دانلود پروژه هنر معماری در ساخت دبستان در کاشان

چکیده مطالب

بعد از انتخاب موضوع و پیدا کردن سایت متناسب با موضوع وبررسی مدارس اطراف ،با توجه به وجود مدرسه دو شیفته با مشکلات زیاد وکمبود مدرسه ابتدائی (شعاع دسترسی و درصد جمعیت زیاد گروه سنی دبستان) مجاورت زمین با راهنمایی دخترانه و همچنین کاربری آموزشی در طرح تفضیلی وکاربری زمین در گذشته ،لزوم طراحی مدرسه دخترانه شهری را بیان می کند.

در مراحل بعد برای شناخت موضوع به بررسی چندین نمونه وبازدید عینی یا کتابخانه ای بنا و فضاها ی آن ،جمع آوری مطالعات انجام شده و ضوابط موجود برای ساختما نهای آموزشی ومتناسب برای این گروه سنی با توجه به نیازهای روز و ویژگی دخترانه بودن آن انجام گردید وتحقیقات با شناخت و تحلیل ویژگیها وپتانسیل های سایت و ویژگیها و اصول معماری به کاررفته دربافت اطراف و اقلیم گرم وخشک ادامه یافت وبا جمع آوری اطلاعات سازه ای و تائسیساتی و مصالح رایج در منطقه ومتناسب با فضاها تکمیل گردید .پس از تصمیم گیری وجمع آوری نتایج وتعیین ریز فضاها ومساحت های آن که به تدوین برنامه فضایی انجامید ،مرحله طراحی آغاز گردیدوبا ارائه آلترناتیوهای مختلف ،تجزیه تحلیل آنها وانتخاب آلترناتیو برگزیده ، مراحل طراحی ابتدایی آغاز که به طراحی تفضیلی انجامید.

چکیده مطالب

مقدمه

 فصل اول: جستجو برای دستیابی به برنامه کالبدی

۱)      گفتگو با مدیران و مسئولان آموزش و پروش                                                         

۲)     از نمونه ها بیاموزیم:

۲-۱- دبستان شهید بهشتی (بهارنو)

۲-۲- دبستان بهشت

۲-۳- دبستان رازی

۲-۴- مجموعه کتابچی

۲-۵- دبستان آسیه

۲-۶- راهنمایی محتشم

۲-۷- دبیرستان دخترانه هدف

۲-۸- مجموعه غیر انتفاعی مهدوی

۲-۹- مجموعه غیر انتفاعی راه رشد

۲-۱۰- مدرسه شیروشی ژاپن

۲-۱۱- دبستان توت فرنگی در کانادا

۲-۱۲- دبستان میشل زینر دروین

۲-۱۳-دبیرستان مارک ایندرسدورف آلمان

 ۲-۱۴- نتایج حاصل از بررسی نمونه ها

۳)آنچه از کتب و نشریات ادواری حاصل آمد

۳-۱-ضوابط طراحی ساختمان های آموزشی

۳-۲-آیین کار طراحی(موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران)

۳-۳-اصول ومبانی طراحی فضاهای آموزشی درمقطع دبستان

۳-۴-اصول و مبانی طراحی فضاهای آموزشی جلد ششم

۳-۵- سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۷۵ شهرستان کاشان

۳-۶-انتخاب رنگ مناسب فضاهای آموزشی

۳-۷-ویژگی مدارس دخترانه

۳-۸-پهنه بندی اقلیمی ساختمانهای آموزشی

۳-۹-اصول و معیارهای طراحی فضاهای آموزشی و پرورشی

۳-۱۰-معماری سنتی کاشان

۳-۱۱- قوانین و دستورالعملهای احداث بناهای جدید در حریم بناهای تاریخی در بافت قدیمی

۳-۱۲-طراحی اقلیمی

۳-۱۳-مجلات مدرسه نو (سازمان نوسازی و تجهیزات مدارس)

