دانلود پایان نامه کامپیوتر -آموزش الکترونیکی مفاهیم هندسی ریاضی چهارم ابتدایی

چکیده

مجمو عه ای که  در اختیار  دارید ”  آموزش مفاهیم هندسی ریاضی سال چهارم ” ابتدایی  می باشد که  مطالب  را  در پنج  فصل مختلف  خلاصه کرده است. در فصل اول بچه ها ابتدا با مفاهیم هندسی نظیر خط، نیم خط و زاویه آشنا می شوند تا  برای رسم های هندسی  مثل رسم خطوط عمود  بر هم  و فاصله یک  نقطه از یک خط در فصل دوم آشنا شوند. سپس  در فصل سوم با اشکال هندسی و رسم آن آشنا می شوند و در دو فصل آخر نیز  به مفاهیم محیط و مساحت و روش به دست آوردن محیط  و مساحت  اشکال هندسی پرداخته شده است. در قسمت آخر هر فصل دو سوال بصورت تستی آورده شده تا مطالب آموزشی مورد ارزیابی واقع شود.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                    صفحه

چکیده……………………………………………………………………………………………………..   ۱

مقدمه………………………………………………………………………………………………………   ۲

فصل اول:تعریف و امکان سنجی مسئله…………………………………………………………  ۳

۱-۱ تعریف مسئله ………………………………………………………………………………………….

۱-۲ محدوده مسئله ………………………………………………………………………………………..

۱-۳ اهداف مسئله …………………………………………………………………………………………

 ۱-۳-۱ اهداف کلی …………………………………………………………………………………

 ۱-۳-۲ اهداف جزئی ………………………………………………………………………………

۱-۴ کارهای انجام شده مرتبط با موضوع ………………………………………………………….

۱-۵ امکان سنجی …………………………………………………………………………………………

فصل دوم:تجزیه و تحلیل و طراحی سی دی ………………………………………………

۲-۱تعریف کامل مسئله …………………………………………………………………………………

۲-۲ مراحل طراحی برنامه ……………………………………………………………………………..

۲-۳ شکل ظاهری صفحه اصلی و طرح های پیشنهادی …………………………………….

۲-۴ طراحی تصاویر ……………………………………………………………………………………..

۲-۵ طراحی دکمه ها ……………………………………………………………………………………..

۲-۶ تایپ متن و رسم اشکال …………………………………………………………………………….

۲-۷ افکت دادن به متن …………………………………………………………………………………….

۲-۸ ضبط صدا ……………………………………………………………………………………………….

۲-۹ افکت دادن به صدا ……………………………………………………………………………………

۲-۱۰ قطعه قطعه کردن صدا و موسیقی ……………………………………………………………..

۲-۱۱ آشنایی با نرم افزار authorware …………………………………………………………….

2-12 قرار دادن صدا و موسیقی ……………………………………………………………………….

۲-۱۳ لینک دکمه ها به صفحات داخلی ……………………………………………………………

فصل سوم: پیاده سازی سی دی ……………………………………………………………….

۳-۱ طراحی بخش شروع برنامه …………………………………………………………………

۳-۲ طراحی صفحه اصلی ……………………………………………………………………………..

۳-۲-۱ طراحی معرفی سی دی ……………………………………………………………………

 ۳-۲-۲ طراحی راهنمای سی دی ………………………………………………………………….

  ۳-۲-۳ طراحی مفاهیم درسی ………………………………………………………………………

 ۳-۲-۳-۱ طراحی فصول ………………………………………………………………………….

۳-۲-۳-۲ طراحی سوال ………………………………………………………………………….

 ۳-۲-۳-۳ طراحی بخش پایانی ………………………………………………………………..

فصل چهارم: راهنمای سی دی ……………………………………………………………….

۴-۱ تشریح نحوه اجرای برنامه ………………………………………………………………

۴-۲ سخت افزار مورد نیاز ………………………………………………………………………….

۴-۳ نرم افزار مورد نیاز …………………………………………………………………………….

۴-۴ نحوه نصب برنامه ………………………………………………………………………………

نتیجه گیری و پیشنهادها ……………………………………………………………………………..

منابع و مآخذ …………………………………………………………………………………………….

فهرست منابع و مآخذ

۱-بهروش_ م ، جعفری_[ ع ، دانشفر_ع ، روش تدریس ریاضیات ابتدایی (۱۳۷۲).

۲-شید فر _ ع ، فروزان _ م ، فرهودی مقدم _ پ ، معلم ریاضی چهارم دبستان ، اداره کل چاپ و توزیع کتاب های درسی (۱۳۷۸).

۳- شید فر _ع، فروزان _م ،  فرهودی مقدم _پ، کریم پور _ر ، ریاضی چهارم دبستان ، اداره کل چاپ و توزیع کتاب های درسی (۱۳۸۲).

