ـ ۱۹۶۰

          ۲ـ۸ـ تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۸۰ـ ۱۹۷۰

          ۲ـ۹ـ تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۹۰ـ ۱۹۸۰

فصل سوم: اهمیت تبلیغات در مد

          ۳ـ۱ـ تعریف تبلیغات

          ۳ـ۲ـ انواع تبلیغات از جهت نوع ارتباط

                   ۳ـ۲ـ۱ـ تبلیغات مستقیم

                   ۳ـ۲ـ۲ـ تبلیغات غیرمستقیم

          ۳ـ۳ـ تبلیغات بازرگانی

                   ۳ـ۳ـ۱ـ تعریف تبلیغات بازرگانی

                   ۳ـ۳ـ۲ـ تبلیغات بازرگانی در جهان

                   ۳ـ۳ـ۳ـ تبلیغات بازرگانی در ایران

          ۳ـ۴ـ تبلیغات تجاری

                   ۳ـ۴ـ۱ـ تعریف تبلیغات تجاری

                   ۳ـ۴ـ۲ـ ابزار تبلیغات تجاری

فصل چهارم: مد و گرافیک

          ۴ـ۱ـ گرافیک چیست؟

                   ۴ـ۱ـ۱ـ تاریخچۀ گرافیک

                   ۴ـ۱ـ۲ـ پیدایش و ظهور گرافیک نوین

                   ۴ـ۱ـ۳ـ هنر گرافیک در ایران

          ۴ـ۲ـ مد و گرافیک

                   ۴ـ۲ـ۱ـ چه کسی مد را قانون گذاری می کند

          ۴ـ۳ـ گرافیک و شاخه های آن در ارتباط با مد

                   ۴ـ۳ـ۱ـ برچسب ها و علائم تجاری و مد

                   ۴ـ۳ـ۲ـ پوسترهای تبلیغاتی

                             ۴ـ۳ـ۲ـ۱ـ مد و پوستر

                   ۴ـ۳ـ۳ـ تصویر سازی و مد

                   ۴ـ۳ـ۴ـ عکاسی و مد

                             ۴ـ۳ـ۴ـ۱ـ عکاسی مد در آغاز قرن بیستم

                             ۴ـ۳ـ۴ـ۲ـ تاثیرگذاری عکاسان روی مد

                             ۴ـ۳ـ۴ـ۳ـ عکاسان معروف مد

                             ۴ـ۳ـ۴ـ۴ـ تنزل عکاسی مد

  • نتیجه گیری
  • فهرست منابع و مآخذ
  • فهرست منابع تصویری
  • تصاویر مربوط به فصلها

منابع و مآخذ فارسی

۱ـ پاکباز ، روتین، دایره المعارف هند؛ چ ۳، تهران انتشارات فرهنگ معاصر، ۱۳۸۱٫

۲ـ ترنر ویل کاکس، روت، تاریخ لباس، چ اما ترجمه: شیرین بزرگمهر، تهران انتشارات توس ۱۳۷۲

۳ـ توسلی، غلام عباس، نظریه های جامعه شناسی، چ۱ ، تهران: انتشارات سمت، ۱۳۶۹٫

۴ـ حلیمی، محمد حسین، اصول و مبانی هنرهای تجسمی (زبان ـ بیان ـ تمرین)، ج ۱، تهران: انتشارات افست، ۱۳۷۲٫

۵ـ راد اندیس، دویس، مبانی سواد بصری، ترجمۀ مسعود سجر، تهران: انتشارات صدا و سیما، ۱۳۷۶

۶ـ شکرچی، معصومه فریبا، کاربرد باتیک نقاشی روی لباس عصر و شب با الهام از طبیعت، نیما ورامینی، کارشناسی، جهاد دانشگاهی، ۸۱ـ۱۳۸۰٫

۷ـ کیا، محمد، تبلیغات تجاری و بازرگانی، تهران: انتشارات ابن سینا، ۱۳۴۹

دانلود فایل

دانلود پایان نامه بررسی عنصر بصری خط

منشاء خط

خط از رد نقطه‌ای شکل می یابد که به وسیله یک یا چند نیرو به حرکت در آمده است. دخالت نیروی خارجی، نقطه ایستا را مبدل به خطی پویا می‌کند. این مشهودترین تضادی است که می‌توانیم میان نقطه و خط تصور کنیم. اگر نقطه به وسیله نیروی به جلو رانده شود از آن خطی مستقیم نتیجه می‌گردد.

