مقدمه:
انسان در طول دوران کودکی یکی از آسیب پذیرترین دوره های عمر خود را می گذراند و به نظر می رسد با وجود پیشرفتهای همه جانبه در علوم و تکنولوژی این روند همچنان ادامه دارد همه روزه کودکان بسیاری در جهان بر اثر بیماری های قابل پیشگیری جان خود ار از دست می دهند و تعداد بیشماری نیز با مخاطراتی روبرو می شوند که مانع حفظ سلامت و رشد آنان می گردد. فقر بیسوادی سو تغذیه جنگ انواع سود استفاده ها تبعیض نژادی و نداشتن امنیت از جمله مواردی هستند که همواره کودکان را در سراسر جهان مورد تهدید جدی قرار داده اند.
پیامدهای ناگوار کودک آزاری تنها متوجه کودک و خانواده وی نبوده و همه جامعه را در برمی گیرد زیرا کودکان آزار دیده امروزه اشخاص آزار گر فردا خواهند بود و این تسلسل همچنان ادامه خواهد داشت. افرادیکه در کودکی در معرض اذیت و آزار قرار گرفته اند نمی توانند در آینده تعاملی سالم و منطقی با دیگر اعضای جامعه بر قرار کنند بنابراین هزینه های بالایی برای از دست رفتن ظرفیتهای به همه جامعه تحلیل می شود.
فهرست
مقدمه
فرضیه
اهداف
تعاریف
انواع کودک آزاری
سبب شناسی(ایتو لوژی)
اقدامات اجرایی
قانون حکایت از کودکان و نوجوانان
بررسی و تحلیل آماری وضعیت موجود
کلام آخر
فهرست منابع
فهرست منابع
۱- باقری یزدی، عباس، (۱۳۸۲). گزارش تحقیقاتی بررسی برخی از موارد کودک آزاری در ایران، تهران : وزارت بهداشت
۲- اشتری، بهناز (۲۰۰۳)، کودک آزار دیده، تهران: سازمان بهزیستی کشور
۳- مدرس، فرزانه، (۱۳۸۲). خشونت در خانواده و کودک آزاری، فارس: سازمان بهزیستی استان فارس
۴- الکسیس، کارل، (۱۹۹۴)، راه و رسم زندگی، غفوری، علی، تهران: سمت
۵- کردوانی، امیر حسین، (۱۳۷۹)، واکنش کودکان و نوجوانان در برابر خشونت خانگی و لزوم حمایت از آنان، مجله علمی پزشکی قانونی، سال ۶، شماره ۱۹٫
۶- ایسنا ۴/۵/۸۲ www.Lram khabar. Com کودک آزاری اختلالات روانی بزرگسالان است.
۷- موسوی چلک، حسن، (۱۳۸۳)، مددکاری اجتماعی (۱)، تهران: سمت
چکیدة مطالب
در ابتدای پژوهش، به معرفی موضوع پایان نامه و اهداف اجرای پژوهش و نیاز به اجمال به تعاریف نظری و عملیاتی پایان نامه پرداخته شده است.
در فصل دوم به بیان تعاریفی از سر فصلهای پایان نامه (هوش هیجانی و سلامت روانی) پرداخته شده است و بررسی برخی بیماریهای و البته به موضوعات فوق و نیز بررسی پژوهشهای انجام شده (اعم از خارجی و داخلی) پرداخته شده است.
در فصل سوم روش اجرای آزمون بیان میشود جامعة آماری، پرسشنامههای انجام شده در این پژوهش، روش نمونه گیری تجزیه و تحلیل اطلاعات در این فصل بر آن پرداخته میشود.
در فصل چهارم این پژوهش که به تجزیه و تحلیل دادهها پرداخته، در بخش ابتدایی آن از توصیف و سازماندهی مناسب دادههای مورد نظر از روش توصیفی از قبیل اعداد، فراوانی، درصد و … و همچنین نمودار جهت ارائه نتایج به شکل تصویر استفاده شده است.