۴- رز_ک ، خود آموز ادوب فتو شاپ ، انتشارات کتاب غزال ، انتشارات سائسی (۱۳۸۲).


دانلود فایل

دانلود پایان نامه تورم

مقدمه

در سالهای اخیر مطالعات بیشتری به بررسی دقیق و کامل چسبندگی و انعطاف پذیری قیمتها در سطح گروههای خرده فروشی پرداخته اند . با مطالعه ویژگی چسبندگی و نوسان قیمتها در سطح خرد ، تصویر روشنی از عکس العمل پویای تولید و تورم نسبت به شوکها و مکانیزم انتقال سیاست پولی ارائه می شود . در ادبیات نظری در زمینه بررسی رفتار قیمتهای خرده فروشی بین الگوهای قیمت گذاری وابسته به زمان و وابسته به وضعیت تفاوت وجود دارد . در مدلهای قیمت گذاری وابسته زمانی فرض می شود که بنگاه های اقتصادی قیمت محصولات خود را براساس مکانیزم رفتار زمانی قیمتها تغییر می دهند . به عبارتی در این نوع قیمت گذاری بخشی از تغییرات قیمت در دوره زمانی مشخص به صورت برونزا تعیین شده و در طی زمان ثابت می مانند . بنابراین مدلهای قیمت گذاری وابسته زمانی فاقد چارچوب خرد می باشند . در حال که در مدلهای قیمت گذاری وابسته به وضعیت بنگاه های اقتصادی قیمت نوسان تورم به عنوان معیاری از نااطمینانی تورم می باشد . در شرایطی که تورم آینده به نااطمینانی نسبت داده شود بنگاه ها به شرایط و وضعیت اقتصادی در امر قیمت گذاری حساس شده و توانایی آنها در جذب هزینه ها اهمیت اساسی خواهد داشت . مثلا ً تغییر در هزینه اقلام غذایی به دلیل تغییر هزینه های توزیع ، انبارداری و نیروی کار (در واقع غیر فرآیندی) باعث می شود فروشندگان خرده پا به منظور اجتناب از قیمت گذاری کمتر از هزینه نهایی آنها را سریعا به مشتریان انتقال دهند . در حالی که در مورد کالاها و خدماتی که در مراحل نختلف تولید دارای ارزش افزوده باشند ، بخشی از هزینه های تولید به دست بنگاه ها به آسانی جذب شده و در کوتاه مدت از تعدیل متناوب قیمت این محصولات پرهیز می شود .

فصل اول تورم

فصل دوم دولت و تورم

فصل سوم درصد تغییر شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران

 فصل چهارم تورم ایران در خاورمیانه

فصل پنجم تغییر نرخ تورم از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۶

فصل ششم گزارش هایی از واحد اطلاعاتی اکونومیست :

فصل هفتم روند نزولی نرخ تورم از سال ۱۳۷۴

فصل هشتم تکرار تغییرات قیمت و ثبات آن

فصل نهم شاخص قیمت های ماهانه در طی دوره ۱۳۸۵ – ۱۳۷۷

فصل دهم خلاصه و نتیجه- منابع + پرسشنامه

منابع و ماخذ:

۱)                                                                                           www.bina.ir

2)                                                                               www.aftabnews.ir

3)                                       (سایت بانک مرکزی)                     www.cbi.ir

4)                                                                      www.fa.wikipedia.org

5)درصد تغییر شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی

۶) تناوب تکرار تغییر قیمت ها

۷) پول، ارز و بانکداری

۸) روزنامه های اقتصادی

۹) ماهنامه اقتصادی و مالی بین المللی

دانلود فایل

بررسی عوامل تهاجم فرهنگی از نظر دانشجویان دختر دانشگاه‌های پیام نور و آزاد

اهداف تحقیق :

۱-هدف عمده تحقیق : برخی از عوامل گرایش جوانان مخصوصاً قشر دانشجویان دانشگاه های پیام نور و آزاد سبزوار به فرهنگ غرب در سال تحصیلی ۸۵-۸۴

۲-اهداف جزئی (ویژه) : الف : بررسی نحوه عملکرد شیوه‌های تربیتی والدین و گرایش جوانان به فرهنگ غرب . ب : میزان و نوع تبلیغات رسانه‌های گروهی در جامعه ایران ج : دادن آزادی یا محدودیت بیش از اندازه در بروز این گرایش .