به طور کلی خط از سه طریق به وجود می‌آید:

۱-خط ایجاد شده به وسیله نیروی وارد آمده بر نقطه، تنها در یک سوی نامشخص، که خطی است نگاشتاری. این خط دارای سو و کشش و بیانگر حالات روحی و روانی وارد کننده نیرو بر نقطه است.

۲-خطی که از برخورد و گستره در فضای مادی به وجود می‌آید و آن خطی است تجسمی و ملموس.

۳-خطی که از شکافتن تاریکی به وسیله روشنایی و یا برعکس به وجود می‌آید و آن خطی است تجسمی و محتوایی

 فهرست مطالب

عنوان                                                                                                              صفحه

۱)فصل اول:

منشاء خط

۲)فصل دوم: دسته‌بندی خطوط

بخش اول – انواع خط:

الف) خط راست

۱-عمودی

۲-افقی

۳-مورب

ب)خط خمیده

۱-دایره

۲-ماریچ

۳-مواج

ج)خط شکسته

۱-خط شکسته باز

۲-خط شکسته بسته (الف) مثلث،ب)مربع)

بخش دوم – خطوط همگرا و واگرا

بخش سوم – خطوط تجسمی ملموس یامادی شده

بخش چهارم – ارزش خطی

بخش پنجم – چگونگی ایجاد ترکیب هنری از خط

۳)فصل سوم:

کلیاتی در مورد خط:

بخش اول – خط و خطای چشم

بخش دوم – خط و جهت

بخش سوم – خط و فضا

بخش چهارم – خط و زمان

بخش پنجم – متغیر بودن خط نسبت به زمان و مکان

بخش ششم – خط و رنگ و بررسی روابط آنها

الف-خط افقی و رنگ

ب-خط عمودی و رنگ

ج-خط مورب و رنگ

د-خط و گرما

بخش هفتم – ارزشهای شدت رنگ

بخش هشتم -چگونگی ایجاد سایه روشن به وسیله خط

بخش نهم -خط و فرم (سطح و حجم، سنگینی)

بخش دهم -خط و حجم در فضا

بخش یازدهم-خط در رابطه با نقطه و سطح (خط شکسته و نقطه، خط راست و نقطه)

بخش دوازدهم -خط در کادر

بخش سیزدهم -خط و بافت

بخش چهاردهم -نقش افت در تاثیر بصری خط

بخش پانزدهم-خط و ریتم

الف)ریتم در خطوط افقی و عمودی

ب)ریتم در خطوط منحنی

ج)در انواع خط

بخش شانزدهم -انواع ریتم

الف)تکرار یکنواخت

ب)تکرار متناوب

ج)تکرار تکاملی

د)تکرار موجی

بخش هفدهم – بررسی کنتراستهای خط

بخش هجدهم-خط و طبیعت

الف)خطهای دارای مسیر آزاد در طبیعت

ب) تفاوت در خطوط اندام موجودات

ج) تفاوت خط در معماری قدیم و جدید

۴) فصل چهارم: روانشناسی خطوط

بخش اول – بررسی روانی خطوط

بخش دوم – تاثیر روانی خط در طبیعت

الف) خطوط شکسته

 ب)‌ منحنی

ج) ‌مواج

د)مارپیچ

بخش سوم – اشاره‌ای به روانشناسی خطوط در آثار چند هنرمند

بخش چهارم – بررسی روانی خطوط چهره

۵)فصل پنجم : بررسی خط در آثار هنرمند

بخش اول – ادگار دگا

بخش دوم – اگون شیله

بخش سوم – اسکار کوکوشکا

بخش چهارم – پیت موندریان

بخش پنجم – گوستاو کلیمت

بخش ششم- جاکمتی

بخش هفتم – پال کله

فهرست منابع و مآخذ

۱-اطلاعات جامع هنر(۲) – ترجمه و تالیف عربعلی شروه – انتشارات فرزین ۱۳۷۴٫

۲-ترکیب بندی در عکاسی – هارالد مانند – ترجمه پیروز سیار – انتشارات سروش ۱۳۶۸٫

۳-کاربرد خط و روشهای طراحی – بادو. ویجکستیمر – ترجمه مریم مدنی – انتارات مارلیک ۱۳۷۶٫

۴-مبانی نظر هنرهای تجسمی – دکتر حبیب الله آیت الهی – انتشارات سمت – ۱۳۷۷٫

۵-کارگاه هنر (۱) – سید مهدی حسینی – شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران ۱۳۸۱٫