در بخش دوم برای تحلیل دادهها از آزمون ضریب همبستگی و رگرسیون استفاده شد. دلیل استفاده از این آزمون تعیین جهت و شدت رابطه بین متغیرها میباشد.
در فصل انتهایی این پژوهش به بحث و نتیجه گیری کلی پرداخته و پیشنهادات ارائه شده و محدودیتهای این پژوهش بیان شده است.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : کلیات پژوهش
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………… ۱
بیان مسأله ……………………………………………………………………………………………………… ۴
اهمیت نظری و عملی پژوهش ……………………………………………………………………………. ۸
پیشینة تحقیق …………………………………………………………………………………………………… ۹
اهداف پژوهش ………………………………………………………………………………………………… ۱۰
فرضیه های پژوهش ………………………………………………………………………………………… ۱۰
تعاریف مفاهیم ………………………………………………………………………………………………… ۱۱
تعاریف نظری …………………………………………………………………………………………………. ۱۱
تعاریف عملیاتی………………………………………………………………………………………………… ۱۲
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینة پژوهش
تعاریف هوش هیجانی……………………………………………………………………………………….. ۱۳
ویژگیهای هوش هیجانی …………………………………………………………………………………… ۱۴
سیر مطالعهی هوش هیجانی ……………………………………………………………………………… ۱۸
اندازه گیری هوش هیجانی ……………………………………………………………………………….. ۲۱
پرسشنامه هوش هیجانی پتراید زوفارنهام …………………………………………………………. ۲۴
هوش هیجانی و بیماریهای روانی ………………………………………………………………………. ۲۸
ابراز هیجان و پیامدهای آن در قلمرو سلامت………………………………………………………. ۳۱
افزایش هوش هیجانی ………………………………………………………………………………………. ۳۴
تعاریف سلامت روانی……………………………………………………………………………………….. ۵۳
اهداف و مقاصد بهداشت روانی ………………………………………………………………………… ۵۵
بهداشت روانی ………………………………………………………………………………………………… ۵۷
معیارهای بهداشت روانی در مکتب اسلام……………………………………………………………. ۶۰
تعریف بهداشت روانی و سه سطح پیشگیری ………………………………………………………. ۶۲
اصول بهداشت روانی ………………………………………………………………………………………. ۶۶
پژوهش های انجام شده در زمینه رابطه هوش هیجانی یا سلامت روانی ……………….. ۷۰
فصل سوم : روش تحقیق
جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………….. ۸۷
روش نمونه گیری ……………………………………………………………………………………………. ۸۷
روش اجرای پژوهش ………………………………………………………………………………………. ۹۴
تجزیه و تحلیل اطلاعات ……………………………………………………………………………………. ۹۴
فصل چهارم : تحلیل دادهها
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………….. ۹۵
فرضیههای SPSS ………………………………………………………………………………………….. 96
آمار توصیفی ………………………………………………………………………………………………….. ۹۷
آمار استنباطی …………………………………………………………………………………………………. ۱۱۳
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۲
ارائة فرضیهها ………………………………………………………………………………………………… ۱۲۴
بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………….. ۱۳۳
پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۵
محدودیتها …………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۵
منابع و ماخذ …………………………………………………………………………………………………… ۱۳۶
پرسشنامه و آزمون
منابع و مآخذ
۱٫ اکرایی، سالیمن (۱۳۸۰)، آیا می دانید هوش هیجانی یا بهره هیجانی چیست؟ تهران. نشریهی موفقیت شماره ۳۸٫
۲٫ احمدی رق آبادی، علی (۱۳۸۴) ، بررسی ارتباط هوش هیجانی و بهداشت در دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی، شهرستان رشت، سال تحصیلی ۸۴-۱۳۸۳ . پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
۳٫ باتلر، لیگیان… هوپ، تونی(۱۳۸۲)، راهنمای سلامت روان، ترجمه قراچه داغی، تهران: نشر البرز.
