پایان نامه تاثیر برنامه های ماهواره ای بر رشد اجتماعی نوجوانان

چکیده

رشد اجتماعی فرآیندی است که از طریق آن فرد، آگاهیها، ارزشها، برقراری روابط اجتماعی و مهارتهای اجتماعی را کسب می کند و این اکتسابات او را قادر می سازند که با جامعه وحدت یابد و به نحوی انطباق یافته رفتار کند). نظیری، ۱۳۸۱)

مسئله ماهواره در سطح بین الملل در سال ۹۶۷ در کمیته فرعی حقوقی استفاده صلح جویانه از فضای ماورای جو مطرح شد. یعنی پخش مستقیم ماهواره هنگامی مورد توجه قرار گرفت که تحولات تکنولوژی آنچنان پیشرفته نبوده و به گفته دکتر داود باوند، کارشناس حقوق بین الملل و استاد دانشگاه هدف اولیه استفاده از ماهواره در دهه ۶۰ بیشتر برای توسعه آموزش از جمله مبارزه با بی سوادی بود، بخصوص در جوامعی مثل: استرالیا، روسیه و هند که قلمرو گسترده ای داشتند روستاهای دور دست نمی توانستند از امکان آموزشی و تحصیل برخوردار باشند). هاشمی، (۱۳۸۱

اینک در پژوهش حاضر نظر بر این است که بدانیم این تکنولوژی پیشرفته چه رابطه ای با رشد اجتماعی نوجوانان جامعه کنونی ما دارد؟ فرضیه های پژوهش عبارتند از:

ـ بین تماشای برنامه های ماهواره و رشد اجتماعی نوجوانان ۱۵ الی ۱۸ ساله رابطه وجود دارد.

ـ بین دختران و پسران دبیرستانی در میزان رشد اجتماعی تفاوت وجود دارد.

جامعه آماری پژوهش حاضر عبارت است که از کلیه نوجوانانی که در سال تحصیلی ۸۶-۸۵ در دبیرستانهای شهر ابهر مشغول به تحصیل می باشند و نمونه پژوهش عبارت است از ۳۰ نفر نوجوانی با گرایش به برنامه های ماهواره که حداقل روزانه یک ساعت به تماشای برنامه های تلویزیونی ماهواره مشغولند و ۳۰ نفر نوجوانی که هیچ علاقه ای به تماشای این برنامه ندارند. از این میان نیمی از این افراد را دختران و نیمی دیگر را پسران تشکیل می دهند.

پس از انتخاب جامعه و نمونه تعدادی از نوجوانان مدارس دولتی انتخاب و پس از مصاحبه از آنان، نتایج دسته بندی شده و با توجه به اهداف و سوالات پژوهش مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج حاصل عبارتند از:

۱ـ رابطه معنا دار و معکوس بین تماشای ماهواره و رشد اجتماعی وجود دارد بطوری که هر چه تمایل به تماشای ماهواره بیشتر باشد رشد اجتماعی ضعیفتر خواهد بود.

۲ـ تفاوت بین دختران و پسران نوجوان در میزان رشد اجتماعی معنا دار است. بدین صورت که پسران بیش از دختران رشد اجتماعی دارند.

فهرست مطالب

     عنوان                                                                            صفحه

- چکیده                                                                                      ۱

-فصل اول                                                                                   ۳

- مقدمه                                                                                      ۴

- بیان مسئله                                                                                ۵

- اهمیت ضرورت پژوهش                                                              ۶

- هدف کلی                                                                                  ۷

-تعاریف نظری پژوهش                                                                 ۸

-فصل دوم                                                                                  ۹

-رشد اجتماعی نوجوان ۱                                                               ۱۰

- رشد اجتماعی نوجوان ۲                                                              ۱۳

- رشد اخلاقی و اجتماعی جوانی                                                      ۱۵

-رشد اجتماعی                                                                                       ۱۶

-تصمیم دشوار برای ماهواره                                                         ۱۷

-تاثیر مادر در رشد اجتماعی کودک                                                  ۲۰

