پایان نامه تعیین ژنوتایپ ویروس هپاتیپ B در اهداء کنندگان ۳ استان کرمان، یزد و اصفهان

تعریف انواع اهداء کننده :

اهداء کننده بار اول : به اهداء‌کننده‌ای گفته می‌شود که برای اولین بار مبادرت به اهداء خون کرده است.

اهداء کننده با سابقه : اهداء کننده‌ای است که سابقه یک بار اهداء خون در طی سالیان گذشته را داشته باشد.

اهداء‌ کننده مستمر : اهداء کننده‌ای است که حداقل در طی یکسال دوبار به اهدای خون مبادرت نموده است.

روش نمونه گیری : نمونه گیری بصورت تصادفی ساده می‌باشد.

روش انجام کار : برای جمع آوری اطلاعات از افرادی که جهت اهدای خون مراجعه می‌کنند از روش مصاحبه مشاهده و آزمایش استفاده می‌شود و نمونه افرادی که HDSAG آنها باشد جهت مطالعه انتخاب می‌شود. ابتدا بر روی نمونه‌ها عمل استخراج DNA ویروس ؟ B انجام می‌پذیرد سپس با استفاده از پرایمر اختصاصی جهت ژن B و با استفاده از روش mested PCR ژنP تکثیر می‌شود آنگاه محصول PCR تعیین توالی می‌شود.

فهرست مطالب :

تعریف انواع اهداء کننده
هدف تحقیق
آزمایش مولکولی
استخراج DNA
PCR
PCR Nested
ژل الکتروفروز
تعیین توالی مولکول DNA (Soguncing)
آزمون مولکولی
استخراج DNA
مزایای استفاده از این کمیت
نگهداری و ماندگاری کمیت
مراحل استخراج
در محل استخراج ONA
در PCR
ژل الکتروفروز
موارد وسایل مورد نیاز
تهیه ژل آگارزیک درصد برای الکتروفروز DNA
تکثیر amplification
خالص سازی محصولPCR
موارد لوازم برای خالص سازی (DNA)
مراحل انجام کار
نتایج، حداول، منحنی‌ها
زیر نوع‌های (subtybess) ویروس هپاتیت
ژئوتیپ B
ژنوتیهای فرعی B
ژنوتیپ D
ژنوتیپ E
ژنوتیپ F
ژنوتیپ G
ژنوتیپ H
تغییرات خاص ژنوتیپ
روشهای تعیین ژنوتیپ
نوترکیبی
جهش
پژوهش‌های قبلی
بروز بالینی و درمان
مهاجرت

دانلود فایل

پایان نامه شرط علم به قدرت و قدرت بر اجرای تعهد

مقدمه (تاریخچه و ضرورت بحث و طرح و تقسیم مطالب)
تاریخچه:
سرچشمه قدرت را باید دروجود حضرت حق جستجو کرد که قطره ای از آن را در وجود انسان قرار داد و این چنین،
«قدرت» از مهمترین اوصاف انسان شد. موجودی که خداوند عزّوجلّ او را اشرف مخلوقات آفرید و بر خلقتش مباحات کرد.
پس تاریخ پیدایش این مفهوم راباید همزمان باآفرینش انسان دانست . و انسان، با تمام اوصافش و با فطرت الهی اش موضوع اصلی علوم انسانی من جمله علم حقوق قرار گرفت. چرا که او موجودی اجتماعی بود و رفع حوائج و دفع مضارّ او را به عرصۀ اجتماع کشاند ولی عدۀ کثیری مغلوب خواسته های درونی خویش گشتند و از مسیر حق و عدالت منحرف شدند و اجتماع برای تنظیم روابط انسانی و تعدیل شهوت انسانی، به مجموعۀ قواعد و مقرراتی محتاج گشت که زمینه ساز پیدایش علم حقوق شد.
بسیاری از قواعد و مقررات حقوقی که امروز نیز از طبیعی ترین و فطری ترین مباحث این علم است در جوامع اولیه جنبه مدوّن نداشته است به طوریکه امروزه نیز حقوق یک کشور محدود به حقوق نوشته آن نیست.
بنابراین تاریخچه بسیاری از مفاهیم و مسائل حقوقی را باید در جوامع اولیه و در لا به لای قواعد فطری و طبیعی یافت ولی گروهی بر این باورند که تاریخ واقعی یک مسئله از زمانی آغاز می‌شود که به آن توجه خاص و مشخص شده است ومسئله مورد نظر به عنوان یک موجود علمی درهندسۀ دانش مکان وموقعیتی را اشغال کرده است.

فهرست تفضیلی

عنوان………………………………………………………………………………………… صفحه

مقدمه…………………………………………………………………………………………………….

تاریخچه و ضرورت بحث و طرح و تقسیم مطالب……………………………………….

فصل اول: تعاریف و مفاهیم و مشخصات شرط قدرت و علم به قدرت بر اجرای تعهد

گفتاراول: تعریف شرط قدرت و علم بر اجرای تعهد و مفاهیم سازنده آن………

مبحث اول: تعریف عقد و قرار داد و اعمال حقوقی………………………………………

مبحث دوم: تعریف تعهد…………………………………………………………………………..

مبحث سوم: مفهوم شرط…………………………………………………………………………

مبحث چهارم: مفهوم قدرت………………………………………………………………………

مبحث پنجم: مفهوم اجرای تعهد………………………………………………………………..

مبحث ششم: تعریف شرط قدرت و علم بر اجرای تعهد……………………………….

گفتار دوم: مشخصات شرط قدرت علم بر اجرای تعهد………………………………..

مبحث اول: قدرت بر اجرای تعهد به عنوان وصف انسان……………………………..

الف

مبحث دوم: اثبات بر اجرای تعهد به عنوان وصف مورد تعهد………………………

بند اول: جایگاه شرط مزبور در نظام های حقوقی و قوانین مدون و تالیفات
حقوقی……………………………………………………………………………………………………

بند دوم: جایگزینی قدرت متعهدله یاغیر متعهد به جای قدرت متعهد………………

بند سوم: عدم تأثیر ناتوانی مشخص درصحت عقد……………………………………..