۴٫ برکابی، بیژن – خوئینی، حسین (۱۳۸۲)، بررسی سلامت روانی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی و دانشگاه علوم پزشکی قزوین، پایان نامه، کارشناسی ارشد، دانشگاه بین المللی امام خمینی.
۵٫ بنی جمالی، ش. احمدی، ح (۱۳۷۰) بهداشت روانی و عقب مانده ذهنی. تهران. نشر نی.چاپ دوم. تهران: نشر نی.
۶٫ بهرامی، هادی (۱۳۸۱)، آزمون های روانی (مبانی نظری)، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
۷٫ جوانشیر، اسد (۱۳۸۳). رابطه هوش هیجانی، سلامت روان و فرسودگی شغلی، پایان نامه، چاپ نشده، کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
چکیده:
مسئلة مهم در نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه حفظ آمادگی و عملیاتی نگهداشتن تجهیزات، ماشین آلات و تأسیسات است. استفاده از سیستم برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات و ارائه آن ضمن ایجاد مطلوب ترین سرویسهای تعمیراتی و اتخاذ بهترین رو شها برای تداوم کار صنعت با حداکثر بازدهی و کاهش هزینه، سبب افزایش سرمایه گذاریها در صنایع در شرایطی که محدودیت در منابع و مواد اولیه وجود دارد میگردد .برای استفاده از این سیستم نیاز به شناسائی برخی از عوامل مهم و تاثیر گذار در اجرای ان می باشد، تا بتوان نتایج مفیدی در اجرای آن که همواره با هزینه هایی همراه خواهد بود کسب نمود. در این تحقیق تلاش شده است به شناسائی این عوامل تاثیر گذار پرداخته و با بحث وبررسی دقیق برخی از عاملهای مهم، از طریق سؤالات و کسب نقطه نظرات مدیران و کارشناسان مرتبط به آن شده است که نهایتاً برای رسیدن به اهداف پژوهش که شامل شناسایی سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و بررسی استقبال مدیران شرکت در صورت اجرای این سیستم و بررسی شرایط ساختاری ، فرهنگی و تکنولوژی موجود در شرکت جهت اجرای این سیستم و در نهایت در صورت موجود بودن شرایط، ارائه الگوی مناسب در شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه می باشد. که می تواند به صورت عملی اجرا شود که در فصول مختلف مراحل آن ذکر گردیده است.
با بررسی این تحقیق ضمن بحث در صحت فرضیات به نتایجی دست یافته که چنانچه به آن پرداخته نشود اجرای این سیستم نه تنها کارائی نداشته بلکه هزینه زیادی را بر سازمان برجای خواهد گذاشت. توجه بر فرهنگ ، ساختار، تشویق وتنبیه، توجه مدیر عالی و مدیران ارشد و آموزش کارکنان از مسائل مهمی می باشد که قبل از اجرای سیستم باید زمینه را فراهم نمود.