۳-۱۴-الگوسازی مدارس دوره ابتدایی و راهنمایی برای اقلیم گرم و مرطوب و اقلیم سرد

۳-۱۵-نقش فضاهای آموزشی در یادگیری دانش آموزان

۳-۱۶-تاریخ تحولات مدارس ایران

۳-۱۷-تهیه بروشور رنگ مناسب فضای آموزشی در دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان

 ۳-۱۸-اصول و مبانی طراحی فضاهای آموزشی

۴) تاملی در بستر طرح

۴-۱- زمین

۴-۲- محله

۴-۳- منطقه

 

فصل دوم: برنامه کالبدی

۱) کلیات :

۱-۱- برنامه راهبری ، موضوعی ، عملکردی

۱-۲- بودجه کلی در اختیار

۱-۳- شعار هاواهداف از جهت عملکردی و معنوی

  ۲) برنامه فضایی :

۲-۱- عرصه های تشکیل دهنده مدرسه، نوع ارتباط عرصه ها با یک دیگر،سطح زیربنای هرعرصه، تذکرات درباره کیفیت عرصه ها

۲-۲- فضاهای تشکیل دهنده هرعرصه، نوع ارتباط فضاها با یکدیگر   ،سطح زیر بنای هر فضا ، تذکرات درباره کیفیت فضا ها

۲-۳- بخش های تشکیل دهنده فضای باز ، نوع ارتباط بخش ها ، سطح هم بخش و تذکرات درباره کیفیت هر بخش

۲-۴- نوع ارتباط بین فضای باز و بسته

۳) طرح و بستر طرح :

۳-۱- تاثیر زمین بر طرح(فضای باز و بسته)

۳-۲- تاثیر همسایگان ( ساختمانها و معابر ) بر طرح

۳-۳- تاثیر خصوصیات منطقه بر طرح(شرایط آب و هوایی-زلزله)

   ۴) فن ساختمان :

۴-۱- سازه

۴-۲- مصالح

۴-۳- تاسیسات مکانیکی و الکتریکی

فصل سوم: طرح و طراحی

۱)مقدمه (کلیات طرح )

۲)نقشه ها و تصاویر خارجی و داخلی

۳)گام های رسیدن به طرح

۳-۱-گزینه ها(آلترناتیوها )

۳-۲انتخاب گزینه مطلوب

۳-۳تجزیه و تحلیل طرح به دست آمده

۴)خصوصیات کلی طرح

۴-۱- تفاوت با برنامه

۴-۲-هماهنگی با محیط اطراف

 ۴-۳- مصالح به کار رفته

 ۴-۴-تاسیسات مکانیکی

 ۴-۵-تدابیر اقلیمی

فهرست منابع

پیوست

فهرست منابع

▬ ضوابط طراحی ساختمان های آموزشی (برنامه ریزی معماری همسان مدارس ابتدایی و راهنمایی) نشریه ۲۳۲ – سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور.

▬ آئین کار اصولی طراحی (موسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی) (۴۵۷۱، ۵۰۲۰، ۳۵۴۶، ۴۰۷۳، ۴۰۷۲، ۲۰۸۶، ۱۸۴۸، ۸۲۱، ۵۰۲۲، ۵۰۲۲، ۵۰۲۴، ۵۰۱۶، ۵۰۱۸، ۷۳۳۱)

▬ پایان نامه کارشناسی ارشد معماری (اصول و مبانی طراحی آموزشی در مقطع دبستان) – مونوگرافی دانشگاه شهید بهشتی.

▬ ویژگی‌های مدارس دخترانه (سازمان نوسازی مدارس) –تحقیقات موجود در آرشیو سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور.