-رشد بدنی تند                                                                             ۲۱

- رفتارهای ناهنجار نوجوان                                                            ۲۲

-چرا رشد اجتماعی ضروری است                                                    ۲۵

-رشد و تکامل اجتماعی                                                                  ۲۶

- تغییر رفتار اجتماعی در نوجوانی                                                    ۳۰

-دیدگاه های مختلف در مورد رشد اجتماعی                                                 ۳۱

- تعریف ارتباط                                                                            ۳۳

-کارکردهای وسایل ارتباط جمعی                                                     ۳۴

-وضعیت تلویزیون ایران                                                                ۳۷

- اثرات ووسایل ارتباط جمعی                                                         ۴۲

فهرست مطالب

     عنوان                                                                               صفحه

- نقش آموزشی و آگاهی بخشی                                                       ۴۳

- رسالت ووظایف ارتباط جمعی                                                       ۴۶

-عوامل موفقیت رسانه ها در جلب مشارکت مردم                                ۴۸

- نقش رسانه ها در شگل گیری افکار عمومی                                                ۵۰

- درد تنهایی                                                                                ۵۳

- قضاوت                                                                                    ۵۷

- انتقاد                                                                                                 ۶۰

- سوال های زیاد و نامناسب                                                                     ۶۶

- احساس گناه ، پشیمانی ، تاسف                                                      ۷۱

-  فصل سوم                                                                               ۷۳

- جامعه آماری مورد مطالعه                                                                     ۷۴

-تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری                                             ۷۵

-روش اجرای پژوهش                                                                             ۷۹

- فصل چهارم                                                                                        ۸۱

- مقدمه                                                                                      ۸۲

- جدول آماری پژوهش                                                                 ۸۳

- فصل پنجم                                                                                ۸۶

- بحث و نتیجه گیری                                                                     ۸۷

- محدودیت های پژوهش                                                                ۹۰

- پیشنهادات پژوهش                                                                     ۹۱

- منابع و ماخذ                                                                             ۹۲

فهرست منابع

۱ـ احسانی ـ مریم ۱۳۸۲،  میزان گرایش نوجوانان به برنامه های تلویزیونی ماهواره ـ  پایانامه کارشناسی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز چاپ نشده.

۲ـ بولتون رابرت ، ۱۳۸۴ روانشناسی روابط ارتباط انسانی، ترجمه حمید رضا سهرابی              تهران ،انتشارات رشد.

۳ـ جانسون چالمرز،  ۱۳۷۳ تحول انقلابی،  ترجمه حمید الیاس، تهران انتشارات امیر کبیر .

۴ـ جیمز دبیلو کری،  ۱۳۷۶ ارتباطات و فرهنگ،  ترجمه مریم داداشی،  تهران انتشارات آسیا.

۵ـ حسینی حسین،  ۱۳۸۰ مجموعه مقالات بررسی مسائل مطبوعات جلد ۲ ، مرکز مطالعه و تحقیقات رسانه ها.

۶ـ جعفری آسیه،  ۱۳۷۹ بررسی نقش و رزش در رشد اجتماعی دانش اموزان پایانامه کارشناسی اداره آموزش و ÷رورش تهران.

۷ـ رجایی مهرنوش ۱۳۸۱ دغدغه گذران اوقات فراقت روزنامه همشهری  شماره ۲۷۸۵٫

دانلود فایل

پایان نامه تاثیر برنامه های ماهواره ای بر رشد اجتماعی نوجوانان شهر ابهر

چکیده

رشد اجتماعی فرآیندی است که از طریق آن فرد، آگاهیها، ارزشها، برقراری روابط اجتماعی و مهارتهای اجتماعی را کسب می کند و این اکتسابات او را قادر می سازند که با جامعه وحدت یابد و به نحوی انطباق یافته رفتار کند). نظیری، ۱۳۸۱)