فهرست
عنوان صفحه
پیشگفتار………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱
چکیده………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲
فصل اول: مقدمه پژوهش
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….. ۴
بیان مسئله پژوهش………………………………………………………………………………………………. ۴
اهمیت پژوهش……………………………………………………………………………………………………… ۵
اهداف پژوهش………………………………………………………………………………………………………. ۶
سؤالات و فرضیه های پژوهش…………………………………………………………………………….. ۶
تعاریف اصطلاحات و تعاریف متغیرها……………………………………………………………….. ۷
قصل دوم: بررسی پیشینه و ادبیات تحقیق
شناخت سیستم نت……………………………………………………………………………………………… ۱۱
خصوصیات یک سیستم نت…………………………………………………………………………………. ۱۳
انواع سیستم های نگهداری و تعمیرات……………………………………………………………. ۱۶
سیستم تعمیرات اضطراری………………………………………………………………………………….. ۱۶
سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه……………………………………………………………… ۱۷
نگهداری بهره ور جامع…………………………………………………………………………………………. ۱۸
سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگویانه……………………………………………………………… ۲۱
سیستم نگهداری و تعمیرات کنشگرایانه……………………………………………………………. ۲۲
سیستم نگهداری و تعمیرات دقیق……………………………………………………………………… ۲۲
اصول اساسی مؤسسه مارشال جهت اجرای سیستم pm در سازمان…………….. ۲۶
بررسی پژوهشهای انجام شده در ارتباط با موضوع تحقیق……………………………….. ۲۸
بررسی پژوهش های مشابه …………………………………………………………………………………. ۲۸
روش پژوهش………………………………………………………………………………………………………… ۲۹
فصل سوم: روش تحقیق
محدوده مورد بررسی و جامعه آماری………………………………………………………………….. ۳۱
نمونه آماری و روش نمونه برداری………………………………………………………………………. ۳۱
حجم نمونه و روش تعیین آن…………………………………………………………………………….. ۳۱
ابزارهای اندازه گیری…………………………………………………………………………………………….. ۳۱
روایی و پایایی ………………………………………………………………………………………………………. ۳۲
روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………….. ۳۳
فصل چهارم: بررسی های آماری تحقیق
توصیف داده ها……………………………………………………………………………………………………… ۳۷
تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………. ۴۲
بررسی فرضیات تحقیق با استفاده از آمار استنباطی…………………………………………. ۵۴
نتایج……………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۰
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مروری بر کلیات تحقیق……………………………………………………………………………………….. ۶۵
نقد و بررسی از یافته های پژوهش ……………………………………………………………………. ۶۶
محدودیت ……………………………………………………………………………………………………………… ۷۶
پیشنهادات و کاربرد …………………………………………………………………………………………….. ۷۶
منابع
فارسی…………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۲
انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………. ۸۳
پیوست ها
نمونه سؤالات………………………………………………………………………………………………………… ۸۵
فهرست جداول و نمودارها
عنوان صفحه
شکل ۱-۲ – اهمیت امور نت……………………………………………………………………………………………. ۱۲
شکل ۲-۲- توالی نت…………………………………………………………………………………………………………. ۲۳
شکل ۱-۵- ارتباط بین بخشهای اصلی مدیریت نت……………………………………………………….. ۶۹
شکل ۲-۵- ارتباط سیستم نت با سایر بخشها…………………………………………………………………. ۷۰
شکل ۳-۵- نمودار پیشنهادی (الف)…………………………………………………………………………………. ۷۴
شکل ۴-۵- نمودار پیشنهادی (ب)……………………………………………………………………………………. ۷۵
جدول ۱-۴- شاخص متغیر استقبال مدیران……………………………………………………………………. ۴۲
جدول ۲-۴- فراوانی متغیر استقبال مدیران…………………………………………………………………….. ۴۳
جدول ۳-۴- شاخص متغیر تکنولوژی………………………………………………………………………………. ۴۵
جدول ۴-۴- فراوانی متغیر تکنولوژی……………………………………………………………………………… ۴۵
جدول ۵-۴- شاخص متغیر ساختار………………………………………………………………………………….. ۴۷
جدول ۶-۴- فراوانی متغیر ساختار…………………………………………………………………………………… ۴۷
جدول ۷-۴- ساخص متغیر فرهنگ…………………………………………………………………………………. ۴۹
جدول ۸-۴- فراوانی متغیر فرهنگ………………………………………………………………………………….. ۴۹
جدول ۹-۴- شاخص متغیر زمینه و شرایط مساعد شرکت……………………………………………. ۵۱
جدول ۱۰-۴- فراوانی متغیر زمینه و شرایط مساعد شرکت………………………………………….. ۵۱
جدول ۱۱-۴- نتایج آماری عوامل تأثیرگذار در سیستم نت………………………………………….. ۶۱
جدول ۱۲-۴- جدول تعیین سطح شرکت………………………………………………………………………. ۶۲
جدول ۱۳-۴- جدول دیدگاه پاسخ دهندگان…………………………………………………………………… ۶۳
نمودار ۱-۴- شاخص متغیر استقبال مدیران……………………………………………………………………. ۴۴
نمودار ۲-۴- شاخص متغیر تکنولوژی………………………………………………………………………………. ۴۶
نمودار ۳-۴- شاخص متغیر ساختار………………………………………………………………………………….. ۴۸
نمودار ۴-۴- شاخص متغیر فرهنگ…………………………………………………………………………………. ۵۰
نمودار ۵-۴- شاخص متغیر زمینه مساعد برای اجرا در شرکت…………………………………….. ۵۴
منابع
۱- دکتر احمدیان .رضا، سیستم نگهداری مشاهده وضعیت، مقاله ، شرکت مهندسی آبفای کشور
۲- افتخاریان سید حسین ، نگهداری بهره ور جامع ، سازمان مدیریت صنعتی.