سوالهای تحقیق :

۱-آیا بین آگاهی جوانان از اهداف فرهنگ و مظاهر غرب و گرایش به غرب رابطه وجود دارد ؟

۲-آیا بین نقش خانواده در فرهنگ‌دهی به جوانان در برابر فرهنگ منفی غرب و عمل خود والدین به این موضوع رابطه وجود دارد ؟

۳-آیا ایجاد برنامه‌هایی در زمینه فرهنگ غرب و ارائه نکات مثبت و منفی این فرهنگ ، در روی آوردن به فرهنگ غرب موثر است ؟

۴-آیا آزادی بی‌حد و حصر یا محدودیت بیش از اندازه در روی آوردن به فرهنگ غرب موثر است ؟

۵-آیا غنی بودن فرهنگ بومی و آگاهی از فرهنگ جهانی مانعی برای گرایش به فرهنگ غرب می‌شود ؟

۶-آیا شرایط اقتصادی و اجتماعی مرفه خانوادگی ، در بروز گرایش به فرهنگ غرب موثر است ؟

روش تحقیق :

با توجه به موضوع تحقیق ، روش به کار رفته از طریق آمار توصیفی انجام گرفته است بصورت روش توصیفی از نوع علی پس از رویداد .

جامعه ، نمونه ، شیوه نمونه‌گیری :

جامعه مورد نظر دانشجویان دانشگاه پیام نور سبزوار در سال تحصیلی ۸۵-۸۴ حدود ۲۰۰۰ نفر است که نمونه انتخاب شده ۵۰ نفر می‌باشد و جامعة دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار در سال تحصیلی ۸۵-۸۴ حدود ۶۰۰۰ نفر است که از این تعداد ، ۵۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده ، نمونه‌ها انتخاب شده‌اند .

ابزار اندازه‌گیری :

ابزار جمع‌آوری اطلاعات ، پرسشنامه می‌باشد .

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :

در تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه ، از آمار توصیفی استفاده شده است .

به این صورت که بعد از استخراج اطلاعات از پرسشنامه ، جدول توزیع فراوانی ،

درصد فراوانی برای هر گزینه و سپس نمرة‌ کل محاسبه شده است .

فهرست مطالب

چکیده ………………………………………………………………………………………………….. الف

 

فصل اول : طرح تحقیق

مقدمه ………………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مساله ……………………………………………………………………………………………. ۴

اهمیت واهداف تحقیق …………………………………………………………………………….. ۶

هدف عمده تحقیق ………………………………………………………………………………….. ۷

اهداف ویژه ………………………………………………………………………………………….. ۷

سوالهای تحقیق …………………………………………………………………………………….. ۷

تعاریف مفاهیم و اصطلاحات بصورت عملیاتی …………………………………………. ۸

تجزیه و تحلیل داده‌ها ……………………………………………………………………………. ۱۱

 

فصل دوم : تاریخچه و پیشینه تحقیق

مفهوم و ویژگیهای فرهنگ ……………………………………………………………………… ۲۱

تفاوت‌های فرهنگی ………………………………………………………………………………… ۲۲

طبقه بندی فرهنگ ………………………………………………………………………………….. ۲۳

عوامل مقاوم در برابر تغییر…………………………………………………………………….. ۲۶

پاره فرهنگ ………………………………………………………………………………………….. ۲۷

انتقال و اشاعه فرهنگی ………………………………………………………………………….. ۲۸

جهانی شدن و فرهنگ ……………………………………………………………………………. ۲۹

بحث واردات …………………………………………………………………………………………. ۳۲

تکنولوژی و استحاله فرهنگی ………………………………………………………………….. ۳۳

فرهنگ بومی و سنتی و چگونگی حفظ آن در برابر پدیده جهانی شدن …………. ۳۵

دیرینه تمدن شرقی…………………………………………………………………………………. ۳۷

تفاوت مقابله فرهنگی با تبادل فرهنگی ……………………………………………………… ۳۹

پیشینه تحقیق (تحقیقات انجام شده)…………………………………………………………… ۴۰

 

فصل سوم : روش تحقیق

مقدمه ………………………………………………………………………………………………….. ۴۴

روش تحقیق (جامعه و نمونه)………………………………………………………………….. ۴۴

روشها و ابزار جمع آوری اطلاعات ………………………………………………………… ۴۶

روش تجزیه و تحلیل داد‌ه‌ها …………………………………………………………………… ۴۷

 

فصل چهارم : یافته‌های پژوهش ، تجزیه و تحلیل داده‌ها

یافته‌های پژوهش ………………………………………………………………………………….. ۷۲-۴۹

 

فصل پنجم : خلاصه تحقیق

بحث و خلاصه /نتیجه‌گیری ……………………………………………………………………. ۷۴

خلاصه پژوهش ……………………………………………………………………………………. ۷۴

بحث درباره یافته‌ها و سوالها …………………………………………………………………. ۷۷

کاربرد پژوهش …………………………………………………………………………………….. ۸۳

محدودیت‌ها ………………………………………………………………………………………….. ۸۶

پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………. ۸۷

منابع و مآخذ ………………………………………………………………………………………… ۸۸

پرسشنامه (نمونه‌ای از آن ) …………………………………………………………………… ۹۰

منابع و مآخذ :