مبحث سوم: قدرت بر اجرای تعهد و علم به آن شرط صحت است نه رکن عقد

مبحث چهارم: قدرت بر اجرای تعهد در مرحله پیدایش تعهد و درمرحله اجرای
تعهد………………………………………………………………………………………………………

فصل دوم: موضوع واقعی بودن شرط قدرت و علم به قدرت بر اجرای تعهد و نقش و قلمرو مصادیق این شرط

گفتار اول: موضوع واقعی شرط قدرت بر اجرای تعهد………………………………..

مبحث اول: مفهوم علم به قدرت………………………………………………………………..

مبحث دوم: موضوع واقعی شرط قدرت بر اجرای تعهد به عنوان یک قدرت مرکب

بند اول: نقش علم در موضوع واقعی شرط مذکور (قدرت علمی)…………………..

بند دوم: نقش علم بر عدم قدرت و عدم علم به قدرت………………………………….

بند سوم: نقش قدرت واقعی در موضوع شرط قدرت بر اجرای تعهد…………….

بند چهارم: نقش قدرت معلوم (قدرت واقعی و قدرت علمی)………………………….

مبحث سوم: قدرت واقعی یا قدرت علمی…………………………………………………….

بند اول: وثوق واطمینان براجرای تعهد………………………………………………………

بند دوم: ظن بر اجرای تعهد……………………………………………………………………..

بند سوم: شک و تردید بر اجرای تعهد و وجود قدرت…………………………………

بند چهارم: احتمال بر اجرای تعهد…………………………………………………………….

بند پنجم: امیر و تصور بر اجرای تعهد………………………………………………………

بند ششم: نتیجه بحث موضوع واقعی شرط قدرت و علم بر اجرای تعهد………..

مبحث چهارم: مقتضای حدیث نفی غرر……………………………………………………..

گفتار دوم: قدرت بر اجرای تعهد به عنوان یک شرط عام و مستقل وقلمرو مصادیق آن در برخی ازانواع تعهد

مبحث اول: قدرت بر اجرای تعهد به عنوان شرط عام ومستقل……………………..

بند اول: رابطه «رابطه قدرت بر تسلیم مبیع» یا «مالیت داشتن مبیع»

بند دوم: رابطه شرط قدرت بر اجرای تعهد با موجود بودن مورد تعهد…………

بند سوم: رابطه مشروعیت مورد معامله با مقدوریت آن………………………………

بند چهارم: عدم قدرت بر اجرای تعهد شامل فرض محال بودن مورد تعهد است

بند پنجم: ارتباط قدرت بر اجرای تعهد با تمام شرایط مربوط به مورد تعهد

مبحث دوم: قلمرو قدرت و علم به قدرت بر اجرای تعهد در برخی ازانواع تعهد

بند اول: قدرت براجرای تعهد درتعهدات مستمر و تعهدات آنی……………………..

بند دوم:قدرت بر اجرای تعهد در تعهدات موجل و حال……………………………….

مبحث سوم: ‌…………………………………………………………………………………………..

فهرست منابع و ماخذ:

۱- احمدی جشفقانی ، دکتر سیدحسین علی، اجرای تعهد قراردادی، چاپ اول ، تهران انتشارات برهمند، ۱۳۷۵٫

۲- الماسی، دکتر نجار علی، تعارض قوانین، چاپ سوم، تهران، مرکز نشر دانشگاهی

۳- امامی، دکتر سید حسن، «حقوق مدنی» دوره ۶ جلدی ، جلد ۱ و ۲ چاپ یازدهم تهران، انتشارات اسلامیه ، سال ۱۳۷۱٫

۴- امیری قائم مقامی، دکتر عبدالمجید «حقوق تعهدات» جلددوم، تهران، انتشارات دانشگاه تهران سال ۱۳۵۶ هـ.ش

۵- انصاری ، شیخ مرتضی ، مکاسب ۶جلد،  جلد ۴، قم ، مجمع الفکرالاسلامی ، ۱۳۸۰

۶- ایروانی، حاج میرزا علی ، حاشیه المکاسب ، چاپ دوم، تهران، چاپ افست مطبعه رشدیه تهران، سال ۱۳۷۹ هـ.ق

۷- جعفری لنگرودی ، دکتر محمد جعفر «حقوق خانواده»، چاپ اول ، تهران انتشارات کتابخانه گنج دانش ، سال ۱۳۶۸

دانلود فایل

دانلود پروژه وب سایت مدرسه

مقــــدمـه

    پیشرفت روزافزون علم کامپیوتر در دنیای امروزی تمایل بشری رابرای مکانیزه نمودن سیستمهای مختلف افزایش می دهد و این امر باعث می شود که سیستم های مختلف از دید افراد گوناگون مورد بررسی قرار گرفته و بعد از تجزیه و تحلیل سیستم ، با استفاده از نرم افزارهای مناسب مکانیزم بهینه ای ارائه گردد که مزایای آن سیستم بر معایب دستی غلبه کند و معایبش را پوشش دهد . اینترنت دنیایی لایتناهی از اطلاعات است که هر کس می تواند در آن سهمی داشته باشد.با توجه به رشد روزافزون اینترنت در کشور ما و تبدیل شدن آن به بازار مناسب جهت تبلیغات و جلب مشتری برای بنگاههای اقتصادی و بازرگانان و یا معرفی خدمات برای ارگانها یا نهادهای دولتی و مدارس داشتن وب سایت اینترنتی لازمه هر فعالیت اقتصادی و اجتماعی یا فرهنگی محسوب می شود. برای موفقیت در این عرصه به نکات زیر توجه کنید. یکی از نیازهای اساسی مدارس نیاز به اطلاع رسانی از طریق وب سایت مدرسه میباشد . بسیاری از مدارس تهران و شهرستانها هم اکنون دارای وب سایت اختصاصی میباشند و هر ساله بابت نگهداری آن هزینه هایی را متحمل میشوند. آیا تا کنون به فکر این موضوع که چه کارهایی را میتوانید بر روی اینترنت انجام دهید , افتاده اید ؟ شما میتوانید سایت مدرسه خود را به ابزاری قدرتمند مجهز سازید و با آن از اینترنت و فضای سایت خود به نحو مطلوبی برای اطلاع رسانی به والدین و بهبود و ارتقا سطح مدرسه خود استفاده نمایید.