۶-کارگاه هنر (۲) – سید مهدی حسینی – شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران ۱۳۸۱٫

۷-خط در نقاشی – هادی تقی زاه – انتشارات کلهر – ۱۳۷۱٫

دانلود فایل

پروژه بررسی معیارهای مورد استفاده حسابرسان مستقل در ارزیابی تداوم فعایت بنگاههای اقتصادی در ایران

چکیده تحقیق:

صورتهای مالی به عنوان هسته مرکزی گزارشگری مالی حاوی اطلاعاتی در مورد وضعیت مالی بنگاههای اقتصادی و تجاری است که به منظور استفاده طیف وسیعی از استفاده کنندگان تنظیم میگردد .لذا این صورتهای مالی باید وضعیت این بنگاهها را به نحو روشنی مشحص نماید .حسابرسبه عنوان مستقل بر کیفیت این اطلاعات نظارت دارد . تحقیق حاضر با رعایت روش تحقیق طراحی و اجرا شده و متشکل از ۵ فصل است فصل اول شامل تشریح موضوع توصیف آن و موارد استفاده افراد و اشخاص حقوقی و سایر استفاده کنندگان از نتایج این تحقیق میباشد.در فصل دوم به مبانی نظری موضوع تحقیق و روشهای آماری اشاره میشود.در فصل سوم اشاره ای به روشهای تحقیق و فرضیه های تحقیق و جامعه آماری و نمونه آماری شده است.در فصل چهارم به بررسی فرضیه های تحقیق و آزمون تک تک آنها می پردازیم وسپس نتایج لازم گرفته میشود.و بالاخره در فصل آخر نیز به خلاصه ای از تحقیق صورت گرفته و همچنین یافته های تحقیق و نتیجه گیری  پرداخته میشود.

  فهرست مطالب

 عنوان                                                                                   صفحه                                                        

 چکیده تحقیق…………………………..……………………………………………………..۸

فصل اول )کلیات طرح تحقیق

۱-۱) مقدمه ………………………………………………………………………………………………. ۹

۱-۲) تشریح و بیان موضوع ………………………………………………………………………… ۹

۱-۳) فرضیه های تحقیق ……………………………………………………………………………. ۱۳

۱-۴) ضرورت انجام تحقیق ………………………………………………………………………… ۱۴

۱-۵)  اهداف اساسی تحقیق ………………………………………………………………………… ۱۵

(۱-۶)قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………….. ۱۶

۱-۷) مفاهیم و اصطلا حات کلیدی ………………………………………………………………. ۱۵

فصل دوم ) مبانی نظری تحقیق

۲-۱) مقدمه ………………………………………………………………………………………………. ۱۸

۲-۲) اطلاعات حسابداری و تصمیم گیری ……………………………………………………. ۱۸

۲-۳) ماهیت تداوم فعالیت …………………………………………………………………………… ۱۹

۲-۴) درجه شمول تداوم فعالیت ………………………………………………………………….. ۲۲

۲-۵) تداوم و اصول حسابداری ………………………………………………………………….. ۲۳

۲-۶) تداوم فعالیت و ارزش گذاری دارایی ها ………………………………………………. ۲۴

۲-۶-۱) ارزش تسویه ………………………………………………………………………………… ۲۴

۲-۶-۲) بهای تمام شده تاریخی ………………………………………………………………….. ۲۶

۲-۶-۳) ارزش جاری ………………………………………………………………………………… ۲۶

۲-۶-۴) ارزش فعلی جریان های نقدی …………………………………………………………. ۲۸

۲-۷) اثرات تداوم فعالیت برحسابرسی …………………………………………………………. ۳۳

۲-۸) فرض تداوم فعالیت در ایران ………………………………………………………………. ۳۳

۲-۹) مبانی نظری شاخص ها ……………………………………………………………………… ۴۲

فصل سوم )روش و ساختار تحقیق

۳-۱) مقدمه ………………………………………………………………………………………………. ۴۹

۳-۲) دامنه تحقیق ……………………………………………………………………………………… ۴۹

۳-۳) روش تحقیق ……………………………………………………………………………………… ۵۰

۳-۴) ابزار اندازه گیری ……………………………………………………………………………… ۵۱

۳-۵) تهیه پرسش نامه و جمع آوری اطلاعات ………………………………………………. ۵۲

۳-۶) پایانی ( قابلیت اطمینان ) پرسش نامه …………………………………………………… ۵۳

۳-۷) اعتبار ( روایی ) پرسش نامه ………………………………………………………………. ۵۳

۳-۸) روش توزیع پرسش نامه ……………………………………………………………………. ۵۴

۳-۹) معایب پرسش نامه ……………………………………………………………………………. ۵۵

فصل چهارم )تجزیه و تحلیل داده های تحقیق

۴-۱) آمار اطلاعات عمومی ( جمعیت شناسی ) ……………………………………………… ۵۷

۴-۲) تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از نمونه آماری …………………………………………. ۵۸