▬ پهنه بندی اقلیمی ساختمانهای آموزشی (مرتضی کسمایی) – انتشارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور سال ۱۳۷۳٫

▬ اصول و معیارهای طراحی فضاهای آموزشی پرورشی – (بهرام قاضی زاده) – انتشارات سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور – سال ۱۳۷۲٫

▬ مجلات مدرسه نو (شماره ۱ و ۳ و ۴ و ۵ و ۶ و ۸ و ۱۰ و ۱۴ و ۱۷ و ۱۸٫)

▬ الگوسازی مدارس دوره ابتدایی و راهنمایی اقلیم گرم و مرطوب و اقلیم سرد.مطالعات نظری وپیشنهادات – دفترفنی دانشگاه شهید بهشتی وسازمان نوسازی وتوسعه و تجهیز مدارس کشور

▬ اصول و مبنای طراحی فضای آموزشی

دانلود فایل

پروژه فسفاتکاری و آماده سازی سطوح فلزی

چکیده

آماده سازی سطوح فلزی

مجموعه فرایندی که جهت آماده سازی سطح فلزات پیش از اعمال رنگ صورت می گیرد را Pre-treatment گویند که شامل مرحله پیش چربیگیری، مرحله چربیگیری و مرحله فسفاتاسیون سطح می باشد.

پیش چربیگیری:

سطح فلز از لحظه تولید در شرکتهای سازنده ورق ، با نوعی روغن محافظ پوشش داده می شود تا بعنوان حایل، سطح را از مجاورت مستقیم هوا دور نگه دارد و باین ترتیب از اکسید شدن سطح پیشگیری شود.

علاوه بر روغن محافظ، در ایستگاه پرس جهت شکل دهی به ورق فلزی از نوعی روغن بنام روغن کشش (بمنظور پیشگیری از پارگی ورق) استفاده می شود. روغن های محافظ، کشش و آلودگی های دیگر مانند گرد و غبار و … در سالن رنگ بعنوان اجزاء آلوده و مزاحم باید از سطح فلز حذف شوند که این فرایند بعنوان چربیگیری شناخته شده است.

پیش چربیگیری شامل حذف آلودگیهای روغنی عمده و متراکم سطوح بیرونی بکمک محلول چربیگیری و بروش دستی ( hand wiping) و زدودن گردو غبار و براده های فلزی از سطح ( بکمک واترجت ) می باشد البته اعمال واترجت مزیت دیگری نیز دارد و آن افزایش دمای سطح فلز می باشد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                              صفحه