فهرست مطالب                                                                                  

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵

۱)فصل اول : آشنایی باASP.NET, VB.NET ,  SQL SERVER………………………………………. 16

1-1) آشنائی با ASP.NET……………………………………………………………………………………………….. 17

2-1) ویژگیهای ASP.NET……………………………………………………………………………………………….. 17

3-1) زبانهای برنامه نویسی در ASP.NET…………………………………………………………………………….. 18

4-1) ابزارهای ASP.NET…………………………………………………………………………………………………. 18

5-1) مقایسه ASP.NET و ASP کلاسیک………………………………………………………………………………. ۱۹

۶-۱) چرا به .NET  احتیاج داریم؟……………………………………………………………………………………… ۱۹

۷-۱) معرفی اولیه  VB.NET …………………………………………………………………………………………….. 20

8-1) نصبVB.NET………………………………………………………………………………………………………… 22

9-1) چگونگی نصب IIS ………………………………………………………………………………………………… 25

10-1) جزئیات IIS   ……………………………………………………………………………………………………… ۲۶

۱۱-۱) مدیریتIIS   ………………………………………………………………………………………………………. ۲۸

۲-۱) معرفی   SQL SERVER……………………………………………………………………………………………. 29

1-2-1) Relation Database………………………………………………………………………………………………………………………. 29

2-2-1)Replication Services……………………………………………………………………………………… 29

3-2-1) Analysis Services……………………………………………………………………………………………… 29

4-2-1)Reporting Service …………………………………………………………………………………………. 29

5-2-1) Management Tools………………………………………………………………………………………………………………………… 29

6-2-1) بررسی امکانات و کارایی SQL SERVER …………………………………………………………………… 30

7-2-1)ADO.NET ……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 31

8-2-1) سرویس اعلان (Notification)…………………………………………………………………………….. 32

9-2-1)سرویس گزارش‌ گیری………………………………………………………………………………………… ۳۳

۱۰-۲-۱) بهبودهای ایجاد شده در زبان……………………………………………………………………………….. ۳۳

۱۱-۲-۱) تکنولوژی XML ………………………………………………………………………………………………. ۳۴

۱۲-۲-۱)Isolation Level……………………………………………………………………………………………………………………………… 35

13-2-1)   باز هم .NET………………………………………………………………………………………………… 36

2) فصل دوم ……………………………………………………………………………………………………………… ۳۸

۱-۲) تجزیه و تحلیل سیستم (  SDLC‌)……………………………………………………………………………….. ۳۹

۲-۲) فاز اول :  Planning……………………………………………………………………………………………… 39

1-2-2) Project Initiation……………………………………………………………………………………………… 39

2-2-2) Identifying Business Values………………………………………………………………………………. 39

3-2-2) System Requests…………………………………………………………………………………………. 39

4-2-2)  Feasibility Analysis……………………………………………………………………………………… 40

5-2-2) Approral Comittlee……………………………………………………………………………………………………………………….. 40

6-2-2) Project Management…………………………………………………………………………………….. 41

3-2) فاز دوم : Analysis……………………………………………………………………………………………… 41

1-3-2)  Analysing Strategy………………………………………………………………………………………. 41

2-3-2) System Requriment gathering……………………………………………………………………………………………… 41

3-3-2) System Proposal…………………………………………………………………………………………………………………………. 41

4-2) فاز سوم :Design ……………………………………………………………………………………………… ۴۲

۱-۴-۲ )Design strategy ……………………………………………………………………………………………. 42

2-4-2 ) Design Architecture…………………………………………………………………………………….. 42

3-4-2) Database………………………………………………………………………………………………………. 42

4-4-2 )System Specification …………………………………………………………………………………… 48

5-2) فاز چهارم : Emplementation………………………………………………………………………………. 48

1-5-2)System Contruction and Test ……………………………………………………………………….. 48

 ۲-۵-۲) System instakation……………………………………………………………………………………………………………………. 48

 ۳-۵-۲) Support and maintannce Plan……………………………………………………………………………………………. 48

6-2) ارتباطات جداول(Relationship)…………………………………………………………………………… 49

1-6-2) نمودارهای Activity Diagram , Class Diagram , Use case…………………………………. 51

2-6-2) Class Diagram  مدرسه ………………………………………………………………………………………………………………… ۵۱

۳-۶-۲) Use Case Diagram ثبت نام عضو یا دانش آموز……………………………………………………. ۵۲

۴-۶-۲) Use Case Diagram جستجو دانش آموز……………………………………………………………… ۵۳

۵-۶-۲) Activity Diagramثبت نام عضو جدید………………………………………………………………….. ۵۴

۶-۶-۲) Activity Diagram جستجو عضو جدید…………………………………………………………………. ۵۵

۷-۲) دلایل داشتن وب سایت برای مدرسه………………………………………………………………………. ۵۶

۱-۷-۲) معرفی خود به همه جا بدون وجود محدودیت جغرافیایی………………………………………….. ۵۶

۲-۷-۲) اطلاع رسانی ۲۴ ساعته به مخاطبین………………………………………………………………………. ۵۶

۳-۷-۲)استفاده از وب سایت به عنوان یک راه تبلیغاتی………………………………………………………… ۵۷

۴-۷-۲) از قافله عقب نمانیم……………………………………………………………………………………………. ۵۷

۵-۷-۲) معرفی خود به عنوان یک سازمان پاسخگو……………………………………………………………… ۵۸

۶-۷-۲)آگاهی از نظرات مخاطبان……………………………………………………………………………………. ۵۸

۳) فصل سوم پیاده سازی (سورس پروژه)………………………………………………………………………… ۵۹

۱-۱-۳) کد مربوط به فرم کلاس های مدرسه ( (Class………………………………………………………….. 60

2-1-3) کد مربوط به فرم سطح دسترسی کاربران(composit  (…………………………………………….. ۶۶

۳-۱-۳) کد مربوط به فرم ورود( (login………………………………………………………………………….. 69

4-1-3) کد مربوط به فرم اصلی ( (Main………………………………………………………………………… 73

5-1-3) کد مربوط به فرم دبیران (Teacher   (……………………………………………………………….. ۷۵

۶-۱-۳) کد مربوط به فرم تماس با مدرسه ((Tamas……………………………………………………………. 79

7-1-3) کد مربوط به فرم برنامه کلاسی ( (Programclass…………………………………………………. 80

8-1-3) کد مربوط به فرم اطلاعات دبیران ( (Pictureteacher…………………………………………….. 81

9-1-3) کد مربوط به فرم تصاویر سایت ( (Picture………………………………………………………….. 82

10-1-3) کد مربوط به فرم اپراتور سایت ( (Operator…………………………………………………………… 83

11-1-3) کد مربوط به فرم نظر سنجی ((Nazarat………………………………………………………………… 86

12-1-3) کد مربوط به فرم دانش آموزان ((Student……………………………………………………………… 89

13-1-3) کد مربوط به فرم درباره ما  (( Aboutme………………………………………………………………. 92

94…………………………………………………………………………………………… Stoder Procedure-2-3)