۴-۲-۱) نگاره های آماری ………………………………………………………………………….. ۵۸

۴-۲-۱-۱)میانگین هر شاخص و میانگین مبنا………………………………………………… ۵۹

۴-۲-۱-۲)محاسبه انحراف معیار هر شاخص………………………………………………… ۶۱

۴-۲-۲) آزمون فرضیه هابا استفاده از آمار استنباطی …………………………………… ۶۲

۴-۲-۲-۱) فرضیه شماره یک …………………………………………………………………….. ۶۳

۴-۲-۲-۲) فرضیه شماره دو ……………………………………………………………………… ۶۴

۴-۲-۲-۳) فرضیه شماره سه …………………………………………………………………….. ۶۵

۴-۲-۲-۴) فرضیه شماره چهار ………………………………………………………………….. ۶۶

۴-۲-۲-۵) فرضیه شماره پنجم …………………………………………………………………… ۶۷

۴-۲-۲-۶) فرضیه شماره شش ………………………………………………………………….. ۶۸

۴-۲-۲-۷) فرضیه شماره هفت …………………………………………………………………… ۶۹

۴-۲-۲-۸) فرضیه شماره هشت …………………………………………………………………. ۷۰

فصل پنجم ) خلاصه تحقیق و نتیجه گیری

۵-۱) خلاصه تحقیق …………………………………………………………………………………… ۷۲

۵-۲) نتایج تحقیق ………………………………………………………………………………………. ۷۳

۵-۳) محدودیت های تحقیق ………………………………………………………………………… ۷۴

۵-۴) پیشنهادات برای تحقیقات آتی ……………………………………………………………… ۷۵

پیوست ها ………………………………………………………………………… ۷۷

منابع و مأخذ…………………………………………………………………….. ۸۵

فهرست منابع و مأخذ

۱-       )آذر ، عادل و منصور مومنی ، آمار و کاربرد آن در مدیریت ۲،انتشارات سمت ، چاپ هفتم ، تهران :(۱۳۸۳)

۲-       )اکبری ، فضل الله ، تجزیه و تحلیل صورتهای مالی ، تهران : سازمان حسابرسی ، نشریه ۱۲۹ ،( شهریور ۸۲ )

۳-     ایزاک ، استفن وویلیام ب مایکل ، راهنمای جامع تحقیقات وارزیابی ، ترجمه مرضیه کریم نیا ، مشهد : انتشارات آستان قدس رضوی ( ۱۳۷۴)

۴-     بزرگ اصل ، موسی ، برد اشت حسابرسان مستقل و استفاده کنندگان از محتوای پیامهای ارسال شده به وسیله گزارش های حسابرسی ، پایان نامه دکتری ، دانشگاه علامه طباطبائی (۱۳۸۰)

۵-     ترجمه گروی ، مسائل مربوط به تداوم فعالیت ،تهران: موسسه حسابرسی سازمان صنایع ملی و سازمان برنامه ، نشریه شماره ۲۶ ، ( اردیبهشت ۱۳۶۱ )

۶-     سلیمانی امیری ، غلامرضا ، بررسی شاخص های پیش بینی کننده ورشکستگی در شرایط محیطی ایران ،پایان نامه دکتری ، دانشگاه تهران ۱۳۸۱

۷-     نوو ، ریموند پی، مدیریت مالی ، ترجمه واقتباس علی جهانخانی و علی پارسائیان ،جلد دوم ، تهران : انتشارات سمت ، چاپ پنجم ،(۱۳۷۹)

دانلود فایل

پایان نامه بررسی ملاکهای انتخاب دوست در بین دانش آموزان پایه اول

پیشگفتار:

می دانیم که رشد مهارتهای اجتماعی یکی از لوازم رشد همه جانبه شخصیت است و پدیدة اساسی نوجوانی تهیه شخصیت است. که به شکلهای مختلفی صورت می گیرد. دوستی های نوجوانان بخاطر استقلال و براساس یک نیاز اجتماعی و برای ایجاد روابط سالم و سازنده است.

در این مرحله ازسن شخصیت اجتماعی نوجوانان در حال شکل گیری گرفتن است.

