فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : کلیات پژوهش
۱-۱مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………. ۱
۲ -۱- بیان مسئله ……………………………………………………………………………………………………………….. ۳
۳-۱- اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………………………………………………………….. ۷
۴-۱- اهداف تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………… ۹
۵-۱- فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………. ۱۰
۶-۱- تعریف عملیاتی …………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰
فصل دوم : مروری بر ادبیات تحقیق
۱-۲- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳
۲-۲- معنی و مفهوم پرخاشگری ………………………………………………………………………………………………. ۱۴
۳-۲- تعریف پرخاشگری …………………………………………………………………………………………………………… ۱۶
۴-۲- مفهوم پرخاشگری در فرهنگ های مختلف ………………………………………………………………………. ۱۷
۵-۲- پرخاشگری و رفتار توام با جرات……………………………………………………………………………………….. ۱۹
۶-۲- پرخاشگری و تفاوت های جنسیتی ………………………………………………………………………………….. ۱۹
۱-۶-۲- چه چیزی تفاوت های جنسیتی در پرخاشگری را توجیه می کند ؟…………………………….. ۲۰
۷-۲- ثبات پرخاشگری ………………………………………………………………………………………………………………… ۲۰
۸-۲- خسارات پرخاشگری …………………………………………………………………………………………………………… ۲۳
۱-۸-۲- آیا پرخاشگری همیشه مضر است ؟ ……………………………………………………………………………. ۲۸
۹-۲- نقش ادراک مقاصد دیگران در نحوه پرخاشگری ………………………………………………………………….. ۲۹
۱۰-۲- انواع پرخاشگری ………………………………………………………………………………………………………………. ۳۰
الف- پرخاشگری کلامی ……………………………………………………………………………………………….. ۳۲
ب- پرخاشگری فیزیکی ………………………………………………………………………………………………… ۴۳
ج- خشم………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۳
د خصومت ………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۴
۱۱-۲-رویکردهای نظری پرخاشگری ……………………………………………………………………………………………. ۶۵
۱-۱۱-۲- دیدگاه ذاتی بودن پرخاشگری…………………………………………………………………………… ۶۵
۲-۱۱-۲- دیدگاه ناکامی- پرخاشگری……………………………………………………………………………….. ۶۵
۳-۱۱-۲- دیدگاه منشا اجتماعی پرخاشگری…………………………………………………………………….. ۶۶
۴-۱۱-۲ – دیدگاه زیستی ……………………………………………………………………………………………….. ۶۶
۱۲-۲- علل و عوامل پرخاشگری دانش آموزان ……………………………………………………………………………… ۶۷
۱ -۱۲-۲- عوامل خانوادگی………………………………………………………………………………………………. ۶۸
۲-۱۲-۲-عوامل محیطی ………………………………………………………………………………………………….. ۷۰
۳-۱۲-۲- عوامل اجتماعی………………………………………………………………………………………………… ۷۳
۴-۱۲-۲- علل آموزشگاهی…………………………………………………………………………………………………. ۷۴
۵-۱۲-۲-عوامل فیزیولوژیک……………………………………………………………………………………………….. ۷۵
۶-۱۲-۲-علل شخصیتی……………………………………………………………………………………………………… ۷۷
۱۳-۲- راههای کنترل و پیشگیری از پرخاشگری ………………………………………………………………………….. ۷۸
۱-۱۳-۲- تنبیه به عنوان عامل بازدارنده………………………………………………………………………………. ۷۸
۲-۱۳-۲- تخلیه هیجانی ……………………………………………………………………………………………………. ۷۹
۳-۱۳-۲- آموزش مهارت های اجتماعی …………………………………………………………………………….. ۷۹
۴-۱۳-۲- ایجاد واکنش های نا متجانس …………………………………………………………………………….. ۸۰
۵-۱۳-۲- درمان دارویی …………………………………………………………………………………………………….. ۸۱
۱۴-۲- رابطه پرخاشگری و اختلالات روانپزشکی ………………………………………………………………………….. ۸۲
۱۵-۲- تکنیک های لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده ………………………………………………. ۸۳
۱۶-۲- راههای اصلاحی برای از بین بردن حالت پرخاشگری در دانش آموزان……………………………….. ۸۴
فصل سوم (روش پژوهش)
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۷
بررسی پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۷
جامعه و نمونه آماری پژوهش……………………………………………………………………………………………….. ۸۷
روش جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………….. ۸۸
ابزار گرد آوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………………… ۸۸
روایی و اعتبار پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………. ۸۸
روش های آماری تحلیل داده ها ………………………………………………………………………………………….. ۹۰
فصل چهارم: (تجزیه وتحلیل)
مقدمه :…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۲
آمار توصیفی :……………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۲
فرضیه اول :…………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۴
فرضیه دوم :………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۵
فرضیه سوم :………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۶
فزضیه چهارم :……………………………………………………………………………………………………………………… ۹۶
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
۵-۱ مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۱
۵ـ۲ـ تبیین فرضیه ها ………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۱
۵ـ۳ـ محدودیت های پژوهش ……………………………………………………………………………………………… ۱۰۲
۵ـ۴ـ پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۲
منابع و مأخذ: ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۳
پیوست ها ……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۵
فهرست جداول
جدول ۱-۴- جدول فراوانی و میانیگن و ماینه و مد………………………………………………………………………. ۹۲
جدول ۲-۴- میزان فراوانی درصدی دانش آموزان دختر و پسر………………………………………………………. ۹۳
جدول ۳-۴- جدول کلی میزان پرخاشگری در دانش آ موزان دختر و پسر …………………………………….. ۹۴
جدول ۴-۴ – میزان پرخاشگری فیزیکی در دانش آموزان دختر و پسر……………………………………………. ۹۴
جدول ۵-۴- آزمون tپرخاشگری فیزیکی در دانش آموزان دختر و پسر…………………………………………… ۹۵
جدول ۶-۴- میزان پرخاشگری کلامی در دانش آموزان دختر و پسر………………………………………………. ۹۵
جدول۷-۴:آزمون t برای پرخاشگری کلامی در دانش آموزان دختر و پسر………………………………………. ۹۶
جدول ۸-۴: میزان خشم دانش آموزان دختر وپسر………………………………………………………………………… ۹۷
جدول ۹-۴: آزمون t خشم برای دانش آموزان دختر و پسر……………………………………………………………. ۹۷
جدول ۱۰-۴: میزان خصومت دردانش آموزان دختر و پسر……………………………………………………………. ۹۷
جدول ۱۱-۴: t خصومت برای دانش آموزان دختر و پسر ……………………………………………………………… ۹۸
فهرست نمودار
۱-۴- نمودار فراوانی دانش آموزان دختر و پسر ……………………………………………………………………………. ۹۳