2-2-3) مزیت استفاده از   Stored procedureها در برنامه ها………………………………………………… ۹۴

۳-۲-۳) نحوه ایجاد Stored procedure در بانک اطلا عاتی SQL………………………………………….. 94

4-2-3) استور پروسیجر تعیین سطح دسترسی به صفحات سایت (accesspage)……………………….. 96

5-2-3) استور پروسیجر پاک کردن رکوردهای جدول کلاس (deleteclass )…………………………….. 97

6-2-3) استور پروسیجر پاک کردن سطح دسترسی (deletecomposit)…………………………………….. 97

7-2-3) استور پروسیجر برای حذف کردن نظرات از جدول نظرات (deletenazarat)…………………. 98

8-2-3) استور پروسیجر برای حذف کردن سخن از جدول سخن (deletesokhan )…………………… 98

9-2-3) استور پروسیجر برای حذف کردن   اطلاعات دانش آموزان از جدول  دانش آموز (deletestydent )         ۹۹

۱۰-۲-۳) استور پروسیجر برای حذف کردن اطلاعات دبیران از جدول دبیر (deleteteacher )……….. 99

11-2-3) استور پروسیجر برای حذف کردن اطلاعات کاربر سایت از جدول کاربرانUSER))

( deleteusers)……………………………………………………………………………………………………….. 100

12-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات به جدول کلاس (  insertclass)………………………… 101

13-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات به جدول سطح دسترسی (insertcomposit)…………. 102

14-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات به جدول نظرات (insertnazarat )……………………. 103

15-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات به جدول سخن (insertsokhan )……………………… 103

16-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات دانش آموزان به جدول دانش آموز (insertstudent). 104

17-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات دبیران به جدول دبیر (insertteacher)………………… 105

18-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات کاربران به جدول کاربران (insertusers )…………….. 106

19-2-3) استور پروسیجر برای چک کردن نام کاربری و کلمه عبور در صفحه لاگین (loginchekh ) 108

20-2-3)  استور پروسیجر برای اعمال تغییرات بر روی جدول کلاس (updateclass )………………. 109