رفاقتها و دوستی ها نقش عمده ای در اجتماعی شدن انان ایفا می کند. البته در تمام مراحل رشد خصوصاً در سن نوجوانی نقش خانواده و اولیاء و مربیان به عنوان تقویت یا تسهیل کنندة رشد نباید فراموش شود.

به همین منظور در این معقولة تحقیق ملاک های انتخاب دوست از نظر نوجوانان پسر مورد بررسی قرار می گیرد، تا با شناسائی و اشنایی بیشتر با طرز تفکرات دانش آموزان به مورد بهترین ملاک های انتخاب دوست، بهترین و عاقلانه ترین روشهای تربیتی را انتخاب کنیم.

بنابراین جهت تحقیق این اهداف دست به کار تحقیق زده و مقوله حاضر را به پنج فصل تهیه کرده و بهترین ملاک انتخاب دوست را از بین نظرات دانش آموزان پیدا کرده ایم. در جزوه حاضر از منابع مختلفی در زمینة دوست یابی نوجوانان استفاده شده امیدواریم که نتیجه مورد استفاده دوستان و همکاران قرار گیرد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                          صفحه

فصل اول

بیان مسئله ……………………………………………………………………………………………….. ۹

بیان هدف………………………………………………………………………………………………… ۱۰

ضرورت اجرای طرح ………………………………………………………………………………. ۱۱

سوالات تحقیق………………………………………………………………………………………….. ۱۲

بیان فرضیه ……………………………………………………………………………………………. ۱۳

تعاریف عملیاتی………………………………………………………………………………………… ۱۳

فصل دوم تاریخچه تحقیق و مطالعة منابع مربوط به موضوع

نوجوانی………………………………………………………………………………………………….. ۱۶

تاثیر معاشران………………………………………………………………………………………….. ۲۰

دوست یابی……………………………………………………………………………………………… ۲۵

طرد شدن و پذیرفته شدن از سوی همسالان………………………………………………. ۲۹

تحقیقات انجام شده ………………………………………………………………………………….. ۳۶

فصل سوم روش اجرای تحقیق

جامعه ……………………………………………………………………………………………………. ۴۳

نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………………………………… ۴۳

روش جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………. ۴۴

ابزار تحقیق……………………………………………………………………………………………… ۴۴

روش آماری بکار رفته …………………………………………………………………………….. ۴۴

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل داده ها ( اطلاعات) ……………………………………………………………… ۴۷

توصیف اطلاعات رابطه با فرضیه  ها ………………………………………………………… ۴۷

فصل پنجم

سوالات و داده‌‌ها …………………………………………………………………………………….. ۴۷

تفسیرنتایج ( بحث و خلاصه) …………………………………………………………………….. ۸۹

بیان مسئله ……………………………………………………………………………………………… ۹۲

نتیجه گیری کلی……………………………………………………………………………………….. ۹۲

نمودار…………………………………………………………………………………………………….. ۹۳

کاربرد و منابع ………………………………………………………………………………………… ۹۵

فهرست منابع…………………………………………………………………………………………… ۹۵

پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………. ۹۷

ضمائم و منابع

فهرست منابع

۱-     آسیب شناسی روانی, دیرک راسل دیویس , ترجمه دکتر نصرت اله پور افکار, انتشارات نیا , تابستان ۱۳۷۰٫

۲-     آئین ترتیب, ابراهیم امینی, انتشارات اسلامی.

۳-     آئین معاشرت و برادری در اسلام, سید محمد صحفی, ۱۳۶۵٫

۴-     روانشناسی دوستی, ران کابر,‌ترجمه محمد علی فرجاد , ۱۳۷۰

۵-  روانشناسی و تربیت جنسی کودکان  نوجوانان , و د- کوچکف و م, لاپیک- ترجمه محمد تقی زاده , انتشارات بنیاد.

۶-  رشد و شخصیت کودک (‌مانس- کیکان- هوستون- کانجر) ترجمه مهشید یا سائی انتشارات مرکز نوع دوستی و همدردی.

۷-     روانشنانسی رشد, حسن احدی, نیک چهره محسنی, چاپ و نشر بنیاد

دانلود فایل

دانلود بررسی ملاکهای انتخاب دوست در بین دانش آموزان پایه اول پسر در مقطع متوسطه

پیشگفتار:

می دانیم که رشد مهارتهای اجتماعی یکی از لوازم رشد همه جانبه شخصیت است و پدیدة اساسی نوجوانی تهیه شخصیت است. که به شکلهای مختلفی صورت می گیرد. دوستی های نوجوانان بخاطر استقلال و براساس یک نیاز اجتماعی و برای ایجاد روابط سالم و سازنده است.