۳- دکتر انصاری ، مجموعه مقالات ، مرکز آموزش کرج وابسته به وزارت نیرو.
۴- مهندس تشیعی ، استراتژی و دستاوردهای نگهداری و تعمیرات در شرکت های آب و فاضلاب، مجموعه مقالات ، شرکت مهندسی آبفای کشور.
۵- جان ارشرمر هورن و … مدیریت رفتار سازمانی ، مترجمان دکتر ایرانژاد ، دکتر بابائی ، دکتر سبحان اللهی، چاپ سوم، مرکز تحقیقات و آموزش مدیریت کرج.
۶- جی .ای. گل، تئوری های فرآیند مدیریت ، مترجم دکتر سهراب خلیلی شورینی، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
۷- دکتر حاج شیر محمدی علی، برنامه ریزی تعمیرات و نگهداری ، اصفهان.
موجودیت (Entity)
به هر چیزی (شی ، شخص ، محل و …) که می خواهیم در یک سیستم راجع به آن اطلاعاتی را جمع آوری ، پردازش و نگهداری نمائیم ، یک موجودیت گفته می شود . تعریف فوق ، متداولترین برداشت اولیه از موجودیت می باشد . مجموعه موجودیت های یک سیستم ، ساختار اطلاعاتی آن سیستم را مشخص می کند . هر موجودیت شامل اجزاء و المان هائی است که آن موجودیت را توصیف می کند که به آنها خصیصه و یا Attribute گفته می شود . هر موجودیت بسته به این که در سیستم مورد مطالعه چه میزان اطلاعات راجع به آن می خواهیم داشته باشیم ، شامل حداقل یک و یا چند خصیصه خواهد بود. از آنجا که هر موجودیت راجع به یک موضوع به خصوص می باشد ، بنابراین یک ارتباط منطقی بین کلیه خصایص موجودیت وجود خواهد داشت .در واقع ، تمام خصائص یک موجودیت توصیف کننده آن موجودیت خواهد بود . برای روشن شدن موضوع بد نیست به نمونه مثال ذیل توجه نمائید :
- موجودیت مشتری شامل خصلت های نام مشتری ، آدرس مشتری ، تلفن مشتری و … است .
- موجودیت سفارش شامل خصلت های شماره سفارش ، تاریخ سفارش ، نام مشتری ، کالای سفارش شده ، تعداد کالای سفارش شده و … است
همانگونه که در مثال فوق مشاهده گردید ، تمام خصلت های موجودیت مشتری توصیف کننده یک مشتری و تمام خصلت های موجودیت سفارش توصیف کننده یک سفارش می باشند .