مسئله ماهواره در سطح بین الملل در سال ۹۶۷ در کمیته فرعی حقوقی استفاده صلح جویانه از فضای ماورای جو مطرح شد. یعنی پخش مستقیم ماهواره هنگامی مورد توجه قرار گرفت که تحولات تکنولوژی آنچنان پیشرفته نبوده و به گفته دکتر داود باوند، کارشناس حقوق بین الملل و استاد دانشگاه هدف اولیه استفاده از ماهواره در دهه ۶۰ بیشتر برای توسعه آموزش از جمله مبارزه با بی سوادی بود، بخصوص در جوامعی مثل: استرالیا، روسیه و هند که قلمرو گسترده ای داشتند روستاهای دور دست نمی توانستند از امکان آموزشی و تحصیل برخوردار باشند). هاشمی، (۱۳۸۱

اینک در پژوهش حاضر نظر بر این است که بدانیم این تکنولوژی پیشرفته چه رابطه ای با رشد اجتماعی نوجوانان جامعه کنونی ما دارد؟ فرضیه های پژوهش عبارتند از:

ـ بین تماشای برنامه های ماهواره و رشد اجتماعی نوجوانان ۱۵ الی ۱۸ ساله رابطه وجود دارد.

ـ بین دختران و پسران دبیرستانی در میزان رشد اجتماعی تفاوت وجود دارد.

جامعه آماری پژوهش حاضر عبارت است که از کلیه نوجوانانی که در سال تحصیلی ۸۶-۸۵ در دبیرستانهای شهر ابهر مشغول به تحصیل می باشند و نمونه پژوهش عبارت است از ۳۰ نفر نوجوانی با گرایش به برنامه های ماهواره که حداقل روزانه یک ساعت به تماشای برنامه های تلویزیونی ماهواره مشغولند و ۳۰ نفر نوجوانی که هیچ علاقه ای به تماشای این برنامه ندارند. از این میان نیمی از این افراد را دختران و نیمی دیگر را پسران تشکیل می دهند.

پس از انتخاب جامعه و نمونه تعدادی از نوجوانان مدارس دولتی انتخاب و پس از مصاحبه از آنان، نتایج دسته بندی شده و با توجه به اهداف و سوالات پژوهش مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج حاصل عبارتند از:

۱ـ رابطه معنا دار و معکوس بین تماشای ماهواره و رشد اجتماعی وجود دارد بطوری که هر چه تمایل به تماشای ماهواره بیشتر باشد رشد اجتماعی ضعیفتر خواهد بود.

۲ـ تفاوت بین دختران و پسران نوجوان در میزان رشد اجتماعی معنا دار است. بدین صورت که پسران بیش از دختران رشد اجتماعی دارند.

 

فهرست مطالب

     عنوان                                                                            صفحه

- چکیده                                                                                      ۱

-فصل اول                                                                                   ۳

- مقدمه                                                                                      ۴

- بیان مسئله                                                                                ۵

- اهمیت ضرورت پژوهش                                                              ۶

- هدف کلی                                                                                  ۷

-تعاریف نظری پژوهش                                                                 ۸

-فصل دوم                                                                                  ۹

-رشد اجتماعی نوجوان ۱                                                               ۱۰

- رشد اجتماعی نوجوان ۲                                                              ۱۳

- رشد اخلاقی و اجتماعی جوانی                                                      ۱۵

-رشد اجتماعی                                                                                       ۱۶

-تصمیم دشوار برای ماهواره                                                         ۱۷

-تاثیر مادر در رشد اجتماعی کودک                                                  ۲۰

-رشد بدنی تند                                                                             ۲۱

- رفتارهای ناهنجار نوجوان                                                            ۲۲

-چرا رشد اجتماعی ضروری است                                                    ۲۵

-رشد و تکامل اجتماعی                                                                  ۲۶

- تغییر رفتار اجتماعی در نوجوانی                                                    ۳۰

-دیدگاه های مختلف در مورد رشد اجتماعی                                                 ۳۱

- تعریف ارتباط                                                                            ۳۳

-کارکردهای وسایل ارتباط جمعی                                                     ۳۴

-وضعیت تلویزیون ایران                                                                ۳۷

- اثرات ووسایل ارتباط جمعی                                                         ۴۲