4) فصل چهارم: اجرای پروژه و آموزش کاربری پروژه……………………………………………………… ۱۱۰

۵)نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۶

۱-۵) معایب سیستم دستی…………………………………………………………………………………………. ۱۲۶

 ۲-۵) مزایای سیستم مکانیزه……………………………………………………………………………………….. ۱۲۶

منابع و مأ خذ  ………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۸


     فهرست اشکال

شکل ۱-۱ (نصب IIS )………………………………………………………………………………………………… 26

شکل ۲-۱ ( جزئیات IIS )……………………………………………………………………………………………. 27

شکل ۳-۱ (مدیریت IIS (……………………………………………………………………………………………… 28

شکل ۴-۲ (لیست جداول بانک اطلاعاتی)…………………………………………………………………………. ۴۳

شکل ۵-۲ (Relationship 1  )…………………………………………………………………………………….. ۴۹

شکل ۶-۲ (  Relationship 2)…………………………………………………………………………………….. 50

شکل ۷-۲ ((Class Diagram………………………………………………………………………………………. 51

شکل ۸-۲ Use Case Diagram))………………………………………………………………………………… 52

شکل ۹-۲ (Use Case Diagram)……………………………………………………………………………….. 53

شکل ۱۰-۲ Activity Diagram))…………………………………………………………………………………… 54

شکل ۱۱-۲ Activity Diagram))………………………………………………………………………………….. 55

شکل ۱۲-۳ (چگونگی ایجاد (Stored Procedure……………………………………………………………. 94

شکل ۱۳-۳ (ایجاد Stored Procedure)………………………………………………………………………… 95

شکل ۱۴-۳ (نوشتن کد در Stored Procedure )……………………………………………………………… 95

شکل ۱۵-۴ (چگونگی اجرای پروژه)……………………………………………………………………………….. ۱۱۱

شکل ۱۶-۴ (صفحه اجرای پروژه)…………………………………………………………………………………… ۱۱۲

شکل ۱۷-۴ (صفحه ورود به سایت)………………………………………………………………………………… ۱۱۳

شکل ۱۸-۴ (صفحه اصلی سایت)…………………………………………………………………………………… ۱۱۴

شکل ۱۹-۴ (صفحه مدیریت سایت)………………………………………………………………………………… ۱۱۵

شکل ۲۰-۴ (صفحه اطلاعات دانش آموزان)………………………………………………………………………. ۱۱۶

شکل ۲۱-۴ (صفحه اطلاعات دبیران)……………………………………………………………………………….. ۱۱۷

شکل ۲۲-۴ (صفحه اطلاعات کاربران)……………………………………………………………………………… ۱۱۸

شکل ۲۳-۴ (صفحه سطح دسترسی)………………………………………………………………………………… ۱۱۹

شکل ۲۴-۴ (صفحه اطلاعات کلاسها)………………………………………………………………………………. ۱۲۰

شکل ۲۵-۴ (صفحه امکانات دیگر سایت)…………………………………………………………………………. ۱۲۱

شکل ۲۶-۴ (صفحه نظرات و پیشنهادات سایت)………………………………………………………………… ۱۲۲

شکل ۲۷-۴ (صفحه ارتباط با مدرسه)……………………………………………………………………………….. ۱۲۲

شکل ۲۸-۴ (صفحه برنامه هفتگی کلاسها)…………………………………………………………………………. ۱۲۳

شکل ۲۹-۴ (صفحه تاریخچه مدرسه)……………………………………………………………………………….. ۱۲۴

شکل ۳۰-۴ (صفحه تصاویر مدرسه)………………………………………………………………………………… ۱۲۵


فهرست جداول

جدول ۱- ۲ (تحلیل فاز سوم )……………………………………………………………………………………. ۴۲

جدول ۲-۲ ( Student)……………………………………………………………………………………………. 43

جدول ۳- ۲ (Teacher)…………………………………………………………………………………………… 44

جدول ۴-۲ (User)…………………………………………………………………………………………………. 44

جدول ۵-۲ (Page)……………………………………………………………………………………………….. 45

جدول ۶-۲ (Group) ……………………………………………………………………………………………… 45

جدول ۷-۲ ((Job ………………………………………………………………………………………………….. 46

جدول ۸-۲ (Composit)………………………………………………………………………………………….. 46

جدول ۹-۲ (Class)……………………………………………………………………………………………….. 47

    جدول ۱۰-۲ (Nazarat)……………………………………………………………………………………………. 47

جدول ۱۱-۲ (Sokhan)………………………………………………………………………………………….. 47

منابع و مأخذ

  1. کتاب گا م به گام با  ADO.NET2.0  ترجمه عبدالوهاب فخر یاسری
  2. کتاب الکترونیکی  آموزش ویژوال استودیو گردآورنده سید محمد ها شمیان
  3. کتاب الکترونیکی آموزش ASP.NET نویسنده وحید نصیری
  4. کتاب آموزشی ASP.NET از انتشارات کانون نشر علوم
  5. خلاصه از کتاب Professional VB.NET از Wrox

دانلود فایل

دانلو مقاله تاریخ مطبوعات و سانسور در ایران

مقدمه:

تاریخ مطبوعات

عهد ناصری

آغاز تاریخ مطبوعات به معنای اعم را در ایران، باید از سال ۱۲۳۲ هـ .ق که نخستین اثر چاپی از کتاب در تبریز پدید آمد و یا به طور اخص از سال ۱۲۵۳ هـ .ق دانست که روزنامه میرزاصالح در تهران انتشار یافت١. اولین روزنامه ایران به نام کاغذ اخبار از سال ۱۲۵۳ هـ .ق تا چند سال بعد به طور نامنظم و به فاصله­های طولانی چند شماره منتشر شد، در سال ۱۲۶۷ هـ .ق میرزا تقی خان وقایع اتفاقیه را منتشر کرد، از شماره ۴۷۲ به نام روزنامه دولت علیه ایران موسوم گردید.

سپس این میرزا حسین خان مشیرالدوله بود که در زمان تصدی وزارتخانه­های عدلیه و جنگ، روزنامه­های علمیه و نظامیه را منتشر کرد که هر دو از روزنامه­های خوب آن عهد محسوب می­گردند ـ در روزنامه نظامیه سه موضوع خاطرنشان شده بود که بی­سابقه بود قید غیردولتی بودن نشریه، درخواست شرکت مردم در تحریر مقالات ـ و تشکیل هیات تحریریه ـ روزنامه نظامی به طور هفتگی انتشار می­یافت ولی عمر آن به دو سال نکشید و تعطیل شد، مشیرالدوله به انتشار یک روزنامه دوزبانه به نام وطن هم دست زند که امورات آن قرار بود توسط بارون دونرمان بلژیکی انجام شود و امتیاز هم به نام او صادر شد اما این روزنامه فقط یک شماره منشتر شد و شاه از مطالب آن دلگیر شده و دستور تعطیلی آن را صادر کرد.

آغاز پیدایش روزنامه به زبان فارسی را باید از هند دانست، … مرآت­الاحوال بوسیله «راموهان روی» مصلح مذهبی در ۱۲۸۰ میلادی مطابق با ۱۲۲۴ هـ .ق در کلکته منتشر شد که بر تاریخ ظهور روزنامه در ایران توسط میرزا صالح قریب سی سال تقدم زمانی دارد. به نقل از محیط طباطبائی، محمد: تاریخ تحلیلی مطبوعات ایران ـ تهران ـ بعثت ۱۳۶۳ ـ ص ۱۶٫

مقدمه

تاریخ مطبوعات

از فرمان مشروطه تا پایان حکومت قاجار

تعاریف قانونی مطبوعات

تاسیس اداره سانسور

چگونگی نظارت بر مطبوعات از انحلال وزارت انطباعات تا کودتای ۱۲۹۹

مطبوعات در دهة ۵۰ (دوران انقلاب و بعد از انقلاب)

مطبوعات در دهة ۶۰

مطبوعات در دهة ۷۰ (دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی)

تعریف و رسالت مطبوعات

رسالت مطبوعات

حقوق مطبوعات

آیا حقوق مطبوعات محدود به موارد اعلام شده در قانون است

حقوق مطبوعات از دید قانون¬گذار

حدود مطبوعات

اختلاف متن ماده ۶ قانون مطبوعات با اصل بیست و چهارم قانون اساسی

دوباره¬گوئی حدود مطبوعات در فصل جرائم

موارد اخلال به مبانی اسلام و حقوق عمومی

جرائم مطبوعات

مفهوم و سابقه جرائم مطبوعاتی در حقوق ایران

تحلیل جرائم مطبوعاتی

نقد و نتیجه

چگونگی صدور پروانه انتشار و نظارت بر نشریات

شرائط متقاضی و صدور پروانه انتشار

شرائط اشخاص حقیقی متقاضی انتشار نشریه

شرائط اشخاص حقوقی متقاضی انتشار نشریه

کسانی که از داشتن نشریه محرومند

شرائط صدور پروانه انتشار

شرائط صدور پروانه انتشار برای اشخاص حقیقی

شرائط صدور پروانه برای اشخاص حقوقی

شرائط صدور مجوز انتشار برای سازمان¬های آزادی¬بخش اسلامی کشورهای دیگر

شرائط انتشار نشریات داخلی سازمان¬ها، موسسات و شرکت¬های دولتی یا خصوصی

شرائط انتشار نشریات دولتی

نقد و نتیجه

عدم تناسب میان صلاحیت علمی و نوع نشریه مورد تقاضا

چه کسانی خدمتگزاران تبلیغاتی رژیم گذاشته¬اند؟

عدم هماهنگی منطقی در عبارات ماده ۱۵ آئین¬نامه اجرائی قانون مطبوعات

هیات نظارت بر مطبوعات

اعضاء هیات نظارت

چگونگی تشکیل جلسات و تصمیم¬گیری هیات

وظایف هیات نظارت

نقد و نتیجه

در صورت رد تقاضای انتشار نشریه تکلیف متقاضی روشن نیست

رسیدگی به «موارد تخلف نشریات» بدون حضور هیات منصفه خواهد بود

سازمان اداری و شرح وظایف دستگاه فعلی ناظر بر مطبوعات

وظایف راجع به نظارت بر مطبوعات

معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی

اداره کل مطبوعات داخلی

نتیـــــجه

چند پیشنهاد

فهرست منابع

فهرست منابع

ابوترابیان، حسین: مطبوعات ایران از شهریور ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۶ – اطلاعات تهران ۱۳۶۶٫