چکیده ………………………………………………………………………………………….. ۱

مقدمه : آماده سازی فلز ……………………………………………………………… ۱۵

فصل اول : سابقه تاریخی

فسفاتکاری قبل از جنگ جهانی ……………………………………………………… ۱۵

فسفاتکاری درطی جنگ جهانی ……………………………………………………… ۱۹

توسعه در زمان جنگ ………………………………………………………………….. ۲۵

توسعه بعد از جنگ ……………………………………………………………………… ۲۷

فصل دوم : اندیشه‌های نظری

مکانیسم‌های واکنش…………………………………………………………………….. ۳۰

زینک اورتوفسفاتها………………………………………………………………………. ۳۲

فسفات منگنز ……………………………………………………………………………… ۳۲

فسفات آهن ………………………………………………………………………………… ۳۳

تشکیل پوشش ……………………………………………………………………………. ۳۳

شتابدهنده‌ها ………………………………………………………………………………. ۴۳

شتابدهنده‌های نیکل و مس …………………………………………………………… ۴۶

شتابدهنده‌های اکسید کننده ………………………………………………………….. ۴۷

شتابدهندگی نیترات …………………………………………………………………….. ۴۸

شتاب با ترکیبات نیتر و آلی …………………………………………………………. ۵۲

کنترل آهن فرو …………………………………………………………………………… ۵۵

شتاب دهنده کلرات ……………………………………………………………………… ۵۶

پوشش فسفات فلزات قلیایی …………………………………………………………. ۶۴

مشخصات پوششهای فسفات و دیگر پوششهای تبدیلی …………………… ۷۰

پوششهای زینک فسفات ………………………………………………………………. ۷۲

پوششهای فسفات منگنز ………………………………………………………………. ۷۹

تکامل پوشش ……………………………………………………………………………… ۷۹

ایست گازدهی …………………………………………………………………………….. ۸۰

منحنی‌های زمان – و زن پوشش ………………………………………………….. ۸۰

اندازه گیری پتانسیل ……………………………………………………………………. ۸۰

آزمون میکروسکپی …………………………………………………………………….. ۸۲

وزن و ضخامت پوشش ………………………………………………………………. ۸۳

خلل و فرج پوشش ………………………………………………………………………. ۸۸

تردی هیدروژنی …………………………………………………………………………. ۹۳

فصل سوم : مهیا کردن سطح

مقدمه ………………………………………………………………………………………… ۹۵

تمیز کننده‌های قلیایی …………………………………………………………………… ۹۷

گرایشها جهت تکامل تمیز کننده قلیائی …………………………………………… ۹۸

عوامل ظریف سازی ………………………………………………………………….. ۱۰۰

زنگبری قلیائی ………………………………………………………………………….. ۱۰۰

تمیز کننده‌های حلالی ………………………………………………………………… ۱۰۱

چربیگیری با بخار …………………………………………………………………….. ۱۰۲

تمیزکاری با حلالهای قابل امولسیون …………………………………………… ۱۰۳

تمیزکاری با حلالهای امولسیون شده ………………………………………….. ۱۰۴

تمیز کننده‌های حلالی دیگر …………………………………………………………. ۱۰۴

تمیز کننده‌های اسیدی ……………………………………………………………….. ۱۰۵

روشهای تمیزکاری مکانیکی و ویژه ……………………………………………. ۱۰۶

تمیز کاری سایشی ……………………………………………………………………. ۱۰۶

تمیز کننده‌های بخاری و فشار بالا ………………………………………………. ۱۰۷

تمیز کاری الکترولیتی ………………………………………………………………… ۱۰۷

تمیزکاری مافوق صوتی …………………………………………………………….. ۱۰۸

تمیزکاری خطی و غیر خطی ………………………………………………………. ۱۰۹

ارزیابی تمیز کننده ……………………………………………………………………. ۱۱۰

فصل چهارم : پوششهای پایه رنگ

مقدمه ……………………………………………………………………………………… ۱۱۱

فرآیندهای فسفات آهنی سبک وزن  ……………………………………………. ۱۱۴

فرآیندهای با تمیز کننده جداگانه …………………………………………………. ۱۱۴

تمیز کننده / پوشش دهنده‌ها (چربیگری و فسفاته توام) ………………… ۱۱۵

فرایندهای زینگ فسفات به عنوان واسطه پیوندی رنگ با زمینه ……… ۱۱۸

فرآیند پاششی ………………………………………………………………………….. ۱۲۰

آماده سازی برای رنگ الکترولیتی ………………………………………………. ۱۲۴

سیستمهای آندی ………………………………………………………………………. ۱۲۵

سیستمهای کاتدی …………………………………………………………………….. ۱۳۲

زمینه‌های روی، آلومینیوم و آمیزة عناصر ………………………………….. ۱۴۵

آماده سازی برای پوشش پودر ………………………………………………….. ۱۴۸

آماده سازی فولاد …………………………………………………………………….. ۱۵۰

آماده سازی سطوح روی و فولاد گالوانیزه …………………………………. ۱۵۳

آماده سازی آلومینیوم ………………………………………………………………. ۱۵۷

محصول آمیزه‌ای ……………………………………………………………………… ۱۵۷

فصل پنجم : پوشش دادن ضخیم با فسفات فسفاتکاری ضخیم

مقدمه ……………………………………………………………………………………… ۱۵۹……..