-    احمدی حکتی کار ، حسین ، بررسی نگرش نوجوانان پسر و دختر ۱۸-۱۵ ساله به فرهنگ بیگانه در شهر کرمان ، ۱۳۷۹

-    ابراهیمی ، عبدالجواد ، تهاجم فرهنگی (سخنان استاد محمدتقی مصباح یزدی) ، انتشارات موسسه آموزشی خمینی ، چاپ چهارم ، ۱۳۷۹

-          آدمیت ، فریدون ، اندیشه‌های میرزا فتحعلی خان آخوند زاده

-          آل احمد ، جواد ، غربزدگی (چاپ جدید) ، فردوس ،تهران ، ۱۳۷۲

-          امام خمینی ، امام و انقلاب فرهنگی ، انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم ، ۱۳۶۱

-          اتکینسون ، ایتال (و دیگران) ، زمینه روانشناسی (جلد۱) ، رشد ،تهران ، ۱۳۶۹

-    بست‌جان ، روشهای تحقیق در علوم تربیتی و رفتاری ، ترجمه پاشا شریفی و نرگس طالقانی ، انتشارات رشد ، ۱۳۶۹

اهداف تحقیق :

۱-هدف عمده تحقیق : برخی از عوامل گرایش جوانان مخصوصاً قشر دانشجویان دانشگاه های پیام نور و آزاد سبزوار به فرهنگ غرب در سال تحصیلی ۸۵-۸۴

۲-اهداف جزئی (ویژه) : الف : بررسی نحوه عملکرد شیوه‌های تربیتی والدین و گرایش جوانان به فرهنگ غرب . ب : میزان و نوع تبلیغات رسانه‌های گروهی در جامعه ایران ج : دادن آزادی یا محدودیت بیش از اندازه در بروز این گرایش .

سوالهای تحقیق :

۱-آیا بین آگاهی جوانان از اهداف فرهنگ و مظاهر غرب و گرایش به غرب رابطه وجود دارد ؟

۲-آیا بین نقش خانواده در فرهنگ‌دهی به جوانان در برابر فرهنگ منفی غرب و عمل خود والدین به این موضوع رابطه وجود دارد ؟

۳-آیا ایجاد برنامه‌هایی در زمینه فرهنگ غرب و ارائه نکات مثبت و منفی این فرهنگ ، در روی آوردن به فرهنگ غرب موثر است ؟

۴-آیا آزادی بی‌حد و حصر یا محدودیت بیش از اندازه در روی آوردن به فرهنگ غرب موثر است ؟

۵-آیا غنی بودن فرهنگ بومی و آگاهی از فرهنگ جهانی مانعی برای گرایش به فرهنگ غرب می‌شود ؟

۶-آیا شرایط اقتصادی و اجتماعی مرفه خانوادگی ، در بروز گرایش به فرهنگ غرب موثر است ؟

روش تحقیق :

با توجه به موضوع تحقیق ، روش به کار رفته از طریق آمار توصیفی انجام گرفته است بصورت روش توصیفی از نوع علی پس از رویداد .

جامعه ، نمونه ، شیوه نمونه‌گیری :

جامعه مورد نظر دانشجویان دانشگاه پیام نور سبزوار در سال تحصیلی ۸۵-۸۴ حدود ۲۰۰۰ نفر است که نمونه انتخاب شده ۵۰ نفر می‌باشد و جامعة دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار در سال تحصیلی ۸۵-۸۴ حدود ۶۰۰۰ نفر است که از این تعداد ، ۵۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده ، نمونه‌ها انتخاب شده‌اند .

ابزار اندازه‌گیری :

ابزار جمع‌آوری اطلاعات ، پرسشنامه می‌باشد .

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :

در تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه ، از آمار توصیفی استفاده شده است .

به این صورت که بعد از استخراج اطلاعات از پرسشنامه ، جدول توزیع فراوانی ،

درصد فراوانی برای هر گزینه و سپس نمرة‌ کل محاسبه شده است .


دانلود فایل

بررسی عوامل تهاجم فرهنگی از نظر دانشجویان دختر دانشگاه‌های پیام نور و آزاد واحد سبزوار

اهداف تحقیق :

۱-هدف عمده تحقیق : برخی از عوامل گرایش جوانان مخصوصاً قشر دانشجویان دانشگاه های پیام نور و آزاد سبزوار به فرهنگ غرب در سال تحصیلی ۸۵-۸۴

۲-اهداف جزئی (ویژه) : الف : بررسی نحوه عملکرد شیوه‌های تربیتی والدین و گرایش جوانان به فرهنگ غرب . ب : میزان و نوع تبلیغات رسانه‌های گروهی در جامعه ایران ج : دادن آزادی یا محدودیت بیش از اندازه در بروز این گرایش .