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : سیستم های اطلاعاتی
فصل دوم : معرفی نرم افزارهای مورد استفاده
الف - معرفی نرم افزار Access……………………………………………………………………24
ب – معرفی ویژوال بیسیک (VB)
فصل سوم : توضیحات پروژه
ضمیمه ۱ : نحوه ساخت و اتصال دیتا بیس در ویژوال بیسیک………..۸۴
ضمیمه ۲ : نحوه ساخت گزارشگیری (DataReporter)………………91
فصل اول : سیستم های اطلاعاتی
بانک های اطلاعاتی رابطه ای : مفاهیم و تعاریف
قبل از پرداختن به موضوع بانک های اطلاعاتی رابطه ای (Relational Data Base) ، بهتر است اشاره ای به مفاهیم ذیل داشته باشیم :
چکیده :
هر چند وجود قانون کیفری برای تشخیص هنجارها و رفتار در جامعه ضرورت دارد؛ اما برای ایجاد جامعه قانونمند تنها از سازوکار جرم انگاری متعدد نمی توان بهره جست؛زیرا هر قانون کیفری قطع نظر از توالی فاسد آن ،موجب تحدید و تضییع آزادیهای افراد و توسع بخشی به حوزه اقتدار و کنترل و حاکمیت دولت می گردد . افراط در جرم انگاری در کشور ما باعث بحران تورم قوانین کیفری شده است . باید در نظر داشت که بحران به معنای ایجاد تنگنا و گسست و شکاف در یک سیستم است، بگونه ای که حرکت ان سیستم متوقف یا دچار تزلزل گردد یا از حالت عادی خارج گردد. بحران مزبور تحقق و ظیفه اساسی نظام عدالت کیفری را که همان تضمین حقوق شهروندان و اجرای عدالت کیفری است را مشکل مواجه کرده است .
علی ای حال قانونگذار ایران ، بدون توجه به تعاقب فاسد جرم انگاری متوالی و مکرر به طور مستمر به حجم قوانین کیفری می افزاید. تصویب بیش از ۳۰۰ قانون کیفری ماهوی قطع نظر مقررات شکلی فروران مؤید این ادعاست. تدوین قوانین توسط مراجع غیر صالح اعم از دیوان عالی کشور در مقام توحید در رویه ـ مجمع تشخیص مصلحت ، شورای عالی انقلاب فرهنگی ،و دیگر مراجع به این تورم دامن زده است . راقم این سطور ضمن طرح موضوع تورم کیفری بعنوان یک چالش در نظام حقوقی ایران ، به عوامل ایجاد کننده این پدیده و آثار آن و همچنین به راههای برون رفت از بحران مزبور در پناه جرم شناسی و جنبش جرم زدایی و با عنایت به وجدان جمعی و روح و رویه حاکم جامعه ایران پرداخته است.
فصل اول: کلیات
در فصل در پیش رو ضمن واژه شناسی برخی از اصطلاحات کلیدی و مهم تحقیق در
پیش رو، مبانی و متدهای جرم انگاری مورد بحث و بررسی واقع گردیده است .توجه
به قاعده ضرر، وجدان جمعی را در راستای جرم انگاری اخلاقاً موجه ، مورد
عنایت واقع شده است . مضافاً به این که با بررسی فیلترهای جرم انگاری ،
قایل به جرم انگاری حداقلی از طریق حقوق کیفری شده ایم. علاوه بر موارد
پیشگفته ، به بحث و بررسی در خاستگاه و پیشینه تحقیق مزبور ـ تورم قوانین
کیفری ـ پرداخته شده است .
مبحث اول: واژه شناسی از لحاظ لغوی و اصطلاحی برخی از واژگان کلیدی و مهم.
در بحث در پیش رو ، واژگان کلیدی و مهم را با گزینشی فهیمانه در جهت تبیین
و آشنایی هر چه بیشتر خواننده برای ورود به بحث تحلیل و تعریف کرده ایم
،تا در پرتو این اجمال قادر به حرکت در بطن بحث و تفصیل مباحث باشیم .
واژگانی از قبیل: تورم قوانین کیفری ، بحران، جرم انگاری و جرم زدایی ،
وجدان جمعی و کیفر زدایی.