فرآیندهای فسفات فرو ………………………………………………………………. ۱۶۰

فرآیندهای فسفات منگنز ……………………………………………………………. ۱۶۱

فرآیندهای زینک فسفات …………………………………………………………….. ۱۶۲

عمل پوشش کاری جهت جلوگیری از زنگ زدن …………………………… ۱۶۳

مواد پوششی ضد زنگ ……………………………………………………………… ۱۶۵

پارافین‌ها …………………………………………………………………………………. ۱۶۶

مواد محافظ آلی ……………………………………………………………………….. ۱۶۶

پوششهای فسفات سیاه ……………………………………………………………… ۱۶۷

فرآیند با دوام کردن …………………………………………………………………. ۱۶۸

روانکاری سطح یاتاقان………………………………………………………………. ۱۶۸

فرآیند در عمل ………………………………………………………………………….. ۱۷۰

تمیزکاری و شستشو ………………………………………………………………… ۱۷۱

آماده سازی …………………………………………………………………………….. ۱۷۲

فسفات کردن با فسفات منگنز …………………………………………………….. ۱۷۲

خشک کردن و روانکاری …………………………………………………………… ۱۷۳

قطعات عمل شده ………………………………………………………………………. ۱۷۴

فصل ششم :عمل آوردن قبل و بعد از فسفاتکاری

مهیا کردن قبل از فسفاتکاری …………………………………………………….. ۱۷۸

عملیات بعد از فسفاتدار کردن ……………………………………………………. ۱۸۳

مواد عمل آورندة عاری از کروم ………………………………………………… ۱۹۱

مواد عمل آورندة دیگر ………………………………………………………………. ۱۹۲

فصل هفتم : فرآیند آماده سازی سطح خودرو ……………………………. ۱۹۴

فصل هشتم : آزمایشات ……………………………………………………………. ۲۰۰

تعاریف و مفاهیم ……………………………………………………………………… ۲۰۳

نتیجه گیری ……………………………………………………………………………… ۲۱۳

منابع و مآخذ ……………………………………………………………………………. ۲۱۸

منابع و مآخذ

فسفاتکاری، تألیف: د.ب.فریمن ترجمه: دکتر اردشیر کامکار، سال چاپ: ۱۳۷۷٫

۱ Maccia, 0., Fortschritte auf dem Gebiete der Phosphatierung (Verlag Chemie, 1942).

2 Machu, W., Die Phosphatierung (Verlag Chemie, 1950).

3 Lorin. G., Phosphating of Metals (Finishing Publications, 1974).

4 Rausch, W., Die Phosphatierung von Metallen (Eugene G. Leuze Verlag, 1974).

5 Tinsley. E. C., Metal Finishing, 55 (1958), 71.

6 Van Wazer,J. R., Phosphorus and its Compounds, vol. I (Interscience Publishers, 1958).

دانلود فایل

بررسی رابطه بین وجوه نقد ناشی از فعالیت های تامین مالی و بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

بیان موضوع

اصولاً واحدهای تجاری وجوه نقد مورد نیاز را جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ از طریق استقراض و افزایش سرمایه تأمین می‌کنند. فعالیتهای تأمین مالی مباحث هزینه سرمایه و ساختار سرمایه را به دنبال دارد که از جمله موضوعات مهم در تئوری مالی می‌باشد و همواره توجه محققان را به خود معطوف داشته است. استفاده از استقراض و انتشار سهام از نظر هزینه سرمایه، میزان بهره و یا سود تقسیمی آن، مزایا و منافع هر یک و اثرات آن بر روی بازده سهام قابل بحث است. در مورد ساختار سرمایه نیز همواره این دغدغه وجود داشته که آیا می‌توان با تغییر ترکیب ساختار سرمایه از طریق فعالیتهای تامین مالی ارزش سهام در بازار را تغییر داد یا خیر.

با توجه به توضیحات فوق این سؤال مطرح است که:

آیا بین وجوه نقد ناشی از فعالیتهای تأمین مالی و بازده سهام رابطه معنی‌داری وجود دارد؟

 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

بازار سرمایه یکی از منابع مهم تأمین سرمایه مورد نیاز جهت انجام فعالیتهای سرمایه‌گذاری می‌باشد که لازمه آن مشارکت عمومی سرمایه‌گذاران است. سرمایه‌گذاران به دنبال منافع بیشتر و یا مخاطرات کمتر هستند پس در واقع عامل اصلی فعالیت مستمر بورس اوراق بهادار با یک روند رو به رشد همانا ایجاد اطمینان در بین سرمایه‌گذاران می‌باشد. بنابراین به منظور تداوم و افزایش مشارکت عمومی سرمایه‌گذاران در امر سرمایه‌گذاری ضرورت دارد بازده سهام شرکتها مورد بررسی قرار گیرد.