فهرست مطالب

     عنوان                                                                               صفحه

- نقش آموزشی و آگاهی بخشی                                                       ۴۳

- رسالت ووظایف ارتباط جمعی                                                       ۴۶

-عوامل موفقیت رسانه ها در جلب مشارکت مردم                                ۴۸

- نقش رسانه ها در شگل گیری افکار عمومی                                                ۵۰

- درد تنهایی                                                                                ۵۳

- قضاوت                                                                                    ۵۷

- انتقاد                                                                                                 ۶۰

- سوال های زیاد و نامناسب                                                                     ۶۶

- احساس گناه ، پشیمانی ، تاسف                                                      ۷۱

-  فصل سوم                                                                               ۷۳

- جامعه آماری مورد مطالعه                                                                     ۷۴

-تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری                                             ۷۵

-روش اجرای پژوهش                                                                             ۷۹

- فصل چهارم                                                                                        ۸۱

- مقدمه                                                                                      ۸۲

- جدول آماری پژوهش                                                                 ۸۳

- فصل پنجم                                                                                ۸۶

- بحث و نتیجه گیری                                                                     ۸۷

- محدودیت های پژوهش                                                                ۹۰

- پیشنهادات پژوهش                                                                     ۹۱

- منابع و ماخذ                                                                             ۹۲

فهرست منابع

۱ـ احسانی ـ مریم ۱۳۸۲،  میزان گرایش نوجوانان به برنامه های تلویزیونی ماهواره ـ  پایانامه کارشناسی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز چاپ نشده.

۲ـ بولتون رابرت ، ۱۳۸۴ روانشناسی روابط ارتباط انسانی، ترجمه حمید رضا سهرابی              تهران ،انتشارات رشد.

۳ـ جانسون چالمرز،  ۱۳۷۳ تحول انقلابی،  ترجمه حمید الیاس، تهران انتشارات امیر کبیر .

۴ـ جیمز دبیلو کری،  ۱۳۷۶ ارتباطات و فرهنگ،  ترجمه مریم داداشی،  تهران انتشارات آسیا.

۵ـ حسینی حسین،  ۱۳۸۰ مجموعه مقالات بررسی مسائل مطبوعات جلد ۲ ، مرکز مطالعه و تحقیقات رسانه ها.

۶ـ جعفری آسیه،  ۱۳۷۹ بررسی نقش و رزش در رشد اجتماعی دانش اموزان پایانامه کارشناسی اداره آموزش و ÷رورش تهران.