براون ،ادوارد: تاریخ مطبوعات و ادبیات ایرن در دوره مشروطیت ، ترجمه محمدعباسی، معرفت، تهران ۱۳۳۵٫

برزین، مسعود: سیری در مطبوعات ایران – آژنگ – تهران ۱۳۴۴٫

ذاکر حسین، عبدالرحیم : مطبوعات سیاسی ایران در عصر مشروطیت، انتشارات دانشگاه تهران – ۱۳۶۸٫

محیط طباطبائی ، محمد: تاریخ مطبوعات ایران – بعثبت ، تهران ۱۳۶۶٫

کهن، گوئل: تاریخ سانسور در مطبوعات ایران، انتشارات آگاه – تهران – ۱۳۶۳٫

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

قانون مطبوعات مصوب ۱۳۶۴٫

مجموعه قوانین مطبوعات در رسانه های گروهی از ابتدایی قانون گذاری تا پایان ۱۳۶۸٫

دانلود فایل

بررسی تست های غیر مخرب (NDT) در تجهیزات سیستم های قدرت

چکیده

 بااستفاده از اصول بسیار معروف فیزیکی تعدادی سیستم بازرسی غیر چشمی ابداع شده که می تواند اطلاعاتی از کیفیت قطعات یک تجهیز فراهم آورد ، درحالی که هیچگونه تغییری یا آسیبی به قطعه یا دستگاه مورد آزمایش وارد نسازند ، سیستمهای آزمون غیر مخرب به اختصار  N.D.T  نامیده می شود .

بکارگیری هریک از سیستمهای بازرسی متحمل هزینه است ، اما اغلب استفاده موثر  از تکنیکهای بازرسی مناسب موجب صرفه جوییهای مالی قابل ملاحظه ای خواهدشد. نه فقط نوع بازرسی بلکه مراحل به کارگیری آن نیز مهم است.

دراین پایان به بررسی و تشریح انواع تستهای غیر مخرب ومزایای و محدودیتهای آنها و بکارگیری آنها در سیستم قدرت پرداخته شده است.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                         صفحه

چکیده                                                                                            ۱

فصل اول ارتباط پایداری شبکه قدرت با عملکرد صحیح تجهیزات               

۱-۱             مقدمه                                                                                                        ۲

۱-۲             تجزیه وتحلیل تجهیزات در شبکه های توزیع، فوق توزیع وانتقال                            ۴

۱-۲-۱ کلیدهای قدرت                                                                                  ۴

۱-۲-۲ اشکالاتی که ممکن است باعث عدم عملکردصحیح کلیدها شود                     ۵

۱-۲-۳ اشکالاتی ناشی ازعدم عملکرد صحیح کلیدها                                            ۵

۱-۲-۴ عوامل موثر در میزان تاثیر عملکرد کلیدهای قدرت بر پایداری سیستم             ۶

۱-۲-۵ خصوصیات عمده ومهمی که کلیدهای قدرت باید دارا باشند                       ۶

۱-۲-۶ تقسیم بندی کلیدهای فشار قوی بر حسب وظیفه ای که دارند                     ۶

۱-۲-۷ انواع کلیدهای قدرت                                                                          ۷

۱-۲-۸ انتخاب کلیدهای فشارقوی                                                                   ۷

            ۱-۲-۸-۱ انتخاب کلیدهای فشار قوی برحسب مشخصات نامی    ۷

            ۱-۲-۸-۲ انتخاب کلیدهای فشار قوی برحسب وظیفه قطع و وصل             ۸

۱-۲-۹ سکسیونر و کلید زمین و کلید و ویژه تخلیه بار الکتریکی               ۸

۱-۲-۱۰ کلید زمین                                                                                     ۹

۱-۲-۱۱ کلید مخصوص تخلیه بار الکتریکی                                                     ۹

۱-۲-۱۲ فیوز                                                                                             ۱۰

۱-۲-۱۳ کلید بار                                                                                        ۱۰

۱-۲-۱۴ سکسیونر قابل قطع زیر بار                                                    ۱۱

۱-۲-۱۵ انواع وموارد استفاده ترانسفورماتورها                                                ۱۳

فصل دوم ضرورت بازرسی و روشهای مختلف بازبینی                               ۱۵

۲-۱ مقدمه                                                                                                          ۱۵

۲-۲ روشهای مختلف بازبینی و بازرسی فنی                                                                 ۱۵

فصل سوم بررسی سیستمهای مختلف آزمون های غیر مخرب                       ۱۹

۳-۱ مقدمه                                                                                                          ۱۹

۳-۲ تکنیک بازرسی بامایع نافذ                                                                                 ۱۹

       ۳-۲-۱ اصول بازرسی بامایع نافذ                                                                       ۲۰

                        ۳-۲-۱-۱ آماده سازی قطعه                                                             ۲۰

                        ۳-۲-۱-۲ استعمال مایع نافذ                                                            ۲۰

                        ۳-۲-۱-۳ تمییز کردن مایع اضافی                                                    ۲۰

۳-۲-۱-۴ ظهور                                                                           ۲۱

۳-۲-۱-۵ مشاهده و بازرسی                                                           ۲۱

۳-۲-۲ ویژگیهای یک مایع ناذ                                                         ۲۱

       ۳-۲-۳ مزایا ومحدودیت ها و دامنه کاربرد تکنیک بازرسی بامایع نافذ                        ۲۳

۳-۳ سیستم بازرسی با ذرات مغناطیسی                                                                       ۲۳

       ۳-۳-۱ مغناطیسی کردن قطعات                                                                         ۲۵

       ۳-۳-۲ آشکار سازی عیب بوسیله ذرات مغناطیسی                                                 ۲۶