تأمین مالی از جمله مسائلی است که می‌تواند بازده سهام را تحت تأثیر قرار دهد. سهامداران می‌خواهند تصمیمات تأمین مالی به گونه‌ای سازماندهی شود که بازدهی سهام آنها بیشتر شود و این پرسش برای آنها ایجاد می‌شود که انتشار سهام و استقراض چه اثری بر بازده سهام دارد و آیا این تغییرات می‌تواند به نفع آنها باشد یا خیر.

بیان موضوع

 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

 اهداف تحقیق

 فرضیه‌های تحقیق

 فرضیه اصلی

 فرضیه‌های فرعی

 روش تحقیق

 ابزار تحقیق

فرضیات مالی

فرضیه سرمایه گذاری بیش از حد

فرضیه مزیت مالیاتی قرضه (بدهی)

فرضیه انتقال ثروت

نظرات مربوط به وام

مطالعات داخلی

نحوه انجام تحقیق

متغیرهای تحقیق و نحوه اندازه‌گیری آنها

جامعه آماری

قلمرو زمانی تحقیق

 نحوه جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها

تجزیه و تحلیل داده های تحقیق

نرمال نمودن داده ها

 آزمون همبستگی داده ها

آزمونهای اضافی مربوطه

 ناهمسانی واریانس

خودهمبستگی

تجزیه و تحلیل داده ها و آزمونهای آماری فرضیات

آزمون فرضیه‌های فرعی

آزمون فرضیه اصلی

نتیجه گیری و پیشنهادات

نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها

 نتیجه گیری کلی

 مشکلات

 محدودیتها

پیشنهادات

پیشنهادات برای تحقیقات آتی

صورت جریان وجوه نقد

جداول آماری

دانلود فایل

پایان نامه بررسی خداشناسی سعدی با تکیه بر صفات باری تعالی

چکیده:

آنچه در این مجموعه گرد آمده است نتیجه بررسی دو اثر بزرگ سعدی – گلستان و بوستان –به تصحیح دکتر غلامحسین یوسفی است. هدف اصلی نگارنده بررسی خداشناسی سعدی با تکیه بر صفات باری تعالی بوده است.بخش اول شامل چکیده و پیش گفتار و مقدمه می‌باشد.

در بخش دوم، زندگی شیخ اجل سعدی بیان گردیده و در معرفی اجمالی او، اعم از تاریخ تولد، محل رشد، سفرها و استادان ، آثار و در آخر تاریخ وفات از منابع معتبر استفاده شده است.

 بخش سوم به تبیین ویژگی‌های سیاسی، اجتماعی، ادبی دوران سعدی پرداخته است.

در بخش چهارم خاستگاه فکری او مورد بررسی قرار گرفته است تا از این طریق ریشه‌های فکر و اندیشة او و آبشخور باورهایش معلوم گردد. از این رو به بررسی شباهت‌های سعدی با شهاب الدین ابوحفص سهروردی ،ابوالفرج بن جوزی، محمد و احمد غزالی همت گماشته شده است.

در بخش پنجم با طرح این فرضیه که سعدی عارف است یا سخنوری متشرع، با بیان مضامین عرفانی و بیانات شرعی او، به فرضیه مورد نظر پاسخ داده شده است و در این حین با نگرش و تأمل در دو کتاب مشهور و معروف او «گلستان و بوستان» به آنچه تصدیق تشرع و عرفان اوست اشاره و نتیجه گیری شده است.

بخش ششم اختصاص به اصلی پایان نامه یعنی صفات و اسمای باری تعالی در دو اثر مذکور داشته و هر یک را به ترتیب الفبایی و به صورت مستقل با استناد به نوشته­ها و سروده­های شیخ آورده شده است.

در بخش هفتم صفتهایی را که سعدی به ندرت از آنها استفاده کرده است به ترتیب الفبا یاد کرده است.

در بخش هشتم با بررسی اوصاف جمالی وجلالی به فرضیه های اصلی رساله پاسخ داده و نتیجه کلی پژوهش بازگو شده است.