۷ـ رجایی مهرنوش ۱۳۸۱ دغدغه گذران اوقات فراقت روزنامه همشهری  شماره ۲۷۸۵٫

دانلود فایل

پایان نامه تاثیر موسیقی در کاهش اضطراب

مقدمه

مهمترین عاملی که بر اساس نظریه تحلیل روانی علت تمام بیماریهای روانی محسوب می شود اضطراب است که جهت کنترل این عارضه باید موارد و یا گزینه هایی را در زندگی وارد کنیم که در مکتب تحلیل روانی نقش برجسته ای دارد به نظر فروید اضطراب به عنوان یک تکانه من است یعنسی به همان صورت که اگر بدن دچار زخم و التهاب و بیماری گردد اولین نشانه آن به صورت تب ظاهر می شود اگر فرد از نظر روانی دچار مسئله و مشکل شود اولین نشانه آن به صورت اضطراب جلوه گر می شود و اضطراب هم علت محسوب می شود و هم معلول یعنی علت بیماری از ناراحتیهای روانی اضطراب است ، همچنین هر گاه شخص با یک مسله و مشکل روانی مواجه گردد که موجب که موجب به هم خوردن تعادل روانی وی گردد احساس اضطراب می کند فروید اضطراب را به سه نوع تقسیم کرده است الف : اضطراب واقعی و هنگامی که تجربه می شود و اضطراب نوروتیک زمانی بروز می کند که تکانه های نهاد موجب تهدید فرد در برابر قطع کنترلهای من و ظهور رفتارهایی که منجر به تنبیه وی خواهد گردید می شوند و اضطراب اخلاقی وقتی ظاهر می شود که فرد عملی بر خلاف وجدان اخلاقی یا ارزشهای اخلاقی خویش انجام داده یا حتی در نظر دارد که انجام بدهد به همین دلیل احساس گناه می کند ساختمان شخصیت هر فرد دارای سه قسمت است که نهاد قسمتی از شخصیت است که      زیست شناسی فطری را شامل می شود و تابعه اصل لذت جویی است . نهاد همواره به دنبال کسب لذت است و بدون توجه به واقعیت می خواهد به حداکثر لذت برسد که توجه به ظاهر زندگی و تمایل به موسیقی و زیباییهای زندگی می تواند جزء همین اصل لذت جویی باشد که خود این مساله باعث کاهش اضطراب در افراد می شود در حالی که من تابع اصل واقعیت است و کوششهای آن در جهت رسیدن به لذت  توجه به واقعیت است به عبارت دیگر نهاد خواهان بی چون و چرای لذت هاست و ارضای فوری خواستها را بدون توجه به واقعیت جست و جو می کند وقتی که شخص با مسئله ای مواجه می شود در رابطه با من خویش آن را ادراک می کند درباره ان فکر می کند و نسبت به آن عمل می کند به عبارت دیگر من هر فرد داننده ، کوشنده ، تصمیم گیرنده ، مضطرب شونده و انجام دهنده اصلی رفتارهای فرد محسوب می شود . که اساس عملکردهای من پیش فرضهای است که فرد درباره خود و دنیای خود می سازد ( حسین آزاد – انتشارات بعثت ) .

فهرست مطالب

فصل اول – کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مساله
سوال مسئله
اهداف تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
فرضیه تحقیق
متغیرهای تحقیق
تعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیم

فصل دوم – پیشینه تحقیق
اضطراب
یادگیری اضطراب
۱- محبت ( پاداش ) – خشم ( تنبیه ) به مقدار مساوی
۲- محبت ( پاداش ) بدون تنبیه
۳- خشم ( تنبیه ) بدون پاداش
۴- محبت ( پاداش ) کم – خشم ( تنبیه ) زیاد
۵- محبت ( پاداش ) زیاد – خشم ( تنبیه ) کم
اضطراب سرکوب کننده است
اضطراب
دستگاه روانی
رشد روان جنسی
نابهنجاریها و اختلالات روانی
اختلالات اضطرابی
اضطراب تعمیم یافته
اضطراب رعبی
فوبی
هانز کوچولو ( مورد مشهودی از فوبی )
وسواس فکری و عملی
علل اختلالات اضطرابی
دیدگاه زیست شناختی
۲- دیدگاه روان پویایی
۳- دیدگاه رفتار گرایی
۴- دیدگاه شناختی
۵-دیدگاه انسان گرایی و اصالت وجودی
نظریه نئوفرویدیها درباره اضطراب
آدلر و روان شناسی فردی
کارل یونگ و روان شناسی تحلیلی
اریک فرام
هینز کاهوت

فصل سوم – روش تحقیق
جامعه مورد مطالعه
حجم نمونه
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر
روش آماری مربوط به فرضیه ا
روش تحقیق

فصل چهارم – یافته ها وتجزیه وتحلیل داده ها
مقدمه
جدول ۱-۴   نمرات آزمودنیها از گزینه بله آزمون در اضطراب و تاثیر موسیقی بر روی آن و فراوانی و درصد فراوانی این آزمون
جدول ۲-۴  فراوانیهای مورد انتظار مشاهده شده در رابطه با تاثیر موسیقی پاپ بر کاهش اضطراب
نمودار ترسیم کاهش اضطراب در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر به خصوص رشته مدیریت صنعتی در سال ۸۵-۸۳

فصل پنجم – بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
منابع
ضمایم – ( پرسش نامه اضطراب سنج کتل )