       ۳-۳-۳ مزایا ومحدودیت ها و دامنه کاربرد تکنیک بازرسی با ذرات مغناطیسی ۲۷

۳-۴ سیستم بازرسی با جریان فوکو                                                                            ۲۷

        ۳-۴-۱ ساختمان سیم پیچ ها                                                                            ۲۹

        ۳-۴-۲ انواع مدارهای سیم پیچی جریان های گردابی                                            ۳۰

                        ۳-۴-۲-۱ شبکه پل                                                                       ۳۱

                        ۳-۲-۲-۲ مدارهای تشدید                                                  ۳۱

۳-۵ سیستم بازرسی با رادیو گرافی                                                                            ۳۲

       ۳-۵-۱ برخی ازمحدودیت های استفاده از سیستم رادیو گرافی                                 ۳۲

       ۳-۵-۲ اصول استفادهاز سیستم رادیوگرافی                                                          ۳۳

۳-۶ سیستم ترمو گرافی                                                                                         ۳۴

فصل چهارم بررسی سیستمهای ترموگرافیک درتست تجهیزات شبکه قدرت      ۳۵

۴-۱ مقدمه                                                                                                          ۳۵

۴-۲ تاریخچه عکس های حرارتی مادون قرمز                                                 ۳۵

۴-۳ طیف اشعه مادون قرمز                                                                                     ۳۶

۴-۴ اصول و نحوه کار سیستمهای ترموگرافیک                                                           ۳۸

۴-۵ استفاده از عکسهای حرارتی در برنامه تعمیراتی تجهیزات                                         ۳۹

فصل پنجم بررسی و تعین نقاط معیوب تجهیزات بااستفاده از ترموگرافی                   ۴۰

۵-۱ مقدمه                                                                                                          ۴۰

۵-۲ اولویت های تعمیرات برحسب دمای اضافی                                                         ۴۱

۵-۳ عوامل مشکل زا در تعین درجه حرارت اضافی                                                      ۴۲

۵-۴ نمونه هایی از عکس های حرارتی                                                                      ۴۵

فصل ششم دوربین کرونا                                                                  ۴۸

۶-۱ مقدمه                                                                                                          ۴۸

۶-۲ کرونا                                                                                                           ۴۹

۶-۳ دوربین کرونا                                                                                                 ۵۱

۶-۴ ساختار عملیاتی دوربینهای کرونا                                                                        ۵۳

۶-۵ کاربرددوربین های کرونا                                                                                  ۵۵

            ۶-۵-۱ بازدید زمینی خطوط انتقا ل نیرو                                                         ۵۵

          ۶-۵-۲ بازدیدهای پریودیک تجهیزاتپست های فشار قوی                                    ۶۲

            ۶-۵-۳ بازدیدهای پریودیک شبکه های توزیع                                                 ۶۲

            ۶-۵-۴ بازدیدهای هلیکوپتری خطوط انتقال نیرو                                              ۶۴

فصل هفتم بررسی روغن ترانسفورماتور و روشهای بازرسی آن                              ۷۸

۷-۱ مقدمه                                                                                                          ۷۸

۷-۲ عایق روغن                                                                                                   ۷۲

۷-۳ آزمایشات روغن                                                                                             ۷۵

            ۷-۳-۲ رطوبت                                                                                        ۷۵

            ۷-۳-۳ ویسکوزیته                                                                                   ۷۶

            ۷-۳-۴ کشش بین سطحی                                                                           ۷۶

            ۷-۳-۵ عدد اسیدی کل                                                                              ۷۷

            ۷-۳-۶ نقطه اشتعال                                                                                   ۷۷

فصل هشتم گاز کارماتوگرافی                                                            ۷۸

۸-۱ مقدمه                                                                                                          ۷۸

۸-۲ گاز کارماتوگرافی                                                                                           ۷۸

۸-۳ آنالیز نتایج حاصل از گاز کارماتوگرافی                                                                ۷۸

         ۸-۳-۱ روش دورننبرگ                                                                                ۸۰

          ۸-۳-۲ روش نسبت راجرز پیشرفته                                                                 ۸۰

نتیجه گیری و پیشنهادات                                                                   ۸۵

اختصارات                                                                                                           ۸۶

واژه نامه                                                                                                             ۸۷

مراجع                                                                                                                ۸۹

ABSTRACT

فهرست شکلها

عنوان                                                                                          صفحه

 

فصل سوم بررسی سیستم های مختلف آزمون های غیر مخرب                     

شکل ۳-۱ عبور جریان از میان قطعه وایجاد میدان                                                         ۲۵

شکل ۳-۲ ناپیوستگی های خطوط میدان در سطح قطعه                                      ۲۶

شکل ۳-۳ سیم پیچی نوع سلونوئیدی و نوع پهن                                                          ۲۸

شکل ۳-۴ تشخیص عیب با جریان های گردابی                                                           ۲۹

شکل ۳-۵ شبکه پل                                                                                               ۳۹

فصل ششم دوربین کرونا

شکل ۶-۱ آشکار سازی محل کرونا توسط دوربین                                                         ۵۰

شکل ۶-۲ شکست عایقی هوا ومختل شدن عملکرد ایزولاسیون                           ۵۱

شکل ۶-۳ گستردگی طول موج امواج کرونا                                                                ۵۳

شکل ۶-۴ قسمتهای تشکیل دهنده دوربین کرونا                                                          ۵۴

شکل ۶-۵ تصویر کرونای مقره چینی شکسته                                                              ۵۶

شکل ۶-۶ تخلیه کرونا در پین یک مقره سرامیکی                                                         ۵۶

شکل ۶-۷ کرونای ناشی از ترکهای مویی در چند مقره چینی                                           ۵۷

شکل ۶-۸ شکستگی مقره در زنجیر ایزولاتور                                                              ۵۷

شکل ۶-۹ کرونای ناشیاز پنجره مقره چینی                                                                  ۵۷

شکل ۶-۱۰ خرابی رینگ انتهایی زنجیره مقره                                                  ۵۸

شکل ۶-۱۱ کرونای مقره انتهایی ناشی از رطوبت و آلودگی                                             ۵۸

شکل ۶-۱۲ نحوه قرار گرفتن آب روی مقره سیلیکونی                                       ۵۹

شکل ۶-۱۳ کرونای ناشی ازتجمع قطرهای آب بر روی مقره سیلیکونی                              ۵۹