سوالهای تحقیق :

۱-آیا بین آگاهی جوانان از اهداف فرهنگ و مظاهر غرب و گرایش به غرب رابطه وجود دارد ؟

۲-آیا بین نقش خانواده در فرهنگ‌دهی به جوانان در برابر فرهنگ منفی غرب و عمل خود والدین به این موضوع رابطه وجود دارد ؟

۳-آیا ایجاد برنامه‌هایی در زمینه فرهنگ غرب و ارائه نکات مثبت و منفی این فرهنگ ، در روی آوردن به فرهنگ غرب موثر است ؟

۴-آیا آزادی بی‌حد و حصر یا محدودیت بیش از اندازه در روی آوردن به فرهنگ غرب موثر است ؟

۵-آیا غنی بودن فرهنگ بومی و آگاهی از فرهنگ جهانی مانعی برای گرایش به فرهنگ غرب می‌شود ؟

۶-آیا شرایط اقتصادی و اجتماعی مرفه خانوادگی ، در بروز گرایش به فرهنگ غرب موثر است ؟

روش تحقیق :

با توجه به موضوع تحقیق ، روش به کار رفته از طریق آمار توصیفی انجام گرفته است بصورت روش توصیفی از نوع علی پس از رویداد .

جامعه ، نمونه ، شیوه نمونه‌گیری :

جامعه مورد نظر دانشجویان دانشگاه پیام نور سبزوار در سال تحصیلی ۸۵-۸۴ حدود ۲۰۰۰ نفر است که نمونه انتخاب شده ۵۰ نفر می‌باشد و جامعة دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار در سال تحصیلی ۸۵-۸۴ حدود ۶۰۰۰ نفر است که از این تعداد ، ۵۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده ، نمونه‌ها انتخاب شده‌اند .

ابزار اندازه‌گیری :

ابزار جمع‌آوری اطلاعات ، پرسشنامه می‌باشد .

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :

در تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه ، از آمار توصیفی استفاده شده است .

به این صورت که بعد از استخراج اطلاعات از پرسشنامه ، جدول توزیع فراوانی ،

درصد فراوانی برای هر گزینه و سپس نمرة‌ کل محاسبه شده است .

فهرست مطالب

چکیده ………………………………………………………………………………………………….. الف

 

فصل اول : طرح تحقیق

مقدمه ………………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مساله ……………………………………………………………………………………………. ۴

اهمیت واهداف تحقیق …………………………………………………………………………….. ۶

هدف عمده تحقیق ………………………………………………………………………………….. ۷

اهداف ویژه ………………………………………………………………………………………….. ۷

سوالهای تحقیق …………………………………………………………………………………….. ۷

تعاریف مفاهیم و اصطلاحات بصورت عملیاتی …………………………………………. ۸

تجزیه و تحلیل داده‌ها ……………………………………………………………………………. ۱۱

 

فصل دوم : تاریخچه و پیشینه تحقیق

مفهوم و ویژگیهای فرهنگ ……………………………………………………………………… ۲۱

تفاوت‌های فرهنگی ………………………………………………………………………………… ۲۲

طبقه بندی فرهنگ ………………………………………………………………………………….. ۲۳

عوامل مقاوم در برابر تغییر…………………………………………………………………….. ۲۶

پاره فرهنگ ………………………………………………………………………………………….. ۲۷

انتقال و اشاعه فرهنگی ………………………………………………………………………….. ۲۸

جهانی شدن و فرهنگ ……………………………………………………………………………. ۲۹

بحث واردات …………………………………………………………………………………………. ۳۲

تکنولوژی و استحاله فرهنگی ………………………………………………………………….. ۳۳

فرهنگ بومی و سنتی و چگونگی حفظ آن در برابر پدیده جهانی شدن …………. ۳۵

دیرینه تمدن شرقی…………………………………………………………………………………. ۳۷

تفاوت مقابله فرهنگی با تبادل فرهنگی ……………………………………………………… ۳۹

پیشینه تحقیق (تحقیقات انجام شده)…………………………………………………………… ۴۰

 

فصل سوم : روش تحقیق

مقدمه ………………………………………………………………………………………………….. ۴۴

روش تحقیق (جامعه و نمونه)………………………………………………………………….. ۴۴

روشها و ابزار جمع آوری اطلاعات ………………………………………………………… ۴۶

روش تجزیه و تحلیل داد‌ه‌ها …………………………………………………………………… ۴۷

 

فصل چهارم : یافته‌های پژوهش ، تجزیه و تحلیل داده‌ها

یافته‌های پژوهش ………………………………………………………………………………….. ۷۲-۴۹

 