گفتار اول : معنای لغوی و اصطلاحی تورم قوانین کیفری
معنای لغوی : واژه تورم بیشتر در بحث های اقتصادی بکار می رود .در واقع
این واژه در ادبیات و گفتمان اقتصادی جایگاه بهتر و بیشتری دارد و به معنای
افزایش سطح عمومی قیمت هاست در لغت نامه دهخدا ،تورم به معنای برآماهیدن
،تهییج و باد کردن ، آماسیدن پوست و بینی پر باد کردن معنا شده است .۱ در
دایره المعارف امریکن آمده است :تورم در اصطلاح عام « افزایش عمومی قیمت
هاست» نگارنده با وجود اقتصادی بودن واژه مزبور ،آنرا به اعتبار افزایش
جرایم در قانون استفاده کرده است .
فهرست
عنوان صفحه
مقدمه
بخش اول : چالشهای حقوقی ناشی از تورم قوانین کیفری
فصل اول: کلیات
مبحث اول: واژه شناسی از لحاظ لغوی و اصطلاحی برخی از واژگان مهم و کلیدی
گفتار اول : معنای لغوی واصطلاحی تورم کیفری
گفتار دوم: معنای لغوی واصطلاحی وجدان جمعی
گفتارسوم: معنای لغوی واصطلاحی بحران
گفتارچهارم: معنای لغوی واصطلاحی جرم انگاری و جرم زدایی
گفتارپنجم: معنای لغوی واصطلاحی کیفرزدایی
مبحث دوم :خاستگاه و پیشینه تحقیق
مبحث سوم : اصول و مبانی و شیوه های جرم انگاری
گفتار اول: جرم انگاری مبتنی بر پالایش
گفتاردوم: قاعده ضرر و رفاه بعنوان مبنای جرم انگاری
گفتارسوم: توجه به وجدان جمعی و مقبولیت اجتماعی در راستای جرم انگاری
فصل دوم : بررسی مکاتب و مبانی نظری،عنایتی ویژه به سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران
مبحث اول : مکتب اصالت فرد (لیبرالیسم)
مبحث دوم : مکتب اصالت اجتماع
مبحث سوم : بررسی سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران
گفتار اول: فقه وچالشهای قانونگذاری
گفتاردوم: هنجار انگاری در اسلام و سیستم لیبرالی در یک مطالعه تطبیقی
گفتار سوم : فقه پویا با عنایت به مقتضیات اجتماعی.
گفتار چهارم : جایگاه تحریم« گناه» در جرم انگاری نظام عدالت کیفری ایران
فصل سوم : علل و عوامل تورم قوانین کیفری با رویکردی به نظام حقوقی ایران
مبحث اول : تورم مراجع کیفری
گفتار اول: هیأت عمومی دیوان عالی کشور
گفتار دوم: شواری نگهبان قانون اساسی
گفتار سوم: مجمع تشخیص مصلحت نظام
گفتار چهارم: قوه مجریه
مبحث دوم :پذیرش کیفر و اعمال سزاده و قهرآمیز بعنوان تنها پاسخ.
مبحث سوم :استفاده از دست آوردهای دیگر نظام های حقوقی بدون عنایت به
عرف و رویه حاکم جامعه .
مبحث چهارم:اسلامی و مذهبی و اخلاقی کردن حقوق کیفری
مبحث پنجم :پیشرفت های صنعتی و تکنولوژی
مبحث ششم :در هم آمیختگی بزه و انحراف در جرم انگاری توسط دولت.
مبحث هفتم:دگرگونی سریع نظام سیاسی
مبحث هشتم :در هم آمیختگی تحریم و تجریم
مبحث نهم : توسع بخشی به فروعات و اصول کلی و مبهم قانون کیفری
فصل چهارم : توالی فاسد جرم انگاری متعدد( تورم قوانین کیفری )
مبحث اول :جرم زایی بالقوه در پرتو فرایند برچسب زنی
مبحث دوم :افزایش جرم و جمعیت کیفری
مبحث سوم :ناکارآیی قانون
مبحث چهارم :لطمه به آزادیهای فردی و خصوصی افراد
مبحث پنجم :تورم مراجع کیفری خارج از قلمرو قوه قضائیه .