شکل ۶-۱۴ عکس معمولی رشته گسیخته شده از هادی خط انتقال                                    ۵۹

شکل ۶-۱۵ تصویر کرونای ناشی اررشته گسیخته شده هادی خط انتقال                             ۶۰

شکل ۶-۱۶ تصویر کرونای ناشی از نشست فضولات پرندگان بر روی هادی خط انتقال         ۶۰

شکل ۶-۱۷ تصویر کرونای ناشی از آلودگی روی خطوط انتقال نیرو                                 ۶۱

شکل ۶-۱۸ تصویر کرونای موجود در روی مقره ها از فاصله ای در حدود ۳۰۰ متر ۶۱

شکل ۶-۱۹ عیوب موجود بر روی مقره های مربوط به یک سکسیونردر پست فشار قوی       ۶۲

شکل ۶-۲۰ تصویر کرونای ناشی از یک مقره چینی شکسته شده مربوط به یک خط هوای   ۶۳
۲۰ کیلووات

شکل ۶-۲۱ کرونای ناشی از عیب در زانویی (Elbow) سمت فشار قوی ترانس توزیع      ۶۳

شکل ۶-۲۲ تصویر کرونای ناشی ازالمان تولید کننده اغتشاشات رادئویی                            ۶۴

شکل ۶-۲۳ تصویر هوای مقره پلیمری معیوب                                                             ۶۴

شکل ۶-۲۴ نمونه ای از بررسی وضعیت کرونای مقره ها در هوای مه آلود                         ۶۵

شکل ۶-۲۵ وضعیت عمومی کرونای موجود بر روی فاز A                                            ۶۶

شکل ۶-۲۶ تعداد فنون ناشی از کرونای موجود بر روی فاز A                                         ۶۶

( شدت کرونا بر روی هادی)

شکل ۶-۲۷ وضعیت عمومی کرونای موجود بر روی فاز B                                            ۶۶

شکل ۶-۲۸ وضعیت عمومی و شدت کرونا بر روی فاز C                                              ۶۷

شکل ۶-۲۹ به توانایی دوربین کرونادرتشخیص بخش های معیوب هادی از                       ۶۷

قسمت های سالم هادی خط انتقال در فاز C درقت شود.                                                ۶۷

شکل ۶-۲۹ باندل معیوب فاز B از باندل سالم از فاصله حدودا ۷۰ متری قابل تشخیص است.     ۶۷

شکل ۶-۳۰ شدت کرونای موجود برروی باس بار فاز A (حدودا ۱۴۰۰ فوتون درثانیه)          ۶۷

شکل ۶-۳۱ تشخیص محل ایجاد کرونا بر روی باس بار توسط دوربین های کرونا از            ۶۸

فاصله حدودا ۳۰متری

شکل ۶-۳۲ تشخیص محل عیب از فاصله حدودا ۴۰ متری توسط دوبین کرونا مدل +           ۶۸         COROcamiv

شکل ۶-۳۳ بزرگنمایی محل عیب شناسایی شده در شکل قبل در انتهای زنجیر مقره ۶۸

شکل ۶-۳۴ اندازه گیری شدت کرونای تشخیص داده شده در دو تصویر قبلی                     ۶۹

( حدود ۲۰ فوتون در ثانیه )

شکل ۶-۳۵ کرونای موجود بر روی رینگ یکنواخت کننده میدان                                     ۶۹

شکل  ۶-۳۶ نامناسب بودن اتصال jamper به هادی خط انتقال                                   ۶۹

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                         صفحه

 

فصل اول ارتباط پایداری شبکه قدرت با عملکرد صحیح تجهیزات

جدول ۱-۱ انتخاب کلیدهای فشار قوی بر حسب مشخصات نامی                                    ۸

جدول ۱-۲ استقامت سکسیونر کلید زمینوکلید ویژه تخلیه بار الکتریکی ساخت زیمنس         ۱۰

جدول ۱-۳ نحوه قطع ووصل کلید زمینوکلید ویژه تخلیهبار الکتریکی                               ۱۰

فصل دوم ضرورت بازرسی و روشهای مختلف بازبینی                              

جدول ۲-۱ سیستم های عمده آزمون های غیر مخرب                                                   ۱۶

فصل پنجم

جدول ۵-۱ اثر خنک کنندگی باد بر روی اجزای معیوب                                                 ۴۳

جدول ۵-۲ نقاط حساس برخی ازتجهیزات و لوازم اصلی شبکه                           ۴۳

فصل هفتم                                                                                  

جدول ۷-۱ مشخصات روغن ترانسفور ماتور استاندارد به تفکیک کلاس محیط                   ۸۰

نصب ترانسفور ماتور

جدول ۷-۲ مشخصات روغن استاندارد ترانسفور ماتور مشترک برای کلاسهای ۱ و۲             ۸۱

فصل هشتم

جدول ۸-۱ نسبتهای تعریف شده برای روش دورننبرگ                                                 ۹۰

جدول ۸-۲ مقادیر بحرانی گازها در روش دورننبرگ                                                     ۹۰

جدول ۸-۳ عیب یابی با روش نسبت دورننبرگ                                                           ۹۰

جدول ۸-۴ تشخیص عیب با استفاده از روش نسبت راجرز                                            ۹۱

جدول ۸-۵ نسبت راجرز پیشرفته                                                                             ۹۲

منابع فارسی

۱-    احد کاظمی ، سیستمهای قدرت الکتریکی ، جلد اول ، چاپ چهارم انتشارات علم و صنعت ، تهران ایران ، تیر ۱۳۷۸

۲-    بهرام صالحی ، اصول تست های غیر مخرب . چاپ اول . انتشارات دانشگاه صنعتی سهند، تبریز ، ایران ، مرداد ۱۳۸۱

۳-    هادی سعادت، بررسی سیستمهای قدرت ، مترجمین حیدر علی شایانفر وشهرام جدید و احد کاظمی

۴-    آرشیو شرکت تعمیرات وبهره برداری نیروی بر ق آذربایجان

۵-    ۷- آرشیوآزمایشگاه روغن وگاز شرکت تعمیرات نیروی برق آذربایجان

مهرداد عابدی ، تجهیزات نیروگاه،جلد اول ، چاپ سوم انتشارات دانشگاه تهران ، تهران ایران ، تیر  ۱۳۷۹

دانلود فایل