فصل پنجم : خلاصه تحقیق

بحث و خلاصه /نتیجه‌گیری ……………………………………………………………………. ۷۴

خلاصه پژوهش ……………………………………………………………………………………. ۷۴

بحث درباره یافته‌ها و سوالها …………………………………………………………………. ۷۷

کاربرد پژوهش …………………………………………………………………………………….. ۸۳

محدودیت‌ها ………………………………………………………………………………………….. ۸۶

پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………. ۸۷

منابع و مآخذ ………………………………………………………………………………………… ۸۸

پرسشنامه (نمونه‌ای از آن ) …………………………………………………………………… ۹۰

منابع و مآخذ :

-    احمدی حکتی کار ، حسین ، بررسی نگرش نوجوانان پسر و دختر ۱۸-۱۵ ساله به فرهنگ بیگانه در شهر کرمان ، ۱۳۷۹

-    ابراهیمی ، عبدالجواد ، تهاجم فرهنگی (سخنان استاد محمدتقی مصباح یزدی) ، انتشارات موسسه آموزشی خمینی ، چاپ چهارم ، ۱۳۷۹

-          آدمیت ، فریدون ، اندیشه‌های میرزا فتحعلی خان آخوند زاده

-          آل احمد ، جواد ، غربزدگی (چاپ جدید) ، فردوس ،تهران ، ۱۳۷۲

-          امام خمینی ، امام و انقلاب فرهنگی ، انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم ، ۱۳۶۱

-          اتکینسون ، ایتال (و دیگران) ، زمینه روانشناسی (جلد۱) ، رشد ،تهران ، ۱۳۶۹

-    بست‌جان ، روشهای تحقیق در علوم تربیتی و رفتاری ، ترجمه پاشا شریفی و نرگس طالقانی ، انتشارات رشد ، ۱۳۶۹

اهداف تحقیق :

۱-هدف عمده تحقیق : برخی از عوامل گرایش جوانان مخصوصاً قشر دانشجویان دانشگاه های پیام نور و آزاد سبزوار به فرهنگ غرب در سال تحصیلی ۸۵-۸۴

۲-اهداف جزئی (ویژه) : الف : بررسی نحوه عملکرد شیوه‌های تربیتی والدین و گرایش جوانان به فرهنگ غرب . ب : میزان و نوع تبلیغات رسانه‌های گروهی در جامعه ایران ج : دادن آزادی یا محدودیت بیش از اندازه در بروز این گرایش .

سوالهای تحقیق :

۱-آیا بین آگاهی جوانان از اهداف فرهنگ و مظاهر غرب و گرایش به غرب رابطه وجود دارد ؟

۲-آیا بین نقش خانواده در فرهنگ‌دهی به جوانان در برابر فرهنگ منفی غرب و عمل خود والدین به این موضوع رابطه وجود دارد ؟

۳-آیا ایجاد برنامه‌هایی در زمینه فرهنگ غرب و ارائه نکات مثبت و منفی این فرهنگ ، در روی آوردن به فرهنگ غرب موثر است ؟

۴-آیا آزادی بی‌حد و حصر یا محدودیت بیش از اندازه در روی آوردن به فرهنگ غرب موثر است ؟

۵-آیا غنی بودن فرهنگ بومی و آگاهی از فرهنگ جهانی مانعی برای گرایش به فرهنگ غرب می‌شود ؟

۶-آیا شرایط اقتصادی و اجتماعی مرفه خانوادگی ، در بروز گرایش به فرهنگ غرب موثر است ؟

روش تحقیق :

با توجه به موضوع تحقیق ، روش به کار رفته از طریق آمار توصیفی انجام گرفته است بصورت روش توصیفی از نوع علی پس از رویداد .

جامعه ، نمونه ، شیوه نمونه‌گیری :

جامعه مورد نظر دانشجویان دانشگاه پیام نور سبزوار در سال تحصیلی ۸۵-۸۴ حدود ۲۰۰۰ نفر است که نمونه انتخاب شده ۵۰ نفر می‌باشد و جامعة دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار در سال تحصیلی ۸۵-۸۴ حدود ۶۰۰۰ نفر است که از این تعداد ، ۵۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده ، نمونه‌ها انتخاب شده‌اند .

ابزار اندازه‌گیری :

ابزار جمع‌آوری اطلاعات ، پرسشنامه می‌باشد .

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :

در تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه ، از آمار توصیفی استفاده شده است .

به این صورت که بعد از استخراج اطلاعات از پرسشنامه ، جدول توزیع فراوانی ،

درصد فراوانی برای هر گزینه و سپس نمرة‌ کل محاسبه شده است .


دانلود فایل

دانلود پایان نامه بررسی عوامل تهاجم فرهنگی از نظر دانشجویان+ پرسشنامه

اهداف تحقیق :

۱-هدف عمده تحقیق : برخی از عوامل گرایش جوانان مخصوصاً قشر دانشجویان دانشگاه های پیام نور و آزاد سبزوار به فرهنگ غرب در سال تحصیلی ۸۵-۸۴

۲-اهداف جزئی (ویژه) : الف : بررسی نحوه عملکرد شیوه‌های تربیتی والدین و گرایش جوانان به فرهنگ غرب . ب : میزان و نوع تبلیغات رسانه‌های گروهی در جامعه ایران ج : دادن آزادی یا محدودیت بیش از اندازه در بروز این گرایش .