گفتار اول: آئین نامه تشکیل دادسرا و دادگاه روحانیت
گفتار دوم: آئین نامه تشکیل دادسرا و دادگاه انقلاب
بخش دوم : راه های برون رفت از بحران تورم قوانین کیفری در ایران
فصل اول: جرم زدایی
مبحث اول: مفهوم جرم زدایی و انواع آن
گفتار اول: جرم زدایی عملی
بند اول : سیستم مقتضی بودن تعقیب با عنایت به نظام حقوقی ایران
بند دوم : سیستم قانونی بودن تعقیب با عنایت به نظام حقوقی ایران
بند سوم: عدالت ترمیمی
بند چهارم: جرایم برون بزهدیده و جرم زدایی
گفتار دوم: جرم زدایی رسمی
فصل دوم : توجه به وجدان جمعی در چرخه جرم انگاری و جرم زدایی
مبحث اول: وجدان جمعی در چرخه جرم انگاری
گفتار اول: بررسی مراجع متعدد قانون نویس در پناه وجدان جمعی در
نظام عدالت کیفری ایران
گفتار دوم: دست آوردهای دیگر نظام های حقوقی با عنایت به وجدان جمعی
گفتار سوم: توجه به وجدان جمعی در راستای جرم زدایی از
جرایم ،ماهواره ، سقط جنین ، ولگردی و…
فصل سوم : عنایت به جرم شناسی (پیشگیرانه) بعنوان راه برون رفت از بحران تورم کیفری
مبحث اول: انواع پیشگیری
مبحث دوم: جایگاه جرم شناسی پیشگیری در ایران
فصل چهارم : اصلاح قوانین کیفری در راستای تورم زدایی کیفری
مبحث اول: رعایت اصول قانون نویسی و جرم انگاری در پناه
اصل قانونی بودن جرم ومجازات
مبحث دوم : تأثیر دادن زمان ومکان و الزامات بین المللی در امر قانونگذاری
گفتار اول : بررسی آیین دادرسی کیفری نظام حقوقی ایران با عنایت به
فقه ایستا و الزامات بین المللی
گفتار دوم: : بررسی قوانین ماهوی نظام حقوقی ایران با عنایت به
فقه ایستا و الزامات بین المللی
مبحث سوم : رعایت اصول قانون نویسی و جرم انگاری در جمعیت خروج
مواد زاید و تکرری
نتیجه گیری
پیشنهادات
فهرست منابع و مآخذ
منابع ومأخذ
کتب فارسی :
۱ آشوری، محمد؛ ۱۳۸۰، آیین دادرسی کیفری ،ج۱،چ۶، تهران: انتشارات سمت.
۲ آشوری ، داریوش،۱۳۸۴،دانشنامه سیاسی ،چ۱۱،تهران:انتشارات مروارید.
۳ آگ برن ، نیم کف ، ۱۳۵۷،زمینه جامعه شناسی ، ترجمه و اقتباس ، آریان
پور ،ج ۱، چ ۱۱،تهران: چاپخانه سپهر ،شرکت سهامی کتابهای جیبی.
۴ آنسل ،مارک ؛ ۱۳۷۵ ، دفاع اجتماعی ، ترجمه محمد آشوری و علی حسین نجفی ابرندآبادی ، چ ۳ ،تهران: انتشارت دانشگاه تهران .
۵ اردبیلی ،محمدعلی؛ ۱۳۸۰ ،حقوق جزای عمومی ، ج۱، چ ۴ ،تهران: نشر میزان .
۶ بروس ، کوئن؛ ۱۳۸۰، مبانی جامعه شناسی ، ترجمه و اقتباس، غلامعباس توسلی و رضا فاضل،
چ ۱۲،تهران : سمت .
۷ بکاریا، سزار ؛ ۸۰،رساله جرایم و مجازاتها ، ترجمه محمدعلی اردبیلی ، چ ۴، تهران: میزان.
۸ بوشهری ،جعفر؛۱۳۷۹، حقوق جزا ،اصول و مسایل، چ ۱،تهران: شرکت سهامی .