منابع

دادستان – پریرخ – روان شناسی مرضی – انتشارات رشد – سال ۱۳۸۲ – تهران

دلاور – علی – روش تحقیق در علوم تربیتی – انتشارات رشد – سال ۱۳۸۳ – تهران

دلاور – علی – آمار استنباطی – انتشارات رشد – سال ۱۳۷۹ – تهران

رحیمیان – حوریه بانو – روشها و فنون  روان درمانی – انتشارات نور – سال ۱۳۸۰ – تهران

شفیع آبادی – عبدالله – نظریههای مربوط به اضطراب و افسردگی – انتشارات پیام – سال ۱۳۷۹ – تهران

دانلود فایل

دانلود تاریخچه تایپوگرافی در ایران و جهان

تاریخچه تایپوگرافی در ایران و جهان

مقدمه

گسترش شهرنشینی و جوامع بشری در ابتدای قرن بیستم و به وجود آمدن فرهنگ مصرف، کارکرد و رسالت بسیاری از هنرها در خدمت مصرف‌ قرار گرفت اما چیزی که در این میان بسیار مهم است، مطرح شدن بسیاری از هنرها به‌عنوان یک «رسانه» است.

نگاه مقدس، عارفانه و تزئینی به هنر، بعد از این دوره، ناگهان تبدیل به نگاهی صنعتی و کاربردی در امور زندگی و اجتماعی می‌شود.

زمانی که هنرمند نقاش به کمک کارخانجات و تولیدی‌های صنعتی برای به تصویر کشیدن محصول آنان می‌آید، مردم برسرچهارراه‌ها و خیابان‌ها و میادین شهرها شاهد بمباران اطلاعاتی توسط «اعلان‌ها» می‌شوند تا به‌وسیله آنها اطلاعاتی را در مورد کالای مورد نیاز خود دریابند. بمبارانی که به وسیله روسای کارخانجات با بهره از هنر هنرمند جهت فروش بهتر و بیشتر محصول صورت می‌گیرد. در این میان رقابت بر سر «زیبایی» شدت می‌یابد.

اما گسترش دامنه مفاهیم و نیز کم‌رنگ شدن مرز میان هنرها، همچنین افزایش تولید و تقاضا، رویکرد و انتظارات از تبلیغات را تغییر می‌دهد.

بازار مصرف جهانی با فرهنگ‌ها و زبان‌های متفاوت هنرمند را بر آن داشت تا به زبانی مشترک دست یابد تا به وسیله آن هر شخصی و در هر جایی از دنیا بتواند به ‌راحتی با آن ارتباط برقرار نماید.

فهرست مطالب

مقدمه. ۶

تایپوگرافی. ۸

تایپوگـرافی  در  ا یران و جهان. ۱۰

تایپوگرافی در ایران. ۱۸

تایپوگرافی و ارزش‌های بصری حروف.. ۳۰

مصاحبه ای با استاد قباد شیوا ۴۰

تحلیل استاد احصایی از تایپوگرافی در ایران. ۵۰

تایپوگرافی شورشی (تایپوگرافی در جهان) ۶۶

نتیجه گیری.. ۷۱

منابع: ۷۵

منابع:

  1. هنری ریچاردسون.  تایپو گرافی ،مقاله
  2. محمد امینی ، تایپو گرافی در ایران ، نشر سازگار
  3. رضا فیض پور ، خط در گرافیک – نشر پردازش
  4. دانشنامه رشد
  5. ویکی پدیا
  6. پژوهشکده مرکز تحقیقات علمی ایران

دانلود فایل

دانلود مقاله تبلیغات

مقدمه

سر جیوزیمن در کتاب «تبلیغاتی که می‌شناسیم به آخر خط رسیده است» رازهای ناگفته ای را ازتبلیغات بازگو می‌کند و می‌گوید تبلیغاتی که از در و دیوارشهر بالا می‌روند و از شبکه های صدا و سیما پخش می‌شوند، برای مخاطبان خسته کننده و نفرت آور شده اند و به همین دلیل، مخاطبان بادستگاه کنترل از راه دور از تبلیغات شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای فرار می‌کنند. نظریه پردازان بزرگ تبلیغات به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از تبلیغات امروزی موثر نیستند. در دنیای پیشرفته ی امروز با فن آوری های نوین، تبلیغاتی مطلوب خواهند بود که خلاق، متمایز، ارزشمند و سازگار با مخاطبان خود باشند.