سوالهای تحقیق :

۱-آیا بین آگاهی جوانان از اهداف فرهنگ و مظاهر غرب و گرایش به غرب رابطه وجود دارد ؟

۲-آیا بین نقش خانواده در فرهنگ‌دهی به جوانان در برابر فرهنگ منفی غرب و عمل خود والدین به این موضوع رابطه وجود دارد ؟

۳-آیا ایجاد برنامه‌هایی در زمینه فرهنگ غرب و ارائه نکات مثبت و منفی این فرهنگ ، در روی آوردن به فرهنگ غرب موثر است ؟

۴-آیا آزادی بی‌حد و حصر یا محدودیت بیش از اندازه در روی آوردن به فرهنگ غرب موثر است ؟

۵-آیا غنی بودن فرهنگ بومی و آگاهی از فرهنگ جهانی مانعی برای گرایش به فرهنگ غرب می‌شود ؟

۶-آیا شرایط اقتصادی و اجتماعی مرفه خانوادگی ، در بروز گرایش به فرهنگ غرب موثر است ؟

روش تحقیق :

با توجه به موضوع تحقیق ، روش به کار رفته از طریق آمار توصیفی انجام گرفته است بصورت روش توصیفی از نوع علی پس از رویداد .

جامعه ، نمونه ، شیوه نمونه‌گیری :

جامعه مورد نظر دانشجویان دانشگاه پیام نور سبزوار در سال تحصیلی ۸۵-۸۴ حدود ۲۰۰۰ نفر است که نمونه انتخاب شده ۵۰ نفر می‌باشد و جامعة دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار در سال تحصیلی ۸۵-۸۴ حدود ۶۰۰۰ نفر است که از این تعداد ، ۵۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده ، نمونه‌ها انتخاب شده‌اند .

ابزار اندازه‌گیری :

ابزار جمع‌آوری اطلاعات ، پرسشنامه می‌باشد .

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :

در تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه ، از آمار توصیفی استفاده شده است .

به این صورت که بعد از استخراج اطلاعات از پرسشنامه ، جدول توزیع فراوانی ،

درصد فراوانی برای هر گزینه و سپس نمرة‌ کل محاسبه شده است .

فهرست مطالب

چکیده ………………………………………………………………………………………………….. الف

 

فصل اول : طرح تحقیق

مقدمه ………………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مساله ……………………………………………………………………………………………. ۴

اهمیت واهداف تحقیق …………………………………………………………………………….. ۶

هدف عمده تحقیق ………………………………………………………………………………….. ۷

اهداف ویژه ………………………………………………………………………………………….. ۷

سوالهای تحقیق …………………………………………………………………………………….. ۷

تعاریف مفاهیم و اصطلاحات بصورت عملیاتی …………………………………………. ۸

تجزیه و تحلیل داده‌ها ……………………………………………………………………………. ۱۱

 

فصل دوم : تاریخچه و پیشینه تحقیق

مفهوم و ویژگیهای فرهنگ ……………………………………………………………………… ۲۱

تفاوت‌های فرهنگی ………………………………………………………………………………… ۲۲

طبقه بندی فرهنگ ………………………………………………………………………………….. ۲۳

عوامل مقاوم در برابر تغییر…………………………………………………………………….. ۲۶

پاره فرهنگ ………………………………………………………………………………………….. ۲۷

انتقال و اشاعه فرهنگی ………………………………………………………………………….. ۲۸

جهانی شدن و فرهنگ ……………………………………………………………………………. ۲۹

بحث واردات …………………………………………………………………………………………. ۳۲

تکنولوژی و استحاله فرهنگی ………………………………………………………………….. ۳۳

فرهنگ بومی و سنتی و چگونگی حفظ آن در برابر پدیده جهانی شدن …………. ۳۵

دیرینه تمدن شرقی…………………………………………………………………………………. ۳۷

تفاوت مقابله فرهنگی با تبادل فرهنگی ……………………………………………………… ۳۹

پیشینه تحقیق (تحقیقات انجام شده)…………………………………………………………… ۴۰

 

فصل سوم : روش تحقیق

مقدمه ………………………………………………………………………………………………….. ۴۴

روش تحقیق (جامعه و نمونه)………………………………………………………………….. ۴۴

روشها و ابزار جمع آوری اطلاعات ………………………………………………………… ۴۶

روش تجزیه و تحلیل داد‌ه‌ها …………………………………………………………………… ۴۷

 