در این مرحله ازسن شخصیت اجتماعی نوجوانان در حال شکل گیری گرفتن است.

رفاقتها و دوستی ها نقش عمده ای در اجتماعی شدن انان ایفا می کند. البته در تمام مراحل رشد خصوصاً در سن نوجوانی نقش خانواده و اولیاء و مربیان به عنوان تقویت یا تسهیل کنندة رشد نباید فراموش شود.

به همین منظور در این معقولة تحقیق ملاک های انتخاب دوست از نظر نوجوانان پسر مورد بررسی قرار می گیرد، تا با شناسائی و اشنایی بیشتر با طرز تفکرات دانش آموزان به مورد بهترین ملاک های انتخاب دوست، بهترین و عاقلانه ترین روشهای تربیتی را انتخاب کنیم.

بنابراین جهت تحقیق این اهداف دست به کار تحقیق زده و مقوله حاضر را به پنج فصل تهیه کرده و بهترین ملاک انتخاب دوست را از بین نظرات دانش آموزان پیدا کرده ایم. در جزوه حاضر از منابع مختلفی در زمینة دوست یابی نوجوانان استفاده شده امیدواریم که نتیجه مورد استفاده دوستان و همکاران قرار گیرد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                          صفحه

فصل اول

بیان مسئله ……………………………………………………………………………………………….. ۹

بیان هدف………………………………………………………………………………………………… ۱۰

ضرورت اجرای طرح ………………………………………………………………………………. ۱۱

سوالات تحقیق………………………………………………………………………………………….. ۱۲

بیان فرضیه ……………………………………………………………………………………………. ۱۳

تعاریف عملیاتی………………………………………………………………………………………… ۱۳

فصل دوم تاریخچه تحقیق و مطالعة منابع مربوط به موضوع

نوجوانی………………………………………………………………………………………………….. ۱۶

تاثیر معاشران………………………………………………………………………………………….. ۲۰

دوست یابی……………………………………………………………………………………………… ۲۵

طرد شدن و پذیرفته شدن از سوی همسالان………………………………………………. ۲۹

تحقیقات انجام شده ………………………………………………………………………………….. ۳۶

فصل سوم روش اجرای تحقیق

جامعه ……………………………………………………………………………………………………. ۴۳

نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………………………………… ۴۳

روش جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………. ۴۴

ابزار تحقیق……………………………………………………………………………………………… ۴۴

روش آماری بکار رفته …………………………………………………………………………….. ۴۴

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل داده ها ( اطلاعات) ……………………………………………………………… ۴۷

توصیف اطلاعات رابطه با فرضیه  ها ………………………………………………………… ۴۷

فصل پنجم

سوالات و داده‌‌ها …………………………………………………………………………………….. ۴۷

تفسیرنتایج ( بحث و خلاصه) …………………………………………………………………….. ۸۹

بیان مسئله ……………………………………………………………………………………………… ۹۲

نتیجه گیری کلی……………………………………………………………………………………….. ۹۲

نمودار…………………………………………………………………………………………………….. ۹۳

کاربرد و منابع ………………………………………………………………………………………… ۹۵

فهرست منابع…………………………………………………………………………………………… ۹۵

پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………. ۹۷

ضمائم و منابع

فهرست منابع

۱-     آسیب شناسی روانی, دیرک راسل دیویس , ترجمه دکتر نصرت اله پور افکار, انتشارات نیا , تابستان ۱۳۷۰٫

۲-     آئین ترتیب, ابراهیم امینی, انتشارات اسلامی.

۳-     آئین معاشرت و برادری در اسلام, سید محمد صحفی, ۱۳۶۵٫

۴-     روانشناسی دوستی, ران کابر,‌ترجمه محمد علی فرجاد , ۱۳۷۰

۵-  روانشناسی و تربیت جنسی کودکان  نوجوانان , و د- کوچکف و م, لاپیک- ترجمه محمد تقی زاده , انتشارات بنیاد.

۶-  رشد و شخصیت کودک (‌مانس- کیکان- هوستون- کانجر) ترجمه مهشید یا سائی انتشارات مرکز نوع دوستی و همدردی.

۷-     روانشنانسی رشد, حسن احدی, نیک چهره محسنی, چاپ و نشر بنیاد

دانلود فایل