آیا تبلیغات فقط نشان دادن نام، نشان و شعار در رسانه ها با صرف بودجه های کلان است؟ آیا تکرار پیام یک محصول یا شرکت در رسانه ها ضامن موفقیت است؟ آیا هنوز به جمله ی معروف شرکت مک کان که می‌گفت «قلب ها را تسخیر کن، کیف پول ها به دنبالش خواهد آمد» می‌توان معتقد بود؟ آیا می‌توان با تبلیغات، مخاطبان را وفادار ساخت؟ ایا ساختن تصویر ذهنی مثبت در مخاطبان فقط با تبلیغات امکان پذیر است؟ آیا می‌توان با تبلیغات اعتماد و اطمینان مخاطبان را به سوی خود جذب کرد؟ آیا فقط با تبلیغات می‌توان فروش را زیاد کرد؟ و…

فهرست مطالب

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………. ۱

فصل اول: تبلیغات و تاریخچه ی آن

۱٫ تبلیغات چیست……………………………………………………………………………………….. ۴

۲٫ تاریخچه تبلیغات…………………………………………………………………………………….. ۶

۳٫ پیشینه تبلیغات در ایران…………………………………………………………………………… ۸

فصل دوم: مفاهیم و مبانی

۱٫ تاکتیک و تکنیک تبلیغات…………………………………………………………………………. ۱۲

۲٫ تاکتیک…………………………………………………………………………………………………. ۱۳

۳٫ تکنیک………………………………………………………………………………………………….. ۱۵

۴٫ تفاوت تکنیک، تاکتیک و استراتژی…………………………………………………………… ۲۱

۵٫ استراتژی تبلیغات و ارتباط آن با تکنیک و تاکتیک…………………………………….. ۲۲

۶٫ تفکر تاکتیکی و تکنیکی ………………………………………………………………………….. ۲۳

۷٫ انواع تفکر و تفاوت های تفکر تاکتیکی و تکنیکی………………………………………… ۲۵

۸٫ هوش تاکتیکی………………………………………………………………………………………. ۲۶………..

۹٫ سیستم تبلیغات…………………………………………………………………………………….. ۲۷

۱۰٫ اصل تضاد در تبلیغات………………………………………………………………………… ۲۸

۱۱٫ اهمیت و ضرورت تاکتیک و تکنیک در تبلیغات……………………………………….. ۲۸

فصل سوم: تاکتیک ها و تکنیک های نوین (رایانه ای و اینترنتی)