چکیده:
پیش گفتار
پیشینه تحقیق :
مساله تحقیق :
روند پژوهش :
مقدمه:
زندگی سعدی
پی­نوشت:
ویژگی‌های سیاسی، اجتماعی و ادبی دوران سعدی
الف: اوضاع سیاسی:
۱-الف) جنگ‌های صلیبی:
جنگ اول صلیب:
۲-الف) هجوم مغولان:
ب: اوضاع اجتماعی:
ج: اوضاع ادبی:
پی نوشت:
خاستگاه فکری سعدی:
شهاب الدین ابوحفص سهروردی:
ابوالفرج بن جوزی:
«ابوحامد امام محمد غزالی توسی»:
احمد غزالی:
تأثیر شهاب الدین ابو حفص سهروردی بر سعدی:
تأثیر ابن جوزی بر سعدی:
تأثیر محمد غزالی توسی بر سعدی:
نمونه­های شباهت گلستان و بوستان، با کیمیای سعادت: (۵۰)
حکایت:
گلستان و سوانح:
بوستان و سوانح:
پی­نوشت:
سعدی عارف یا متشرع؟
سعدی عارف:
سعدی متشرع:
معاد و قیامت:
نتیجه
در بیان ترس از خدا و دوری از گناه:
در بیان توبه و باز بودن در توبه:
نمونه­های امیدواری به درگاه حق:
نمونه­هایی در تحذیر از قیامت:
پی­نوشت:
بررسی صفت­های الهی
پی­نوشت:
صفت «بخشنده»
پی­نوشت:
صفت «تواب»
پی­نوشت:
صفت «جبار»
پی­نوشت:
صفت «جهان آفرین»
پی­نوشت:
صفت «حق»:
پی­نوشت:
صفت «خالق»:
پی­نوشت:
صفت «داور»:
صفت «دستگیر»
صفت «دوست»
صفت «رحمت»
صفت ‍»رزاق»:
صفت «سبحان»
صفت «ستار»
صفت «عالم الغیب»
صفت «عزت»
صفت «علیم»
صفت «غنی»
صفت «فضل»
صفت «قادر»
صفت «قدیم»
صفت «قهار»
صفت «کبریاء»
«صفت کریم»
صفت«لطیف»
صفت «مالک»
صفت «مجیب»
صفت «مستعان»
صفت «واحد»
صفت «وصف ناشدنی»
صفت «وهاب»
صفاتی دیگر
نتایج کلی پژوهش
شکل (۱-۸)
فهرست منابع و ماخذ:
Abstract
فهرست اعلام

فهرست منابع و ماخذ:

۱-    بوستان، سعدی، تصحیح : یوسفی، غلامحسین ، تهران: انتشارات خوارزمی ، چاپ هفتم، ۱۳۸۱

۲-    پژوهشی در روایات و مضامین سعدی، لسان، حسین، ذکر جمیل سعدی، کمیسیون ملی یونسکو ایران، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۳۶۶٫

۳-    تاریخ ادبیات ایران، ریپکا، یان، ترجمه : ابوالقاسم سری، انتشارات سخن، ۱۳۸۳٫

۴-    تاریخ ادبیات در ایران، صفا، ذبیح الله ، انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، ۱۳۵۱٫

۵-    تاریخ ادبی ایران، برون ، ادوارد، ترجمه: علی پاشا صالح، انتشارات امیرکبیر، ۱۳۵۸٫

۶-     تاریخ تمدن ، دورانت ، ویل، ترجمه: ابوالقاسم طاهره، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ چهارم، ۱۳۷۳٫

۷-    تاریخ جنگ های صلیبی، گروسه، رنه، ترجمه: ولی الله شادان، نشر و پژوهش فرزان روز، چاپ دوم، ۱۳۸۴٫

دانلود فایل

پروژه بررسی پذیرش تکنیکهای کنترل رفتاری از سوی والدین

چکیده:

زمینه: جهت درمان دندانپزشکی کودکانی که با دندانپزشک همکاری نمی کنند،استفاده از تکنیک های کنترل رفتاری اجتناب ناپذیر می باشد.روشهایی هستند که گروه دندانپزشکی با آن به طور موءثر و کارامد کودک را درمان می کند و همزمان نگرش مثبتی نسبت به دندانپزشکی به او القا می کند.