فصل چهارم : یافته‌های پژوهش ، تجزیه و تحلیل داده‌ها

یافته‌های پژوهش ………………………………………………………………………………….. ۷۲-۴۹

 

فصل پنجم : خلاصه تحقیق

بحث و خلاصه /نتیجه‌گیری ……………………………………………………………………. ۷۴

خلاصه پژوهش ……………………………………………………………………………………. ۷۴

بحث درباره یافته‌ها و سوالها …………………………………………………………………. ۷۷

کاربرد پژوهش …………………………………………………………………………………….. ۸۳

محدودیت‌ها ………………………………………………………………………………………….. ۸۶

پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………. ۸۷

منابع و مآخذ ………………………………………………………………………………………… ۸۸

پرسشنامه (نمونه‌ای از آن ) …………………………………………………………………… ۹۰

منابع و مآخذ :

-    احمدی حکتی کار ، حسین ، بررسی نگرش نوجوانان پسر و دختر ۱۸-۱۵ ساله به فرهنگ بیگانه در شهر کرمان ، ۱۳۷۹

-    ابراهیمی ، عبدالجواد ، تهاجم فرهنگی (سخنان استاد محمدتقی مصباح یزدی) ، انتشارات موسسه آموزشی خمینی ، چاپ چهارم ، ۱۳۷۹

-          آدمیت ، فریدون ، اندیشه‌های میرزا فتحعلی خان آخوند زاده

-          آل احمد ، جواد ، غربزدگی (چاپ جدید) ، فردوس ،تهران ، ۱۳۷۲

-          امام خمینی ، امام و انقلاب فرهنگی ، انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم ، ۱۳۶۱

-          اتکینسون ، ایتال (و دیگران) ، زمینه روانشناسی (جلد۱) ، رشد ،تهران ، ۱۳۶۹

-    بست‌جان ، روشهای تحقیق در علوم تربیتی و رفتاری ، ترجمه پاشا شریفی و نرگس طالقانی ، انتشارات رشد ، ۱۳۶۹

اهداف تحقیق :

۱-هدف عمده تحقیق : برخی از عوامل گرایش جوانان مخصوصاً قشر دانشجویان دانشگاه های پیام نور و آزاد سبزوار به فرهنگ غرب در سال تحصیلی ۸۵-۸۴

۲-اهداف جزئی (ویژه) : الف : بررسی نحوه عملکرد شیوه‌های تربیتی والدین و گرایش جوانان به فرهنگ غرب . ب : میزان و نوع تبلیغات رسانه‌های گروهی در جامعه ایران ج : دادن آزادی یا محدودیت بیش از اندازه در بروز این گرایش .

 

سوالهای تحقیق :

۱-آیا بین آگاهی جوانان از اهداف فرهنگ و مظاهر غرب و گرایش به غرب رابطه وجود دارد ؟

۲-آیا بین نقش خانواده در فرهنگ‌دهی به جوانان در برابر فرهنگ منفی غرب و عمل خود والدین به این موضوع رابطه وجود دارد ؟

۳-آیا ایجاد برنامه‌هایی در زمینه فرهنگ غرب و ارائه نکات مثبت و منفی این فرهنگ ، در روی آوردن به فرهنگ غرب موثر است ؟

۴-آیا آزادی بی‌حد و حصر یا محدودیت بیش از اندازه در روی آوردن به فرهنگ غرب موثر است ؟

۵-آیا غنی بودن فرهنگ بومی و آگاهی از فرهنگ جهانی مانعی برای گرایش به فرهنگ غرب می‌شود ؟

۶-آیا شرایط اقتصادی و اجتماعی مرفه خانوادگی ، در بروز گرایش به فرهنگ غرب موثر است ؟

 

روش تحقیق :

با توجه به موضوع تحقیق ، روش به کار رفته از طریق آمار توصیفی انجام گرفته است بصورت روش توصیفی از نوع علی پس از رویداد .

 

جامعه ، نمونه ، شیوه نمونه‌گیری :

جامعه مورد نظر دانشجویان دانشگاه پیام نور سبزوار در سال تحصیلی ۸۵-۸۴ حدود ۲۰۰۰ نفر است که نمونه انتخاب شده ۵۰ نفر می‌باشد و جامعة دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار در سال تحصیلی ۸۵-۸۴ حدود ۶۰۰۰ نفر است که از این تعداد ، ۵۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده ، نمونه‌ها انتخاب شده‌اند .

ابزار اندازه‌گیری :

ابزار جمع‌آوری اطلاعات ، پرسشنامه می‌باشد .

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :

در تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه ، از آمار توصیفی استفاده شده است .

به این صورت که بعد از استخراج اطلاعات از پرسشنامه ، جدول توزیع فراوانی ،

درصد فراوانی برای هر گزینه و سپس نمرة‌ کل محاسبه شده است .


دانلود فایل