۱٫ پنج تکنیک مهم در تبلیغات به ویژه تبلیغات نوین……………………………………….. ۳۴

۲٫ تکنیک گریز از بن بست تبلیغات………………………………………………………………. ۳۴

۳٫ تکنیک داد و ستد رایگان………………………………………………………………………… ۳۴

۴٫ تکنیک اعتماد………………………………………………………………………………………… ۳۵

۵٫ تکنیک کشش و ارسال…………………………………………………………………………… ۳۶

۶٫ تکنیک بازار خالی در تبلیغات………………………………………………………………….. ۳۶

۷٫ تاکتیک هوش مشارکتی در تبلیغات (تبلیغات مشارکتی یا تبلیغات ویروسی)….. ۳۷

فصل چهارم: تاکتیک ها و تکنیک های خلاق در تبلیغات

فصل پنجم: تاکتیک و تکنیک های مبتنی بر هنرهای تجسمی، سینما و ادبیات

۱٫ تکنیک کلاسیک……………………………………………………………………………………… ۴۳

۲٫ تکنیک تبلیغات باروک…………………………………………………………………………….. ۴۳

۳٫ تبلیغات اسطوره ای و تکنیک مبتنی بر اسطوره ها در تبلیغات…………………….. ۴۳

۴٫ تکنیک تبلیغات طبیعت گرا………………………………………………………………………. ۴۳

۵٫ تکنیک تبلیغات رمانتیک (عاطفی – احساسی)…………………………………………….. ۴۳

۶٫ تکنیک تبلیغات اینده نگر…………………………………………………………………………. ۴۳

۷٫ تکنیک تبلیغات دادییستی (ساز مخالف)…………………………………………………….. ۴۳

۸٫ تکنیک تبلیغات ایماژیسننی (تجسمی – تصویری)………………………………………. ۴۳

۹٫ تکنیک تبلیغات امپرسیونیسیتی (تأثیری – لحظه ای)…………………………………… ۴۴

۱۰٫ تکنیک تبلیغات اکسپرسیونیستی (تعبیری – احساسی)……………………………… ۴۴

۱۱٫ تکنیک تبلیغات سورئالیستی (فراواقعی – ضمیر ناخودآگاه)……………………… ۴۴

۱۲٫ تکنیک تبلیغات سمبولیستی (نمادی)……………………………………………………….. ۴۴

۱۳٫ تکنیک تبلیغات کوبیستی (مکعبی)…………………………………………………………… ۴۴

۱۴٫ تبلیغات چند بعدی……………………………………………………………………………….. ۴۴

۱۵٫ تکنیک تبلیغات اُپ آرت یا اپتیکال (بصری یا دیدمانی)………………………………. ۴۴

۱۶٫ تکنیک تبلیغات بدوی……………………………………………………………………………. ۴۵

۱۷٫ تکنیک تبلیغات پات آرت (کوچه بازاری)…………………………………………………. ۴۵

۱۸٫ تکنیک تبلیغات چیدمان…………………………………………………………………………. ۴۵

۱۹٫ تکنیک تبلیغات اجرایی………………………………………………………………………….. ۴۵

۲۰٫ تبلیغات مفهومی …………………………………………………………………………………. ۴۵

۲۱٫ تاکتیک و تکنیک های پست مدرن (پسانوگرا)………………………………………….. ۴۵

پاره آجر تبلیغات………………………………………………………………………………………. ۴۶

فصل ششم : تاکتیک های مدیریتی و بازرگانی در تبلیغات

۱٫ تاکتیک های تبلیغات با توجه به مراحل عمر محصول………………………………… ۴۸

۲٫ تاکتیک تبلیغات بدوبرتر…………………………………………………………………………. ۴۸

۳٫ تکنیک تبلیغات از قافله عقب نماندن و پیروزی حتمی…………………………………. ۴۹

۴٫ تاکتیک نفرت از مخالفت…………………………………………………………………………. ۴۹

۵٫ تاکتیک انحراف توجه…………………………………………………………………………….. ۵۰

۶٫ تاکتیک تبلیغات پنهان و زیرکانه …………………………………………………………….. ۵۰

۷٫ خطاها و دام های تبلیغاتی……………………………………………………………………… ۵۱

۸٫ دام اطمینان بیش از حد…………………………………………………………………………. ۵۳


فصل هفتم: تاکتیک ها و تکنیک های روانشناسی درتبلیغات

۱٫ روانشناسی رنگ ها در تبلیغات………………………………………………………………. ۵۵

فصل هشتم:

تاکتیک ها و استراتژی حیوانی در تبلیغات……………………………………………………. ۵۹

فصل نهم: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی

نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………… ۶۲

منابع و مأخذ……………………………………………………………………………………………. ۶۳

منابع و مآخذ

۱٫ روان شناسی تبلیغات                 مولف: مهدی خوروش

                                                عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد

                                                چاپ اول ۱۳۸۵

                                                انتشارات اقیانوس معرفت

۲٫ تکنیک هاو تاکتیک های تبلیغاتی     مولفان: دکتر احمد روستا و

                                                مهندس علی خویه

                                                چاپ اول زمستان ۱۳۸۶

                                                انتشارات سیته

۳٫ رازهای تبلیغات                         مولف: دیوید اگیلوی

                                                ترجمه: کوروش حمیدی – علی فروزفر

                                                چاپ اول ۱۳۸۰

                                                انتشارات

دانلود فایل