هدف:هدف این مطالعه تعیین کردن پذیرش تکنیکهای کنترل رفتاری از سوی والدین مراجعه کننده به بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی قزوین بود.

روش ها:جهت انجام این مطالعه توصیفی-مقطعی،فیلمی حاوی ۴ روش کنترل رفتاری جدا کردن کودک از والد،کنترل صدا،گذاشتن دست روی دهان کودک و بیهوشی عمومی ساخته شد.قبل از نمایش هر تکنیک،در فیلم توضیحی مختصر توسط متخصص دندانپزشکی اطفال راجع به ویژگی،روش و هدف هر تکنیک داده شده ۵۰ نفر از مادران مراجعه کننده به بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی قزوین این فیلم را مشاهده کردند و پس از مشاهده هر تکنیک ، پرسشنامه ای که در اختیارشان قرار گرفته بود پر کردند.

نتایج: روش جدا کردن کودک از والدین بیشترین تکنیک پذیرفته شده بود.بعد از آن ترتیب پذیرش تکنیکها به صورت (۲) کنترل صدا (۳) گذاشتن دست روی دهان کودک و (۴) بیهوشی عمومی بود. در این مطالعه بین پذیرش تکنیک کنترل صدا و رتبه فرزند ، سن کودک و تعداد فرزندان خانواده همچنین بین پذیرش تکنیک بیهوشی عمومی از سوی مادران و تحصیلات مادر و رتبه فرزند ارتباط آماری معنی داری وجود داشت. (p<0.05)

نتیجه گیری: با توجه به مطالعه حاضر روش جدا کردن کودک از والدین بیشترین تکنیک پذیرفته شده و تکنیک بیهوشی عمومی کمترین تکنیک پذیرفته شده می باشد.

فهرست مطالب

چکیده: ۱

مقدمه ۲

کلیات ۶

متغیر های موءثر بر رفتار دندانپزشکی کودکان: ۶

۱-اضطراب مادری: ۶

۲-تاریخچه پزشکی: ۷

۳-آگاهی از مشکلات دندانی: ۷

طبقه بندی رفتار کودکان از نظر همکاری: ۸

والدین بیمار خردسال: ………………………..۱۰

راهبرد های گروه دندانپزشکی: ……………..۱۱

کنترل رفتار و ارتباط با کودکان : ………………..۱۱

مروری بر مقالات ………………………………….۲۰

اهداف مطالعه ………………………………………۲۹

اهداف فرعی: ………………………………………۲۹

هدف کاربردی: ……………………………………..۳۰

مواد و روش ها ……………………………………..۳۰

معیارهای ورود به مطالعه: ………………………..۳۰

ساخت فیلم: …………………………………………۳۱

روش اجرای تحقیق: ………………………………..۳۲

آزمون t  و روش : V.C ………………………………45

بحث و نتیجه گیری…………………………………. ۴۷

نتایج نشان داد که :………………………………. ۴۹

نتیجه گیری……………………………………….. ۵۹

……………………………….References 60

References

1-Abushal M,Adenubi J:Attitudes of Saudi parents toward behavior management techniques in pediatric dentistry.J Dent Child.2003;70:104-110

2-Mc Donald RE,Avery DR:Dentistry for the child and Adolescent.8th Ed.St Lois:The c.v Mosby co.2004;chap 23:526

3-Mc Donald RE,Avery DR:Dentistry for the child and Adolescent.8th Ed.St Lois:The c.v Mosby co.2004;chap 3:35-49

4-WWW.AAPD.org:Guidline on Behavior Guidance for the Pediatric Dental Patient.Revised 2006.Reference Manual 2006-2007

5-Pinkham JR,Cassmassimo PS:Pediatric dentistry infancy through adolescence.4thEd.Elsevior.2005;chap 23:394-413

6-Kupietzky A:Effects of video information on parental preoperative anxiety level and their perception of conscious sedation V.S General Anesthesia for dental treatment of their young child.J clin Pediatr 2006;13:151-155