بررسی رابطه ی پیشرفت تحصیلی و میزان اضطراب

چکیده:

هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و اضطراب با خرده مقیاسهای احساس گناه ، تنش گری،نا ایمنی پارانوئید، روان رنجوری و عدم انسجام خود، دربین دانش اموزان مقطع راهنمایی شهر تهران می‌باشد . در راستای جمع اوری اطلاعات برای بررسی رابطه بین دو متغییر از ازمون اضطراب کتل استفاده به عمل امد‌‌. و برای تحلیل نتایج از روش اماری و گرسیون چند متغییری و برای فرضیه‌‌های فرعی از همبستگی پیرسون استفاده شد، که نتایج زیر بدست امد:

در تعامل پیشرفت تحصیلی و خرده مقیاسهای اضطراب یعنی احساس گناه و ناامنی پارانوئید رابطه منفی معناداری وجود داشت .

اما همبستگی بین تک تک خرده مقیاسهای اضطراب و پیشرفت تحصیلی به وضوح در این پژوهش دیده شده‌. یعنی بین پیشرفت تحصیلی و تک تک خرده مقیاسهای اضطراب رابطه منفی معناداری وجود دارد یعنی با افزایش پیشرفت تحصیلی تمامی خرده مقیاسهای اضطراب کاهش می‌یابد .

فهرست مطالب
تقدیر و تشکر
چکیده

فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت- ضرورت مسئله
بیان هدف
بیان فرضیه
تعریف عملیاتی واژه ها

فصل دوم
مطالعه منابع مربوط به موضوع مورد تحقیق
-تاریخچه اضطراب
-تعاریف اضطراب
-اختلاف اضطراب
-ابعاد اضطراب
-درمان اضطراب
-منشا اضطراب
-عوامل موثر در اضطراب
-بررسی فیزیولوژیکی اضطراب
-سبب‌شناسی اضطراب
-علائم جسمانی و روانی اضطراب
-بیان عقاید و نظرات مربوط به موضوع
-پیشینه تحقیق

فصل سوم
روش اجرایی تحقیق
چگونگی اجرای پرسشنامه
ابزار تحقیق
جامعه نمونه
نمونه و روش نمونه‌گیری
طرح تحقیق
۱٫  متغییر مستقل(اضطراب)
۲٫ متغییر وابسته(پیشرفت تحصیلی)

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل
۱٫ تجزیه و تحلیل اطلاعات
۲٫ توصیف اطلاعات در ر ابطه با فرضیه‌های صورت‌بندی شده

فصل پنجم
بحث و نتیجه‌گیری
بیان مساله ، روش اجرا و یافته‌ها به صورت خلاصه
نتیجه گیری
جدول شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۱ : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره ۲ : نمودار داده های توصیفی
جدول شماره ۲ : جدول داده های توصیفی کل مقیاسهای فاصله ای در گریسون چند متغییری
جدول شماره ۳ : جدول تنظیم شده که در اینجا معنا دار بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول تحلیل واریانس که در اینجا مدل معنا داری بدست آمد
جدول شماره ۴ : جدول بتا
جدول شماره ۵ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و احساس گناه
جدول شماره ۶ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و تنش ارگی
جدول شماره ۷ : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نا ایمنی پارانوئید
جدول شماره ۸: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی
فرضیه شماره ۴: بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی داری وجود دارد
جدول شماره ۹: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و عدم انجام خود.
فرضیه شماره ۱
فرضیه شماره ۲
فرضیه شماره ۳
فرضیه شماره ۴
فرضیه شماره ۵
پیشنهادات

ضمائم و منابع
فهرست کلیه منابع مورد استفاده
ضمائم

پرسشنامه تست کتل

منابع و ماخذ:

۱٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روان‌شناسی هیلگارد ، جلد ۱ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸

۲٫ اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روان‌شناسی هیلگارد ، جلد ۲ ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه ۱۳۷۸

۳٫ پرون و پرون ، روانشناسی بالینی ، ترجمه محمود منصور و. پریرخ دادستان ، انتشارات بعثت چاپ اول ، بهار ۱۳۷۶

۴٫ دادستان ، پریرخ: روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی جلد ۱ ، انتشارات سمت ، چاپ سوم ، بهار ۱۳۷۸

۵٫ دلاور ، علی: روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ، انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ اول ، مرداد ۱۳۶۸

۶٫ شاملو ، سعید : بهداشت ر.وانی ، انتشارات رشد ، چاپ سیزدهم زمستان ۱۳۷۸

۷٫ شریفی ، حسن پاشا و محمدرضا نیکخو، راهنمای سنجش روانی جلد اول ، تالیف گری گراث مارنات ، انتشارات رشد ، چاپ اول زمستان ۱۳۷۳

دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.